Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nastavení Vanosů a rozvodů - přípravky
tanner540i píše:Osobne jsem presvedcen, ze chyba neni v liste, ale v nevhodnem oleji 0w-30, 5w-30.
Nechci tady z toho dělat offtopic další nekonečný olejový vlákno, ale tohle mě strašně zajímá… Týká se tohle jen M62 nebo to platí i pro N62? Dlouho jsem hledal, co nejlepšího do N62 (645Ci) dát, a po zkoumání všech informací horem dolem jsem došel k závěru, že nějaký Group IV+ prémiový 0W30 bude to pravé. (I cenově vychází jako jeden z nejdražších, tak jsem čekal že bude nejlepší… I performance 0W40 byly levnější…). Takže takhle tvoje informace mě zarazila.
Ptal jsem se k tomu i na nějaké objasňující info v nekonečném olejovém vláknu v 3er sekci: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 09#1188109 — ale tam už je roky celkem mrtvo, takže zatim to nikdo nedokázal osvětlit.
Nakonec jsem vzal Total Quartz Energy 9000 0W30, protože s nim byli po rozborech na BITOG velice spokojení, takhle vypada laborka:
[code:1]
in use: 8320 km
sample: 8/20/2011
engine: BMW N52
---------------
iron: 6
copper: 3
tin: 0
lead: 0
chrom: 0
nickel: 0
aluminum: 0
titanium: 0
silver: 0
additive metals
-------------------
calcium: 1865
magnesium: 21
zinc: 1127
phos: 693
barium: 0
molyb: 17
antim: 0
contaminants
--------------------
silicon: 1
sodium: 1
boron: 58
potassium: 4
vanad: 0
physical tests
--------------------
vis @ 40: 68.5
vis @ 100: 12.2
tan: 2.65
flash: 260
oxid: 22
nit: 15
kf: 313
tbn: 3.9
fuel: 1.8
soot: 0.01
glycol: 2.48
vindx: 178
sulfates: 29.6
[/code:1]
Takže KV40 a KV100 fajn a opotřebením v podstatě neztrácí viskozitu. Spousta lidí ho doporučila místo třeba Mobil 1 0W40 nebo Castrol SLX 0Wx0.
Takže, teď nové kolečko… Co bys doporučil ty? Muj 0W30 má teď aktuálně v reálným světě výsledky lepší, než kdejaké nóbl 0W40, tak jsem rozpolcenej :)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Jde proste o to, ze 5w-30 je moderni lehkobezny olej, ktery nemusi byt moc aditivovany, takze ma dlouhou zivotnost (proto se taky tyto oleje pouzivaji jako long-life). Prave to -30 je ale jeho "teplotni odolnost". Proste v teplotach, kde jeste xxW-40 normalne funguje se uz xxW-30 muze trhat.
A kdyz vezmu konkretne M62 motor, ktery ma vcelku extremni odpadni teplo (neprimovstrikova V8, konstrukce vychazejici z M60, navic zvysena teplota vody na cca 110°C), je olej xxW-30 na hranici pouzitelnosti. Navic pak treba v lete.
A kdyz vezmu konkretne M62 motor, ktery ma vcelku extremni odpadni teplo (neprimovstrikova V8, konstrukce vychazejici z M60, navic zvysena teplota vody na cca 110°C), je olej xxW-30 na hranici pouzitelnosti. Navic pak treba v lete.
Jasný, obecný info chápu, ale to už mam za sebou :)) Proto jsem poslal konkrétní rozbor z laborky danýho oleje, s jeho viskozitama v reálných situacích po zátěži. Strávil jsem rozebíráním všech olejů fakt mrtě času, takže zkoumam skutečně konkétní advanced info.
Proto mě překvapilo, že nejlepší 0W30 jsou po 5-10tkm lepší, než některé běžně používené 0W40, stejně tak to jsou celkově jedny z nejdražších olejů… a já nevim proč, jestli to je trhem, a nebo tim, že jsou skutečně v něčem lepší. Psal jsem to i v tom olejovym vlákně:
Proto se po detailech pídim dál. Ano, moh bych tam lejt 0W40, ale když jsem na samotnej olej jako takovej (0W30 Total Quartz Energy 9000) dostal nejlepší doporučení ve srovnání s ostatním co by se tam hypoteticky mohlo lejt, tak jsem neměl důvod vybírat cokoliv "papírově horšího".
Jak řikam, o M62 toho moc nevim, řešil jsem to pro N62 (a R6 N52). Tak jen zjišťuju, jestli to platí i tam…
Dík za postřehy.
Proto mě překvapilo, že nejlepší 0W30 jsou po 5-10tkm lepší, než některé běžně používené 0W40, stejně tak to jsou celkově jedny z nejdražších olejů… a já nevim proč, jestli to je trhem, a nebo tim, že jsou skutečně v něčem lepší. Psal jsem to i v tom olejovym vlákně:
Nicméně jak se pak liší kvalitou mezi sebou oleje s různýma viskozitama od stejnýho výrobce? Když jsem si třeba seřadil Castroly podle ceny, tak vyšly takhle od nejlevnějšího po nejdražší:
— EDGE 5W30
— EDGE FORMULA RS SPORT 0W40
— EDGE 0W30
— EDGE PRO 0W30
— EDGE SLX PRO 0W30
První je jasnej. Ale proč je ta 0W40 v podstatě mezi nejlevnějšíma? Já bych jí čekal dražší než ty včechny 0W30? Znamená to, že vlastním složením jsou ty 0W30ky lepší než ta RS Sport Formula 0W40? (Jednotlivý rozdíly mezi těma 0W30kama už jsem pak nezkoumal.) Přijde mi to trochu divný a doufam že mi někdo vysvětlí proč to tak je, třeba to nemá s kvalitou co dělat (výrobní náklady? poptávka? marketing?)
Proto se po detailech pídim dál. Ano, moh bych tam lejt 0W40, ale když jsem na samotnej olej jako takovej (0W30 Total Quartz Energy 9000) dostal nejlepší doporučení ve srovnání s ostatním co by se tam hypoteticky mohlo lejt, tak jsem neměl důvod vybírat cokoliv "papírově horšího".
Jak řikam, o M62 toho moc nevim, řešil jsem to pro N62 (a R6 N52). Tak jen zjišťuju, jestli to platí i tam…
Dík za postřehy.