Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Spor - letni a zimni pneu
Panove... Vcera jsme se s Robertem a Kriznikem nejak nemohli dohodnout na tom jak by se chovala zimni pneumatika pri pouzivani v lete, jestli by byla extremne mekka, nebo tvrda... Tak jsem vytvoril dotaz a zaslal jsem ho odbornikum. Jsem zvedav, co mi odpovi. Podivejte se na to, pls, a pripojte Vas nazor. Treba jsem uplne blbej ja, ale vcera mi Robert a Kriznik tvrdili to co tvrdili a ja si stal tezce za svym a jsem o tom presvedcen dale...
takze:
Dobry den,
Rad bych Vas pozadal o Vas nazor na spor, ktery mam se svym kolegou. Tvrdim mu, ze zimni pneumatika je vhodna pouze pro pouziti v nizkych teplotach – t.zn.: pod 7°C. Ze tam ma idealni jizdni vlastnosti a prilnavost. Pri teplotach vyssich (treba v lete) pouzita smes mekne a pneumatika straci sve jizdni vlastnosti – idealni prilnavost. (je moc mekka a jeji vedeni neni tak dokonale, neumi udrzet smer jizdy, prenos hnaci a brzdne sily na vozovku je o hodne horsi). Krom toho je zimni pneumatika pri pouziti ve vyssich teplotach (na +10°C) velice hlucna a to v dusledku pouzite smesi, ktera je velice mekka a ma velky valivy odpor; cela pneumatika ma take drsnejsi/hrubejsi vzorek.
S kolegou jsme se samozrejme shodli na tom, ze je v zime dobre pouzivat zimni pneumatiky (ze nejsou tak tvrde, jako letni). Ale kolega mi tvrdi, ze zimni pneumatika pri vyssich teplotach (treba v lete) extremne tvrdne a je prave hlucna kvuli sve tvrdosti. Nema sve idealni jizdni vlastnosti – tez diky sve tvrdosti v teple. Podle neho je mekci a mekci pri nizsich teplotach.
Osobne si myslim, ze hluk pneumatiky je zavisly spise na pouzitem dezenu a jeji sirce a dale na tom, jestli je smes mekka, nebo tvrda. (tvrdsi smes by nebyla tak hlucna).
Dekuji Vam za Vasi odpoved a za nazor na nas spor.
takze:
Dobry den,
Rad bych Vas pozadal o Vas nazor na spor, ktery mam se svym kolegou. Tvrdim mu, ze zimni pneumatika je vhodna pouze pro pouziti v nizkych teplotach – t.zn.: pod 7°C. Ze tam ma idealni jizdni vlastnosti a prilnavost. Pri teplotach vyssich (treba v lete) pouzita smes mekne a pneumatika straci sve jizdni vlastnosti – idealni prilnavost. (je moc mekka a jeji vedeni neni tak dokonale, neumi udrzet smer jizdy, prenos hnaci a brzdne sily na vozovku je o hodne horsi). Krom toho je zimni pneumatika pri pouziti ve vyssich teplotach (na +10°C) velice hlucna a to v dusledku pouzite smesi, ktera je velice mekka a ma velky valivy odpor; cela pneumatika ma take drsnejsi/hrubejsi vzorek.
S kolegou jsme se samozrejme shodli na tom, ze je v zime dobre pouzivat zimni pneumatiky (ze nejsou tak tvrde, jako letni). Ale kolega mi tvrdi, ze zimni pneumatika pri vyssich teplotach (treba v lete) extremne tvrdne a je prave hlucna kvuli sve tvrdosti. Nema sve idealni jizdni vlastnosti – tez diky sve tvrdosti v teple. Podle neho je mekci a mekci pri nizsich teplotach.
Osobne si myslim, ze hluk pneumatiky je zavisly spise na pouzitem dezenu a jeji sirce a dale na tom, jestli je smes mekka, nebo tvrda. (tvrdsi smes by nebyla tak hlucna).
Dekuji Vam za Vasi odpoved a za nazor na nas spor.
Originál zaslal Lukas H.
[B]Ja si myslim ze pneumatika vyssim teplem mekkne tzn. ze vlete je meka, myslim take ze ma vetsi prilnavost k silnici, ale tudis i vetsi opotrebeni....
no, letni pneumatika ma idealni mekkost a idealni prilnavost v rozmezi teplot od +7°C do 45°C dejme tomu... Zimni ma tento prah posunut trochi nize diky pouziti siliky. Ma ten prah posunut, tak ze idealnich jizdnich vlastnosti na ni dosahujes pri teplote okoli od +7°C do -30°C dejme tomu. V extremnich mrazech vsechna by byly letni gumy tvrdy jako kamen a zimni by tam byly take velice tvrde (ne tolik jako letni). Pri teplotach letnich (kolem 25-30°C) je zimni guma extreme mekka a letni idealni. Pri teplotach tropickych a vyssich (45°C a vyse) se Ti bude lepit zimni guma jako zvejkacka na silnici (obrazne receno) a nepujde na tom pomalu jezdit


