Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rady ke koupi aneb proč koupit E38 a né E39
Tak to leda blbej kus...
Ať si Jarda říká co chce, E38 je "skoro" E39, kdyby čert na koze... Rozdíly jsou v relativně malých věcech...
Základ je, že to jsou opravdu velcí držáci, s údržbou za pár šupů, pokud člověk nenarazí na opravdovou mrdku...
Ať si Jarda říká co chce, E38 je "skoro" E39, kdyby čert na koze... Rozdíly jsou v relativně malých věcech...
Základ je, že to jsou opravdu velcí držáci, s údržbou za pár šupů, pokud člověk nenarazí na opravdovou mrdku...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
kup si e38 a na kecy lempla nedej... dilu je na to tri predle,. jsou levnejsi nez na e39 vsechny a vsechno se na tom meni krasne...vsechno je velke a vsude je dost mista... a hlavne.. kdyz koupis slusnej kousek.. tak to jsou auta co jsou stavena na porce kilometru, ne stani v servisu... proto sou loziska dimenzovana na 1 000 000km a motory na 500 000 min a napravy na cca 250 000... brzdy na 100 000 atd... tam proste to jednou opravis a nebo to uz opravene koupis (lepsi varianta) a uz se na tu vec podruhy nepodivas.... ne v nejblizsich par letech po najezdu 15 000km/rok... samozrejme dycky tam budou nejake detaily ale nic, co by te nutilo pod tim lezet v garazi namisto toho abys nemohl odjet kdyz potrebujes... kazdej resi kdejakej plastovej chcac, nebo neco co nekde tuka nebo neco nesviti nebo stavkuje cdcko... ale ty auta jezdi porad...
samozrejme mluvim o benzinu.. .to je zaklad..
samozrejme mluvim o benzinu.. .to je zaklad..
jurasis píše:Tak to leda blbej kus...
Ať si Jarda říká co chce, E38 je "skoro" E39, kdyby čert na koze... Rozdíly jsou v relativně malých věcech...
Základ je, že to jsou opravdu velcí držáci, s údržbou za pár šupů, pokud člověk nenarazí na opravdovou mrdku...
jurasisi,tak mi vysvětli proč tam byl 500 rozdil při stejne vybavě? proč bylo to auto o tolik dražší? když je jen o trošku větší?
prostě to je vidět krásně ve srovnaní 3er, 5er, 7er, prostě ložisko ti na E36 vydrží 150 000km, na E39 250 000km a na E38 500 000km, a tak je to se vším, to auto je prostě kvalitněji udělany, je z tlustšího plechu, ma silnější okna, ma víc těsnění. ten pulmilion je tam prostě sakra znát. E39 kombi je třeba super pracant, ale kdo chce komfort tak ma jedinou možnost

btw je snad něco ze seznamu na prvni straně s čím by jsi nesouhlasil?
Asi se nechci pouštět do žádných hádek, ale např. rozdíl v ceně určitě nemusí být způsoben adekvátně přidanou hodnotou... Byla o půl mega dražší, protože byla cílena do bohatší vrstvy... Třeba?
S tím souvisí: proč je tedy teď levnější, podle této Tvé logiky?
Ložisko vydrží tolik, jak kvalitně ho výrobce vyrobil, ne podle toho, v jaké řadě je namontováno...
Můj subjektivní názor: správná karoserie auta je tour ("auto") nebo sporťák ("hračka")... Takže jakou mám možnost? Navíc existence jen sedanu u E38 podporuje můj názor, kam je primárně tohle auto myšleno...
Celý Tvůj první příspěvek je psán zaujatě, ale je to určitě Tvoje právo...
Já jen napsal, že chybu nikdo neudělá s oběma modely, pokud nekoupí vyloženě mrdku... Vlastně nic víc...
S tím souvisí: proč je tedy teď levnější, podle této Tvé logiky?
Ložisko vydrží tolik, jak kvalitně ho výrobce vyrobil, ne podle toho, v jaké řadě je namontováno...
