Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X5 problém s klímou
Mám problém s klímou, jak jí zapnu tak běží dobře tak 20 min pak začne být ve voze horko tak jsem zapnul tlačítko max a zapne se naplno ventilátor, ale vzduch který by měl fofrem běžet horníma průduchama je někde v palubovce bržděn, hučí to a nechce se to protlačít do kabiny. Pokud zastavím a nechám motor běžet tak po chvíli zas klapa otevře a vzduch proudí do vozu, to samé pokud za jízdy vypnu na pár minut klímu tlačítkem vločky, po znovuzapnutí zas nějakou dobu běží a většinou se do kabiny valí studená pára z vrchních průduchů. Připadá mi to jako by se někde v palubce výparník za jízdy zamrazil tak že přes něj ventilátor nemůže protlačit vzduch a při pomalé jízdě neb zastavení námraza povolí a klíma zas běží. A teď babo raď. Jestli jsem to napsal moc chaoticky tak se omlouvám snad tomu někdo rozumí a poradí Petr67
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tipuji to na ucpanou trubičku, kterou je odváděn kondenzát. Pokud je ucpaná, nahromadí se zkondenzovaná voda a namrzne na výparníku. Po opětovném spuštění pak odchází ta studená pára, jak popisuješ. Trubičku musíš ji hledat pod vozem, při běhu klimatizace z ní běžně běžně ukapává voda. Po vypnutí motoru (a tím i klimy) pod autem bývá loužička. Správně se má klima vypínat 5-10 minut před vypnutím motoru, aby se teploty součástí vyrovnaly a provozní vlhkost vlhkost vysušila. Pokud tam vlhkost zůstane, množí se tam bakterie a potom dochází k typickému smradu z klimatizace viz. http://www.volny.cz/rft/bmw/forum/klima-cisteni/ .Petr67 píše:... po znovuzapnutí zas nějakou dobu běží a většinou se do kabiny valí studená pára z vrchních průduchů. Připadá mi to jako by se někde v palubce výparník za jízdy zamrazil tak že přes něj ventilátor nemůže protlačit vzduch a při pomalé jízdě neb zastavení námraza povolí a klíma zas běží.
Tak jsem vše vyčistil, z hadiček pod autem voda při vypnutí klímy vytéká ale problém přetrvává, prostě klíma po určité době zamrzne. A proto bych se chtěl zeptat jestli má kompresor při zapnuté klímě v intervalech vypínat a zapínat? Neb jestli to nemá nějaký vliv třeba hodně freonu v okruhu? Nevím ale zdá se mi že kompresor běží pořád a proto klíma zamrzne. Kdo má nějakou zkušenost hlavně důvod nevypínání kompresoru a hlavně kde toto čidlo hledat, popříkladě jak opravit. Děkuji Petr.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 196
- Registrován: pát 31.08.2007 00:00
Petr67 píše:Tak jsem vše vyčistil, z hadiček pod autem voda při vypnutí klímy vytéká ale problém přetrvává, prostě klíma po určité době zamrzne. A proto bych se chtěl zeptat jestli má kompresor při zapnuté klímě v intervalech vypínat a zapínat? Neb jestli to nemá nějaký vliv třeba hodně freonu v okruhu? Nevím ale zdá se mi že kompresor běží pořád a proto klíma zamrzne. Kdo má nějakou zkušenost hlavně důvod nevypínání kompresoru a hlavně kde toto čidlo hledat, popříkladě jak opravit. Děkuji Petr.
Je-li v systému víc média, pak to zamrzá. Proto je nutné při plnění dodržet doporučené množství výrobcem. Uvádí se na nálepce na kapotě nebo někde na čele v mot. prostoru.
Jsem tu nový,takže se hned omlouvám pokud to sem nepatří,ale nové téma založit nemůžu tak to skouším touto cestou.Stal jsem se majitelem X5 3.0d E53 a mám takový problém že mi moc tlačí kompresor klimi.Při koupi byla klima prázdná a bylo mi řečeno že náplň utekla přes ventily,takže jsme dali nové a začal proces plnění,všechno proběhlo v pořádku,akorát tam dali víc náplně a při testu klimi to na té plnící mašině přetočilo budíky,takže po zjištění u BMW servisu jaké tam patří množství to upravily ale pořád kompresor tlačil přes normu,chtěl bych poprosit jestli nemáte někdo s tím skušenost o radu co se s tím dá dělat.,a taky se mi kolem plnícího víčka oleje objevuje olej,tak jestli stačí jenom vymněnit těsnění.nebo je to nějaký větší problém.Moc děkuji za každou radu.
jsi tu uplne spravne, lip to udelat neslo :palec:
jen co vim, tak v systemu klimy ma byt mezi 430 a 450 gramy naplne, pokud se jedna o ten starsi 3,0d , tak to sceknout poradne
pokud obtejka vicko, tak staci pretesnit novou gumou a melo by to slapat dal, pokud neni v systemu moc velky tlak, pak to stejne protlaci i pres novy tesneni a chtelo by to snizit tlak, ale to nevim jak
nekdo znalejsi by k tomu mohl rici vice
jen co vim, tak v systemu klimy ma byt mezi 430 a 450 gramy naplne, pokud se jedna o ten starsi 3,0d , tak to sceknout poradne
pokud obtejka vicko, tak staci pretesnit novou gumou a melo by to slapat dal, pokud neni v systemu moc velky tlak, pak to stejne protlaci i pres novy tesneni a chtelo by to snizit tlak, ale to nevim jak

