Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 7 (e65/e66 facelift) vs BMW X5 (e53 facelift) - poraďte

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od HaryXXL »

Potřebuji lehce poradit, protože se mi líbí obě vozidla, jel jsem s nimi, ale můžu mít pouze jedno. Pro sedmičku boduje neskutečná výbava, kterou X5 ani v plné palbě nemá, X5 je zase čtyřkolka, což se v zimě moc hodí, ale má horší výbavu.

V zimě jezdím rád na lyže, občas převážím i kolo, X5 se mi jeví jako užitečnější, zase sedma je sedma, kdo se svezl, tak ví. :)

Jezdím povětšinou dálky, tak bych uvítal slušný komfort a hlavně dojezd jak v létě, tak v zimě, protože jsem zadokolku nikdy neměl, bojím se, jak mi to bude jezdit, až napadne sníh a objeví se první náledí. Někdo říká, neboj se, někdo říká, je to naprd, jdi do čtyřkolky.


Sedma:
+ nádherný komfort při cestování
+ ticho v kabině
+ design
+ výbava (jako je softclose, keyless go, masáže, vyhřívání, odvětrávání, Harman Kardon Logic 7, roletky atd.)
- zadní sedadla nejdou sklopit
- chybí čtyřkolka, "pouze" zadokolka

Xpátá:
+ vyšší posez a lepší výhled dopředu z vozu
+ silnější věnec M volantu, vyhovuje mi víc než v sedmě
+ čtyřkolka
+ robustnost
+ možnost sklopit zadní sedadla
- menší jízdní komfort
- horší výbava

Dík za rady.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#2 Příspěvek od Filozof »

nevim záleží na tobě já X5 řídil a jel i jako spolujezdec a zadní sedadla jsou jak lavice na MHD a spotřeba mě šokovala pokud potřebuješ trochu jet žere jako tank. 3.0d jezdila s ní kolegyně a měla 12L/100km. Byla z toho zhnusená a prodala se do roka. Nemluvím i jízdních vlastnostech které jsou pro u X5 o ničem. je to jen komerční BMW a moc věcí se tam taky nevleze. A radost z jízdy tam opravdu nebyla jako u 3er 5er 7er.

7er super a ještě bych uvažoval pokud jsi takovej Horal na 530xi nebo 530xd v kombi facelift 07-08 roky.

Pokud narazíš na pohádkovou výbavu první majitel nejlepší koupě pak asi ta 7er. Tu bych bral pokud bych jezdil dálky a mraky kilometru po evropě. Bude jistě lepší 8-9měsícu v roce. V zimě zase ta 530xi(d)

Pro rodinu asi E61 kombi v plné palbě take nejlepší po prvním majiteli.

Osobně bych asi přemýšlel jen nad 7er a 5er v kombi (x-drive).
Ale je to na tobě. Na X5 nevidím nic pozitivního jen to že se to líbí ženským jinak plno negativ.
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od HaryXXL »

O kombíku v pětce, natož v trojce vůbec neuvažuji, protože se mi prostě kombi nelíbí. Tudy cesta nepovede.
alan
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: pon 21.03.2005 01:00

#4 Příspěvek od alan »

Na tuhle otázku se jednoznačné odpovědi nedočkáš.Mám obě(sice starší modely,ale to není zásadní)X5 opravdu není pohodlné auto a neumím si v ní předsatvit cestu třeba do Turecka, kterou v sedmě zvládnu v jednom tahu a je to příjemné svezení bez pocitu zvláštní únavy.Na druhou stranu si neumím představit v sedmě cestu na hory, kdy jsem s X5 nikdy nepotřeboval řetězy a vyjel jsem(zatím)všude. Je to tank, ve kterém je skvělý pocit bezpečí a není potřeba řešit nějaká nezpevněná nebo kluzká silnice.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#5 Příspěvek od hurvajs77 »

je to docela neporovnatelne. Nicmene mam E65, na hory jezdim a nikdy jsem nepotreboval 4x4. Jak pises, 7er ma proste mnohem vyssi komfort. Me osobne se ani Xer nelibi. Neni to ani tereni, ani luxusni. Takovy zmrd mezi tim... A to fakt nemusim.

S 7er hory nejsou problem. Lyze das do kufru. Kolo je asi problem, to k nicemu nepotrebuji. Osobne nevidim absolutne zadnou prakticnost v kombajnech nebo Xer.

Jeste nechapu, co vsichni maji s tim, ze BMW ma problem na snehu, ledu. Holy nesmysl. Loni jsem byl 2x v Alpach, jezdil jsem do Jizek na chalupu kazdy tyden. Ikdyz padal novy snih, bylo umrznuto, nikdy jsem nemel problem, ze bych uvizl. Retezy jsem nandaval jen jednou a to jen diky sve blbosti. Myslim si, ze spise zadokolky maji v zime vyhodu, protoze zadni naprava je v kopci lepsi. Potkaval jsem hodne skoda sracek, ktere uvizly, musely davat retezy. Ja v klidu jel dal. V zime je to i o gumach.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#6 Příspěvek od Filozof »

Já taky nikdy 4x4 nepotřeboval a jezdím s náhonem na zadek všude ale jsou řidiči co prostě chtějí pro dobrej pocit mít 4x4. A může se přihodit v tom 1procentu že se objeví třeba strmej kopec zmrzlá břečka a jen ta 4x4 to vyjede ...ale jsou to extrémy....

