Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 - spolehlivost motoru u 745i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 284
- Registrován: pát 06.04.2007 00:00
- Bydliště: Prague
- Kontaktovat uživatele:
Trochu to oprášim, jak jde čas tak jsem se nejak zakoukal do e65, dle jednoducheho vzorce jsem vypočital že, benzin 4.5i se mi vyplati víc než nafta 3.0d provoz vs naklady na udržbu a hlavně stálý rozdíl v ceně cca 120t.
ale i tak na naftu mám svůj názor...
Chci se poptát majitelů těchto vozu jaky májí zkušeností, pruměr spotřebu/fakt (12l/100km z testu mi nic neřika
)
Na co si dat pozor při kopi, jedna se o modelový rok 2002/3
Nejčastější závady, jak a co pořadně odzkoušet atd..
Nejvíc mně zajimá automat
Díky za všechny rady.
...Díly vím kolik stojí.

Chci se poptát majitelů těchto vozu jaky májí zkušeností, pruměr spotřebu/fakt (12l/100km z testu mi nic neřika

Na co si dat pozor při kopi, jedna se o modelový rok 2002/3
Nejčastější závady, jak a co pořadně odzkoušet atd..
Nejvíc mně zajimá automat
Díky za všechny rady.
...Díly vím kolik stojí.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 415
- Registrován: ned 07.06.2009 00:00
- Bydliště: Hojanovice 47 Humpolec 39601
No je tam opravdu hodně věcí co se může posrat. asi o milion hydraulickejch hadic víc než v normálnim autě. Závady elektroniky jsou uplě normální věc. Ale jako auto celkově je to hodně dobrý super podvozek, super výbava atd. Musíš jen počítat s nějakejma výdajema. Záleží kolik do toho chceš dát a kolik v tom ještě potom utopit. Když koupíš nějakej fakt levněj kousek, tak se v tom zcela jistě utopíš
chce to dobře vybírat. S E65 jsem se dost natrápil, ale na druhou stranu taky suprově povozil a dost na ní najel.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 64
- Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Zdravim ,
spolehlivost u e65 s motorem N62 je nahovno ...
hlavne doma bez diagnmostiky neudelas nic
pokad se rozesere tuplovanej valvetronic a vanosem muzes rovnout vyndat kasicku a smer autorizak
spolehlivost diesel versus nase nafta je kazdemu jasna
v pripade financi a udrzby je nejlpesi motor m54 ktery davalo ze zacatku bmw cca 3roky do e65. Zadna raketa to neni, ale nema se tam co vysipat ,zadny valvetronic pouze klasickej double vanos.
v CR e65 s M54 moc nejsou, ale DDR je jich dost.
v pripade maximalizace uspor a spolehlivosti je proste nejlepsi e65 730i s LPG
---
pekny den
Ondrej
spolehlivost u e65 s motorem N62 je nahovno ...
hlavne doma bez diagnmostiky neudelas nic
pokad se rozesere tuplovanej valvetronic a vanosem muzes rovnout vyndat kasicku a smer autorizak
spolehlivost diesel versus nase nafta je kazdemu jasna
v pripade financi a udrzby je nejlpesi motor m54 ktery davalo ze zacatku bmw cca 3roky do e65. Zadna raketa to neni, ale nema se tam co vysipat ,zadny valvetronic pouze klasickej double vanos.
v CR e65 s M54 moc nejsou, ale DDR je jich dost.
v pripade maximalizace uspor a spolehlivosti je proste nejlepsi e65 730i s LPG
---
pekny den
Ondrej
Mne jako nejlepsi volba prijde 730d E65. Vyhodou proti 730i je ze se da realne sehnat (benzinove trilitry nejsou skoro ani v Nemecku, u nas uz vubec ne) a proti 745 alespon pomerne nizka spotreba setri na pripadne opravy, ktere hrozi u obou modelu. Navic trilitrovych dieselu u nas jezdi dve prdele, takze i kdyz se draze vysype, tak se da alespon rozumne opravit.