nekdo znalejsi by k tomu mohl rici vice
vlevo je matal
a vpravo Killca 


zhavici svicky jsou pod sanim, musi se kvuli nim sundat sani, pry je to pekne napi*u a musis ohrat motor, jinak ty svicky zlomis/utrhnes vzkazuje sefmechanik z jtp
jo a mimochodem vypadaj takhle (cislo 1)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E53/S ... plug_unit/

jo a mimochodem vypadaj takhle (cislo 1)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E53/S ... plug_unit/
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Mám problém s nefunkční klimatizací minulý rok bylo vše OK, ale letos se po zapnutí neroztočí ventilátor a klimatizace nechladí. Na kontrole klimatizace mi náplň doplnily, ale úbytek nebyl nějak závratný, dle vyjádření mechanika by s takovou náplní vše mělo fungovat.
Zkoušel jsem měřit napětí do ventilátoru a proud tam jde, ale vrtule se netočí. Do ventilátoru jdou tři kabely, dva silné (+,-) a jeden takovej slabounkej. Domnívám se , že ten slabej je od nějakého čidla, které hlídá zda je větrák roztočenej.
Nevíte zda je nějaká regulace přímo u ventilátoru? Chci bejt připravenej až sundám nárazník a podívám se na to .
Zkoušel jsem měřit napětí do ventilátoru a proud tam jde, ale vrtule se netočí. Do ventilátoru jdou tři kabely, dva silné (+,-) a jeden takovej slabounkej. Domnívám se , že ten slabej je od nějakého čidla, které hlídá zda je větrák roztočenej.
Nevíte zda je nějaká regulace přímo u ventilátoru? Chci bejt připravenej až sundám nárazník a podívám se na to .

mi se to chovalo stejne loni, kdyz mi odesel kompresor ...
prestala se tocit vrtule, nechladilo to, (najednou) .. byl tam drobny unik. po doplneni ok ... v servise to jelo, pak zas za pul hodiny ne.
popripojeni na pristroje tlak v systemu ok, ale po zapnuti klimy ten tlak jemne pulsoval.
shanel jsem kompresor - nechal vymenit a
pak se zjistilo, ze je u kopresoru i napraskla trubka. po zavareni vse ok ...
.. ja jen, ze to nemusi byt to, jak se zda ...
drzim palce
prestala se tocit vrtule, nechladilo to, (najednou) .. byl tam drobny unik. po doplneni ok ... v servise to jelo, pak zas za pul hodiny ne.
popripojeni na pristroje tlak v systemu ok, ale po zapnuti klimy ten tlak jemne pulsoval.
shanel jsem kompresor - nechal vymenit a
pak se zjistilo, ze je u kopresoru i napraskla trubka. po zavareni vse ok ...
.. ja jen, ze to nemusi byt to, jak se zda ...
drzim palce
Někdy dlouho trvá než mi klima začne chladit, hlavně když je venku velké teplo. Pak začne chladit a nereaguje na nastavení teploty. V autě je zima. Někdy ale naběhne po nastartování hned, hlavně tehdy, když jí vůbec nevypínám. Tipnul bych to na nějaké teplotní čidlo, nebo málo chladicího média. Co vy na to, má někdo stejný problém?
Renda1966 píše:Někdy dlouho trvá než mi klima začne chladit, hlavně když je venku velké teplo. Pak začne chladit a nereaguje na nastavení teploty. V autě je zima. Někdy ale naběhne po nastartování hned, hlavně tehdy, když jí vůbec nevypínám. Tipnul bych to na nějaké teplotní čidlo, nebo málo chladicího média. Co vy na to, má někdo stejný problém?
Snažim se vypozorovat jak se klima chová ale je to pokaždé jinak. Kdyby bylo málo chl. média tak by vždy dlouho trvalo než naběhne ale někdy naběhne hned po zapnutí. Moc nechápu význam toho kolečka mezi výdechy, které mění teplotu. Když mám nastaveno 22`C tak by to mělo stačit ale u BMW neé.