Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z4 olej
je, ale dost obecně,
u mě se píše
přednostně BMW Longlife-01, BMW Longlife-01 FE, nebo BMW Longlife-04,
alternativne BMW Longlife-98 nebo ACEA A3
Pak je tam BMW doporučuje Castrol
Když jsem potřeboval akutně dolít, nalil jsem tam něco co jsem koupil u OMV a bylo na tom napsáno specifikace BMW.
Výměnu nechám na servisu
Jinak ten návod v swf to je děs, nejde to uložit v nějakém inteligentním formátu, nejde v tom hledat.
Jsou tam modelový roky od 2006 do 2009, kdyby nekomu chyběl, zkomprimovat to snad půjde
u mě se píše
přednostně BMW Longlife-01, BMW Longlife-01 FE, nebo BMW Longlife-04,
alternativne BMW Longlife-98 nebo ACEA A3
Pak je tam BMW doporučuje Castrol
Když jsem potřeboval akutně dolít, nalil jsem tam něco co jsem koupil u OMV a bylo na tom napsáno specifikace BMW.
Výměnu nechám na servisu
Jinak ten návod v swf to je děs, nejde to uložit v nějakém inteligentním formátu, nejde v tom hledat.
Jsou tam modelový roky od 2006 do 2009, kdyby nekomu chyběl, zkomprimovat to snad půjde
jo, to jsem zažil u Mercedesu W210, výměna předního skla, skoro 18 tis, z toho přes 5000 za práci, 3x reklamace (4x návštěva), protože jim nešly napasovat plasty, který pak po cestě vibrovaly.
Asi na výměnu obětuji den a sjedu do Německa. Hodil jsem dotaz na německé forum co to tam stojí.
http://www.zroadster.com/forum/bmw_z4_- ... 00_km.html
Asi na výměnu obětuji den a sjedu do Německa. Hodil jsem dotaz na německé forum co to tam stojí.
http://www.zroadster.com/forum/bmw_z4_- ... 00_km.html
Nemusis menit, ja bych klidne koupil nejaky vyhovujici v prodejne nebo u benzinky, ono na tom az tak moc nezalezi.
Kdyz budes pedant, zajed na doliti do BMW, nebo si tam olej kup a nalej.
Jak se mi rozsvitil olej, reklo si to o cely litr. Byl jsem docela vykulenej, protoze to bylo po nejakych 12tis, ale ty motory kdyz jsou syrovy, spotrebujou vic. Do Sprintera jsem do nejakych 20tis lil litr na 5-6000 km, ted si to sedlo a je to OK.
Kdyz budes pedant, zajed na doliti do BMW, nebo si tam olej kup a nalej.
Jak se mi rozsvitil olej, reklo si to o cely litr. Byl jsem docela vykulenej, protoze to bylo po nejakych 12tis, ale ty motory kdyz jsou syrovy, spotrebujou vic. Do Sprintera jsem do nejakych 20tis lil litr na 5-6000 km, ted si to sedlo a je to OK.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2454
- Registrován: sob 04.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
ZZZZ píše:Nemusis menit, ja bych klidne koupil nejaky vyhovujici v prodejne nebo u benzinky, ono na tom az tak moc nezalezi.
Kdyz budes pedant, zajed na doliti do BMW, nebo si tam olej kup a nalej.
Jak se mi rozsvitil olej, reklo si to o cely litr. Byl jsem docela vykulenej, protoze to bylo po nejakych 12tis, ale ty motory kdyz jsou syrovy, spotrebujou vic. Do Sprintera jsem do nejakych 20tis lil litr na 5-6000 km, ted si to sedlo a je to OK.
Marek tam dneska zavola a zjisti jaky tam je, bud ho koupim primo u nich, nebo jinde. Hlavne tam nechci dat neco co se tam nedava a znicit si motor