E65DRIVER píše:Záleží kolik do toho chceš dát a kolik v tom ještě potom utopit. Když koupíš nějakej fakt levněj kousek, tak se v tom zcela jistě utopíšchce to dobře vybírat.
Tohle je docela otazka. Ja si tak premyslim jestli je lepsi koupit super zachovalou E65 nekde ke 400.000Kc nebo koupit dojebanou mrdku za 250.000Kc. Ona se ti totiz ta "fajnovka" muze pekne draze vysypat taky a u te mrdky mas stopadesat tisic na opravy za coz uz se s trochou sikovnosti da ledacos poresit i na E65.
BMW 7, od 2001
PARAMETRY
Karosérie: čtyřdveřový sedan ve dvou délkách
Motory: zážehové řadové šestiválce s plynule variabilním časováním všech ventilů Double Vanos s rozvodem DOHC 3,0 24V (170 kW), 3,0 24V Valvetronic* (190 kW), zážehové vidlicové osmiválce s plynule variabilním časováním všech ventilů Double Vanos a variabilním zdvihem Valvetronic s rozvodem DOHC 3,6 32V (200 kW), 4,0 32V* (225 kW), 4,4 32V (245 kW), 4,8 32V* (270 kW), zážehový vidlicový dvanáctiválec s plynule variabilním časováním všech ventilů Double Vanos, variabilním zdvihem Valvetronic a přímým vstřikem High Precision Injection s rozvodem DOHC 6,0 48V (327 kW), vznětové přeplňované řadové šestiválce se vstřikováním Common Rail s rozvodem DOHC 3,0 24V (160 kW), 3,0 24V (170 kW)*, vznětové vidlicové osmiválce biturbo se vstřikováním Common Rail a rozvodem DOHC 3,9 32V (190 kW), 4,4 32V* (242 kW)
Pohon: zadní kola
Rozměry: 5029x1902x1492 (4D), 5169x1902x1491 (Long), po faceliftu 5039x1902x1491 (4D) a 5179/1492/5169 (Long) mm
Rozvor: 2990 (4D), 3130 (Long), po faceliftu 3128 (Long) mm
Zavazadlový prostor: 500 litrů
Palivová nádrž: 88 litrů
Oficiální prodej v ČR: ano. *) od faceliftu v roce 2005
PLUSY
neotřelý a odvážný design, špičková technická i technologická úroveň, nadprůměrná spolehlivost zážehových modelů, bezproblémové a výkonné zážehové osmiválce, špičkový dvanáctiválec, relativně nízké provozní náklady, velice dobré jízdní výkony i vlastnosti, komfortní a kvalitně zpracovaný interiér s širokou doplňkovou výbavou a trvanlivými materiály, o každém exempláři, který navštěvoval značkové servisy, existuje přesná a podrobná dokumentace, dostupná po celém světě, překvapivě nízké ceny některých originálních náhradních dílů (ramena)
MINUSY
pazvuky z přední nápravy při přejezdu nerovností, komplikované ovládání multimediálního systému iDrive (před faceliftem), nemožnost přímé intervence do práce samočinné převodovky bez přepnutí do manuálního režimu, na dnešní poměry pomalejší reakce převodovky, subjektivně vnímaná dynamika modelu 730i/Li (před faceliftem), nepravidelný studený chod zážehových motorů 4,0 a 4,8 (kvůli emisím), nedostatečný úhel a „gumové“ dorazy otevírání dveří, nutnost navštěvovat s každou závadou (včetně výměny pneumatik, akumulátoru a čelního skla) drahý značkový servis
HISTORIE
2001: Představení vozu se zážehovými motory o objemu 3,6 a 4,4 litru, výhradně šestistupňovou samočinnou převodovkou a dvěma délkami karosérie.
2002: Vznětový šestiválec 3,0d a osmiválec 4,0d (Common Rail).
2003: Zážehový šestiválec 3,0 litru, zážehový dvanáctiválec s přímým vstřikem 6,0 litru.
