Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Průser největší - E36 325 TDS - co se mohlo posrat ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 262
- Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
- Bydliště: Dolní Bojanovice
- Kontaktovat uživatele:
Zdarec chlapi,
potřeboval bych nějaké rady ke konzultaci ze servisákama....
V sobotu večer jsem jel vyzvednout mladého z prázdnin u rodičů a po cestě mě občas popiskoval klíňák. Moc jsem tomu nevěnoval pozornost, s tím že nechám všechny kladky a řemeny zkontrolovat. Auto jelo jako jindy. Navíc ráno když jsem ho tam vezl to ani nepísklo, takže jsem byl klidný jak želva. Jenom že, když jsem zastavil na benzínce cítil jsem takový zápach jako když se pálí spojkové obložení..takový štiplavý zápach a navíc se připojil rachtavý zvuk. Vypnul jsem motor a šel jsem se podívat co by to tam může rachotit.
Výsledek:
Sahara nebyla rovnobežná s chladičem (osa nebyla kolmo k bloku motoru) a když jsem ji zkusil narovnat tak z místa u kolem osy (u motoru) vychrstla nějaká horká "tekutina". Když jsem ji pustil vrátila se sahara na původní místo a nic nestříkalo. Na první pohled byl v nádržce s vodou zřejmě olej, ale zapoměl jsem se podíval jestli to nebylo i naopak. Na budíku teploty vody byl ukazatel v normálu (na střed).
Auto jsem jel odstavil do práce a během jízdy (když jsem se rozjížděl ze zastavení) to kropilo "něčím" silnici. Během neděle zmizla z expansky veškerá voda a pod autem flek jak kráva. Ta sice mírně mizela i před tím, ale přisuzoval jsem to tomu, že zapoměli někde dotáhnout svorku (zkušenosti z jiného servisu), když mi před 14-ti dny měnili chladící kapalinu za nemrznoucí + olej a všechny filtry.
Tak, a teď bych potřeboval znát vaše názory, jestli ten olej prošel kvůli podfouknutému těsnění pod hlavou (moc si to přeju) nebo rupla hlava(můžu zapomenout na celolak a nové přední i zadní světla)..
Kudy všudy ten olej může projít do chlazení ?
K auto se chovám slušně, za studena nejdu nad 2000 ot. apod., ale v pátek jsem se trošku povozil....za tepla jsem tomu dal trošku za uši. (vyplé ASR, jednička do červených, za dva skoro taky atd.)
díky za jakékoliv rady
potřeboval bych nějaké rady ke konzultaci ze servisákama....
V sobotu večer jsem jel vyzvednout mladého z prázdnin u rodičů a po cestě mě občas popiskoval klíňák. Moc jsem tomu nevěnoval pozornost, s tím že nechám všechny kladky a řemeny zkontrolovat. Auto jelo jako jindy. Navíc ráno když jsem ho tam vezl to ani nepísklo, takže jsem byl klidný jak želva. Jenom že, když jsem zastavil na benzínce cítil jsem takový zápach jako když se pálí spojkové obložení..takový štiplavý zápach a navíc se připojil rachtavý zvuk. Vypnul jsem motor a šel jsem se podívat co by to tam může rachotit.
Výsledek:
Sahara nebyla rovnobežná s chladičem (osa nebyla kolmo k bloku motoru) a když jsem ji zkusil narovnat tak z místa u kolem osy (u motoru) vychrstla nějaká horká "tekutina". Když jsem ji pustil vrátila se sahara na původní místo a nic nestříkalo. Na první pohled byl v nádržce s vodou zřejmě olej, ale zapoměl jsem se podíval jestli to nebylo i naopak. Na budíku teploty vody byl ukazatel v normálu (na střed).