Když je sklinka (náledí) tak se bojí každej jezdit i s 4x4. Je to prostě o hubu s každým autem.

Myslím si že ta 7er udělá největší radost a co se týče kol dají se bud na střehu nebo držák na zadní dveře a muže se také převézt 4x kola.
Lyže atd řeší rakev na střechu v pohodě nebo skivak.
U nás tak jezdí taky na hory at je to A8 Audi nebo Mercedes S.
Prostě rakev na střechu a hurá na hory.

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek...stačí dát odpovědět ;)
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#7 Příspěvek od HaryXXL »

Sedmička je neskutečné auto, spíše to je "letadlo na kolech", člověk v tom má takový zvláštní pocit. Ale X5 se mi také moc líbí, bude to hodně těžké rozhodování. Pořád nejsem úplně rozhodnutý.

Koupí rakve a tažného zařízení s návěsem na kola by to šlo také vyřešit, to je pravda, i když se s tím člověk musí "tahat". Dobrý nápad.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#8 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Taky jsem vyzkoušel obojí a říct o X5 že je to zmrd bych si nedovolil , měl jsem ji cca dva roky a spokojenost, a je jasné , že 7er je lepší na dálkové přesuny ( obratnější, nižší těžiště, menší odpor a samo i spotřeba ) ale X5 jako rodinný vůz naprosto v pohodě. Sedíš výš, máš přehled, lidi ti uhýbaj a hlavně když jsem potřeboval , tak jsem ji házel do zatáčky jako malé auto :wink: dlouhodobou spotřebu jsem měl cca 9l. Pravdou je, že při rychlostech nad 140 má větší apetit, hold přes dvě tuny krabice vysoká a 4kolka a v mém případě 315 gumy vzaly za své. Pravdou je, že sedmou jezdím průměrně všude o 20-40 km/h víc a to lehce pod 9, navíc je sedma mrštnější a řidičsky zábavnější. A jak již někdo psal, jsou to dvě úplně odlišné kategorie , na te zadní rovné lavici se v poho vyspíš v sedmě se max. zlomíš. Každé má své pro a proti :wink: kdybych hodně cestoval šel bych do sedmy, kdybych rád a často jezdil do hor tak bych šel do ixka :wink: navíc je podle mě X5 spolehlivější :wink: méně řj, méně servíček a motůrků než v e65 :wink: jinak já měl dlouhodobě X53 a E38. U nové X5 šla kvalita rapidně dolů.....
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#9 Příspěvek od HaryXXL »

Moc mi to neulehčujete, právě že X5 díky většímu posezu a velkým zrcátkům má také něco do sebe a je pravda, že budíků a řídících jednotek tam bude o dost míň. Obě auta mají přes dvě tuny, takže v zatáčkách ta váha je určitě znát, o tom žádná.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

X5 je opravdu sráč, servisuju plno sedmiček i X5tek, X5 maj naklady o dost vyšší, M3 maniaku, žádny motorky a svíčky se neserou, tady nejsi u audiny.
u X5 se furt řeší něco na podvozku, ta životnost podvozku je tam vyrazně kratší jak u sedmy, hlavně mezinapravovy diferáky a přední polosy, guma na X5 stojí taky jak 2 gumy na sedmu. výdrž brzd a všecko, ta X5 je uplně normální testovací stolice na díly, co tam dáš, to hned sežere.
Další věc že X5 asi nemá smysl vzít v ničem jinym jak v ropě, ta 4,4i benzín v tom nejede uplně stjeně jako 3.0D. o nějaké jízdní dynamice v rychlosti kolem 200km si mužeš nechat jen zdát. tam kde 750i pojede jak drak, pojede jakákoliv X5 jako HTPéčko.
ja se sedmou vyjel dycky všude, na hory jezdím ale nebydlím na horách, nemáme tu žádné kalamity apod, a pokud bych měl možnost mít sedmu ve 4kole nebo zadohrab, budu dycky volit zadohrab, 4koly moc nemusím pro mě to má akorát vyšší náklady.
zato taková 750i v LPG, ty náklady sou směšný, jezdit s takovym autem za 12 litrů LPG je pecka.
Pokud se přece jen rozhodneš pro X5, určitě tvrdej na vzduchovém podvozoku vpředu i vzadu, to ti potvrdí i snejk, teprve pak je tam aspon trošku komfortu.,
já osobně bych to byt tebou vyřešil nákupem aut dvou, 750i (nebo levnější 745i) a k tomu za 60 litru nějakej Grand Cherokee na hory
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

btw E65 vyhrala test v autobildu a za 100 000km měla jen jednu závadu, kolečko Idrivu, E46 i X5 na tom byli o dost hůř.
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#12 Příspěvek od HaryXXL »

