Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

řada 1

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Koby »

S 1er jsem jel akorát ve 116i - bohužel... Auto objektivně docela jede, ale subjektivně teda vubec... ožná příště trošku zkrátit kvalty a bude to fajn...
M@rtin
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pon 22.11.2004 01:00
Bydliště: Praha

#22 Příspěvek od M@rtin »

Já zrovna čekám na svoji 118d ve třídveři 143ps. Jel jsem 118d před faceliftem ( 122ps ) a musim říct, že mě to auto celkem vzalo (až na sílu motoru), ale snad bude těch pár koní navíc znát). V zatáčkách se chovalo suprově i na 16kách a na dálnici ve vyšších rychlostech si o podobném chování mohou nechat zdát i některá auta vyšších tříd.

P.s. Auto start-stop se dá myslím vypnout jedním knoflíkem na palubce.
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#23 Příspěvek od DAVe_1 »

Ahoj, muzes mi popsat jaky zmeny ma ten facelift? Nejak mi to uniklo, kdybys sem hodil nakou fotku pred a po bylo by to ideal :P :wink: dik
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#24 Příspěvek od michal09 »

Můžu se podělit o dojmy ze 2x 40 min. předváděcí jízdy se 120d s velmi slušnou výbavou. Jednou jako řidič, jednou jako spolujezdec na zadních sedačkách...

Budu stručný. Když sem se do toho posadil, byl jsem překvapen jak je z auta dobře vidět. Interér působil velmi sympaticky a příjemně, pohodlné sedačky, vynikající volant... Samotná jízda s tímto 177koňovým tichým motorem byla taky velmi příjemná. Auto je velmi dobře ovladatelné. Výkon a krouťák mi připadal tak na hranici sportovního auta, žádný dělo to neni, ale zrychlení a a síla motoru byla velmi slušná. 200 po dálnici na 6ku jakoby se nechumelilo - pohoda... Podvozek se mi zdál nastaven taky akorát, v zatáčkách držel, nerovnosti tlumil taky bez problému. Jel jsem poměrně svižně a za tu chvíli jsem měl průměrnou spotřebu tušim 7,2 l... StartStop na světlech bez problému, přehledná a dobře fungující klima, dobrá navigace, vše fungovalo tak jak má....

Ale co je hlavní! To auto mě hrozně bavilo, jako celek působilo hrozně kamarádsky a byla radost ho řídit! Což jsem si uvědomil, když jsem měl zastavit motor a vylézt z auta... Opravdu se mi nechtělo, během půl hodinky sem si na auto zvyknul jako kdybych s ním už rok jedzdil...

Nicméně pak jsem jel na zadních sedačkách (druhých 40min, když řídila přítelkyně), a nic moc, jako nohy sem tam poskládal bez problému (mám180cm), ale stísněný prostor tam opravdu je. O velikosti kufru ani nemluvě. Což mě mrzelo, protože jako rodinné auto se "jednička" moc používat nedá... :? Nicméně přítelkyně byla z jedničky taky nadšená... :blush:

Jinak z exterieru se mi auto moc líbí, přesně jak někdo psal, neokoukaný vzhled... :cool2:

Už to tady na foru někde je, ale toto je myslím k tématu... Jedná se pěkně udělanou video recenzi na 123d.. :wink:
http://news.auto.cz/roadlook/bmw-123d.html
M@rtin
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pon 22.11.2004 01:00
Bydliště: Praha

#25 Příspěvek od M@rtin »

Vzhedově moc rodíl poznat nejde, hlavní změna jsou asi nárazníky a přední mlhovky, který nejsou kulatý po facelitu ( až na M paket ). V interiéru by měly být kvalitnější plasty. Rozdíl je hlavně v technice a motorech, který jsou snad všehny posílený a maj pár vychytávek navíc, jako jsou auto start-stop, "žaluzie" před chladičem, ukazatel vhodného rychlostního stupně, "chytrý alternátor" a pár dalších blbostiček.