Auto jsem jel odstavil do práce a během jízdy (když jsem se rozjížděl ze zastavení) to kropilo "něčím" silnici. Během neděle zmizla z expansky veškerá voda a pod autem flek jak kráva. Ta sice mírně mizela i před tím, ale přisuzoval jsem to tomu, že zapoměli někde dotáhnout svorku (zkušenosti z jiného servisu), když mi před 14-ti dny měnili chladící kapalinu za nemrznoucí + olej a všechny filtry.
Tak, a teď bych potřeboval znát vaše názory, jestli ten olej prošel kvůli podfouknutému těsnění pod hlavou (moc si to přeju) nebo rupla hlava(můžu zapomenout na celolak a nové přední i zadní světla)..
Kudy všudy ten olej může projít do chlazení ?
K auto se chovám slušně, za studena nejdu nad 2000 ot. apod., ale v pátek jsem se trošku povozil....za tepla jsem tomu dal trošku za uši. (vyplé ASR, jednička do červených, za dva skoro taky atd.)
díky za jakékoliv rady
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 262
- Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
- Bydliště: Dolní Bojanovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak zatím zjištěno : vodní pumpa kompletně rozsypaná. A to co jsem si myslel že byl v té tmě olej, byla nemrznoucí kapalina, protože oleje neubylo (pořád na horní rysce). Jenom mě pořád zaráží to, že ta voda co z toho tekla byla zbarvená jakoby do hněd-černa. Pod expanzní nádobkou je to taky ostříkané. (jakási hadička vedoucí od paliv. filtru) ?
Wolfi píše:Tak zatím zjištěno : vodní pumpa kompletně rozsypaná. A to co jsem si myslel že byl v té tmě olej, byla nemrznoucí kapalina, protože oleje neubylo (pořád na horní rysce). Jenom mě pořád zaráží to, že ta voda co z toho tekla byla zbarvená jakoby do hněd-černa. Pod expanzní nádobkou je to taky ostříkané. (jakási hadička vedoucí od paliv. filtru) ?
tos musel hrozne varit, ne?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 262
- Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
- Bydliště: Dolní Bojanovice
- Kontaktovat uživatele:
LOPOLO píše:Wolfi píše:Tak zatím zjištěno : vodní pumpa kompletně rozsypaná. A to co jsem si myslel že byl v té tmě olej, byla nemrznoucí kapalina, protože oleje neubylo (pořád na horní rysce). Jenom mě pořád zaráží to, že ta voda co z toho tekla byla zbarvená jakoby do hněd-černa. Pod expanzní nádobkou je to taky ostříkané. (jakási hadička vedoucí od paliv. filtru) ?
tos musel hrozne varit, ne?
No právě že ne...to byla první věc kvůli které jsem valil zpátky k palubovce.....teploměr byl na střed...ale hlavně v té expanzce byla ještě voda. tzn. mělo zatím pořád co chladit....
Kdybych se na to vykašlal a jel s tím těch 10km domů, tak bych to asi uvařil....Ještě že jsem myslel na kluka.... tak nějak jsem si říkal že zůstat s ročním klukem někde v polích....raději ať mě matka odveze Renaultem....