Můj subjektivní názor: správná karoserie auta je tour ("auto") nebo sporťák ("hračka")... Takže jakou mám možnost? Navíc existence jen sedanu u E38 podporuje můj názor, kam je primárně tohle auto myšleno...
Celý Tvůj první příspěvek je psán zaujatě, ale je to určitě Tvoje právo...

Já jen napsal, že chybu nikdo neudělá s oběma modely, pokud nekoupí vyloženě mrdku... Vlastně nic víc...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
a co fakta? ty tě nezajímaj?
ono vlastně i ve stejné výbavě to má větší vybavu, od přítlaků stěračů který máš v sedmě v serii a v pětce ani nejdou připlatit až po kvalitnější díly. Díly se navrhují samozřejmě podle řady, fakt nečekej že 1er ma stejně navržený ložiška jako 7er, každý auto se dělá podle toho na co je určený, 7er je kilometrožrout pro luxusní přepravu a je tomu přizpůsobenej, nikdo nečeká že to pujde ve 200 000km do šrotu.
než něco napíšeš tak se zamysli.
nevím v čem je Tour lepší, krom toho že víc převeze, limuzína je pevnější protože má pevnou zadní přepážku za sedačkama která zpevnuje kastli, navíc lepší těžište, které je níže, další nevýhoda toura je že tam je větší kraval, každý sklo na autě navíc = kravál navíc, kdyby se sedma dělala v touru tak by ju to degradovalo z limuzín na běžná auta na vození bordelu, naštestí se děla jen jako limuzína.
ono vlastně i ve stejné výbavě to má větší vybavu, od přítlaků stěračů který máš v sedmě v serii a v pětce ani nejdou připlatit až po kvalitnější díly. Díly se navrhují samozřejmě podle řady, fakt nečekej že 1er ma stejně navržený ložiška jako 7er, každý auto se dělá podle toho na co je určený, 7er je kilometrožrout pro luxusní přepravu a je tomu přizpůsobenej, nikdo nečeká že to pujde ve 200 000km do šrotu.
než něco napíšeš tak se zamysli.
nevím v čem je Tour lepší, krom toho že víc převeze, limuzína je pevnější protože má pevnou zadní přepážku za sedačkama která zpevnuje kastli, navíc lepší těžište, které je níže, další nevýhoda toura je že tam je větší kraval, každý sklo na autě navíc = kravál navíc, kdyby se sedma dělala v touru tak by ju to degradovalo z limuzín na běžná auta na vození bordelu, naštestí se děla jen jako limuzína.
Bože JaroX,normálně se zdáš jako rozumnej člověk,ale jak přejde řeč na e38,nebo nedejbože e38 vs. e39 tak nevím jestli se mám smát hloupím argumentům nebo plakat nad tvojí totální zaslepeností k onomu modelu.
Jestli nedokážeš pochopit úlohu pětkové řady ve výrobním programu BMW tak jsi ztracený případ a já nebudu ztrácet čas tím že budu další v nekonečný řadě nešťastníků co se ti to snaží objasnit...
Snad jen mně dostal tvůj poslední argument,vlastně dva.
"od přítlaků stěračů až po kvalitnější díly" ,to je boží
.Od nejdůležitější části auta (přítlak stěračů) až po tvou doměnku (kvalitnější díly),tady opravdu není co řešit a e39ku si může koupit jen kokot
No a ta druhá hláška: "nikdo nečeká že 7er pujde ve 200 000km do šrotu"
Nebuď najivní.Bývala tu doba kdy se auta dělala kvalitní a zákazník za svoje těžký prachy dostal pořádný auto který najelo s původníma dílama půl milionu,ale ta doba je už dávno pryč a ani e38 do ní rozhodně nespadá (pravda že je na tom pořád podstatně líp než dnešní auta - ale to i přes tvojí nechuť to slyšet je i e39).
Zkrátka už od e36 (možná i dřív) nasadilo BMW ideologii jako maj dnes všechny automobilky,oni nepotřebujou aby auto vydrželo milion km a 30let.Ani u 7er.Kdo by si pak kupoval novej model,když by jim vydržela e38 takovou dobu?