2005: Facelift, oba šestiválce zmodernizovány, oba zážehové osmiválce převrtány na 4,0 a 4,8 litru, vznětový osmiválec nahrazen zcela novým 4,4 litru, přepracovaná zadní náprava, aktivní brzdový systém s plně elektrickým ovládáním, přepracován iDrive, rozšířena výbava. Později uveden model 730Ld, první prodloužený diesel vůbec.
2006: Akční model Exclusive Edition.
2007: Existující prototyp nástupce.
NEJČASTĚJŠÍ ZÁVADY
nesprávná činnost palivového čerpadla a škrticí klapky (do jara 2002, řešeno svolávací akcí a novým softwarem) • pískání a ševelení z motorového prostoru 735i a 745i (výměna membrány odvětrání klikové skříně za 600 Kč) • poničené turbodmychadlo u vznětových motorů následkem nesprávného zacházení s možností proniknutí oleje do výfuku a následnou výměnou celého potrubí i s katalyzátory a částicovým filtrem (celková cena opravy asi 100 000 Kč) • chvění volantu způsobené extrémní citlivostí na vyvážení předních kol
DOPORUČOVANÉ
745i/Li, 750i/Li (245, 270 kW): Zážehový vidlicový osmiválec Valvetronic 4,4 a 4,8 litru.
Důvod: Vyspělý a bezproblémový agregát vyniká suverénním tahem ve všech rychlostech, nádherným zvukem, maximální spolehlivostí a přitom relativně nízkou spotřebou paliva. Jeho výkon je důstojným partnerem pro těžkou reprezentativní limuzínu a nebrání se ani sportovnímu svezení.
PARAMETRY
Karosérie: čtyřdveřový sedan ve dvou délkách
Motory: zážehové řadové šestiválce s plynule variabilním časováním všech ventilů Double Vanos s rozvodem DOHC 3,0 24V (170 kW), 3,0 24V Valvetronic* (190 kW), zážehové vidlicové osmiválce s plynule variabilním časováním všech ventilů Double Vanos a variabilním zdvihem Valvetronic s rozvodem DOHC 3,6 32V (200 kW), 4,0 32V* (225 kW), 4,4 32V (245 kW), 4,8 32V* (270 kW), zážehový vidlicový dvanáctiválec s plynule variabilním časováním všech ventilů Double Vanos, variabilním zdvihem Valvetronic a přímým vstřikem High Precision Injection s rozvodem DOHC 6,0 48V (327 kW), vznětové přeplňované řadové šestiválce se vstřikováním Common Rail s rozvodem DOHC 3,0 24V (160 kW), 3,0 24V (170 kW)*, vznětové vidlicové osmiválce biturbo se vstřikováním Common Rail a rozvodem DOHC 3,9 32V (190 kW), 4,4 32V* (242 kW)
Pohon: zadní kola
Rozměry: 5029x1902x1492 (4D), 5169x1902x1491 (Long), po faceliftu 5039x1902x1491 (4D) a 5179/1492/5169 (Long) mm
Rozvor: 2990 (4D), 3130 (Long), po faceliftu 3128 (Long) mm
Zavazadlový prostor: 500 litrů
Palivová nádrž: 88 litrů
Oficiální prodej v ČR: ano. *) od faceliftu v roce 2005
PLUSY
neotřelý a odvážný design, špičková technická i technologická úroveň, nadprůměrná spolehlivost zážehových modelů, bezproblémové a výkonné zážehové osmiválce, špičkový dvanáctiválec, relativně nízké provozní náklady, velice dobré jízdní výkony i vlastnosti, komfortní a kvalitně zpracovaný interiér s širokou doplňkovou výbavou a trvanlivými materiály, o každém exempláři, který navštěvoval značkové servisy, existuje přesná a podrobná dokumentace, dostupná po celém světě, překvapivě nízké ceny některých originálních náhradních dílů (ramena)
MINUSY
pazvuky z přední nápravy při přejezdu nerovností, komplikované ovládání multimediálního systému iDrive (před faceliftem), nemožnost přímé intervence do práce samočinné převodovky bez přepnutí do manuálního režimu, na dnešní poměry pomalejší reakce převodovky, subjektivně vnímaná dynamika modelu 730i/Li (před faceliftem), nepravidelný studený chod zážehových motorů 4,0 a 4,8 (kvůli emisím), nedostatečný úhel a „gumové“ dorazy otevírání dveří, nutnost navštěvovat s každou závadou (včetně výměny pneumatik, akumulátoru a čelního skla) drahý značkový servis
HISTORIE
2001: Představení vozu se zážehovými motory o objemu 3,6 a 4,4 litru, výhradně šestistupňovou samočinnou převodovkou a dvěma délkami karosérie.