Marek-is píše:To je normal u tds kdyz mu poradne vytnes.Ta pumpa obcas odejde....dulezite ale je co se nani rosipalo....zkontroluj jestli ti to nak moc netlakuje...
přesně tak, nahovno je vyřešný že když dáš autu full, tak jak akceleruje motor musí akcelerovat pumpa vodu, u novych modelu už je pumpa elektricka, která mění své otáčky pozvolna a víc vydrží.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Marek-is píše:To je normal u tds kdyz mu poradne vytnes.Ta pumpa obcas odejde....dulezite ale je co se nani rosipalo....zkontroluj jestli ti to nak moc netlakuje...
ja jsem memu TDS dobre slapal na krk a nikdy me nastesti nic na motoru nekleklo (60k km moje prvni auto, takze prvni rok jsem ho nejak nesetril ani za studena, nez se to tady zacalo resit



RuDoSh píše:Marek-is píše:To je normal u tds kdyz mu poradne vytnes.Ta pumpa obcas odejde....dulezite ale je co se nani rosipalo....zkontroluj jestli ti to nak moc netlakuje...
ja jsem memu TDS dobre slapal na krk a nikdy me nastesti nic na motoru nekleklo (60k km moje prvni auto, takze prvni rok jsem ho nejak nesetril ani za studena, nez se to tady zacalo resit).... krom teda cerpadla, ale to na to nema vliv.... asi to delaji ty po vikendacich
![]()
neříkej že pumpu jsi neměnil.
Me odesla pumpa na okruhu v Brne...a na eccehomo servo...a atd..RuDoSh píše:Marek-is píše:To je normal u tds kdyz mu poradne vytnes.Ta pumpa obcas odejde....dulezite ale je co se nani rosipalo....zkontroluj jestli ti to nak moc netlakuje...
ja jsem memu TDS dobre slapal na krk a nikdy me nastesti nic na motoru nekleklo (60k km moje prvni auto, takze prvni rok jsem ho nejak nesetril ani za studena, nez se to tady zacalo resit).... krom teda cerpadla, ale to na to nema vliv.... asi to delaji ty po vikendacich
![]()
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
JaraX píše:RuDoSh píše:Marek-is píše:To je normal u tds kdyz mu poradne vytnes.Ta pumpa obcas odejde....dulezite ale je co se nani rosipalo....zkontroluj jestli ti to nak moc netlakuje...
ja jsem memu TDS dobre slapal na krk a nikdy me nastesti nic na motoru nekleklo (60k km moje prvni auto, takze prvni rok jsem ho nejak nesetril ani za studena, nez se to tady zacalo resit).... krom teda cerpadla, ale to na to nema vliv.... asi to delaji ty po vikendacich
![]()
neříkej že pumpu jsi neměnil.
ne, jen 2x repase cerpadla, 1x prevodovky (automat), brzdy, ramena, kladky...... a olej (kazdych 10k km) a tankoval naftu

RuDoSh píše:JaraX píše:RuDoSh píše:[quote="Marek-is"]To je normal u tds kdyz mu poradne vytnes.Ta pumpa obcas odejde....dulezite ale je co se nani rosipalo....zkontroluj jestli ti to nak moc netlakuje...
ja jsem memu TDS dobre slapal na krk a nikdy me nastesti nic na motoru nekleklo (60k km moje prvni auto, takze prvni rok jsem ho nejak nesetril ani za studena, nez se to tady zacalo resit).... krom teda cerpadla, ale to na to nema vliv.... asi to delaji ty po vikendacich
![]()
neříkej že pumpu jsi neměnil.
ne, jen 2x repase cerpadla, 1x prevodovky (automat), brzdy, ramena, kladky...... a olej (kazdych 10k km) a tankoval naftu

2x čerpadlo? to ti jako vydrželo mín jak 60k?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
JaraX píše:2x čerpadlo? to ti jako vydrželo mín jak 60k?
ptvni repase u Bohma v Praze (reklamoval jsem prevodovku a bylo to cerpadle, tak kdyz uz tam to auto stalo, tak jsem to necha udelat tam).... jenze podruhe prdlo to tesneni pod cerpadlem, ktere nevymenil..... tak se tam toho raci pretesnilo vic


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 262
- Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
- Bydliště: Dolní Bojanovice
- Kontaktovat uživatele:
MIKI píše:Marek-is píše: Jinac si ted kazdej asi rika jake jsou TDS mrdky
to uz vsichni davno vedi...
Takže to nakonec snad dopadne i dobře....Po výměně vodní pumpy a dvou drážkových řemenů se to ani nezavzdušňuje ani se neztrácí voda...
PS: Podle stavu řemenů i pumpy (orig BMW) si v servise tipnuli na původní díly z výroby...no a vzhledem k počtu najetých kilometrů (možná původních 170.000) to zas takové mrdky nejsou

Wolfi píše:MIKI píše:Marek-is píše: Jinac si ted kazdej asi rika jake jsou TDS mrdky
to uz vsichni davno vedi...
Takže to nakonec snad dopadne i dobře....Po výměně vodní pumpy a dvou drážkových řemenů se to ani nezavzdušňuje ani se neztrácí voda...
PS: Podle stavu řemenů i pumpy (orig BMW) si v servise tipnuli na původní díly z výroby...no a vzhledem k počtu najetých kilometrů (možná původních 170.000) to zas takové mrdky nejsou
dyt říkám v klidku.