á pán objevuje krásy 7er
nejvýstižnější je toto pdf...
http://www.e38.org/e32/EDC%20german.pdf
dovíš se v něm i co je a jak funguje NIVO (regulace světlé výšky)
jinak to nema jen 750 ale i ostatni motorizace a i e38 (EDCIII) a všechny ostatni sedmy... samo je to příplatkové...
EDC... užasná věc....
tlumič vypadá jako klasický tlumič... a taky tak funguje.. .až na to že má do sebe drát... hmmm pěkné... a drát vede přímo do ventilu který je v tlumiči a nedělá nic jiného než že otvíráním přepouští medium někam do řiti a takže tlumič přestane být tlumičem... prostě pístnice je totálně volná volně pohybující se... samozřejmě ta tuhost je plynule regulovatelná...
systém ma akcelerační čidla a čidlo na volantu... takže sleduje jestli šlapeš na plyn nebo zatáčíš.. atd... a díky tomu plynule mění tuhost každého tlumiče jak je třeba... a tak v režimu komfort plaveš a houpeš jako bez tlumičů... ale ve sportu to cele ztuhne.. a hlavně do zataček přituhuje strany a auto se nenaklání... velice dobrá věc... hlavně ten komfort... užasný. auto je pak jak mamut pohodlný (otestovano ted na srazu

)
ale v S režimu se to chová jako klasickej tlumič seriovej takže celkem tvrdej. s tim že to teda ještě brání naklánění....
Každej na to nadává že to je drahý... ale to jsou paštiky (novej stoji cca 17 000) to jo .. ale ten tlumič vydrží klidně 250 000 a nic mu neni, ventil neodchazi.. nechaji se přetěsnit... popř. z vraků za par korun dostat leckdy i zánovní (po výměně) třeba 10 000km staré tlumiče... a kdo to sehnat neumí... tak si tam musí dát tlumiče klasické.. ale to je jeho boj
NIVO:
užasna vec(u e38 .. u e32 je to celkem k nasrání).. zadní tlumiče nejsou tlumiče...ale jen pístnice... ty se napustí hydr. olejem... a podle toho se auto "zvedne ze země" čim vic do kufru naložiš bordelu.... tak to pohne čidlem a to automaticky pustí víc oleje.. a auto se zase narovná... takže 500kg do kufru a žádná pramička se nekoná. auto porád pěkně nahoře...
ale jak to teda tlumí? nooo protože tam sou tlakový koule s membranou a naproti ní je dusík... a jeho stlačovánim to tlumí... simple... ale v e32 sou ty koule ještě sračkový... a tak po cca 180 000km dou uplně doprdele a pak je zadek tvrdej jako svině... u e38 ta koule vydrží klidně 300 000 a je ji to jedno... a cena ty koule je 6k a sou tam dvě. takže oprava k nasrání akorat... ale jinak se nama co posrat... jedině že ta pístnice začne uchcávat.. ale to se opet necha přetěsnit/ z vraku... moc se to nestava...
a opet se to da nahradit standartnima tlumičema..
každopadně sou to luxus vychytávky. udržet je v chodu šikovneho sedmičkáře nic moc nestojí.... a dycky se muže vratit ke klasickejm tlumičům...
ale to je pod uroven sedmiček