Uvazuji pouze o motorizaci BMW 750i ci 750li s LPG nebo BMW X5 4.8is s LPG, vse facelift (e65/66 ci e53). Jel jsem obema a nemyslim si, ze by xpata nejela v podstate se stejne vykonymi motory. Servisni naklady u X5 ze budou vyssi nez u 7? Tomu moc neverim, pokud bude sedma v skoro plne vybave, je zde moznost, ze tam muze odchazet veci vic a bude s tim vic starosti. X5 4.8 is ma vzduchovy podvozek uz v zakladu, tam problem nebude, zrychleni je u obou temer stejne, akorat xpata je vetsi krabice. Nebydlim sice na horach, ale mam je blizko, proto by se mi ctyrkolka hodila. A jakou diagnostiku na sedmu doporucujete - typ viz vyse?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

sedma má sice mnohem víc elektroniky, ale skoro nic se se tam nesere, u faceliftu ani neodchází ASK moduly. a to že by se vám někde posral motorek v sedačce, nebo něco podobnyho, na to kluci zapomente, to sou věci ktery sou prostě naprosto v pohodě. občas odejde L7 zesilovač v hodnotě 5 000kč, ale to je spíš rarita, a lepší než L7 vubec nemít.
ano, 4,8 je opravdu jedina motorizace co jede. ale stejně v rychlosti kolem 200 má diky aerodynamickému odporu mnohem menší dynamiku.
X5 je přece jen těžší než E65.
btw u X5 prochází poloosa vanou motoru, to je taky prdel tam cokoliv dělat a věci na podvozku odchazi velice rychle.
se podívej na ceny gum, to je hnus.
možná si člověk co nemusí řešit kolik jestli ho guma stojí 4 nebo 7 tisic, nebo jesti to žere 12 nebo 16,
připadně že na LPG se tam vleze nádž 68 litru nebo 103 litru apod.

spotřeba sedmiček
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ower_e=271

spotřeba X5
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ower_e=290
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#14 Příspěvek od HaryXXL »

Jestli to servisuješ, tak víš, kde jsou mouchy na těch autech, je jasné, že každá koruna doma je dobrá, na sedmu mi gumy taky nepřijdou lacinější než na xpátou, bavíme-li se o 20" kolech. Možná mě pomalu lámeš na tu sedmu.
Zaujala mě např. tato:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-750i-individual-vollausttatung-maintal-d%C3%B6rnigheim/168584203.html

A co bys doporučoval za diagnostiku (poměr cena/výkon)?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

diagnostiku? a co s ní chceš dělat?

davat na sedmu 20ky kola mi přijde prasarna, to auto nejlip funguje na origo 18kach, pak je jasny že dáš za gumu penez jak šlupek, sniží se ti životnost podvozku i komfort.
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#16 Příspěvek od HaryXXL »

Co s diagnostikou? Jednoduše - servisovat, abych nemusel s každou poruchou jezdit do autorizovaného servisu.

Bohužel s těmi dvacítkami ty auta bývají běžně, je jasné, že čím menší disk, tím větší komfort.

A jaký bys mi doporučil systém na LPG, vím např. o http://www.levnelpg.cz, ale nejsem si jistý tím Magicem, nechtěla by ta 750i spíše dražší sekvenční vstřikování?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

nejde ani tak o system, jako o plynaře,
nevím odkud jsi, my děláme na olomoucku LPG s 103 litrovou nadrží, vše je skryto, tankování bez redukce u víčka benzínu, cena 35 k s DPH a ted dělame Magic a je to ok.

diagnostika nějaká inpa nebo tak, na načtení a smazání chyb ti stačí něco základního
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#18 Příspěvek od HaryXXL »

Ještě mě napadlo dát v zimě do kufru 2 pytle cementu, abych měl zadní část těžší a budu mít pseudo-čtyřkolku. :) Prý se to tak dřív dělávalo.

JaraX: Víš přesně označení té diagnostiky? Co jsem koukal, tak píšou ve výpisu např. diagnostika - podpora pro 7er a pak následně jen motory před faceliftem. Takže se ptám, zda to bude chodit i na facliftové verzi sedmičky? Rád bych uvítal nějaký odkaz. Díky. Jde vlastně o software do PC + diagnostický kabel, ne?
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#19 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

No tak jardo, k tobě na servis jezdí asi vylítané x5 :wink: ja za dva roky vyměnil jedno čidlo. A gumy raketu? To jo když srovnáš 16ku z tvý e38 vs 20ku z X5 :wink: jinak mám pár kamarádů z e65 a docela šedivěli jakou měli smůlu na kus a sralo se a sralo se :wink: ale u ojetýho auta to bude o štěstí nan danej kus. Takže se svez v obou a rozhodni se sám :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

jak říkam v autobildu porovnavali X5 a E65 a E65 byla výrazně spolehlivější a lepší i ve spotřebě i ceně spotřebáku.
ale některým lidem to prostě nevysvětlím.
M3 maniaku, pánovi co má X5 3.0d od novoty a ma najeto 110k řeknu at ti zavola, že mu povíš že má vylítanou X5, jestli je X5 vylítaná při 110tkm víc jak E65 při 300tkm (ano to je průměr E65 co mi sem jezdí a neserou se) .
Odpovědět