Lukas H. píše:Od kdy maji kary Vmax podle TP, krom omezovace? Myslim ze Lukke po rovine 250 pohoda a z mirneho kopce rikal pres 270... Takze 240 s prstem v nose...
Tak koukam, ze z Lukkeho 330d se stava legenda. Ja bych ho nechal at se tady bije sam. Az sem nakoukne, tak ho rani mrtvice, jakou tady vedem valku at uz za nej nebo proti nemu... a bez nej.
Lukas H. píše:Takovahle zkusenost staci, taky vetsi nemam... Ale furt jsi tady neodpovedel a otazku co mas za karu a jestli vubec tempomat ma... Nesouhlasim stim ze tempomat je pouze na to aby udrzoval stalou rychlost, kdyz uz tak na udrzeni stale rychlosti s nejnizsi spotrebou paliva ktera je k tomu potreba...
No ono ani s jinou nez prave jedinou moznou spotrebou ta rychlost nejde udrzet. Jinak to klesa nebo stoupa. Pokud pominu zamerne zarazeny nizsi rychlostni stupen.
A neboj, tempomat mam.
Turbo píše:Tak koukam, ze z Lukkeho 330d se stava legenda. Ja bych ho nechal at se tady bije sam. Az sem nakoukne, tak ho rani mrtvice, jakou tady vedem valku at uz za nej nebo proti nemu... a bez nej.
To neni nic proti Lukkemu, ( je to jak doufam kamos ) ani proti 330d ( coz je super kara ) ale proti zdravymu rozumu.
ja jsem si teda nevsiml ze by mi to s automatem v kopci melo o moc vic zrat.....je tam uplne minimalni rozdil....ty vase teoreticke skreky jsou o nicem......raci zajedte na benzinku, natankujte plnou a zkuste ji vyjet vasi jizdou na spotrebu a pak s automatem a uvidime
myslim ze hlavni otazka byla jestli je dobre automat pouzivat nebo ne........jaky je rozdil spotreby.......a tahle hadka o deci na sto km je o nicem takze TEMPOMAT JE LUXUS A KDYZ HO ZAPNES POJEDES ZA MIN PROTOZE SE RYPES V NOSE A JE TI JEDNO TEN BLBECEK CO SE NA TEBE LEPI A CHCE TI TO NATRIT
RuDoSh píše:myslim ze hlavni otazka byla jestli je dobre automat pouzivat nebo ne........jaky je rozdil spotreby.......a tahle hadka o deci na sto km je o nicem takze TEMPOMAT JE LUXUS A KDYZ HO ZAPNES POJEDES ZA MIN PROTOZE SE RYPES V NOSE A JE TI JEDNO TEN BLBECEK CO SE NA TEBE LEPI A CHCE TI TO NATRIT
Je to jak pises, je to hadka o deci(ale tim smerem, co pisu ja). Tempomat jednoznacne ano, jak jsem psal, ctes si noviny a mas to na haku. Ale ja mel z vas pocit, ze tempomat je zarizeni na snizovani spotreby. I kdyz ve vysledku se to tak projevi.
Lukas H. píše:Kdyz jedes na tempomat usetris dost, vezme si to jen tolik kolik nutne potrebuje k tomu aby udrzel rychlost... Pouzivam ho vetsinou jen na dalnici...
Fido píše:Tempomat je pohoda, ale používám ho jenom na dálnici. 6ka potom žere tak cca o litr až litr a půl míň.
A hlavne...
Lukke píše:Podlé mých zkušeností s tempomatem - pokud chcete jet na spotřebu, je téměř nutné tempomat využívat. Na dálnici používám tempomat VŽDY. Ikdyž chci jet rychle, tak klidně při 220km/h sepnu tempomat a ručička ekonoměru prudce klesne. Při držení plynu je spotřeba tuším kolem 10l, při aktivním tempomatu klesne na 8l. Při vyšších rychlostech je to znatelnější. Při rychlosti 240km/h je "manuální" spotřeba kolem 17 litrů, při zapnutí tempomatu klesne někam na 13-14l
A nebud takovej prudas Darmone, ja nemektam. Rady ti jdou lepe nez vykriky tohoto typu.
darmon píše:..., druhak vyrazovani z kopce spotrebu zvysi. ...
Na to bych se jeste rad zeptal, proc vyrazeni zvysi spotrebu? To zablokovane vstrikovani pri jizde z kopce funguje jen se zapnutym tempomatem?