Presne jak rikas, rika si to o litr. Vymenu mi to pise za 9.000km a v inveltu rikal, ze to vyjde na nejakych 17.000,-kč.
Ty němci tu výměnu vůbec neprožívaj, klidně si koupí olej v prodejně a pak si zajedou za mechanikem na výměnu, těch olejovejch servisů je tam mraky. U nás ve Štěrboholech je taky jeden.
Výměna přes 250 Eur je nesmysl, možná přijdu na to jak se to nuluje a udělám to v garáži sám, jestli není potřeba nic jinýcho, servis nepotřebuju, záruka mi končí příští rok v červnu, do tý doby km na výměnu neujedu.
Taky budu vědět kolik a hlavně co tam naleju, já jim jinak moc nevěřim, nakonec vyjetý olej spotřebuju v pile na mazání řetězu.
Hondu jsem taky kupoval novou, dal jsem jí na servis ve 20tis a pak v 80tis.
Pak stačí vynulovat přístrojovku, to tady bude někdo vědět jak se to dělá.
Nejsem přeci úplnej blb, v osmdesátých letech jsem si stavěl Škůdku do nový karoserie, mimo laku všechno sám i s čalouněním, abych si nevyměnil olej, neee?
Výměna přes 250 Eur je nesmysl, možná přijdu na to jak se to nuluje a udělám to v garáži sám, jestli není potřeba nic jinýcho, servis nepotřebuju, záruka mi končí příští rok v červnu, do tý doby km na výměnu neujedu.
Taky budu vědět kolik a hlavně co tam naleju, já jim jinak moc nevěřim, nakonec vyjetý olej spotřebuju v pile na mazání řetězu.
Hondu jsem taky kupoval novou, dal jsem jí na servis ve 20tis a pak v 80tis.
Pak stačí vynulovat přístrojovku, to tady bude někdo vědět jak se to dělá.
Nejsem přeci úplnej blb, v osmdesátých letech jsem si stavěl Škůdku do nový karoserie, mimo laku všechno sám i s čalouněním, abych si nevyměnil olej, neee?
pokud potrebujes jen dolit, tak kup u benzinky (nebo klidne v elitu, to je jeste lepsi) jakykoli olej se stejnou specifikaci jako je v manualu, LL01 nebo LL04, 0w40 nebo 5w40
kazdopadne pokud chce nekdo menit olej, longlife bych tam nedal, lidi to maj radi, kvuli tomu, ze se da pekne jezdit 30tisic km, ale ten olej i kdyz pro to auto je psanej, tak pro nej neni to nejlepsi
pro zetka bych videl nejmene jakoukoli 5w40 bez LL, pro ty drsnejsi ridice i tu 10w60 ci 15w60
kazdopadne pokud chce nekdo menit olej, longlife bych tam nedal, lidi to maj radi, kvuli tomu, ze se da pekne jezdit 30tisic km, ale ten olej i kdyz pro to auto je psanej, tak pro nej neni to nejlepsi
pro zetka bych videl nejmene jakoukoli 5w40 bez LL, pro ty drsnejsi ridice i tu 10w60 ci 15w60
vlevo je matal
a vpravo Killca 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2454
- Registrován: sob 04.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Killca píše:pokud potrebujes jen dolit, tak kup u benzinky (nebo klidne v elitu, to je jeste lepsi) jakykoli olej se stejnou specifikaci jako je v manualu, LL01 nebo LL04, 0w40 nebo 5w40
kazdopadne pokud chce nekdo menit olej, longlife bych tam nedal, lidi to maj radi, kvuli tomu, ze se da pekne jezdit 30tisic km, ale ten olej i kdyz pro to auto je psanej, tak pro nej neni to nejlepsi
pro zetka bych videl nejmene jakoukoli 5w40 bez LL, pro ty drsnejsi ridice i tu 10w60 ci 15w60
Ted to chci jen dolit. Do jara stim moc jezdit nebudu, ale zase tam nechci lejt neco co tam nema byt a navic to michat. Na jare zajedu na vymenu a ten 10w60 me docela zajima. Jezdim docela brutal, tak chci kvalitni veci.
jj ano, menit po 10-15 podle stylu a umisteni jizdy, ale u tehle novych bmw by se melo dat nastavit mereni kvality oleje i na interval 15tisic, nebo menit po 10ti tisicich je nejlepsi reseniZZZZ píše:Myslis pak Killca menit po nejakych 10tis?
Neco podobneho pisou i na nemeckym foru, ale nevim, jestli by se mi do toho chtelo. Nakonec ani nevim jak ten olej vypada, kdyz nemam ani merku.
to mi pripomina, ze potrebuju vymenit volej v sekacce, traktoru, ctyrkolce, tam vsude uz ho mam 2 roky...
zkusim vam najit nekde ten elaborat na longlify, diky nemu ja i vsichni e46tkari, kteri ho cetli, uz LL nelejou
michat se to nebude,kdyz tam nalejes 0w40 z elitu, nebo z benzinky se stejnou specifikaci, kazdopadne pokud ti o to nejde, tak zajed do inveltu a kup litrovku origo oleje, ale ver, ze je to ten samy, jako ti prodaj napriklad v elitu nebo autocora, ale za 200%tni cenuangel_1 píše:Ted to chci jen dolit. Do jara stim moc jezdit nebudu, ale zase tam nechci lejt neco co tam nema byt a navic to michat. Na jare zajedu na vymenu a ten 10w60 me docela zajima. Jezdim docela brutal, tak chci kvalitni veci.

