Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka u e32!

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Jukr
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 24.05.2005 00:00
Bydliště: ČR-Severní Morava

#1 Příspěvek od Jukr »

Chtěl bych se zeptat jestli automatická převodovka vyžaduje nějákou údržbu kromě dolívání hydraulického oleje?Jak často se má olej měnit?Když se olej dolívá musí běžet motor?Předem děkuji za info.
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od BMWAK »

pokud vim tak se olej moc dolevat nemusí!pokud teda neteče..olej se tam leje ATF..a né hydraulickej!!!ten olej bych jen vymněnil nalil tam novej a o nic víc bych se nestaral.když ho měříš musíš mít nastartováno..
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Zave »

BMWAK píše:pokud vim tak se olej moc dolevat nemusí!pokud teda neteče..olej se tam leje ATF..a né hydraulickej!!!ten olej bych jen vymněnil nalil tam novej a o nic víc bych se nestaral.když ho měříš musíš mít nastartováno..


ATF je hydraulickej... ne? :D
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od BMWAK »

seš si tim jistej zave?
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Zave »

BMWAK píše:seš si tim jistej zave?


a servo je jaky zarizeni? :)
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od BMWAK »

no hydraulický...ale neni hydraulickej olej jako hydraulickej olej..ale todle téma je OT jako svině takže dost...
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od darmon »

ATF odpovida vicemene specifikaci hydraulickych oleju, jen ma navic naky drobny mazaci schopnosti.

Jinak co se tyce e32 tj 4HP22 a 4HP24 prevodovek, menit cca kazdejch 30tisic napln (staci jedna vymena, tj 3 nebo 3.5litru) + filtr a vycistit vanu.

u 5hp30 to samy ale staci jednou za cca 80-120tisic.


ty cisla jsou orientacni a zalezi na zpusobu provozovani auta
danulah
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25.04.2005 00:00
Bydliště: Frenstat

#8 Příspěvek od danulah »

Olej se dolívá přes měrku?
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od darmon »

danulah píše:Olej se dolívá přes měrku?
u 4HP22 a 4HP24 ano, u 5tikvaltu ne
danulah
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25.04.2005 00:00
Bydliště: Frenstat

#10 Příspěvek od danulah »

darmon-O.K dík ale nevím po těch ůpravách a repasi,co delal předchůdce Tommano jaká tam vlastně je,mě se zdá že to řadí 5kvaltů tak nevím asi je to blbost v tom roce 90 750iA
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#11 Příspěvek od Fugo »

kvalty máš jen 4, to co bereš jako 5 je s největší pravděpodobností uzamčení měniče, tzn. odstraní se prokluz v měničí.
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od tomboss »

teraz som dolieval do prevodovky v e32 750i olej, ale ked som pozeral kolko ho tam je, tak sa mi zdal nejaky zlty a ja som dolieval podla mobilackej tabulky Mobil ATF 220, co je cerveny, myslel som ze aj ten povodny bol cerveny len proste nejak zozltol casom :oops: , ale niekde som sa tu docital, ze naozaj existuju 2 druhy t.j. zlty a aj cerveny
moze sa teda nieco posrat ked som zlty dolial cervenym?
viem ze otazka vyzera ako keby sa pytal ziak materskej skoly, no bohuzial naozaj o tom neviem vobec nic

dakujem za pomoc
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#13 Příspěvek od Fugo »

to se mě nezdá,že by stářím zežloutnul, spíš tam někdo nalil něco jiného, osobně bych udělal výměnu celé náplně a filtru.
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od tomboss »

no ta povodna zlta napln je tam ani nie jeden cely rok, ale doteraz som nenutsil, ze mozu byt nejake rozdielne naplne do automatu, tak som tam dolial to co predpisuje mobil, skusim teda este zavolat servisakovi, ze co mi to tam nalieval predtym, moze byt teda problem v miesani od roznych vyrobcov a moze mat olej do automatu v rovnakych parametroch rozdielnu farbu?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#15 Příspěvek od Fugo »

ATF bylo vždy červené (já jiné neviděl) specifikace DEXRON III, osobně používám Castrol. Žlutá spíš vypadá na OTH-3 viděl jsem to taky v automatu, kam to někdo nalil a chodilo to.
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od tomboss »

tj prilial som tam nieco lepsie asi, to si myslim ze nemusi vadit, alebo ...
giovanny
Registrovaný
Příspěvky: 234
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: Vsetin-cz Padova-it

#17 Příspěvek od giovanny »

Fugo píše:ATF bylo vždy červené (já jiné neviděl) specifikace DEXRON III, osobně používám Castrol. Žlutá spíš vypadá na OTH-3 viděl jsem to taky v automatu, kam to někdo nalil a chodilo to.


žluté oleje to je běžná věc,třeba ESSO-ATF,,,LT71141-ŽLUTÝ.. jako origo nápln bmw pro steptronic e38, já ho nahradil červeným VALVOLAIN -dextron 3 MERCON.samo že po průzkumu v origo servisu SYNOT,, AKORÁT S ZÍM ROZDÍLEM ŽE ESSO STOJÍ V BMW 590 LITR,, A VALVOLAIN 190 kč :D
giovanny
Registrovaný
Příspěvky: 234
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: Vsetin-cz Padova-it

#18 Příspěvek od giovanny »

Fugo píše:ATF bylo vždy červené (já jiné neviděl) specifikace DEXRON III, osobně používám Castrol. Žlutá spíš vypadá na OTH-3 viděl jsem to taky v automatu, kam to někdo nalil a chodilo to.


žluté oleje to je běžná věc,třeba ESSO-ATF,,,LT71141-ŽLUTÝ.. jako origo nápln bmw pro steptronic e38, já ho nahradil červeným VALVOLAIN -dextron 3 MERCON.samo že po průzkumu v origo servisu SYNOT,, AKORÁT S TÍM ROZDÍLEM ŽE ESSO STOJÍ V BMW 590 LITR,, A VALVOLAIN 190 kč :D
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Marten »

Každopádně to vyměň i s filtrem a nech si zkontrolovat jestli ti někde neteče olej (třeba kolem gufera u měniče). Popřípadě přetěsnit.
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od tomboss »

no s najvacsou pravdepodobnostou tam mam to ESSO, cize aj tak radite radsej to cele vymenit?
bo to ESSO je tam cca 3000km a jasne, ze mi to tece, bo po tych 3000km som musel liter doliat/mobil ATF220/, ale teraz jaksi na nejake pretesnovanie neni moc casu, bude to musiet vydrzat este do leta
Odpovědět