A kvalitnější díly?Prosímtě.Polovina věcí je stejná s 5er,nějaký i s 3er.Půl mega není znát na kvalitě,ale na výbavě a PŘEDEVŠÍM na jakési jedinečnosti.Prostě to musí být něco extra,to nejdražší pro lidi co se potřebujou ukázat.
Je pravda že ve 200tis. km to do šrotu nepůjde,ale to ani 3jka.I Felda najede 300tis. s většinou původních dílů...Takhle to brát nemůžeš.
Já osobně bych si e39 nikdy nekoupil ani omylem,a to jen z toho důvodu že se mi prostě nelíbí.Je to taková nafouknutá kulatá Ochcávka,ale její kvality v rámci doby kdy se vyráběla nezpochybňuju.Je to fakt skoro stejný auto jako e38.Řešením všeho,výbavou,interiérem,podvozkem,motorama,převodovkama ale trochu i designem.Jak tu bylo napsáno,ty auta jsou skoro stejný,jestli to nevidíš tak je to smutný
Jestli nedokážeš pochopit úlohu pětkové řady ve výrobním programu BMW tak jsi ztracený případ a já nebudu ztrácet čas tím že budu další v nekonečný řadě nešťastníků co se ti to snaží objasnit...
Snad jen mně dostal tvůj poslední argument,vlastně dva.
"od přítlaků stěračů až po kvalitnější díly" ,to je boží


No a ta druhá hláška: "nikdo nečeká že 7er pujde ve 200 000km do šrotu"
Nebuď najivní.Bývala tu doba kdy se auta dělala kvalitní a zákazník za svoje těžký prachy dostal pořádný auto který najelo s původníma dílama půl milionu,ale ta doba je už dávno pryč a ani e38 do ní rozhodně nespadá (pravda že je na tom pořád podstatně líp než dnešní auta - ale to i přes tvojí nechuť to slyšet je i e39).
Zkrátka už od e36 (možná i dřív) nasadilo BMW ideologii jako maj dnes všechny automobilky,oni nepotřebujou aby auto vydrželo milion km a 30let.Ani u 7er.Kdo by si pak kupoval novej model,když by jim vydržela e38 takovou dobu?
A kvalitnější díly?Prosímtě.Polovina věcí je stejná s 5er,nějaký i s 3er.Půl mega není znát na kvalitě,ale na výbavě a PŘEDEVŠÍM na jakési jedinečnosti.Prostě to musí být něco extra,to nejdražší pro lidi co se potřebujou ukázat.
Je pravda že ve 200tis. km to do šrotu nepůjde,ale to ani 3jka.I Felda najede 300tis. s většinou původních dílů...Takhle to brát nemůžeš.
Já osobně bych si e39 nikdy nekoupil ani omylem,a to jen z toho důvodu že se mi prostě nelíbí.Je to taková nafouknutá kulatá Ochcávka,ale její kvality v rámci doby kdy se vyráběla nezpochybňuju.Je to fakt skoro stejný auto jako e38.Řešením všeho,výbavou,interiérem,podvozkem,motorama,převodovkama ale trochu i designem.Jak tu bylo napsáno,ty auta jsou skoro stejný,jestli to nevidíš tak je to smutný

at si píše kdo chce co chce, já už měl asi 7 BMW a mluvím z praxe, i z praxe desítek až stovek aut co ke mě přijelo na diag, servis, ted jsem dva dny jezdil E39 a děkuju nechci, hezky sem se usadlil zase v E32,
vidím na srovnani mlade E36 vs mojich sedmiček, a nedokažu kurva pochopit jak muže v autě po 150ti tisich odejit už třetí ložisko když sedma ma všecky puvodni, tlumiče vydrželi taky 150, na E38 víc jak 300, u E39 jsem ted měnili po 220, prostě mi to tak vychazi krasně,
netvrdím že je E38 navržená aby vydržela víc let, ale určitě víc km, třeba to počítaj na 4 roky životnosti,
ale potom přece nemužou počítat že baba s trojkou ujede jak manažer s 7ER, většinu lidi co znám s novějšíma sedmama tak najedou kolem 100tkm ročně a ty auta prostě fungujou.