No on ti to Darmon asi vysvetli lepe, ale pokusim se neco nepsat, snad mi nevynada. Pri jizde z kopce se zarazenou rychlosti je spotreba 0(vstriky uzavreny). Pri jizde s vyrazenou rychlosti na volnobech je 0,00prd, ale neco tam je. To ma smysl pri jizde z prudkeho kopce, kdy gravitace utahne chod motoru naprazdno. Pri mirnem kopci je lepsi vyradit, protoze by si musel drzet motor v otackach prisunem paliva, aby te nebrzdil. Z duvodu bezpecnosti se to ale nedoporucuje. To vse plati samozrejme u man. prevodovky. Ale predpokladam, ze tohle je ti jasne a ja nic jineho nevim. Uvidime co maji ostatni za kouzla a cary.
darmon píše:..., druhak vyrazovani z kopce spotrebu zvysi. ...
Na to bych se jeste rad zeptal, proc vyrazeni zvysi spotrebu? To zablokovane vstrikovani pri jizde z kopce funguje jen se zapnutym tempomatem?
No on ti to Darmon asi vysvetli lepe, ale pokusim se neco nepsat, snad mi nevynada. Pri jizde z kopce se zarazenou rychlosti je spotreba 0(vstriky uzavreny). Pri jizde s vyrazenou rychlosti na volnobech je 0,00prd, ale neco tam je. To ma smysl pri jizde z prudkeho kopce, kdy gravitace utahne chod motoru naprazdno. Pri mirnem kopci je lepsi vyradit, protoze by si musel drzet motor v otackach prisunem paliva, aby te nebrzdil. Z duvodu bezpecnosti se to ale nedoporucuje. To vse plati samozrejme u man. prevodovky. Ale predpokladam, ze tohle je ti jasne a ja nic jineho nevim. Uvidime co maji ostatni za kouzla a cary.
vsak kdyz jedes z kopce tak tam nemusis dat dvojku aby to nic nezralo......ono to nic nezere ani na petku.....zalezi na otackach motoru (s tim souvisy sklon kopce, rychlost kterou mas a kvalt co tam zaradis, takze ve finale ti to ten kval nebude brzdit, ale treba pojedes z toho kopce konstatni rychlosti a nebude ani zrychlovat, ani zpomalovat a bude ti to zrat 0....) A co je na tom nebezpecne? Nebo proc se to nedoporucuje? Jsem to vzivote neslysel
RuDoSh píše:vsak kdyz jedes z kopce tak tam nemusis dat dvojku aby to nic nezralo......ono to nic nezere ani na petku.....zalezi na otackach motoru (s tim souvisy sklon kopce, rychlost kterou mas a kvalt co tam zaradis, takze ve finale ti to ten kval nebude brzdit, ale treba pojedes z toho kopce konstatni rychlosti a nebude ani zrychlovat, ani zpomalovat a bude ti to zrat 0....) A co je na tom nebezpecne? Nebo proc se to nedoporucuje? Jsem to vzivote neslysel
No nekdy je i ta petka moc velka brzda.
Protoze kdyz ti selzou brzdy, tak furt zrychlujes. Ale je to takovy optreni z dob krale Klacka. Nicmene u nakladnich vozu se to snad ani nesmi, protoze bys ty brzdy upek. Jsi nikdy neslysel oblibenou radu z radia "Na jaky rychlostni stupen do kopce, na takovy i z kopce"?.
Turbo píše:No nekdy je i ta petka moc velka brzda.
Protoze kdyz ti selzou brzdy, tak furt zrychlujes. Ale je to takovy optreni z dob krale Klacka. Nicmene u nakladnich vozu se to snad ani nesmi, protoze bys ty brzdy upek. Jsi nikdy neslysel oblibenou radu z radia "Na jaky rychlostni stupen do kopce, na takovy i z kopce"?.
A jo takhle ja jsem myslel ze myslis ze se nedoporucuje tam z kopce nechat kvalt
RuDoSh píše:vsak kdyz jedes z kopce tak tam nemusis dat dvojku aby to nic nezralo......ono to nic nezere ani na petku.....zalezi na otackach motoru (s tim souvisy sklon kopce, rychlost kterou mas a kvalt co tam zaradis, takze ve finale ti to ten kval nebude brzdit, ale treba pojedes z toho kopce konstatni rychlosti a nebude ani zrychlovat, ani zpomalovat a bude ti to zrat 0....) A co je na tom nebezpecne? Nebo proc se to nedoporucuje? Jsem to vzivote neslysel
I petka pri vyzsich rychlostech a z mirnyho kopce jakejch je na dalnicich naprosta vetsina brzdi. Tahle se da jezdit na okrskach ale ne na dalnicich. Na volnobeh to pri tyhle rychlosti reze fakt minimum i kdyz neco jo ale je to porad o dost lepsi nez nechta to zbrzdit motorem a pak akcelerovat coz zere jak znamo nejvic.