Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
tempomat a spotřeba
darmon píše:to se do tebe klidne pustim, jednak auto vi na jakej kvalt ma do kopce jet, druhak vyrazovani z kopce spotrebu zvysi. Ale kdyz budes chtit jet konstantni rychlosti tak s tempomatem budes mit vzdycky mensi spotrebu nez bez. Proto kdyz jedu do brna tak si nacvakam 120 a dloubu se v nose a zajedu to s mensi spotrebou nez kdybych se votravoval s nakym plynem a ve finale bych chtel jet tech 120.
Ale, Darmone, co se tyka KONSTANTNI (v mem minulem prispevku oznacene jako USTALENE) rychlosti, tak tady nejsme ve sporu. Tempomat jede levneji, protoze jeho "kontrolni mechanismy" jsou jaksi presnejsi nez noha na plynu a voko na tachaci. Jen tvrdim, ze bez nej se da jet jeste levneji, ale jezdit bych tak nechtel. Taky tvrdim, ze dosahujete nizsi spotreby diky tomu, ze mate zapnuty tempomat, "ctete si noviny" a nemate potrebu honit se za nekym, kdo vas nahodou predjel, protoze je vam to ukradeny. Coz v pripade ze slapu na plyn a kvrdlam klackem nevydrzim a vyrazim za nim, ze. Zvlast kdyz je to, jak se zde mnozi vyjadruji a dokonce si to opravdu mysli, podauto.

Ja jezdim v klidu tak 150-160 a vzdy se radim ( krom asi dvou kratkych useku na D1) ihned do pravyho pokud to jen trosku de. I kdyz se tam vetsinou ohreju jen chvilku, to motani volantem trochu narusuje tu nudu na dalnicich.
Uplne nenavidim, a prez svou klidnou povahu me to vytaci k nepricetnosti, idioty, co jedou treba v prostrednim 120km/h a pravej prazdnej nebo typky, co maj reakcni dobu nekolik hodin a pri rychlosti 170 nehodlaj uhnout protoze videj (nebo tusej) nejakej kamion o kilometr dal a neumej si predstavit, ze by je neco mohlo za tu dobu predjet. Nastesti pro tyhle lidi vetsinou plati dat si ponekud vetsi odstup a v podstate demonstrovat svoji spatnou naladu tim, ze je bleskove dojedu v pravym a tesne za nim ( ovsem ne tak tesne jak nekteri tady ..
) dam levej a hupsnu za ne, coz nakonec vetsinou pochopej. Dokonce je to vetsinou prinuti pouzit i blinkr. Myslim ze mam ale relativne dobrou trpelivost a na nikoho se nelepim ( pokud se teda nechova jako totalni kreten) a nevyblikavam. Na cloveka ve slabsim aute se nikdy ostentativne nelepim, abych mu ukazal jakej je to mamlas kdyz ma o 100 koni min. Mno, a nekdy jedu vyrazne prez 200 .. to je jasny 
Uplne nenavidim, a prez svou klidnou povahu me to vytaci k nepricetnosti, idioty, co jedou treba v prostrednim 120km/h a pravej prazdnej nebo typky, co maj reakcni dobu nekolik hodin a pri rychlosti 170 nehodlaj uhnout protoze videj (nebo tusej) nejakej kamion o kilometr dal a neumej si predstavit, ze by je neco mohlo za tu dobu predjet. Nastesti pro tyhle lidi vetsinou plati dat si ponekud vetsi odstup a v podstate demonstrovat svoji spatnou naladu tim, ze je bleskove dojedu v pravym a tesne za nim ( ovsem ne tak tesne jak nekteri tady ..


