Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rozdilne specifikace aut pro ruzne trhy?
Nevedel by nekdo z Vas, cim vsim se muze lisit konkretni model auta urceny pro ruzne trhy (jestli jen ve vybave, nebo i technicky)? Napriklad jake mohou byt rozdily mezi BMW 530i, ktere je urcene pro provoz v Evrope, v Severni Americe, ve statech Perskeho zalivu (tady me zajima predevsim - prizpusobeni provozu ve vysokych teplotach, hodne pisku a prachu), atd? Co myslite?
Nevím přesně jak 530i ale obecně auta pro americkej trh mají spoustu odlišností od evropských specifikací. Je to značka od značky, ale klasika bejvá pro ameriku, měkčí pružiny, tlumiče, slabší stabilizátory, slabší brzdy atd.... hlavně pokud jde auto prvne do ameriky. Napr kdyz se zacal prodavat nissan murano v evrope tak tam bylo neskutecne zmen oproti americky verze, jak jsem psal tak prave brzdy, kompletne jinak nastavenej podvozek a dokonce jestli i trochu motor to uz nevim. Rikali myslim 200 zmen? no uz je to davno...
Auta evropských výrobců určené pro USA se liší dost, říkal mi servisman že nejsou (v origo servisech) informovaní o USA provedení, na školeních dostanou info jen o evropských verzích, takže nemají ani licence opravňující přístup k USA verzím.
Všeobecně platí, že v USA mají odlišné emisní limity - tedy i odlišné
systémy odvětrání, spalování, , palivové nádrže, řízení nádržky s aktivním
uhlím, DPF,.......... a tedy i řídící jednotku motoru a lze očekávat i
převodovky.....Dále mají naprosto odlišnou oblast telematiky (telefon,
rádio, navigace,.....) - jsou používány odlišné frekvence, tedy i rádiové
vysílací frekvence nepoužívané v oblasti telematiky (systémy RDK, centrální
zamykání, otevírač garážových vrat....). Jsou používány míle (tedy
komponenty s tím spojené), odlišný systém SRS (airbag, bezpečnostní pasy,
jejich aktivace,.....), vnější osvětlení, odlišná provedení pérování a
tlumení (podvozek). A je třeba zmínit i následné potíže s diagnostikou a
dodáním náhradních dílů.

Všeobecně platí, že v USA mají odlišné emisní limity - tedy i odlišné
systémy odvětrání, spalování, , palivové nádrže, řízení nádržky s aktivním
uhlím, DPF,.......... a tedy i řídící jednotku motoru a lze očekávat i
převodovky.....Dále mají naprosto odlišnou oblast telematiky (telefon,
rádio, navigace,.....) - jsou používány odlišné frekvence, tedy i rádiové
vysílací frekvence nepoužívané v oblasti telematiky (systémy RDK, centrální
zamykání, otevírač garážových vrat....). Jsou používány míle (tedy
komponenty s tím spojené), odlišný systém SRS (airbag, bezpečnostní pasy,
jejich aktivace,.....), vnější osvětlení, odlišná provedení pérování a
tlumení (podvozek). A je třeba zmínit i následné potíže s diagnostikou a
dodáním náhradních dílů.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Chaotik píše:Takže se vzásadě nevyplatí dotáhnout auto s ameriky a tady to předělat tak, aby to mohlo v ČR jezdit??
Auta vyrobené v Evropě se nevyplatí tahat z USA, mají tam sice fajn ceny ale musí se brát v potaz výše uvedené rozdíly plus to že jejich cena není konečná:
Cena vozu + dovozní clo 10% + DPH 19% + lodní přeprava (cca 35000 Kč) + náklady na přizpůsobení vozu předpisům ČR (10000 Kč) + zkoušky ve státní zkušebně (18 500 Kč) = výsledná cena

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele: