darmon píše:lopolo> z jaky tradice ? v sedmdesatejch letech snad nikdo jinej benzinovy turba nez bmw poradne nedelal, a to vznikaly ikony co plati dodnes
aha .. to sem nevedel ... tak tedy asi z toho druhyho duvodu. Nebo to proste nepotrebujou.
BMW bylo první co velkoseriove delalo turbobenal. Dnes ale spis sazeji na zivotnost motoru.
U nový BMW M5, která má točit 10.000 otáček, už si tou životností nejsem tak jistej. Turbo je poměrně geniální věc, když má udělanej nezávislej chladící okruh, tak se k němu majitel ani nemusí chovat slušně a vydrží dlouho, repase je docela v pohodě (stojí tak jako sada gum) a když vím, kolik mají amíci na turbenejch šestkách, tak sériovej motor s podloženou palicí kvůli nižším kompresím udělá s turbem 490PS/730Nm, přitom tlak na turbíně je štelovatelnej z palubky a dokud to nepotřebuješ, jezdíš s minimálními následky pro motor.
O tom prvním turbobenálu mi povídej. V takový malý dílničce v Aarau ve Švýcarsku jsem měl osobně tu čest
LOPOLO píše:Ja bych rek ze u turba bude zivotnost kvuli tlakum pravdepodobne opravdu trochu horsi nez u atmosfery.
Životnost bude podobná, turbomotory maj zasílenou konstrukci oproti klasice, trochu menší kompresní poměr atd. A odezva na sešlápnutí pedálu je jiná, turbo má ten slavnej efekt jakýsi prodlevy, než se natlakuje chviličku je tam díra, to u atmosférickýho mototru neni. Na druhou stranu hold musej udělat větší objem aby dosáhli stejnýho výkonu jako turbo. Je mi milejší větší obsah a víc válců než čtyř hrnek s turbem.
nejak tady upada souboj kamna vs. auto:) tak tedy pridam nejake to poleno do ohne:)
Ted mam moznost jezdit v 325TD. Starty motoru desny. Ale kdyz to jede tak je to celkem v pohode, kdyz si vezmu spotrebu a pruznost motoru. Celkem je to v pohode. Lepsi nez Punto 1.2:) Ale ze by to bylo auo o kterem bych snil a bil se za nej na foru? To ne:) Urcite ale lepsi jak ctyrhrnek benal. Nebyt toho traktoroveho chovani motoru tak je to ok:) U E46 me ten diesel zacina zajimat vic, ale podobne na tom jsou i benzinove motory nove generace, takze nevim nevim:)
Zrovna ted je na auto.idnes nejak takova ujeta diskuse a resi se tam, jestli je lepsi 1,4 HDI od PSA (pazout, citrous) nebo 1,3 MultiJet od Fiatu. :debil: Hruza. Ja bych navrhoval takovyhle veci na urovni BMW neresit, kazdej vi, co obnasi ropak nebo naopak benzin, a stejne jsou ty fara dobry i kvuli jinejm zalezitostem, nebo ne ?
raf píše:Zrovna ted je na auto.idnes nejak takova ujeta diskuse a resi se tam, jestli je lepsi 1,4 HDI od PSA (pazout, citrous) nebo 1,3 MultiJet od Fiatu. :debil: Hruza. Ja bych navrhoval takovyhle veci na urovni BMW neresit, kazdej vi, co obnasi ropak nebo naopak benzin, a stejne jsou ty fara dobry i kvuli jinejm zalezitostem, nebo ne ?
tak tak, kazdemu, co jeho jest... kazdy ma na tohle trochu jiny nazor a asi ho jen tak nezmeni, takze je stejne zbytecne vubec neco resit
Jestli mohu, mam uz 9 let Diesely a jsou fakt dobry, jedou, a jsou levnejsi na provoz, ale panove krasne vyladenej BMW benzin,,,,neni nic krasnejsiho kdyz jej nekdo krasne ovlada. Jako druhou karu, hned BMW tak min 3.0 BENZIN
Tato diskuse pro me byla velmi zajimava(a dost dlouha)a proto si neodreknu jeden prispevek,ktery me tady dost chybi.
Za A. Porad tady probirate jen zrychleni na v urcitych rychlostnich limitech a neberete a na zretel jizdni vlastnosti.Dieselove motory jsou stale jeste o neco tezsi nez benzinove a to zrovna v mistech kde se to moc nehodi.Pokud tady porovnavate do nekonecna 530i a 530d tak vezte ze na okruhu musi 530d dostat na prdel.Jinak nic proti BMW dieselum!Jsou ve svete na spici a jejich vyvoj jde dopredu neuveritelnym tempem.
Za B. Ja osobne mam rad sportovneji ladena auta a pokud se nechci natrasat na kazde pricne nerovnosti tak mi z toho vyslo BMW.A pokud mluvim o sportovnim duchu auta,tak to pro me znamena jedine a jedine benzin.A proc ?Prece kvuli tomu nadhernemu sytemu zvuku,ktery nabira na vrchnich otackach dalsi krasne alikvoty!Ruku na srdce,kteremu z vas naftaku srdce zaplesa pri stale jeste trochu chraptivem zvuku vasich milacku?
psena píše:Tato diskuse pro me byla velmi zajimava(a dost dlouha)a proto si neodreknu jeden prispevek,ktery me tady dost chybi. Za A. Porad tady probirate jen zrychleni na v urcitych rychlostnich limitech a neberete a na zretel jizdni vlastnosti.Dieselove motory jsou stale jeste o neco tezsi nez benzinove a to zrovna v mistech kde se to moc nehodi.Pokud tady porovnavate do nekonecna 530i a 530d tak vezte ze na okruhu musi 530d dostat na prdel.Jinak nic proti BMW dieselum!Jsou ve svete na spici a jejich vyvoj jde dopredu neuveritelnym tempem.
Za B. Ja osobne mam rad sportovneji ladena auta a pokud se nechci natrasat na kazde pricne nerovnosti tak mi z toho vyslo BMW.A pokud mluvim o sportovnim duchu auta,tak to pro me znamena jedine a jedine benzin.A proc ?Prece kvuli tomu nadhernemu sytemu zvuku,ktery nabira na vrchnich otackach dalsi krasne alikvoty!Ruku na srdce,kteremu z vas naftaku srdce zaplesa pri stale jeste trochu chraptivem zvuku vasich milacku?
Schválně jak se diskutující po 4letech k tomu postaví teď Bombi tam něco psal o VW 16ti ventilech že zadupávají do země atd...tak co hoši? bude dalších 20 stránek?
Fikop píše:Schválně jak se diskutující po 4letech k tomu postaví teď Bombi tam něco psal o VW 16ti ventilech že zadupávají do země atd...tak co hoši? bude dalších 20 stránek?
No ty vole to teda nejede,tenkrát když se to řešilo tak se muselo uznat že mu to jede jak z praku a volantem taky umí točit obstojně takže žádný béčko.