Turbo píše:abdul píše:Turbo píše:A 240 na tempomat? To bych chtel videt.
kdyz sem jezdil z Prahy do Ostravy v noci, tak tech 240 na tempomat uplne volne starousi....
Abdule, nevim cim jezdis, netvrdim ze to neni mozne. Cim jezdi Lukke, je tu znamo. Kolik ma Vmax?
No jeste jsi nam nerek cim jezdis ty a jestli ten tempomat vubec mas, ja mam karu s tempomatem skoro dva roky a netroufnu jsi rict ze bych dokazal jet usporneji nez snim... Jinak Abdul i Lukke maji oba Vmax pres 240...
N54 PWR
LOPOLO píše:Lukas H. píše:LOPOLO píše:[quote="Turbo"] Jen tvrdim, ze bez nej se da jet jeste levneji, ale jezdit bych tak nechtel.
To je jasny
To je ironie?
neni .. to myslim naprosto vazne. Ale tentokrat se odmitam hadat a pouze to tvrdim

2 Otazky

N54 PWR
LOPOLO píše:Lukas H. píše:2 Otazky: Mas stim zkusenost? Nebo je to teorie?
S dieslem taky nemam zkusenost a presto vim ze nikdy nepojede tak jak benzinTohle je uplne stejny ale neznamena to, ze je tempomat spatna vec.
Diky za odpoved, takze teorie...


N54 PWR
Ja teda jezdim s tempomatem jen chvili, proto jsem se chtel zeptat zkusenejsich, ale rozhodne bych netvrdil, ze jsem schopen jet za min nez tempomat. Prvnich par set kilomteru jsem stravil tim, ze jsem se pokousel napodobit lehkou nohou (rozhodne nepotrebuju na silnici zavodit) to minimum plynu, co si tempomat davkuje a ani zdaleka jsem se k te hranici nepriblizil. Takze o tvrzeni, ze je mozne jet na dlouhe trase za min bez tempomatu bych pochyboval. Na notoricky zname trase mozna ano ale to jen na zaklade predvidani stoupani a klesani. Na trase, kde neznam kazdy kamen, na delsi trasy, v noci, atd. zrejme ne.
Lukas H. píše:Turbo píše:abdul píše:[quote="Turbo"]A 240 na tempomat? To bych chtel videt.
kdyz sem jezdil z Prahy do Ostravy v noci, tak tech 240 na tempomat uplne volne starousi....
Abdule, nevim cim jezdis, netvrdim ze to neni mozne. Cim jezdi Lukke, je tu znamo. Kolik ma Vmax?
No jeste jsi nam nerek cim jezdis ty a jestli ten tempomat vubec mas, ja mam karu s tempomatem skoro dva roky a netroufnu jsi rict ze bych dokazal jet usporneji nez snim... Jinak Abdul i Lukke maji oba Vmax pres 240...[/quote]
Lukke ma Vmax 242? No to je na tempomat 240 s prstem v nose.

Turbo píše:Lukas H. píše:Turbo píše:[quote="abdul"][quote="Turbo"]A 240 na tempomat? To bych chtel videt.
kdyz sem jezdil z Prahy do Ostravy v noci, tak tech 240 na tempomat uplne volne starousi....
Abdule, nevim cim jezdis, netvrdim ze to neni mozne. Cim jezdi Lukke, je tu znamo. Kolik ma Vmax?
No jeste jsi nam nerek cim jezdis ty a jestli ten tempomat vubec mas, ja mam karu s tempomatem skoro dva roky a netroufnu jsi rict ze bych dokazal jet usporneji nez snim... Jinak Abdul i Lukke maji oba Vmax pres 240...[/quote]
Lukke ma Vmax 242? No to je na tempomat 240 s prstem v nose.

Od kdy maji kary Vmax podle TP, krom omezovace? Myslim ze Lukke po rovine 250 pohoda a z mirneho kopce rikal pres 270... Takze 240 s prstem v nose...