ono už je to taky o tom že v té sedmě máš při 150ti menší otáčky než u trojky, prostě ten motor se víc naběhá, asi je rozdíl když motor pracuje většinu své životnosti na 2000otáček nebo na 3500 otáček, tím má vlastně motor najeto jako 2x tolik. a to je ptam rostě jedno s druhym. stejnych dilu E39 vs E38 je fakt malo, tak 10 procent
nepočítam li pohoné jednotky a elektroniku tak prakticky nic, podvozek uplně jinej,tam bude stejných pár šroubků, interier uplně jinej,
todle už není E32 vs E34 kdy ty auta byly skoro identický, od světel, přes podvozek, stejná napravnice, apod, stejny sedačky, to sou uplně jiny auta.
vidím na srovnani mlade E36 vs mojich sedmiček, a nedokažu kurva pochopit jak muže v autě po 150ti tisich odejit už třetí ložisko když sedma ma všecky puvodni, tlumiče vydrželi taky 150, na E38 víc jak 300, u E39 jsem ted měnili po 220, prostě mi to tak vychazi krasně,
netvrdím že je E38 navržená aby vydržela víc let, ale určitě víc km, třeba to počítaj na 4 roky životnosti,
ale potom přece nemužou počítat že baba s trojkou ujede jak manažer s 7ER, většinu lidi co znám s novějšíma sedmama tak najedou kolem 100tkm ročně a ty auta prostě fungujou.
ono už je to taky o tom že v té sedmě máš při 150ti menší otáčky než u trojky, prostě ten motor se víc naběhá, asi je rozdíl když motor pracuje většinu své životnosti na 2000otáček nebo na 3500 otáček, tím má vlastně motor najeto jako 2x tolik. a to je ptam rostě jedno s druhym. stejnych dilu E39 vs E38 je fakt malo, tak 10 procent
nepočítam li pohoné jednotky a elektroniku tak prakticky nic, podvozek uplně jinej,tam bude stejných pár šroubků, interier uplně jinej,
todle už není E32 vs E34 kdy ty auta byly skoro identický, od světel, přes podvozek, stejná napravnice, apod, stejny sedačky, to sou uplně jiny auta.
Nesouhlasím.
Nemyslel jsem stejnej podvozek jako že každičkej díl pasuje z jednoho do druhýho,ale že má prakticky stejnou konstrukci.Stejně tak v interiéru.Vím že není stejnej (něco jsem se najezdil v obou),ale je tak strašně podobnej.
Tohle prostě nemá cenu.
Snad jen,kámoš měl e39tds,najeto 440tis. km,kupováno od chlápka co to měl od 100tis. km,a světe div se,ložiska původní,stejně jako spousta dalších věcí.Je fakt že to byl tak akorát najezd kdy spousta věcí šlo do řiti a padalo do toho spousty peněz.Jenže teď má e38,o 5 let novější a padá do toho zase spousta peněz.
Takovejch příběhů je milion,jak jsem napsal,znám firemní Feldu co měla hodně přes 300tis. s většinou původních dílů.A co to znamená?Nic,Stejně je to mrdka.Vidíš tam tu souvislost?Tím nechci říct že e38 je mrdka aby jsi to špatně nepobral
Stejně tak moje HDJ80.Mezi lidma vyhlášenej držák,každej ti poví jak s tím tahával auta a jak to najezdí milion km bez problému.Koupil jsem to a nacpal do toho dost peněz,sralo se všechno,uzávěrka,klouby,tlumiče atd...A co to znamená?Nic,protože pokud si to auto nekoupíš nový tak nikdy nevíš co s tím kdo dělal a kde to jezdilo.Ani kolik je na tom věcí originálních...
