takze mily FUGO - vcera jsem tam dal tu tvoji kouli a vse funguje jak ma. sedma se da zaflekovat na miste (to s rozbitou kouli proste neudelam i kdybych se posral). A jeste jeden poznatek - za tu kratkou dobu co jsme po garazich zkouseli odezvu na pedal a brzdny ucinek jsme ani jednou neslyseli takove to typicke klepani do pedalu (volantu). tipoval bych, ze v kouli je odstatek tlaku a tak se tam neustale dokona regulator nesnazi narvat dalsi tlak - coz se u rozbite koule patrne deje.
timto di dekuji za amputaci tve zdrave koule a transplantaci do moji sedmy. jsme ti do konce zivota tve koule zavazani a budeme ti do LBC posilat dekovne dopisy
dodatek lodniho deniku:
Hoboj mel nejspis pravdu a prvotnim testem zda je koule funkcni by mel byt nenasilny test pruchodu hrdla koule. U dvou spatnych kouli co mam jde napr. drat prostrcit az na dno koule. U dobre koule od Fuga se zasekne hned za sroubenim a samozrejme lze na vhodnem svetle prekazku videt okem.
dodatek lodniho deniku #2: dnes jsem se ptal v BMW Bychl a koule stoji bez par korun 6000,- s DPH (ATE pro auta co maji jednodirovou kouli vyvedenou k narazniku - u me je to 750iA 11/89)
Takže něco z mé zahrádky. Dnes jsem se tedy rozhodl vyměnit kouli, lépe řečeno dvojvývodovou kouli vyndat a udělat redukci na jednovývodovou kterou mám, sice starší ale dobrou. Protože 7300kč v BMW se mě fakt dávat nechce (v německu 5600kč).
Takže jsem se dal do rozebírání a po sundání nárazníku jsem zjistil že nechápu jak to tam vůbec montujou. Je to tak naprd udělaný že bych musel sundat olejovej filtr abych se dostal na spojky trubek a to bych stejně neměl vyhráno. Převlečné matice na kouli povolit nešly a tak nastoupila flexa a trubky jsem uříznul, odšrouboval jsem druhej konec jedné trubky která vede do regulátoru a trubku rozlámal na kusy a vytahal, druhá trubka vedla přímo do posilovače ,taky jsem ji přeřízl a odmontoval z posilovače. Celý systém jsem tedy předělal na kouli s jednou trubkou, a je pokoj, sice to byl vopruz na celej den, ale případná další výměna koule bude jednoduchá a ne taková jako to bylo s tou dvouvývodovou.
Muzu te ujistit na 100%,ze ten problem je ta zdechla koule. Na me 730 e32 to bylo to same,az jsem to jednou nedobrzdil. Nastesti se mi nahodou dostala do ruky za babrdlinku. K tomu by ti mela vyskocit chyba: Bremsdruck,neboli neco jako tlak v brzdove soustave. Nasledkem protrzeni membrany ve zminene kouli,ktera deli kapalinu a plyn,se taed sloucily a tudiz reakce na seslapnuti brzdoveho pedalu neni rozmisteni tlaku na vsechny smery ale ten tlak se ti vrati k pedalu a chvili trva nez se to tam mezi sebou porovna. Ruku do ohne za to,ze po vymene bude vse jak ma byt, A mam snad pocit ze se ta dira navic da zaslepyt a pouzit. A snad je jeste na zadni naprave u e38 a jeji pouziti u e32 je mozne.Ale to uz mam z druhe ruky. Pokud neni kde ji sehnat,tak osobne bych byl ochoten dat i tu sestku. Stoji to za to!
Je stejný systém i u e38? taky mám problém s brzdama co popisujete...Prodleva a skoro to nebrzdí z rychlosti..
Jde ta koule koupit někde v druhovýrobě? Kelly nebo tak?
Dresic píše:Je stejný systém i u e38? taky mám problém s brzdama co popisujete...Prodleva a skoro to nebrzdí z rychlosti.. Jde ta koule koupit někde v druhovýrobě? Kelly nebo tak?
asi máš na TDSu vadnou podtlakovou pumpu, možná i motor, jezdí na naftu
Dresic píše:Je stejný systém i u e38? taky mám problém s brzdama co popisujete...Prodleva a skoro to nebrzdí z rychlosti.. Jde ta koule koupit někde v druhovýrobě? Kelly nebo tak?
asi máš na TDSu vadnou podtlakovou pumpu, možná i motor, jezdí na naftu
asi máš pravdu je to TDs tak to je automaticky v hajzlu