Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 e53 m57 3.0d stav hladiny oleje v automatické převodovce

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov

#1 Příspěvek od BMWX5power »

Zdar,

je někde nějaká měrka nebo očko kde bych zjistil hladinu oleje?

Dík
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov

#2 Příspěvek od BMWX5power »

Nikdo? notak prosím
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
king
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: sob 22.02.2003 01:00

#3 Příspěvek od king »

zadna merka tam neni - bohuzel.
je tam jenom sroub kterym vypoustis a sroub kterym to tam tlacis. takze idealni stav je kdyz das novej filtr, novou napln, a naplnis to tak ze to pretejkat z toho napustaku.
takze tak.
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov

#4 Příspěvek od BMWX5power »

Tak to je bomba no, sráč jeden německej.

Dík za radu :wink:
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#5 Příspěvek od Killca »

no, kdyz to dlouho stoji, zvednes to na zvedaku, otevres napustni sroub na prevodovce a strcis tam prst, tak bys mel zjistit, jaka je hladina, prave to je to, ze to ma pri idela stavu pretekat napustakem, tak musi byt hladina minimalne v rovine s dolni hranou otvoru
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od HonzaK »

to co píše Killca je dobré pro manuál převodovku. Tazatel se ptá na automat. Tam postupuj podobně, akorát když budeš vytahovat ten nalévací šroub zboku, tak musíš mít nastartováno na volnoběh v "P" a teplotu oleje 30-50 stupňů. A správná hladina je když to trochu poteče ven.
Kdybys to udělal při vyplém motoru tak dostaneš sprchu tak 2 litrů oleje, které jsou při volnoběhu natáhlé v měniči.
Takže tak
Renda1966
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: sob 17.03.2012 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Renda1966 »

HonzaK píše:to co píše Killca je dobré pro manuál převodovku. Tazatel se ptá na automat. Tam postupuj podobně, akorát když budeš vytahovat ten nalévací šroub zboku, tak musíš mít nastartováno na volnoběh v "P" a teplotu oleje 30-50 stupňů. A správná hladina je když to trochu poteče ven.
Kdybys to udělal při vyplém motoru tak dostaneš sprchu tak 2 litrů oleje, které jsou při volnoběhu natáhlé v měniči.
Takže tak


A to se výměna oleje dělá jak u motoru? Ohřát, vypustit, vyměnit filtr(asi i s vanou) a naleje se nový olej. A co pak? Nastartovat a doplnit olej na maximum? Ptám se, protože u Volva se vypustit starý nesmí, jinak je po automatu, musí se průběžně proplachovat, dokud neteče čistý. Poradíte mi jak je u to X5 E53 05/2006 6 kvalt?
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#8 Příspěvek od vlastnemec »

HonzaK má pravdu, takhle zjistíš hladinu.

měnit doporučuji v servisu a to na automaty nejlépe již v prověřeném od někoho tady. vana se u e53 nemění je tak hliníková jen filtr a těsnění + samozřejmě olej jestli se nemýlím tak fluid 6hp. Jak měnit je několi postupů, dělá se dokonce i tlakem, ale nemám nato dobré reference, nejlepší je dvakrát zasebou vyměnit olej.

sorry u rendy fluid6hp a u tazatele texaco
Odpovědět