Nemůžu vkládat fotky, tak aspoň linky:

Před faceliftem
http://www.webwombat.com.au/motoring/im ... 120d-2.jpg

Po faceliftu
http://www.2schoeps.com/1/pictures/02251_bmw118d_01.jpg
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#26 Příspěvek od DAVe_1 »

Diky moc :wink:
vypada moc pekne, taky s touhle moznosti laboruju...
M@rtin
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pon 22.11.2004 01:00
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od M@rtin »

Tak až bude, tak se pokusim o nějakou menší recenzi.... :D
Rozarka
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 20.02.2008 01:00

#28 Příspěvek od Rozarka »

Ano, auto start sop jde vypnout primo na panelu. Samotna fce je prijemna, nijak nevadi. Ale udajne je prave tento system ve spojeni s dosazenim co nejnizsich emisi, přičinou všech problemů s 1. Stejny problem maji pry i 116. Na software, ktery by mel vsechny nedostatky odstranit, se teprve ceka.

P.S. Berte me vyjadrovani s rezervou, preci jen jsem devce.
M@rtin
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pon 22.11.2004 01:00
Bydliště: Praha

#29 Příspěvek od M@rtin »

O problémech s auto start-stop jsem zatím nic moc neslyšel, máte někdo nějaký konkrétnější info nebo zkušenost? Každopádně minimálně než to auto zajedu tak to radši nechám vypnutý... :?
petrousekmm
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: pát 19.10.2007 00:00

#30 Příspěvek od petrousekmm »

M@rtin píše:O problémech s auto start-stop jsem zatím nic moc neslyšel, máte někdo nějaký konkrétnější info nebo zkušenost? Každopádně minimálně než to auto zajedu tak to radši nechám vypnutý... :?


Take nevim o zadnem problemu jednicek, krome vnitrniho prostoru :).

BTW do 116i se snad start/stop ani nedava, ale nejsem si 100% jisty...jinak 116i maji problem s rozvody, nicmene to se zminovanou funkci nema nic spolecneho.

Naopak, byl jsem na prezentaci u prodejce a clovek primo z Deutschlandu tvrdil, ze neni problem ani se starterem, ze je na to upraven a dokonce ani s turbem - je chlazene a je ze specialni smesi, ktera nema problem, pokud zahrate turbo vypnes touto funkci....

Jednicka je bezkonkurencni spicka ve sve tride, ale 116ka nejede. D jsou jine kafe, hlavne 123d....
M@rtin
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pon 22.11.2004 01:00
Bydliště: Praha

#31 Příspěvek od M@rtin »

Start stop mají myslim všecky facelifotvané modely...
Jinak většinou to mám vyplé, ale když je motor studený, tak se sám nevypne a teď se mi stalo, že se nevypnul sám ani po rychlejší jízdě po dálnici, takže si to asi samo určí, kdy to je pro motor bezpečné...
Jinak ten startér má být nějký superodolný, takže by to vadit také nemělo...
petrousekmm
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: pát 19.10.2007 00:00

#32 Příspěvek od petrousekmm »

M@rtin píše:Start stop mají myslim všecky facelifotvané modely...
Jinak většinou to mám vyplé, ale když je motor studený, tak se sám nevypne a teď se mi stalo, že se nevypnul sám ani po rychlejší jízdě po dálnici, takže si to asi samo určí, kdy to je pro motor bezpečné...
Jinak ten startér má být nějký superodolný, takže by to vadit také nemělo...


Jde o to, ze ta 116 je ted pomerne horka novinka - drive zrala jako tank :). Ja mam jeste cenik, kde je bez faceliftu se spotrebou 7,5 l, ted ma 6 (samozrejme papir, v realu to asi bude trosku jine). Na bmw roadshow jsem ale jezdil jeste s tou starou 116i a oproti turbobenzinu :(.

Je to tak, kdyz je motor studeny, tak se nevypina....musi se ohrat, az pak to ma smysl - jinak bys usetril sice na palivu, ale porad jezdil se studenym motorem, coz mu moc nesvedci...a co se tyce turba, je chlazene vodou....cili je tam zrejme nejake cidlo navic....starter je elektronicky, schvalne udelany, aby byl odolny mnohacetnym startum a dale je v nem elektronika, pro efektivni starty - protoze normalne pri startu motor sezere tunu nafty nebo benzinu...

jojo, je to moc hezky sofistikovany auticko....
M@rtin
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pon 22.11.2004 01:00
Bydliště: Praha

#33 Příspěvek od M@rtin »