2002: Vznětový šestiválec 3,0d a osmiválec 4,0d (Common Rail).
2003: Zážehový šestiválec 3,0 litru, zážehový dvanáctiválec s přímým vstřikem 6,0 litru.
2005: Facelift, oba šestiválce zmodernizovány, oba zážehové osmiválce převrtány na 4,0 a 4,8 litru, vznětový osmiválec nahrazen zcela novým 4,4 litru, přepracovaná zadní náprava, aktivní brzdový systém s plně elektrickým ovládáním, přepracován iDrive, rozšířena výbava. Později uveden model 730Ld, první prodloužený diesel vůbec.
2006: Akční model Exclusive Edition.
2007: Existující prototyp nástupce.
NEJČASTĚJŠÍ ZÁVADY
nesprávná činnost palivového čerpadla a škrticí klapky (do jara 2002, řešeno svolávací akcí a novým softwarem) • pískání a ševelení z motorového prostoru 735i a 745i (výměna membrány odvětrání klikové skříně za 600 Kč) • poničené turbodmychadlo u vznětových motorů následkem nesprávného zacházení s možností proniknutí oleje do výfuku a následnou výměnou celého potrubí i s katalyzátory a částicovým filtrem (celková cena opravy asi 100 000 Kč) • chvění volantu způsobené extrémní citlivostí na vyvážení předních kol
DOPORUČOVANÉ
745i/Li, 750i/Li (245, 270 kW): Zážehový vidlicový osmiválec Valvetronic 4,4 a 4,8 litru.
Důvod: Vyspělý a bezproblémový agregát vyniká suverénním tahem ve všech rychlostech, nádherným zvukem, maximální spolehlivostí a přitom relativně nízkou spotřebou paliva. Jeho výkon je důstojným partnerem pro těžkou reprezentativní limuzínu a nebrání se ani sportovnímu svezení.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 224
- Registrován: pon 31.08.2009 00:00
Já teda nevím, mám to teprv rok a půl a žádnej problém jsem s motorem neměl. Mám rok 02 najeto cca200tis a nemůžu si na nic stěžovat. Jediný co jsem řešil, byly přední ramena. Auto je asi v nej výbavě co se dělala, teď jsem přijel s dovolený 2100km jako bych ani nejel. Podle mě záleží jak se o něj předchozí majitel staral, ale to je asi jasný. U motoru jsem měnil svíčky a olej když jsem to koupil. Byl jsem na diagnostice přímov servisu, všechnobylo gut a od tý doby jenom jezdím. Před 745i jsem měl A8 4,2. 01 Nebudu to vůbec srovnávat, já vím vy mluvíte o modelu 03, ale sedma je PRO mě lepší, je to auto který má obrovský charisma. A8 je prostě koncernová záležitost a nikdo mi to nevymluví. já si na to auto nemůžu stěžovat, ale jedinou výhodu vidím v pohonu 4*4 to je celý. Když jsem poprvé slyšel motor v 745, tak je to proti audi šepot květin. Měl jsem strach ze zadního náhonu protože jezdím hodě na hory, ale to mě překvapilo ještě víc. Vyjel jsem naprosto všude a v pohodě. Dlouhodobou spotřebu mám 12,5 a na tý dovolený po dálnici při adaptivním tempomatu 145km mi to spadlo na 9,6, což si myslím že je bomba. Já jsem s touhle károu moc spokojenej.
Samozřejmě že facelift je asi lepší, ale na něj jsem neměl. Ten bude po tomhle autě.
