Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X3 (E83) - rozbitý mezinápr. diferenciál po 72tis. km.

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#1 Příspěvek od Poldav6 »

Na naší X3 (4 roky, 72tis. km, 3.0d manual) se stala nemilá věc. Za jízdy se ozvaly kovové pazvuky.. a pak se rozsvítily kontrolky ABS, 4x4, airbagů a ruční brzdy. K tomu se spustil větrák...

Nešlo se toho zbavit, autu přestal fungovat pohon všech kol, abs, stabilizace.. Od té doby, co problém vzniknul, se již žádné pazvuky neozývaly. Na diagnostice vyskočila mechanická závada na mezinápravovém diferenciálu.

Auto je teď v servisu, nejprve se zkusí zjistit rozsah poškození.. faktem je, že ten diferenciál se normálně neopravuje, ale vyměňuje. Což je trošku smutné, s ohledem na nájezd km. Cena za díl je tipuju kolem 60 tisíc..

Takže až budete kupovat čtyřkolku od BMW z druhé ruky, s libovolným nájezdem kilometrů.. doporučuju mít dalších 80 tisíc bokem. Moje poslední iluze o spolehlivosti značky jsou pryč 8O
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#2 Příspěvek od ajfel »

mi jeden mechanik rikal, ze mam byt rad, ze nemam xdrive, ze ty klasiky sice vic zerou, ale vic vydrzi ... :( :(

nicmene, pokud to chteji menit cele, poptal bych se jinde, protoze se to urcite sklada z dilu, ktere se daji menit jednotlive ..

drzim palce ...
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#3 Příspěvek od Poldav6 »

ajfel píše:mi jeden mechanik rikal, ze mam byt rad, ze nemam xdrive, ze ty klasiky sice vic zerou, ale vic vydrzi ... :( :(

nicmene, pokud to chteji menit cele, poptal bych se jinde, protoze se to urcite sklada z dilu, ktere se daji menit jednotlive ..

drzim palce ...


Dnes jsem se byl na tu rozebranou mrchu podivat. Nevydrzelo nejake valeckove lozisko.. vydrelo si vlastni drahu a pak se zadrelo. Kovove piliny jsou po celem vnitrku rozvodovky - to je asi presnejsi vyraz.

Vnitrnosti rozvodovky se samostatne sehnat nedaji. A i kdyby se daly, pouzitelnych jich zustalo malo - ty piliny tam totiz udelaly docela bordel a mozna by to ani neslo poradne vycistit. Je tam vsechno mozne, od retezu, ozubena kola, olejove cerpadlo, lamelova spojka..... I kdyby to slo sehnat jednotlive, asi by to o moc lacinejsi nebylo.

Takze nova rozvodovka za 55tis. (vc. DPH) je objednana... Udajne jde o podobny problem, ktery mely X5 E53. Takze nic noveho, inzenyri v bmw opakuji chybu, to co uz jednou bylo poruchove, opet davali do pozdejsich X3.. a komu to odeslo po zaruce, mel smulu... Zitra to mozna nafotim, aby se i ostatni mohli pokochat tou nadherou :-)
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#4 Příspěvek od ajfel »

:( to teda nedopadlo dobre ...
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#5 Příspěvek od Poldav6 »

Zajímavé info... Rozvodovka odchází u X3 ve větší míře. Náhodou jsem v servisu zastihnul "kurýra" z Inveltu.. Říkal, že rozvodovek na X3 rozveze několik za rok. Je to jediný model, který s tím má problémy = konstrukční vada. Časem sem dám fotky té parády...
signum
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: pon 19.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od signum »

Taky mě to postihlo na e53 :). Já to měl za 37.000 repas z Německa.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#7 Příspěvek od Poldav6 »

Slyšel jsem, že to u E53 taky odchází, ale později.. snad až kolem 200tis km. Každopádně nás to stálo sakum prdum 53tis. Kč (+ cca 9tis. DPH). Myšleno i s prací a vytržením klapek ze sání :-)
Renda1966
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: sob 17.03.2012 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Renda1966 »

Poldav6 píše:Slyšel jsem, že to u E53 taky odchází, ale později.. snad až kolem 200tis km. Každopádně nás to stálo sakum prdum 53tis. Kč (+ cca 9tis. DPH). Myšleno i s prací a vytržením klapek ze sání :-)


Dá se nějak poznat že rozvodovka odchází, nebo je to naráz. A co s tím mají společného klapky sání?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od matiz »

Ze by klapky preventivne aby nebylo dalsiprekvapeni :lol:
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#10 Příspěvek od Poldav6 »

Nedá se to poznat. V našem případě se prostě zadřela a roztrhla válečková ložiska s patřičným zvukovým doprovodem. Skoro se divím, že auto zůstalo pojízdné.

Klapky jsou samozřejmě z preventivních důvodů :-)

Ještě vím, že problematické jsou plechové svody.. Ale tam je od prvního projevu relativně dost času..
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#11 Příspěvek od libovka »

Ten mezinápravák jsem jednomu zákazníkovi měnil taky a to ze stejného důvodu.

viz foto:
Přílohy
PA121272.JPG
PA121272.JPG (151.98 KiB) Zobrazeno 1666 x
PA121274.JPG
PA121274.JPG (159.9 KiB) Zobrazeno 1666 x
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#12 Příspěvek od Poldav6 »

libovka: jj, přesně takhle vypadalo i to naše. musím sem konečně dát ty fotky...

Po kolika kilometrech se to stalo?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#13 Příspěvek od libovka »

Tohle je po 120tis.
dream7000
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 21.04.2012 00:00

#14 Příspěvek od dream7000 »

nie moc pekne foto...... :cry:
X333
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 04.02.2013 01:00

#15 Příspěvek od X333 »

libovka píše:Ten mezinápravák jsem jednomu zákazníkovi měnil taky a to ze stejného důvodu.

viz foto:


mě se zase vytahal řetěz a přeskakuje, nemáš náhodou nějaký, zoufale ho sháním...
Kabriolin
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: ned 23.09.2012 00:00

#16 Příspěvek od Kabriolin »

Taky se přidávám do klubu mrtvé mezinápravy. Mám 3,0D manual 6st 04´a naštěstí jsem to podchytil již při nákupu a byla o to upravena cena. Dle mechanika co mě ji sehnal, tak říkal to, co tady již bylo psáno a to, že ač to auto je jinak spolehlivé, tak tohle je jeho největší slabina a mezinápravy tam odcházejí jedna radost. Mě to potkalo až v 230tis km a prvnotní náznaky byli při táhlé zatáčce a přidání plynu, že se to na podvozku "hádalo" (cukalo s celým autem, když to bylo pod plynem v táhle zatáčce) a nebo při rozjedu do zatáčky v tom tak jako zacukalo... naštěstí to človíček co mě při koupi pomáhal tomu hověl a po výměně mám jistotu, že to bylo ončo.
Odpovědět