Mám podezření,že se semnou loučí alternátor,ale minulý majitel ho prý repasoval (takže má najeto cca 15tis km) asi co 2-3km problikne baterka a i občas pozhasínají budíky,klasická cesta je kontrola kabelů na alternátoru,jeho vyjmutí a kontrola,proměření.... Než se do toho pustím,spíš mě zajímalo,jestli to auto nemá např. nějaké relé na kontrolu napětí nebo nějaký podobný systém,co by mohl odejít,sice nevím,co s alternátorem předešlý majitel dělal,ale přijde mi nepravděpodobné,že by vydržel tak málo,tak abych něco neopravoval zbytečně podruhé a příčina mohla být někde jinde...
Díky za jakékoliv zkušenosti s podobným problémem!
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X5 E53 4,4 2001 pokles napětí
budiky by nezhasly, kdyby odesel alternator, na palubce by se jen rozsvitila kontrolka dobijeni baterie ale auto by slo dal cely normalne, dokud by se nevybila baterka
takze je mozny, ze je problem jeste jinde, diagnostika
kazdopadne pokud nakonec bude problem v altiku, nemusis se tomu divit, protoze ten altik mohl klidne i takhle brzo po repasi odejit znova, nebo se na nem vydelala jina soucastka, nez se vydelala minule, kterou vymenili predtim
takze je mozny, ze je problem jeste jinde, diagnostika
kazdopadne pokud nakonec bude problem v altiku, nemusis se tomu divit, protoze ten altik mohl klidne i takhle brzo po repasi odejit znova, nebo se na nem vydelala jina soucastka, nez se vydelala minule, kterou vymenili predtim
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Tak už to mám opravené,odešel regulátor v alternátoru,problém je,že bmw prodává alternátor pouze jako celek za min 20tis bez dph (i do x5 se jich dávalo několik typů) ,ale dá se to rozebrat,regulátor dělá bosch a i ho prodává za cca 1500 Kč,takže druhý den byl tam,dal jsem pro jistotu i nová ložiska (uhlíky to nemá a diodový most jsme proměřili) a už vše funguje jak má.... jen by mě zajímalo,co na tom alternátoru mohl kdo repasovat,není na něm moc co měnit nebo opravovat......