Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automat v e32 (735) dořadil?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
pilot504
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pát 11.03.2005 01:00
Bydliště: Č.B.

#1 Příspěvek od pilot504 »

Situace je následující : přijelo se autem domu, zaparkovalo se na zahradě a asi po dvou hodinách se mělo odjet, a při zařazení zpátečky "R" auto stálo jako na neutrál (N)a nereagovalo na přidání plynu, při posunutí řadící páky na "N" jelo dopředu!, stejně tak na "D-3-2-1" jelo dopředu.
Tak jsem přesunul zase na "R" a stále nic, přidal jsem plyn a po zvýšení otáček motoru na cca. 3000ot/min. auto prudce škublo dozadu a zase to reagovalo na zařazené stupně, tak jak má. Ale pak jsem zjistil, že auto nezrychluje při přidání plynu. Ale jede vpřed, nebo vzad pouze "základní" rychlostí.(Tím myslím, že jede jen tou rychlostí jako když zařadím některou z rychlostí, pustím brzdu a nepřidávám plyn.) Takže jedu max 40km/h a po přidání plynu se jen zvýší otáčky, ale auto nezrychluje. Asi tam tedy něco prokluzuje :) lamely? Nebo odešel měnič?

Je tedy převodovka KO stejně jako v jiných případech, které jsem tu našel??

Nebo to je něco jinýho??

Dokázal by někdo poradit?

Díky...
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Snejk »

to co popisuješ je nouzový režim, ale asi to prokluzuje, ja jezdim už asi 500km na nouzovej režimn (tj pouze zařazena trojka) a jedu s tim klidně 130kmh...
vem to minimalně na diagnostiku. bud tomu chybi něco z eletriky.. odešel nějaký ventil, nebo jen špatnej kontakt s jednotkou... anebo je automat KO a nic mu nepomuže podle mě ani novy olej. ale prvni to chce diagnostiku
pilot504
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pát 11.03.2005 01:00
Bydliště: Č.B.

#3 Příspěvek od pilot504 »

Snejk píše:to co popisuješ je nouzový režim, ale asi to prokluzuje, ja jezdim už asi 500km na nouzovej režimn (tj pouze zařazena trojka) a jedu s tim klidně 130kmh...
vem to minimalně na diagnostiku. bud tomu chybi něco z eletriky.. odešel nějaký ventil, nebo jen špatnej kontakt s jednotkou... anebo je automat KO a nic mu nepomuže podle mě ani novy olej. ale prvni to chce diagnostiku


Aha, no vida, to jsem nevěděl, že tohle je nouzovej režim. Ale já z toho víc jak 40km/h nedostanu. Prostě to neakceleruje....
Projdu konektory...Zkusim tu diagnostiku...
Novej olej a filtr jsem dával, asi tak před cca. 500km.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#4 Příspěvek od Strosek »

pilot504 píše:...
Novej olej a filtr jsem dával, asi tak před cca. 500km.


No a to je možná důvod, proč se to sesralo. Málokdo je ochoten věřit tomu, že novej olej dokáže věci pěkně zkurvit. Spousta lidí si myslí, že výměna oleje je vždy pozitivní - může jen prospět.

Podle mě, pokud to jede jen 40km/h, tak už je to KO. To už není Getriebeprogram - na 4, nebo 3 se přece dá jet rychlejc.
Diagnostika nejspíš řekne nějaký hovno, kterýžto ti bude jako informace na nic a budeš muset stejně schánět jinou almaru, nebo repas.
Nemá cenu tě chlácholit.
pilot504
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pát 11.03.2005 01:00
Bydliště: Č.B.

#5 Příspěvek od pilot504 »

Strosek píše:
pilot504 píše:...
Novej olej a filtr jsem dával, asi tak před cca. 500km.


No a to je možná důvod, proč se to sesralo. Málokdo je ochoten věřit tomu, že novej olej dokáže věci pěkně zkurvit. Spousta lidí si myslí, že výměna oleje je vždy pozitivní - může jen prospět.

Podle mě, pokud to jede jen 40km/h, tak už je to KO. To už není Getriebeprogram - na 4, nebo 3 se přece dá jet rychlejc.
Diagnostika nejspíš řekne nějaký hovno, kterýžto ti bude jako informace na nic a budeš muset stejně schánět jinou almaru, nebo repas.
Nemá cenu tě chlácholit.


Nad tou výměnou oleje jsem taky přemýšlel, když jsem si to tu pročetl...
Správně! Žádný chlácholení! :D
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Snejk »

me jen doliti asi litru novveho oleje poslalo almaru do prdele za cca 1000km.. :)
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Michelin »

Ja to rikam porad ze automaty sou nahouby :-D
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#8 Příspěvek od Strosek »

Michelin píše:Ja to rikam porad ze automaty sou nahouby :-D


Automaty jsou boží, pokud se neserou.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Snejk »

automat je boží a to že se občas sere tak to mu rád odpustim. tak se to vymění a jede se dal. stejně to za život toho auta vyměnite tak max. jednou. to si myslim že se týká i manuálu, ten si za tu dobu většina lidí taky vymění když se jim poserou synchrony apodobny ptakoviny. de o to teda jak kdo to auto ma dlouho... zrovna ty micheline vo tom povidej, sam si už ten manual měnil :D. ja ho zatim z těch 3 sedmiček měnil jen v jedne a jednou.
pilot504
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pát 11.03.2005 01:00
Bydliště: Č.B.