jinak tvou volbu na jaro schvaluju, ale mozna by me napadl jeste lepsi olej, pokud chces neco tak specialniho, a to Motul 300V 15W50, stoji kolem 400kc za litr, ale je to fajnsmekrovina

vlevo je matal
a vpravo Killca 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2454
- Registrován: sob 04.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Killca píše:jj ano, menit po 10-15 podle stylu a umisteni jizdy, ale u tehle novych bmw by se melo dat nastavit mereni kvality oleje i na interval 15tisic, nebo menit po 10ti tisicich je nejlepsi reseniZZZZ píše:Myslis pak Killca menit po nejakych 10tis?
Neco podobneho pisou i na nemeckym foru, ale nevim, jestli by se mi do toho chtelo. Nakonec ani nevim jak ten olej vypada, kdyz nemam ani merku.
to mi pripomina, ze potrebuju vymenit volej v sekacce, traktoru, ctyrkolce, tam vsude uz ho mam 2 roky...
zkusim vam najit nekde ten elaborat na longlify, diky nemu ja i vsichni e46tkari, kteri ho cetli, uz LL nelejoumichat se to nebude,kdyz tam nalejes 0w40 z elitu, nebo z benzinky se stejnou specifikaci, kazdopadne pokud ti o to nejde, tak zajed do inveltu a kup litrovku origo oleje, ale ver, ze je to ten samy, jako ti prodaj napriklad v elitu nebo autocora, ale za 200%tni cenuangel_1 píše:Ted to chci jen dolit. Do jara stim moc jezdit nebudu, ale zase tam nechci lejt neco co tam nema byt a navic to michat. Na jare zajedu na vymenu a ten 10w60 me docela zajima. Jezdim docela brutal, tak chci kvalitni veci.
jinak tvou volbu na jaro schvaluju, ale mozna by me napadl jeste lepsi olej, pokud chces neco tak specialniho, a to Motul 300V 15W50, stoji kolem 400kc za litr, ale je to fajnsmekrovina
No nejdriv musim zjistit co tam je a pak to tam dam


Ten 15w50 neznam, ale ten 10w60 vim ze pouzivaj na zavodaky a na netu jsem cetla ze je do Zka vhodny



Asi s křížkem po funuse, ale přesto: já mám v Z4 origo BMW 5W-30, ten jsem i dolil (1 litr) po rozsvícení kontrolky. Dnes již mám i po výměně stejného oleje, který jsem si koupil sám (za cca 1700Kč) a práce i s filtrem mě stála 600Kč. Takže komplet olej servis za 2.300,--Kč...myslím že dost dobrá cena. Samozřejmě že mimo BMW servis, tam chtěli jen za práci 1500,--Kč 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2454
- Registrován: sob 04.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
jaho píše:Asi s křížkem po funuse, ale přesto: já mám v Z4 origo BMW 5W-30, ten jsem i dolil (1 litr) po rozsvícení kontrolky. Dnes již mám i po výměně stejného oleje, který jsem si koupil sám (za cca 1700Kč) a práce i s filtrem mě stála 600Kč. Takže komplet olej servis za 2.300,--Kč...myslím že dost dobrá cena. Samozřejmě že mimo BMW servis, tam chtěli jen za práci 1500,--Kč
Jojo, rikal 5w30