Originál zaslal Lukas H.
[B]Koukam ze uz nemate spolecny jenom kary...Ze se nestydite
![]()
jak si rikal ty


ale na kazdym tomhle "lokalnim" zcuku najdeme na JFK kare nejakou vychytavku

jako je fcni treti poloha klicku a vytahovani oken


(to jsme cumeli jak blazni)
a v neposledni rade, je odjezd z policejni kontroly ve 3rano pri 5tis otackach a hrabani kol ... a to po hlasce "jedte pomalu" a odpovedi "budu se snazit"

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3
- Registrován: pon 25.03.2002 01:00
No muj nazor je :
V lete zimni pneuska je mekka a vice ubyva.
Hluk zavisi na pouzitem vzorku,
s tim ze je mekka dela mensi bordel ale to je jen teoreticky
Valivy odpor bych opet nesoudil podle mekkosti
ale spise podle sirky gumy a tvaru vzorku a jeho hrubosti.
Dale prilnavost ale to je opet pouze teoreticky :
vem si gumu na gumovani a prejed s ni po nejakym povrchu s nejakou silou
a pokud pouzijes gumu tvrdou a prejedes po stejne povrchu bude sila mensi bude to vic klouzat.
S timto je spjate to ze kdyz clovek pojede na letnich pneumatikach na
premrzly vozovce a bude chtit brzdit tak se dostane driv do smyku nez
se zimni pneumatikou
Se zimni pneumatikou za tepla by to melo byt vlastne obracene
je pocitana na urcitou teplotu - pro potrebnou prilnavost
ale pokud ta teplota bude vyssi bude lepe drit o povrch a zastavi drive - teoreticky
Ja myslim ze se zvysenou teplotou pneumatika ztraci svoje vlastnosti a diky tomu bude ASI mene brzdit bude se vice odirat.
V praxi se zimni gumy pouzivaji v dobe kdyz teplota pres den dlouhodobe nepresahuje 10°C
Dale postrehy z formule1 ! Tvrdou smes pouzivaji kdyz jedou na min zastavek aby guma vydrzela co nejvic. A trat je velmi rychla (max. rychlosti)
Mekci smes pouzivaji kdyz je trat hodne technicka nejsou potreba tak vyskoke rychlosti a je potreba dobra prilnavost !!
- ale pozor mekka smes tady neni to same jako zimni pneu u normalnich aut je pocitana na jine teploty, zatizeni a tak.
Takze si to nejak preberte tot jsou moje nazory
V lete zimni pneuska je mekka a vice ubyva.
Hluk zavisi na pouzitem vzorku,
s tim ze je mekka dela mensi bordel ale to je jen teoreticky
Valivy odpor bych opet nesoudil podle mekkosti
ale spise podle sirky gumy a tvaru vzorku a jeho hrubosti.
Dale prilnavost ale to je opet pouze teoreticky :
vem si gumu na gumovani a prejed s ni po nejakym povrchu s nejakou silou
a pokud pouzijes gumu tvrdou a prejedes po stejne povrchu bude sila mensi bude to vic klouzat.
S timto je spjate to ze kdyz clovek pojede na letnich pneumatikach na
premrzly vozovce a bude chtit brzdit tak se dostane driv do smyku nez
se zimni pneumatikou
Se zimni pneumatikou za tepla by to melo byt vlastne obracene
je pocitana na urcitou teplotu - pro potrebnou prilnavost
ale pokud ta teplota bude vyssi bude lepe drit o povrch a zastavi drive - teoreticky
Ja myslim ze se zvysenou teplotou pneumatika ztraci svoje vlastnosti a diky tomu bude ASI mene brzdit bude se vice odirat.
V praxi se zimni gumy pouzivaji v dobe kdyz teplota pres den dlouhodobe nepresahuje 10°C
Dale postrehy z formule1 ! Tvrdou smes pouzivaji kdyz jedou na min zastavek aby guma vydrzela co nejvic. A trat je velmi rychla (max. rychlosti)
Mekci smes pouzivaji kdyz je trat hodne technicka nejsou potreba tak vyskoke rychlosti a je potreba dobra prilnavost !!
- ale pozor mekka smes tady neni to same jako zimni pneu u normalnich aut je pocitana na jine teploty, zatizeni a tak.
Takze si to nejak preberte tot jsou moje nazory