N54 PWR
Diky za odpoved, takze teorie...
Chtelo by to, aby sem k tomu psali lidi kteri s tim maji nejakou zkusenost....
[/quote]
Jakou jinou zkusenost nez jizdu s tempomatem a bez nej by sis tak predstavoval? Jako laboratorni test? Dosel by si k zaveru, ze pri ustalene rychlosti a ustalenem odporu je spotreba stejna(nedochazi ke ztratam vlivem necitlive manipulace plyn. pedalem).
Tempomat je zarizeni na udrzeni stale rychlosti a ne na jizdu s co nejmensi spotrebou. Asi by nebyl zas takovy problem takove zarizeni(spis soft do RJ) udelat a to by se nedalo predstihnout(ale ani s tim jezdit). Takhle dochazi ke ztratam napr.:
Pri navratu k nastavene rychlosti. Pokud je to s automatem, tak si podradi a dost to "hrne". Pokud by si zrychloval sam, tak mozna pomaleji ale levneji.
Pri sjizdeni kopce s 0 spotrebou a naslednem vyjezdu kopce s velkou spotrebou. Pokud by si pri sjizdeni trochu pridal a do kopce nechal trochu klesat, bude to s nizsi spotrebou.
Jeste bych mozna neco vymyslel.


Jakou jinou zkusenost nez jizdu s tempomatem a bez nej by sis tak predstavoval? Jako laboratorni test? Dosel by si k zaveru, ze pri ustalene rychlosti a ustalenem odporu je spotreba stejna(nedochazi ke ztratam vlivem necitlive manipulace plyn. pedalem).
Tempomat je zarizeni na udrzeni stale rychlosti a ne na jizdu s co nejmensi spotrebou. Asi by nebyl zas takovy problem takove zarizeni(spis soft do RJ) udelat a to by se nedalo predstihnout(ale ani s tim jezdit). Takhle dochazi ke ztratam napr.:
Pri navratu k nastavene rychlosti. Pokud je to s automatem, tak si podradi a dost to "hrne". Pokud by si zrychloval sam, tak mozna pomaleji ale levneji.
Pri sjizdeni kopce s 0 spotrebou a naslednem vyjezdu kopce s velkou spotrebou. Pokud by si pri sjizdeni trochu pridal a do kopce nechal trochu klesat, bude to s nizsi spotrebou.
Jeste bych mozna neco vymyslel.

LOPOLO píše:Lukas H. píše:Od kdy maji kary Vmax podle TP, krom omezovace? Myslim ze Lukke po rovine 250 pohoda a z mirneho kopce rikal pres 270... Takze 240 s prstem v nose...
Ach jo .. ze by se ze me staval konfrontacni typ? Lukasi, ty fakt veris tomu ze 330d jede prez 270?![]()
![]()
No spis nemam duvod Lukkemu neverit, ale myslim ze on je jeden z tech, kteri to radi predvedou...

N54 PWR
Turbo píše:Diky za odpoved, takze teorie...Chtelo by to, aby sem k tomu psali lidi kteri s tim maji nejakou zkusenost....
Jakou jinou zkusenost nez jizdu s tempomatem a bez nej by sis tak predstavoval? Jako laboratorni test? Dosel by si k zaveru, ze pri ustalene rychlosti a ustalenem odporu je spotreba stejna(nedochazi ke ztratam vlivem necitlive manipulace plyn. pedalem).
Tempomat je zarizeni na udrzeni stale rychlosti a ne na jizdu s co nejmensi spotrebou. Asi by nebyl zas takovy problem takove zarizeni(spis soft do RJ) udelat a to by se nedalo predstihnout(ale ani s tim jezdit). Takhle dochazi ke ztratam napr.:
Pri navratu k nastavene rychlosti. Pokud je to s automatem, tak si podradi a dost to "hrne". Pokud by si zrychloval sam, tak mozna pomaleji ale levneji.
Pri sjizdeni kopce s 0 spotrebou a naslednem vyjezdu kopce s velkou spotrebou. Pokud by si pri sjizdeni trochu pridal a do kopce nechal trochu klesat, bude to s nizsi spotrebou.
Jeste bych mozna neco vymyslel.

Takovahle zkusenost staci, taky vetsi nemam...


Nesouhlasim stim ze tempomat je pouze na to aby udrzoval stalou rychlost, kdyz uz tak na udrzeni stale rychlosti s nejnizsi spotrebou paliva ktera je k tomu potreba...
N54 PWR