Prosím --než do bavoráku nalejete Motul 15W-50, pořádně si to rozmyslete...ono sice vysoké HTHS --u některých Motulů i okolo 7
je krásné, no většina věcí v motoru včetně mazacích cest má viskozitní rozmezí dané,mluvíme samozřejmě o běžném provozu a ne provozu na přehřátou lázeň na okruhu..
15W-50 nechce ani busso V6 od Alfy a ta je určená pro provoz na
ester typ 10W-60 od výroby..
To už je lepší mluvit o náplni třeba typu Mobil-1 5W-50 ester typu
i když i ta má kinematickou viskozitu při 40stC ještě 120
/
ale obecně stačí klasice při normálním intervalu výměny 8tis a ven/můj interval výměny jak v bávu tak Alfě při ostřejším i městským provozu/ Agip SINT 2000 10W-40 Přes net 169,- /litr a ugrilovat to je už fakt poblém--myšleno v běžným provozu..
Výhodou je čistě syntetická báze PAO+ester, žádnej předraženej sprostej HC minerál--pardon tedy Castrol syntetika--dle výroku soudu..
O právo tenhle upravenej minerál /krakováním/ nazvat syntetikou se Castrol soudil..úspěšně.. a díky tomu dneska označuje kde kdo jakejkoli
šmejd za "syntetickej"olej
Paradoxně první "ester"olej namíchal před 100 lety právě Castrol
z ricíňáku a minerálu a dokonce přesmyčkou vznikl i název firmy./riciňák= Castor oil /.kéž by aspoň dneska neojebávali s těma HC..
Motul je třída--pracuje s rostlinou bází esterového typu..
/O riciňáku nemluví , no základ tam asi bude..
./
Problém Motulu 15W-50- jinak famozního oleje je v kinematické viskozitě za studena
Racing 10W-60...
Klasická 10W-60 má při 40stC ještě 170, tak pozor v zimě na" studenej provoz" poskakováním , než se to prohřeje nejde tomu dávat "do těla"
při 100 stC má většinou asi 23
a HTHS /150stC/asi 3,7 nebo vyšší
Ale bávo v běžným provozu na sotva teplý olej nesnáší vysoký HTHS, na rozdíl od Alfy, ta ho má ráda
Něco jinýho je to samozřejmě při okruhovým provozu a teplotě oleje 120stC
Perlička Castrol 5W-30 v 2.8 se při "seznamovací jízdě"přehřál tak, že šel bílej kouř z vejfuku jak se odpařoval přes výfukový ventily vrchem..
Po částečným vypuštění na silnici do plastový krabice od jídla a nalití asi 2litrů AGIP SINTU 2000
/Nic jinýho esterovýho jsem na pumpě na dálnici nesehnala/
Bylo do 10 vteřin po kouři... vypadalo to nádherně ..a fakt stylově..
bílej kouř z báva šel z vejfuku i když byl vypnutej motor..
Ve vaně byl Bishop 460-G.. bez něj by to bylo tutově na generálku..ten to umazal v pohodě a pořád se točí..
Na tu břečku z origo servisu kašlu velice.."HC -minerál--pardon Castrol syntetika" reálně asi za litr a hromada tanečků okolo..
je krásné, no většina věcí v motoru včetně mazacích cest má viskozitní rozmezí dané,mluvíme samozřejmě o běžném provozu a ne provozu na přehřátou lázeň na okruhu..
15W-50 nechce ani busso V6 od Alfy a ta je určená pro provoz na
ester typ 10W-60 od výroby..
To už je lepší mluvit o náplni třeba typu Mobil-1 5W-50 ester typu
i když i ta má kinematickou viskozitu při 40stC ještě 120

ale obecně stačí klasice při normálním intervalu výměny 8tis a ven/můj interval výměny jak v bávu tak Alfě při ostřejším i městským provozu/ Agip SINT 2000 10W-40 Přes net 169,- /litr a ugrilovat to je už fakt poblém--myšleno v běžným provozu..
Výhodou je čistě syntetická báze PAO+ester, žádnej předraženej sprostej HC minerál--pardon tedy Castrol syntetika--dle výroku soudu..
O právo tenhle upravenej minerál /krakováním/ nazvat syntetikou se Castrol soudil..úspěšně.. a díky tomu dneska označuje kde kdo jakejkoli
šmejd za "syntetickej"olej
Paradoxně první "ester"olej namíchal před 100 lety právě Castrol
z ricíňáku a minerálu a dokonce přesmyčkou vznikl i název firmy./riciňák= Castor oil /.kéž by aspoň dneska neojebávali s těma HC..
Motul je třída--pracuje s rostlinou bází esterového typu..

/O riciňáku nemluví , no základ tam asi bude..

Problém Motulu 15W-50- jinak famozního oleje je v kinematické viskozitě za studena
Racing 10W-60...
Klasická 10W-60 má při 40stC ještě 170, tak pozor v zimě na" studenej provoz" poskakováním , než se to prohřeje nejde tomu dávat "do těla"
při 100 stC má většinou asi 23
a HTHS /150stC/asi 3,7 nebo vyšší
Ale bávo v běžným provozu na sotva teplý olej nesnáší vysoký HTHS, na rozdíl od Alfy, ta ho má ráda
Něco jinýho je to samozřejmě při okruhovým provozu a teplotě oleje 120stC
Perlička Castrol 5W-30 v 2.8 se při "seznamovací jízdě"přehřál tak, že šel bílej kouř z vejfuku jak se odpařoval přes výfukový ventily vrchem..
Po částečným vypuštění na silnici do plastový krabice od jídla a nalití asi 2litrů AGIP SINTU 2000
/Nic jinýho esterovýho jsem na pumpě na dálnici nesehnala/
Bylo do 10 vteřin po kouři... vypadalo to nádherně ..a fakt stylově..
bílej kouř z báva šel z vejfuku i když byl vypnutej motor..
Ve vaně byl Bishop 460-G.. bez něj by to bylo tutově na generálku..ten to umazal v pohodě a pořád se točí..
Na tu břečku z origo servisu kašlu velice.."HC -minerál--pardon Castrol syntetika" reálně asi za litr a hromada tanečků okolo..