Tak mi prisla odpoved. E-mail jsem posilal odbornikum, kteri tvori web pneurevue.cz. Tady je:
Vážení přátelé,
skutečnost je taková, že zimní pneumatika nemá v teplotách na nad sedm stupnů na silnici nic dělat. O tom, zda je hlučná či nikoliv dnes spíše rozhoduje konstrukce a tvar dezénu, než použitá směs. A k poslední otázce tvrdnutí či měknutí směsi, odborníci Michelinu tvrdí, cituji: zimní pneumatiky díky své výrazně měkčí směsi poskytují vynikající výkony za nízkých teplot..., jakmile sníh zmizí a rtut začne šplhat vzhůru (do plusu), měl by každý řidič myslet na přezouvání. Měkké zimní pláště se totiž při vyšších teplotách velmi rychle opotřebovávají...
S tímto dotazem se můžete obrátit třeba na zelenou linku barum Conti 0800 178 111
S pozdravem P. Pachman
Vážení přátelé,
skutečnost je taková, že zimní pneumatika nemá v teplotách na nad sedm stupnů na silnici nic dělat. O tom, zda je hlučná či nikoliv dnes spíše rozhoduje konstrukce a tvar dezénu, než použitá směs. A k poslední otázce tvrdnutí či měknutí směsi, odborníci Michelinu tvrdí, cituji: zimní pneumatiky díky své výrazně měkčí směsi poskytují vynikající výkony za nízkých teplot..., jakmile sníh zmizí a rtut začne šplhat vzhůru (do plusu), měl by každý řidič myslet na přezouvání. Měkké zimní pláště se totiž při vyšších teplotách velmi rychle opotřebovávají...
S tímto dotazem se můžete obrátit třeba na zelenou linku barum Conti 0800 178 111
S pozdravem P. Pachman
Zdravím všechny
Ten spor vznikl kvůli tomu, že DaF tvrdil, že zimní guma při teplotě nad pět stupňů začne hrozně měknout a "je jako blátíčko" =citace
. A já a Křižník jsme naopak tvrdili, že nad 5-7° tvrdne (Úplně jiná směs gumy než pro letní pneu). Proto více kloužou a pískaj. Nekloužou proto, že jsou jak "blátíčko" -to by museli bejt jak Milka
a odpoledne v garáži roztýct:-). A kdyby přece jen lehce měkli, tan naopak budou sedět na silnici jak přikovaný. Můj názor...: Letní pneu v zimě (+- 7° a MÉNĚ) tvrdnou = špatné jízní vlastnosti. Zimní pneu NAD +- 7° začíná tvrdnout = špatné jízdní vlastnosti.

Ten spor vznikl kvůli tomu, že DaF tvrdil, že zimní guma při teplotě nad pět stupňů začne hrozně měknout a "je jako blátíčko" =citace


No, ja i nadale tvrdim, ze jizda na zimnich gumach v lete, je jako na "žvejkačkách"... Tim jsem mel na mysli, ze je guma mekci a jizda je na ni temer nemozna... Proste te to auto prestane poslouchat... V dusledku toho, ze je ta guma mekka, jako prase, lepi se to, zvejka se to, je v tom silika a ta uplne "zkurvi" jizdni vlastnost pneumatiky... Proste "TOTALKA" humus!
co se tyce zimnich, tam jsme s JFK se schodli na tom, ze je guma tvrda... (ve vetsich mrazech tvrdne) a jeji jizdni vlastnosti jdou tez do haje - klouze a vice se v zime sjizdi...
Jak JFK spravne dodal, protoze je furt ve smyku... Nebo v mikrosmyku 