Co mě teda trochu štve je to, že tu nemam ukazatel teploty vody, takže presně člověk nepozná, kdy už je zahřáto :(
petrousekmm
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: pát 19.10.2007 00:00

#34 Příspěvek od petrousekmm »

M@rtin píše:Co mě teda trochu štve je to, že tu nemam ukazatel teploty vody, takže presně člověk nepozná, kdy už je zahřáto :(


To chapu, clovek nevi, kdy je ohraty motor a muze si tedy beztrestne uzivat jeho vykonu....nicmene, na druhou stranu, jsou to supermoderni hliniky, cili podle me je motor ohraty stejne rychle jako lepsi benzinak - cca 3km, dal bych si rezervu - a po ujeti 5-6 km bych si klidne uzival....
M@rtin
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pon 22.11.2004 01:00
Bydliště: Praha

#35 Příspěvek od M@rtin »

Jo, tak ono to clovek tak +- odhadne, ale preci jenom chci mit veci pod kontrolou :) A zahreje se celkem rychle, to je pravda... :)
petrousekmm
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: pát 19.10.2007 00:00

#36 Příspěvek od petrousekmm »

M@rtin píše:Jo, tak ono to clovek tak +- odhadne, ale preci jenom chci mit veci pod kontrolou :) A zahreje se celkem rychle, to je pravda... :)


To chapu, preci jen, nechce to moc proslapavat turbo a studeny motor...

Jinak, ja nejdriv myslel, ze to ma elektricke topeni - pri testech bmw topilo asi po ujeti 400 m a to bylo venku okolo 4 stupnu.
M@rtin
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pon 22.11.2004 01:00
Bydliště: Praha

#37 Příspěvek od M@rtin »

Jo, topí to hezky a skoro hned. :)
petrousekmm
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: pát 19.10.2007 00:00

#38 Příspěvek od petrousekmm »

mamouschek píše:
matchboxx píše:
GG píše:Ahoj,
chci se optat, má tu už někdo 1´ e87 :?: Jaký jsou dojmy?


Mame ho doma krasavec je to , co mam povidat - cerny, m paket, 3 dverovka, 118d cca 145 hp ja bych rekl, temer zadny zasadni problem (krom toho, ze ho musime hlidat). V Nemecku jsme ho otestovali na rychlost 230km/h dal te to nepusti. Spotreba sice pisi 4,1l ,ale my jsme se pod 6,5l nedostali pri normalni jizde, 4 lidi odveze eno nuno, a na parkovisti otevrit dvere bez problemu proste nejde.

:D :D :D


118d bude při rozumné (né loudavé!) jízdě jezdit tak za cca 5 - 7 litrů. V závislosti na zatížení a zvoleném tempu. Rozhodně na běžné ježdění je motor krásně pružný a nevyžaduje časté řazení. stupňovka je dobře poskládaná a na dálnici na 6 sviští furt a dá se s ní i krásně předjíždět. A to bez řazení na nižší stupně. To je dobrá volba. :wink: Teď jsem začal jezdit s faceliftovou 116i a i když má vyšší výkon (125), tak nepravidlený chod za studena je pořád. Motor je o poznání pružnější, po ohřátí kultivovanější chod než předchozí 116i. Má najeto zatim cca 200km, takže už dostává sodu, aby si zvyk. V 10000km to už je bohatě zaběhnutej, takže tam je to samozřejmostí. :lol: :lol: Jsou to baworáci, né Dacie. :wink:


Ahoj, muzu se prosim zeptat na spokojenost se 116i po faceliftu? Ja o ni zvazuju v 3jce - 316i? Jak to prosim te jede, jak rychle je to ohrate a jakou mas spotrebu? Diky moc, P.
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#39 Příspěvek od calif »

modelova rada jedna me doposud absolutne nezajimala, az po tom co sem ted videl fota verze coupé, mam dokonce pocit ze na fotkach vypada lip nez verze coupé modelu rady 3
alesjungmann
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: Liberec / Praha

#40 Příspěvek od alesjungmann »

No jo, mojí ženě se taky moc líbí, asi budeme muset 1 koupit...ani mně ale nevadí, až na ten kufr. Nejspíš 120, má takové sympatické označení, před 20 lety sem po ní toužil....
Odpovědět