#10 Příspěvek od pilot504 »

No... a to mi teda povězte, jak to děláte, když vyměníte automat za jinej, starší...taky jetej a pak tam nalijete novej olej....nedopadne to pak stejne??? :D
pilot504
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pát 11.03.2005 01:00
Bydliště: Č.B.

#11 Příspěvek od pilot504 »

Pánové máte někdo zkušenosti s tímto olejem??

Valvoline Max Life ATF

Valvoline MaxLife ATF je první převodová kapalina speciálně vytvořená pro automatické převodovky s vyšším počtem ujetých kilometrů. Tato speciální převodová kapalina je vyrobena z prvotřídních základových materiálů, unikátních přísad, modifikátorů tření s dlouhodobým účinkem, speciální additiva proti opotřebení a výkonné modifikátory stability ve střihu. Valvoline MaxLife ATF je doporučen pro použití jak v automatických převodovkách s vyšším počtem ujetých kilometrů, tak i v nových nebo přestavěných. Použití oleje nemá u nových vozidel vliv na jejich záruku.
Splňuje normu: GM DEXRON III, DEXRON II D, Ford Mercon V, BMW LT 71141, LA 2634, Mazda, Toyota T, T_111, T-IV, Chrysler ATF+3, ATF+4, Mitsubishi Diamond SP II, SP III, Honda ATF-Z1, Nissan J-matic
Přílohy
Valvoline Max Life ATF
Valvoline Max Life ATF
MAXLIFE ATF 1L_m.jpg (2.99 KiB) Zobrazeno 678 x
pilot504
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pát 11.03.2005 01:00
Bydliště: Č.B.

#12 Příspěvek od pilot504 »

Nebo vsadit na klasiku...???

Valvoline ATF TYPE D

Valvoline Automatic Transmition Fluid Type D je prvotřídní převodový olej pro automatické převo-dovky. Olej je doporučen pro použití v automatických převodovkách tam, kde je předepsána specifikace: GM Dexron II, Dexron IID, MB 236.6, ZF TE-ML-03D/04D/11A/14A/17C a MAN 339 Type C/D. Často lze ATF Type D použít také tam, kde je doporučena specifikace ATF Type A. Olej má výbornou tekutost a třecí vlastnosti nejen za běžných podmínek, ale zejména při nízkých teplotách prostředí. Valvoline Automatic Transmition Fluid Type D neaplikujte v případech, kde je doporučena specifi-kace Ford M2C-33F/G.
Specifikace: GM Dexron II, Dexron IID, MB 236.6, ZF TE-ML-03D/04D/11A/14A/17C a MAN 339 Type C/D,ATF Type A
Přílohy
Valvoline ATF TYPE D
Valvoline ATF TYPE D
ATF TYPE D 1L_m.jpg (3 KiB) Zobrazeno 676 x
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od T613 »

co by kdo jak delal, pokud beres jety automat tak jedina vec co te musi zajimat je stav predesleho oleje, ten ti rekne skoro vse, kdyz je cerveny tak je to OK, ale kdyz uvidis ze byl cerny jak bota a nekdo ti bude tvrdit jak ten automat radil a je jak novy tak mu dej do drzky a utec :D
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Snejk »

a když tam daš stary a dořadiš tak maš prostě smulu. to je prostě risk stareho automatu. s tim se do toho taky de.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#15 Příspěvek od Strosek »

T613 píše:co by kdo jak delal, pokud beres jety automat tak jedina vec co te musi zajimat je stav predesleho oleje, ten ti rekne skoro vse, kdyz je cerveny tak je to OK, ale kdyz uvidis ze byl cerny jak bota a nekdo ti bude tvrdit jak ten automat radil a je jak novy tak mu dej do drzky a utec :D


Hlavním ukazatelem je zápach - pokud to smrdí spáleninou - to se nedá nepoznat - každej, komu funguje čich, pozná "spáleninu", nebo jsou-li přítomny kovový částečky, tak je to v prdeli. Když olej není čevenej, tak to snad není ještě konečná, ne ?
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od T613 »

no smrad asi taky, ale pokud mas cerveny olej co smrdi spaleninou tak jsou KO lamely a tezko budes kupovat takovou almaru ikdyz nekde na vrakaci ti bude tvrdit vsechno aby ji prodal, to je recht :-D

kdyz je olej hnedy nebo cerny tak to znaci ze ho nikdo 150 let nemenil, bude to cukat nebo radit jen do trojky apod srandy, tady bych opravdu bal nalit novy
pilot504
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pát 11.03.2005 01:00
Bydliště: Č.B.

#17 Příspěvek od pilot504 »

Já to očmuchám a okouknu....

A co ty oleje? Který tam mám dát? Mělo by význam ten Max Life ATF?
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Snejk »

bohužel olej muže být červený krasně a stejně to dořadí. to že je červený nic neřekne, snad jen pokud vam to jezdí a je ještě červený tak že ho vyměníte a snad to bude ok. větší šance. ale ne jestli almara jede nebo ne. spoustu automatu odešlo a olej byl pořád krásný. viz članek o vyměně vadneho automatu na bmwe32.masscom.net taky mu to zdechlo a olej byl jak novy
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Michelin »

A prave proto rikam ze automat je nahouby.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Snejk »

no co. koupě manuálů když si neviděl jak to jelo tak to je taky loterie. pak to daš do auta a bude to ještě horší než ta stara... seš na tom porad stejně.
Odpovědět