Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
cvrdlikání po startu
na Johanových stránkách je právě odkaz na odpojení přepadu z olejové nádoby (před časem jsem měl zde na to také dotaz) občas se stává že tento nedovírá a po vypnutí motoru olej odteče z prostoru filtru zpět do vany, oprava je jednoduchá odpojit přepad a ucpat, nevýhoda je že při výměně filtru je třeba olej co zbyde v nádobě filtru odsát stříkačkou, ventil se u M70 otevře po vyšroubování šroubu co drží dekl na nádobě tj. automaticky při výměně filtru.
Dále v té nádobě by měl být ještě ventil který nepustí olej zpět přes olejové čerpadlo - výsledek by byl stejný jako při poruše přepadu- prázdná nádoba olej. To bude možná můj problém v pondělí zkontroluju zda bude nádoba po 2 dnech plná nebo ne, pokud ne vyměním celou nádobu nic opravovat nebudu protože riziko že by třeba někdy praskla pružina (po nějakým napružování) a zasekla ten ventil v poloze zavřeno by znamenalo katastrofu pro celý motor.
Dále v té nádobě by měl být ještě ventil který nepustí olej zpět přes olejové čerpadlo - výsledek by byl stejný jako při poruše přepadu- prázdná nádoba olej. To bude možná můj problém v pondělí zkontroluju zda bude nádoba po 2 dnech plná nebo ne, pokud ne vyměním celou nádobu nic opravovat nebudu protože riziko že by třeba někdy praskla pružina (po nějakým napružování) a zasekla ten ventil v poloze zavřeno by znamenalo katastrofu pro celý motor.
to sem nikde nenapsal, psal jsem že po výměně oleje a filtru (filtr zalévám, jednou jsem bohužel zapoměl) protočím motor startérem než zhasne kontrolka mazání tj. max 5x (startér nedržím déle jak 2sec na jedno startování), dělám to právě z důvodu aby se olej všude dostal a hlavně k turbodmychadlům, tento postup je mimo jiné doporučen po výměně oleje a filtru u turbomotorů, aby TD neběželo na sucho.
Tak pro zajímavost jsem dnes sundal víko olejové nádoby a cca 2cm oleje tam chyběli, tak jsem to nechal otevřený dolil olejem po okraj a uvidím ráno jak to kleslo.
Pro zjímavost jsem si vzal na dílnu druhou olejovou nádobu a zavřel jsem ji do svěráku pod stejným úhlem jako je v autě a zalil jsem ji taky.
To že v tý nádobě v autě chybělo cca 2cm (změřím přesně zítra kolik ubyde) za 1den může být u mě také tím že olej z nádoby odtéká skrze turbodmychadla protože mazání mám napojené na olejové čidlo které je na nádobě až dole, i když do turba je olejový vstup jen 3mm a musí se protlačit kluzným ložiskem.Asi udělám vývod pro mazání z víka olejové nádob a bude pokoj, snad.
Pro zjímavost jsem si vzal na dílnu druhou olejovou nádobu a zavřel jsem ji do svěráku pod stejným úhlem jako je v autě a zalil jsem ji taky.
To že v tý nádobě v autě chybělo cca 2cm (změřím přesně zítra kolik ubyde) za 1den může být u mě také tím že olej z nádoby odtéká skrze turbodmychadla protože mazání mám napojené na olejové čidlo které je na nádobě až dole, i když do turba je olejový vstup jen 3mm a musí se protlačit kluzným ložiskem.Asi udělám vývod pro mazání z víka olejové nádob a bude pokoj, snad.
Takže nové poznatky. Nejprve popíšu olejovou nádobu na M70.
Olejová nádoba má 3 vstupy/výstupy na hadice, nejslabší hadice slouží při výměně olejového filtru kdy povolením šroubu co drží dekl nádoby dojde k otevření ventilu a olej z nádoby vyteče zpět do vany, slouží pouze proto aby se nemusel zbytek oleje odsávat stříkačkou, pokud je nasazane dekl a zašroubován šroub ventil by měl být uzavřený což se mnohdy nestává je to jedna z příčin samovolného vyprazdňování nádoby.
Další 2 hadice slouží k přívodu a odvodu oleje, spodní je přívod oleje a horní je odvod do mazání motoru, horní hadici odpovídá vnitřek filtru, olej se odebírá až uplně nahoře tudíž touto hadicí nemůže docházet k únikům oleje při stání (takže ani skrze moje TD).
spodní hadici odpovídá vnějšek filtru, na této hadici musí být někde v těle nádoby zpětný ventil aby se olej nevracel zpět přes olejové čerpadlo.
Závěr naplnil jsem obě nádoby po okraj olejem (tu v autě 10W-40 a tu ve svěráku nějakým řídkým olejem s naftou nic jinýho nebylo) úbytek do rána na obou nádobách 3cm (měřeno na kraji kde chybělo více, nádoba je nahnutá) odteklo jen to co bylo přes díry pro odvod do horní hadice.
Takže můj problém tady není.
Olejová nádoba má 3 vstupy/výstupy na hadice, nejslabší hadice slouží při výměně olejového filtru kdy povolením šroubu co drží dekl nádoby dojde k otevření ventilu a olej z nádoby vyteče zpět do vany, slouží pouze proto aby se nemusel zbytek oleje odsávat stříkačkou, pokud je nasazane dekl a zašroubován šroub ventil by měl být uzavřený což se mnohdy nestává je to jedna z příčin samovolného vyprazdňování nádoby.
Další 2 hadice slouží k přívodu a odvodu oleje, spodní je přívod oleje a horní je odvod do mazání motoru, horní hadici odpovídá vnitřek filtru, olej se odebírá až uplně nahoře tudíž touto hadicí nemůže docházet k únikům oleje při stání (takže ani skrze moje TD).
spodní hadici odpovídá vnějšek filtru, na této hadici musí být někde v těle nádoby zpětný ventil aby se olej nevracel zpět přes olejové čerpadlo.
Závěr naplnil jsem obě nádoby po okraj olejem (tu v autě 10W-40 a tu ve svěráku nějakým řídkým olejem s naftou nic jinýho nebylo) úbytek do rána na obou nádobách 3cm (měřeno na kraji kde chybělo více, nádoba je nahnutá) odteklo jen to co bylo přes díry pro odvod do horní hadice.
Takže můj problém tady není.
po nastartování auta se vždy ozve zvuk který bych popsal takto - dejte do bubnu pračky několik kamínků a točte bubnem. Zvuk jako by vycházel z pod řadící páky někde pod autem. Dělá to jen při startu, cca 10 vteřin,stačí prošlápnout plyn a za chvíli to ustane. Ale rád bych věděl co to je. Ničemu to nevadí ale nevěřím že tenhle kovový zvuk ničemu nevadí. díky za radu