Jen že já se mezi těma autama taky pohybuju,na servise jsem něco málo taky odpracoval,a moje zkušenost je taková,že co se týká poruch tak sou mrdky všechny auta.Každý auto se sere.Pokud se nesere teď tobě tak se sralo v minulosti jinýmu majiteli kterej všechno udělal.Nebo obráceně
.Tak to je a tím bych debatu spolehlivosti opustil,je to o štěstí a o zacházení...
Prostě tohle je marný,já to vzdávám předčasně
.Ty si prostě jedeš svojí a konec.
Třeba za pár let,až bude tvoje e38 někde v propadlišti dějin se sem podíváš a uznáš že jsi byl uplně mimo
.
Chápu že máš ten model rád,já mám taky rád e34ky a dal bych jí zfleku přednost před spousty novějšíma modelama,ale vím o jistých vadách který celá ta řada má a nedělám z ní to co není.A víš co hlavně?
POŘÁD S TÍM NĚKOHO NEOTRAVUJU A NEPŘESVĚDČUJU HO O SVÉ PRAVDĚ
Nemyslel jsem stejnej podvozek jako že každičkej díl pasuje z jednoho do druhýho,ale že má prakticky stejnou konstrukci.Stejně tak v interiéru.Vím že není stejnej (něco jsem se najezdil v obou),ale je tak strašně podobnej.
Tohle prostě nemá cenu.
Snad jen,kámoš měl e39tds,najeto 440tis. km,kupováno od chlápka co to měl od 100tis. km,a světe div se,ložiska původní,stejně jako spousta dalších věcí.Je fakt že to byl tak akorát najezd kdy spousta věcí šlo do řiti a padalo do toho spousty peněz.Jenže teď má e38,o 5 let novější a padá do toho zase spousta peněz.
Takovejch příběhů je milion,jak jsem napsal,znám firemní Feldu co měla hodně přes 300tis. s většinou původních dílů.A co to znamená?Nic,Stejně je to mrdka.Vidíš tam tu souvislost?Tím nechci říct že e38 je mrdka aby jsi to špatně nepobral

Stejně tak moje HDJ80.Mezi lidma vyhlášenej držák,každej ti poví jak s tím tahával auta a jak to najezdí milion km bez problému.Koupil jsem to a nacpal do toho dost peněz,sralo se všechno,uzávěrka,klouby,tlumiče atd...A co to znamená?Nic,protože pokud si to auto nekoupíš nový tak nikdy nevíš co s tím kdo dělal a kde to jezdilo.Ani kolik je na tom věcí originálních...
Jen že já se mezi těma autama taky pohybuju,na servise jsem něco málo taky odpracoval,a moje zkušenost je taková,že co se týká poruch tak sou mrdky všechny auta.Každý auto se sere.Pokud se nesere teď tobě tak se sralo v minulosti jinýmu majiteli kterej všechno udělal.Nebo obráceně

Prostě tohle je marný,já to vzdávám předčasně

Třeba za pár let,až bude tvoje e38 někde v propadlišti dějin se sem podíváš a uznáš že jsi byl uplně mimo

Chápu že máš ten model rád,já mám taky rád e34ky a dal bych jí zfleku přednost před spousty novějšíma modelama,ale vím o jistých vadách který celá ta řada má a nedělám z ní to co není.A víš co hlavně?
POŘÁD S TÍM NĚKOHO NEOTRAVUJU A NEPŘESVĚDČUJU HO O SVÉ PRAVDĚ

jj tvrzeni že e39 je stavena se stejnou poctivosti a dimenzaci na dlouhe najezdy je blbost...
preci jen kdyz se podivas na vetsinu sedmicek tak i po najezdu 400 000km muzou vypadat dost slusne a dost veci je puvodnich a je jen o to jak se k nim kdo chova ale ne o tom kolik narve do servisu za rok... vetsinou mi sedma vydrzela 40-100 000km a veskrze nic se nikdy vyraznejsiho nepodelalo/neresilo a to jsem nikdy auto ktere melo min nez 300 000 nemel...
