Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 e53 3.0D nejde přes 3000 ot.

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
topgal
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 21.07.2013 00:00

#1 Příspěvek od topgal »

Dobrý den, mám e53 3.0D 160kw 2006 a už po druhé jsem měnil turbo, hned druhy den po výměně jsem zjistil že motor nejde vytočit přes 3000 ot.. Někdy se ukáže kontrolka řízení motoru a ta po klidné jízdě druhý den zhasne. Včera jsem jel po dálnici na nedostal jsem s toho víc jak 140km/hod.
Při jízdě a sešlápnutí plynu až na zem otáčky vylítnou nahoru ale bez tahu, jenom to řve. Mám podezření na váhu vzduchu ale kvůli ceně ji nechci kupovat jen na zkoušku. Můžete mě někdo prosím potvrdit nebo vyvrátit moji domněnku. Moc děkuju
loyd-krismas
Registrovaný
Příspěvky: 697
Registrován: ned 24.10.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#2 Příspěvek od loyd-krismas »

A turbo jsi dával nový nebo repas? Já musel na 3,0d 2x reklamovat repas turbo, než bylo fakt ok a jelo jak mělo.
topgal
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 21.07.2013 00:00

#3 Příspěvek od topgal »

Pokaždé to byl repas. Na to první repasované jsem najel cca. 30 000 km. Dělaly to v Brně a to druhé mám z Holic u Pardubic. Pokaždé vše měněno oleje, filtry atd. Nyní mám najeto cca.180 000 km.
topgal
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 21.07.2013 00:00

#4 Příspěvek od topgal »

Vyřešeno, prasklé svody, v BMW cca: 20.000 Kč
pran22
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: sob 06.02.2010 01:00

#5 Příspěvek od pran22 »

to je ranec 20 nejde to nějak opravit nebo starši jine
topgal
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 21.07.2013 00:00

#6 Příspěvek od topgal »

Staré svody můžou prasknout znovu a skoro polovina ceny je montáž. Nikdo z mých mechaniků do toho nechtěl jít, že je to velká práce a špatný přístup. Jako výhodnější jsem zvolil origo BMW a je klid.
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#7 Příspěvek od jararak »

slo to riesit uzivanymi zvodmi z 135kw verzie, tie nepraskaju (iny matros)
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#8 Příspěvek od _milan_ »

jj svody z 3,0d ze 135kw.. pasujou .. ja je nechavam po 3000.. jsou litinovy ty nepraskaji jak ty novejší nerezovy...
topgal
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 21.07.2013 00:00

#9 Příspěvek od topgal »

Tak bohužel svody to nebyly. Asi před týdnem jsem vykuchal DPF a nechal ho vypnout u Mentuliho. Včera jsem vyměnil váhu vzduchu a nechal na diagnostice smazat z paměti závady a pořád to nejede jak má. V nižších otáčkách to ještě jde ale jak se to dostane na 3000 tak se výkon zastaví.
Když to bylo v BMW na výměně svodů tak měřily turbo a to prej je v pořádku a že to nejspíš dělá ucpaný DPF. Už nevím kam sáhnout. Ještě mě napadlo jestli to nějak nesouvisí s docela velkým výskytem karbonu pod víkem ventilů kterého se chci taky zbavit nějakým výplachem nebo tak něco.Díky za každou radu.
topgal
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 21.07.2013 00:00

#10 Příspěvek od topgal »

Tak konečně jsem přišel na to proč mi auto nejede, nefunguje naklápění lopatek turba. Když bylo turbo po repasi tak mě předvedly funkci naklápění na nějaké mašině a fungovalo to na 100%. Po montáži do auta už nefunguje, prolezl jsem připojovací kabel a všechny pojistky ale nic jsem nenašel. Nesetkal se stím někdo?
topgal
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 21.07.2013 00:00

#11 Příspěvek od topgal »

Už zase jezdí auto tak jak má, vyměnil jsem ovládání naklápění klapek turba. :D
Odpovědět