Všechno je jen zvyk. Taky doporučuju někam na prázdné parkoviště a zkoušet a zkoušet a....
Myslím ,že je to taky hodně o pneumatikách, na letošek mam připravený Michelin Alpin A2 a předpokládam, že to bude lepší svezení než poslední dvě sezóny na letních pneu. Ale musim říct, že až na jednu 180° otočku na příjezdu na dálnici jsem to zmáknul.
Když jsem u pneu: Co používáte za značku a dezén na zimu?
voko21 píše:Všechno je jen zvyk. Taky doporučuju někam na prázdné parkoviště a zkoušet a zkoušet a....
Myslím ,že je to taky hodně o pneumatikách, na letošek mam připravený Michelin Alpin A2 a předpokládam, že to bude lepší svezení než poslední dvě sezóny na letních pneu. Ale musim říct, že až na jednu 180° otočku na příjezdu na dálnici jsem to zmáknul.
Když jsem u pneu: Co používáte za značku a dezén na zimu?
pro neangličany: zkrátka když je zadohrab nedotáčivej vlivem třeba vyšší rychlosti do zatáčky, tak se to v určitý rozumný míře dá kompenzovat přidáním plynu a prostě to poslat dveřma - když se to udělá podle všech okolností správně, tak máme ve výsledku auto, které jede přesně tam kam majitel chce...
samozřejmě to ale není v praxi tak jednoduché
- při příliš velké rychlosti to tak nefunguje, jelikož přilnavost pneumatik pak nezvládne přenést dost síly, aby změnila směr pohybujícího se přes tunovýho závaží(auto s řidičem )
- při přidání moc plynu se auto stane přetáčivým
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
sismarjaaa myyytus o predohrabech....fuj hnus hlavně néé hrábě ve předu ja par zim projezdil v predohrabech a zpravidla ani jeden z nich nezatacel ubrat přidat kontra picoviny vsechno mozny a stejne to nezataci se zadohrabkou si bud jistej ze vzdycky zatocis no a pak se to náák musí holt udelat no...
mayklmaykl píše:sismarjaaa myyytus o predohrabech....fuj hnus hlavně néé hrábě ve předu ja par zim projezdil v predohrabech a zpravidla ani jeden z nich nezatacel ubrat přidat kontra picoviny vsechno mozny a stejne to nezataci se zadohrabkou si bud jistej ze vzdycky zatocis no a pak se to náák musí holt udelat no...
To Darmon: S tím přibržďováním levou nohou jsem to taky zkoušel, ale ta noha je zvyklá šlapat na spojku a vůbec v ní není cit. Chtěl jsem šlápnou jen z lehka a vždycky jsem to trochu přehnal
heh ono s předohrabem se vubec neda bud pomalu bezpecne nebo radsi nijak....mame u nas furt dost lesu k vykaceni.. spatny zkusenosti mam to je fakt...napred facko....omyl automobilovýho průmyslu/nekdo dal do podvozku od detskyho kocarku motor z mixéru/,
pak mazda 626ka asi 85kw 2litr/s 10-12ti litrovou spotřebou/...plastovej zázrak s úžasně debilníma sedačkama a divnym podvozkem kterej nesnes ani 3tydny stejneho zachazeni jako brambor
pak xedos 9ka to bylo auto mit to quattro nebo zadohrab tak to bylo supr...bylo tichy rychly pohodlny a bezpecny...ověřeno praxi pres 200 km/h a svodidla.akorat motory se sraly po 100tkm zraly olej jak vejtřaska a moc to nezatacelo pak uz jen brambory 525e,525i,528,735,a ted 530 a vsecky zatacej....
To by mě zajímalo, jaxi přišel na to, že Fávo byl omyl automobilovýho průmyslu. POkud to srovnáš s jakýmkoliv autem stejné kategoire a zhruba stejnýho ročníku(a mnohdy o dost novějších), tak žádný z nich nedosahoval takových jízdních vlastností jako Fáčko. To že se tam kazilo dost věcí (a tohle záleželo taky dost na majiteli), a pominu-li horší zpracování dané možností tehdejší doby v česku, tak to bylo super auto. Skok mezi Š120 a Fávem byl dost velký. Navíc do Formana se měla dávat silnější 1,6 s trochu tvrdším podvozkem, kterou měla škodovka připravenou k montáži. Bohužel k tomu nedošlo, protože do škody vstoupil VW, který potřeboval udat svoje starý motory z Pola.
Nemluvím ani o úspeších v závodech, kde Favoritům tehdy nikdo neuměl konkurovat.
Ale chápu, že někomu nevyhovoval motor 1,3, který rozjel Fávo na pouhých 140-150km/h, ale tohle auto nebylo stavěné v serii pro závodění nebo rychlejší jízdu. Je jasný, že 2.0l motor jezdí jinak. Ale při troše snahy a šikovnosti se i z té 1,3 dalo dostat přeš 80koní při zhruba stejné spotřebě. Ani není problém levně sehnat sportovní tlumiče s pérama a pak to auto jezdí zcela jinak. Se správným rozměrem pneu(např 185/55R14), vhodným spřevodováním(použitím převodovky z Feldy), kvalitně upraveným motorem a podvozkem nebyl problém deklasovat mnohem novější a leckdy i silnější vozy. A jízda na sněhu? Nikdy jsem neměl problém, a ten kdo ano, tak musel jet jak blázen a to by mu neopmohlo ani kdyby měl brambora.
matal píše:já si dávám do kufru ještě pytel písku, tak 50 kg, na zatížení zadku a když zapadnu, tam mám aspoň co sypat pod kola...
Nebo půlmetrový kus kolejnice (vlastní praxe). Na jednu stranu zabere v kufru míň místa, na druhou zase při zapadnutí si jí může člověk tak akorát pustit na nohu.