ze zkusenosti bych rekl ze e39 je opravdu jeste o neco osizena, ale hlavne dost veci nedomysleli .. viz to co vypsal jarax... ale zase to je dano tou velikosti auta... mam rad atua velka, krasne se na nich dela, vsude je misto, vsechno jde vyndat tak, aniz by muselo ven snad uplne vsechno... ( kuli termostatu u e38 neni treba sundat vrtuli ani saharu... u e39 bez sance atd..)
ale zas to beru z pohledu lidi ze jim je upici jak se co rozebira protoze oni to jen do servisu vozi... ale zase to pritezuje protoze pak je servis e39 daleko drazsi... i ty dily jsou drazsi.... nevim.. nikdy e39 domu ... ma nejake vyhody krome kombiku? ne, drazsi po vsech smerech...
to je proste dany tim jak je oblibena.. poptavka zene cenu nahoru...
me je to u prdele, at si to vsichni kupujou
aspon cena e38 zustane prizniva a gurmani muzou jezdit dal v pohodli 
preci jen kdyz se podivas na vetsinu sedmicek tak i po najezdu 400 000km muzou vypadat dost slusne a dost veci je puvodnich a je jen o to jak se k nim kdo chova ale ne o tom kolik narve do servisu za rok... vetsinou mi sedma vydrzela 40-100 000km a veskrze nic se nikdy vyraznejsiho nepodelalo/neresilo a to jsem nikdy auto ktere melo min nez 300 000 nemel...
ze zkusenosti bych rekl ze e39 je opravdu jeste o neco osizena, ale hlavne dost veci nedomysleli .. viz to co vypsal jarax... ale zase to je dano tou velikosti auta... mam rad atua velka, krasne se na nich dela, vsude je misto, vsechno jde vyndat tak, aniz by muselo ven snad uplne vsechno... ( kuli termostatu u e38 neni treba sundat vrtuli ani saharu... u e39 bez sance atd..)
ale zas to beru z pohledu lidi ze jim je upici jak se co rozebira protoze oni to jen do servisu vozi... ale zase to pritezuje protoze pak je servis e39 daleko drazsi... i ty dily jsou drazsi.... nevim.. nikdy e39 domu ... ma nejake vyhody krome kombiku? ne, drazsi po vsech smerech...
to je proste dany tim jak je oblibena.. poptavka zene cenu nahoru...
me je to u prdele, at si to vsichni kupujou


Snejk píše:jj tvrzeni že e39 je stavena se stejnou poctivosti a dimenzaci na dlouhe najezdy je blbost...
preci jen kdyz se podivas na vetsinu sedmicek tak i po najezdu 400 000km muzou vypadat dost slusne a dost veci je puvodnich a je jen o to jak se k nim kdo chova ale ne o tom kolik narve do servisu za rok... vetsinou mi sedma vydrzela 40-100 000km a veskrze nic se nikdy vyraznejsiho nepodelalo/neresilo a to jsem nikdy auto ktere melo min nez 300 000 nemel...
ze zkusenosti bych rekl ze e39 je opravdu jeste o neco osizena, ale hlavne dost veci nedomysleli .. viz to co vypsal jarax... ale zase to je dano tou velikosti auta... mam rad atua velka, krasne se na nich dela, vsude je misto, vsechno jde vyndat tak, aniz by muselo ven snad uplne vsechno... ( kuli termostatu u e38 neni treba sundat vrtuli ani saharu... u e39 bez sance atd..)
ale zas to beru z pohledu lidi ze jim je upici jak se co rozebira protoze oni to jen do servisu vozi... ale zase to pritezuje protoze pak je servis e39 daleko drazsi... i ty dily jsou drazsi.... nevim.. nikdy e39 domu ... ma nejake vyhody krome kombiku? ne, drazsi po vsech smerech...
to je proste dany tim jak je oblibena.. poptavka zene cenu nahoru...
me je to u prdele, at si to vsichni kupujouaspon cena e38 zustane prizniva a gurmani muzou jezdit dal v pohodli
ted bych řekl už je prostě ta vyhoda že E38 za rozumny prachy nekoupíš, pod 130 mrdky