Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e38 750i - chyba - špatný měnič točivého momentu spojky
No jestli se opravdu ptáš tak je to taková kulatá věcička místo spojky co je mezi převodovkou a motorem.
http://www.dieselperformance.com/produc ... Force1.jpg
http://www.dieselperformance.com/produc ... Force1.jpg
Nejdřív bys měl mít jistotu že je v řiti, ale na to tu jsou jiní odborníci. Nenapsal jsi jestli se auto chová nějak nestandartně nebo ti to jen vyhodila diagnostika.
Pokud bude špatný tak se dá opravit ale stojí to docela dost, nebo můžeš v naší matičce vlasti, která je plná zlodějů koupit nový za nehoráznou cenu, nebo ti ho tu někdo pomůže sehnat nový nebo starší.
Já BMW prdlajs rozumím a hraji tu desáté housle, ale nový bude stát tak 30 litrů, oprava tak 10 litrů.
Pokud bude špatný tak se dá opravit ale stojí to docela dost, nebo můžeš v naší matičce vlasti, která je plná zlodějů koupit nový za nehoráznou cenu, nebo ti ho tu někdo pomůže sehnat nový nebo starší.
Já BMW prdlajs rozumím a hraji tu desáté housle, ale nový bude stát tak 30 litrů, oprava tak 10 litrů.
to: texxx
Nech toho, Bambim ještě nenapsal jak se automat choval při řazení, neví na 100% jestli je to ten měnič a ty už rozebíráš převodovku. Pokud automat neřadí, kope a padá do nouzáku tak je možný, že je na repas, ale i nefunkční selenoid taky dokáže svý. Pokud diag ukázala jen měnič, tak nechápu proč by jí měl rozebírat, pokud nebudou spálený lamely. Maximálně bych vzal listovou měrku a zkontroloval bych vůle v koších. Jen nevím kde najít ty předepsaný vůle. Když nejsou lamely spálený nevím co bys čistil. Pokud bych chtěl být dokonalý tak bych sundal "mozek" protože tam bývají sítka. Alespoň u těch automatů co jsem dělal. BMW jsem neměl tu čest dělat. Jak píšeš vyměnil bych olej, filtr, při té příležitosti uvidí magnet, pokud je čistý je to další potvrzení, že automat je OK co se týče lamel a plechů. Osobně mi tvoje rada připomíná spoustu servisů kde už mezi vratama ti řeknou " jo pane to my známe to je to a to a bude to stát 40-50 000Kč"a auto ještě neviděli.
To:Bambim
Zkontroluj hladinu oleje v automatu. Kontroluje se to při běžícím motoru a olej by měl mít teplotu zhruba 50°C, což bude tak 10-15minut při nastartovaném motoru. Než budeš kontrolovat hladinu tak na chvíli zařaď D a R. Potom zařaď P pak pod autem povol na převodovce horní kontrolní šroub z boku při běžícím motoru. Jestli olej nebude vytékat tak ho budeš muset dolít nějakou "šprickou". Zlatá amerika, měrky a nalévací hrdla seshora
Když dáš měnič na repas tak před montáží zpět na převodovku ho musíš nalít olejem. Pak si ho dobře zajisti aby ti při manipulaci se skříní nevypadnul. Před spojením s motorem ho nezapomeň odjistit.
Nenech se oblbovat, protože kolem automatů mechoši vytvořili takové tabu, aby ojebali neznalé.
Zd
Nech toho, Bambim ještě nenapsal jak se automat choval při řazení, neví na 100% jestli je to ten měnič a ty už rozebíráš převodovku. Pokud automat neřadí, kope a padá do nouzáku tak je možný, že je na repas, ale i nefunkční selenoid taky dokáže svý. Pokud diag ukázala jen měnič, tak nechápu proč by jí měl rozebírat, pokud nebudou spálený lamely. Maximálně bych vzal listovou měrku a zkontroloval bych vůle v koších. Jen nevím kde najít ty předepsaný vůle. Když nejsou lamely spálený nevím co bys čistil. Pokud bych chtěl být dokonalý tak bych sundal "mozek" protože tam bývají sítka. Alespoň u těch automatů co jsem dělal. BMW jsem neměl tu čest dělat. Jak píšeš vyměnil bych olej, filtr, při té příležitosti uvidí magnet, pokud je čistý je to další potvrzení, že automat je OK co se týče lamel a plechů. Osobně mi tvoje rada připomíná spoustu servisů kde už mezi vratama ti řeknou " jo pane to my známe to je to a to a bude to stát 40-50 000Kč"a auto ještě neviděli.
To:Bambim
Zkontroluj hladinu oleje v automatu. Kontroluje se to při běžícím motoru a olej by měl mít teplotu zhruba 50°C, což bude tak 10-15minut při nastartovaném motoru. Než budeš kontrolovat hladinu tak na chvíli zařaď D a R. Potom zařaď P pak pod autem povol na převodovce horní kontrolní šroub z boku při běžícím motoru. Jestli olej nebude vytékat tak ho budeš muset dolít nějakou "šprickou". Zlatá amerika, měrky a nalévací hrdla seshora
Když dáš měnič na repas tak před montáží zpět na převodovku ho musíš nalít olejem. Pak si ho dobře zajisti aby ti při manipulaci se skříní nevypadnul. Před spojením s motorem ho nezapomeň odjistit.
Nenech se oblbovat, protože kolem automatů mechoši vytvořili takové tabu, aby ojebali neznalé.
Zd
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 676
- Registrován: stř 19.01.2005 01:00
- Bydliště: Závodí
- Kontaktovat uživatele:
Moc děkuji všem za názory.
Právě, že automat je úplně v pohodě a řadí jak má. Jednou se mi stalo, že chtělo auto samo vyjet a musel jsem ho držet na brzdě, abych nenabořil auto přede mnou.
Ale diagnostika mi našla chybu na díle 1422704 a podle toho mi to vyhledalo tohle:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=20&hl=16
Právě, že automat je úplně v pohodě a řadí jak má. Jednou se mi stalo, že chtělo auto samo vyjet a musel jsem ho držet na brzdě, abych nenabořil auto přede mnou.
Ale diagnostika mi našla chybu na díle 1422704 a podle toho mi to vyhledalo tohle:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=20&hl=16
Uprimne, pokud ti prevodovka normalne funguje, radi, nekope pri prerazovani, radi bez kopance zpatecku atd. Tak to moc neprozivej a neres. Neni e38 co by nevypsala zadnou chybu. Pokud je sporadicka nebo nahodila (neni permanentni) tak je nesmysl se s tim mordovat. U prevodovky max res mnozstvi oleje, popripade jeho vymenu. Mam almaru co ma najeto 340 000Km. Nekope, chova se normalne. Ted jsme dolevali 0.75L, protoze si to odsaknula za 3 roky. Jediny projev, kdyz tam chybel ten olej, byl, ze uz o trosicku min hladce prerazovala (furt hladce, ale ma citliva zadnice citila zmenu, manzelka nic). Obcas vyhodi chybu prokluzu mezi 2-3 a to je vse. Tohle ma celou dobu co ji mam. I Snejk, sam velky pan 7er, tvrdi ze je super a pritom chybku vypise.
V měniči odchází překlenovací spojka. Když prokluzuje, tak se převodovka časem zanese sajrajtem a přehřívá se olej. Repasovaný měnič je možné koupit v Ostravě a stojí asi 10 litrů. Je potřeba poslat nebo dovézt starý a odvézt si nový. Při výměně se musí vyndat převodovka. Mě stála výměna měniče 20 litrů.