Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
tempomat a spotřeba
Kdyz jedete na dalnici, mate tempomat zapnuty porad? Ja s nim jezdim zatim jen chvili, ale nevim, jestli to co usetri na citlivosti s plynem po rovine a do kopce, nepromrha na brzdeni motorem z kopce. A ty nase silnice moc rovne nejsou, to je porad do kopce, z kopce...
Taky kdyz jedu vecer nebo v noci a je na ulicich prazdno, tak obcas s tempomatem projizdim obce 50tkou nebo jinou povolenou rychlosti. V tehle nizsich rychlostech tempomat plyn jen tak "simra", to zatim neumim, i kdyz mam nohu pomerne lehkou. Zatim porad zkousim.
Taky kdyz jedu vecer nebo v noci a je na ulicich prazdno, tak obcas s tempomatem projizdim obce 50tkou nebo jinou povolenou rychlosti. V tehle nizsich rychlostech tempomat plyn jen tak "simra", to zatim neumim, i kdyz mam nohu pomerne lehkou. Zatim porad zkousim.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: pát 12.09.2003 00:00
- Bydliště: Napajedla
- Kontaktovat uživatele:
No ja si nejvic na tempiku ujizdel kdyz jsem si auto poridil. Ted ho nejak zvlaste nepouzivam. jen kdyz se chci kochat... Jinak me malinko sere ze mi sem tam vyskoci a ne a ne prijit na to cim to je... Parkrat to skubne. jako ze prudce prida ubere a pak vysadi uplne... Mozna proto ho moc nepouzivam. Ale na dalnici nad 130 se drzel a ani moc nevypadaval. Tak petkrat za cestu
)) Praha - Vyskov sjezd

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Rocky píše:Kdyz jedete na dalnici, mate tempomat zapnuty porad? Ja s nim jezdim zatim jen chvili, ale nevim, jestli to co usetri na citlivosti s plynem po rovine a do kopce, nepromrha na brzdeni motorem z kopce. A ty nase silnice moc rovne nejsou, to je porad do kopce, z kopce...
Taky kdyz jedu vecer nebo v noci a je na ulicich prazdno, tak obcas s tempomatem projizdim obce 50tkou nebo jinou povolenou rychlosti. V tehle nizsich rychlostech tempomat plyn jen tak "simra", to zatim neumim, i kdyz mam nohu pomerne lehkou. Zatim porad zkousim.
kazdy BC ti pri brzdeni motorem ukaze spotrebu 0l.......nevim co na tom je pravdy ale myslim ze ten motor bude zrat min nez kdybys jel po rovine/do kopce se stejnyma otackama.....
Podlé mých zkušeností s tempomatem - pokud chcete jet na spotřebu, je téměř nutné tempomat využívat. Při mých "zkušebních jízdách na spotřebu" ho zapínám i při 90km na silnici, v obci na 50km, apod. Pokud je přede mnou auto, vypnu ho, nebo sešlápnu plyn a předjedu ho. Z paměti pak opět vyvolám poslední rychlost a 90km se hned opět natáhne. Dávkuje si to fakt jen minimum paliva k udržení rychlosti, z kopce je vyřazený vstřikování, takže je spotřeba nulová (pokud sklon kopce tedy stačí k udržení rychlosti). Při takové jízdě není problém jet na normální silnici při 90km/h s 30d za 3-4 litry.
Na dálnici používám tempomat VŽDY. Ikdyž chci jet rychle, tak klidně při 220km/h sepnu tempomat a ručička ekonoměru prudce klesne. Při držení plynu je spotřeba tuším kolem 10l, při aktivním tempomatu klesne na 8l. Při vyšších rychlostech je to znatelnější. Při rychlosti 240km/h je "manuální" spotřeba kolem 17 litrů, při zapnutí tempomatu klesne někam na 13-14l, ale to už je tempomat nebezpečný používat.
To? moje poznatky - čili využívat, využívat a využívat.
Na dálnici používám tempomat VŽDY. Ikdyž chci jet rychle, tak klidně při 220km/h sepnu tempomat a ručička ekonoměru prudce klesne. Při držení plynu je spotřeba tuším kolem 10l, při aktivním tempomatu klesne na 8l. Při vyšších rychlostech je to znatelnější. Při rychlosti 240km/h je "manuální" spotřeba kolem 17 litrů, při zapnutí tempomatu klesne někam na 13-14l, ale to už je tempomat nebezpečný používat.

To? moje poznatky - čili využívat, využívat a využívat.

RuDoSh píše: kazdy BC ti pri brzdeni motorem ukaze spotrebu 0l.......nevim co na tom je pravdy ale myslim ze ten motor bude zrat min nez kdybys jel po rovine/do kopce se stejnyma otackama.....
No to je snad jasný, že do kopce bude motor žrát se stejnýma otáčkama více, než po rovině.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 626
- Registrován: pon 24.02.2003 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Kámoš teda na Vektře říkal že je to supr,ale na dlohy trasy, když jedeš dálnici , on s tim jel dovolenou Republika Hrvacka
(2,5l,na střeše tu rakev,ale tu širokou a ve 4řech lidech 110dálnice,90zbytek a spotřeba 6,8l......Nemám důvod proč mu nevěřit, tak ta úspora by tam měla bejt, jinak já s tim zkušenost nemám,takže to je fše 