Prisla mi dnes odpoved na muj www dotaz, ktery jsem odeslal do spolecnosti BARUM.
Vážený pane Kracík,
moderní zimní pneumatiky neznamenají žádnou újmu na komfortu jízdy. Díky propracované technologii profilu dezénu mají prakticky stejně tichý chod, jako letní pneumatiky a vypracovaná kostra zaručuje minimální valivý odpor i při vyšších rychlostech. Zvýšila se i životnost zimních pneu díky použití nejmodernější silikonové technologie. Zlepšily se také vodící schopnosti zimních pneumatik díky nové konstrukci jejich kostry. Při nízkých teplotách zimní pneumatiky prokazují své výhody. Vysoký podíl přírodního kaučuku ve směsi zimních pneumatik zaručuje, že na rozdíl od letních nemohou zimní pneumatiky ztvrdnout, u běžné směsi k tomu může dojít již při teplotě 7 °C. Moderní zimní pneumatiky jsou optimálně konstruovány pro zajištění dobrého vedení v zimě i při nízkých teplotách. Stejně tak se tyto vlastnosti uplatňují při brždění. Zimní pneumatiky proti letním zaručují v zimních podmínkách vyšší přilnavost - adhezi, protože pro jejich výrobu jsou používány již výše uvedené směsi. Pokud používáte zimní pneumatiky v letním období, jsou zachovány veškeré vlastnosti, které jsou na pneumatiky kladeny. Zimní pneu se v letním provozu
rychleji opotřebí vlivem použité směsi s vyšším obsahem přírodního kaučuku, poněvadž směs je měkčí a má menší tvrdost (°Sh) než letní pneu. Jak už jsem na počátku uvedl, u nových zimních dezénů např. TS 790 atd.není zvýšena hlučnost pneu. Vývojoví pracovníci používají při konstrukci nejnovější poznatky, které zlepšují jízdní komfort vozidel. U starších dezénů, kde nebyly uplatněny ještě nové poznatky výzkumu pro dosažení optimální vyváženosti mezi konstrukcí, profilem, směsí a dezénem, se může projevit zvýšená hlučnost oproti letním pneumatikám.
S pozdravem
Jurtík František
mailto: ? subject= & body=
zákaznický servis BACO
Vážený pane Kracík,
moderní zimní pneumatiky neznamenají žádnou újmu na komfortu jízdy. Díky propracované technologii profilu dezénu mají prakticky stejně tichý chod, jako letní pneumatiky a vypracovaná kostra zaručuje minimální valivý odpor i při vyšších rychlostech. Zvýšila se i životnost zimních pneu díky použití nejmodernější silikonové technologie. Zlepšily se také vodící schopnosti zimních pneumatik díky nové konstrukci jejich kostry. Při nízkých teplotách zimní pneumatiky prokazují své výhody. Vysoký podíl přírodního kaučuku ve směsi zimních pneumatik zaručuje, že na rozdíl od letních nemohou zimní pneumatiky ztvrdnout, u běžné směsi k tomu může dojít již při teplotě 7 °C. Moderní zimní pneumatiky jsou optimálně konstruovány pro zajištění dobrého vedení v zimě i při nízkých teplotách. Stejně tak se tyto vlastnosti uplatňují při brždění. Zimní pneumatiky proti letním zaručují v zimních podmínkách vyšší přilnavost - adhezi, protože pro jejich výrobu jsou používány již výše uvedené směsi. Pokud používáte zimní pneumatiky v letním období, jsou zachovány veškeré vlastnosti, které jsou na pneumatiky kladeny. Zimní pneu se v letním provozu
rychleji opotřebí vlivem použité směsi s vyšším obsahem přírodního kaučuku, poněvadž směs je měkčí a má menší tvrdost (°Sh) než letní pneu. Jak už jsem na počátku uvedl, u nových zimních dezénů např. TS 790 atd.není zvýšena hlučnost pneu. Vývojoví pracovníci používají při konstrukci nejnovější poznatky, které zlepšují jízdní komfort vozidel. U starších dezénů, kde nebyly uplatněny ještě nové poznatky výzkumu pro dosažení optimální vyváženosti mezi konstrukcí, profilem, směsí a dezénem, se může projevit zvýšená hlučnost oproti letním pneumatikám.
S pozdravem
Jurtík František
zákaznický servis BACO