Nazdar panove,
nerad bych se uvedl jako nejaky "chytrak", ale tantokrat uz to nevydrzim a musim reagovat. Pokud chcete jet "na spotrebu", tak je nutne tempomat NEpouzivat. Tempomat neumi predvidat. Jet do kopce na max kroutak a treba pomaleji, z kopce vyradit a podobne. Pokud to u Vas neplati, tak neumite jezdit "na spotrebu". Puvodne jsem chtel napsat ridit, ale jizda na spotrebu nema s rizenim nic spolecnyho a jeste bych Vas urcite hrozne urazil
. Je to hra, ktera bavi u kazdeho auta maximalne jednou. Je to stejne jako tvrdit, ze automat ma nizsi spotrebu nez manual. To, ze dosahujete nizsi spotreby je dano tim, ze jedete klidneji. Snad si nikdo z Vas nemysli (krome Lukkeho
), ze auto jede 220 za 17 na manual a na tempomat za 13? Ten rozdil se vzal jako z ceho a kde?
A 240 na tempomat? To bych chtel videt.
Jsem cekal, ze se nekdo ozvete a nic. Me vedomosti nejsou nijak hluboke a mnoho z Vas toho vi jiste vic, ale tohle? A ted se do me pustte.
P.S.: Samozrejme, ze jizdu USTALENOU rychlosti pri zmenach odporu(vitr, kopce) zvladne tempomat s nizzsi spotrebou nez bez nej. Ale to neni jizda "na spotrebu".
nerad bych se uvedl jako nejaky "chytrak", ale tantokrat uz to nevydrzim a musim reagovat. Pokud chcete jet "na spotrebu", tak je nutne tempomat NEpouzivat. Tempomat neumi predvidat. Jet do kopce na max kroutak a treba pomaleji, z kopce vyradit a podobne. Pokud to u Vas neplati, tak neumite jezdit "na spotrebu". Puvodne jsem chtel napsat ridit, ale jizda na spotrebu nema s rizenim nic spolecnyho a jeste bych Vas urcite hrozne urazil



A 240 na tempomat? To bych chtel videt.

Jsem cekal, ze se nekdo ozvete a nic. Me vedomosti nejsou nijak hluboke a mnoho z Vas toho vi jiste vic, ale tohle? A ted se do me pustte.
P.S.: Samozrejme, ze jizdu USTALENOU rychlosti pri zmenach odporu(vitr, kopce) zvladne tempomat s nizzsi spotrebou nez bez nej. Ale to neni jizda "na spotrebu".
to se do tebe klidne pustim, jednak auto vi na jakej kvalt ma do kopce jet, druhak vyrazovani z kopce spotrebu zvysi. Ale kdyz budes chtit jet konstantni rychlosti tak s tempomatem budes mit vzdycky mensi spotrebu nez bez. Proto kdyz jedu do brna tak si nacvakam 120 a dloubu se v nose a zajedu to s mensi spotrebou nez kdybych se votravoval s nakym plynem a ve finale bych chtel jet tech 120.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Anonymous píše:mimochodem, kdyz jedete po dalnici, kolik jedete s tempomatem? jaka je vase obvykla dalnicni cestovni rychlost? A jak casto pri te rychlosti predjizdite (nebo jste predjizdeni)?
tempomat na 170 nebo 180 a muzes jet porad v levem, jen obcas uhybas......ale zalezi na provozu....nekdy jsou proste dalnice zasrane 120tkama kteri si mysli ze maji auto vhodne do leveho pruhu.....
Anonymous píše:mimochodem, kdyz jedete po dalnici, kolik jedete s tempomatem? jaka je vase obvykla dalnicni cestovni rychlost? A jak casto pri te rychlosti predjizdite (nebo jste predjizdeni)?
Normalne kdyz nikam nespecham tak 140, nejvic nasranej jsem kdyz 100m prede mnou jede kamion a me zacne predjizdet Felda ktera ma nohu na podlaze ve vocich smrt a jede o pet vic jak ja...

N54 PWR
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
darmon píše:nebo se tam sere rudosh protoze si mysli ze kdyz jede 170-180 ze ma pernamentku na levej pruh. z lidi co se odmitaj radit do pravyho protoze pul kilaku pred nima je kamion bych nekdy zabijel
klid mladej


no a to je presne vono, prece nebudu klickovat kdyz jedu 170 a pul kilaku predemnou je kamion co jede 80, to ze nez ho dojedes bude trvat pul minuty, kterou budes naprosto idiotsky v levym pruhu na to sere pes. Pak to ma na ty dalnici nejak vypadat, a to samy si rikaj kaspari s oktavkama co jezdi 150 160 a trva jim to jeste dyl.
myslim si ze D1 mam projetou sakra mockrat, problem je v tom ze tam je docela hustej provoz na dva pruhy a v tom provozu jsou jelimani jako ty co proste nemaj potrebu vracet se do pravyho pruhu kdyz je pred nima 500 metru dira, ktera je ale efektivne dira na pul minuty a kilak a pul, protoze i to auto pred tebou jede nakou rychlosti. Ty se stovosumdesati nejsi tolik navobtiz ale stejne debilne se chovaj lidi ve sto sedesati a sto padesati, za nima pak prileti nekdo kdo fakt specha a kouri to pres dve kila a zacne se to stosovat. Uplne do extremu je tohle dohnany v nemecku, treba na dalnici A3, v levym jede souvisla kolona 140-150, a ja abych se nekam dostal je musim podjizdet pravym v kilu vosumdesati, protoze nekde daleko na horizontu je kamion.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
vidim ze tohle nikam nevede....
nejel jsi semnou tak me neodsuzuj....snad jednou me nekdo vyblikal, ale k vuli nemu to ve 180 nenarvu do 2 metry dluhe mezery mezi autama ktere jedou 130......navic nepatrim k tem kteri jezdi po prazdne dalnici v levem.....kdyz vidim ze nekdo zamnou fakt leti nebo na me blikne tak se okamzite klidim.....proste jsi nenarazil na spravneho gaye 

