Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zkušenosti s rozměry kol a ET

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#1 Příspěvek od Miketak »

Tak jsem založil toto téma zaměřené na to aby zde uživatelé psali své zkušenosti s rozměry kol, pneumatik a ET, které vyzkoušeli na svém autě popřípadě úpravy blatníků a pod. aby tam ty kola dostali. Myslím že to může pomoci lidem, kteří uvažují o koupi kol (pneumatik) aby se pořád nemuseli ptát jestli jim to tam pak vleze nebo ne. Důležité je aby se psaly kombinace vyzkoušené v reálu ne teoretické úvahy.

Takže připojím mé zkušenosti:

E36 320i saloon

podvozek snížení -30/0

předek - 8x17 ET 20 (E34 M5 sekery), obutí 215/45, bez úprav
zadek - 9x17 ET 22 (E34 M5 sekery), obutí 225/45, zaválcované lemy

předek - 8,5x17 ET 13, obutí 215/45, bez úprav
zadek - 10x17 ET 15, obutí 225/45, 235/40, navaření nových lemů

E36 323i touring

podvozek snížení -60/-30

předek - 7,5x17 ET 41 (M3 kola), obutí 215/45, bez úprav
zadek - 7,5x17 ET 41 (M3 kola), obutí 225/45, 235/45, bez úprav
test:
zadek - 7,5x17 ET 41 (M3 kola) + 2cm podložka, obutí 215/45, trochu drhne lem blatníku

Toť zatím mé zkušenosti snad to někomu pomůže při rozhodování a poprosím tímto ostatní aby se taky podělili.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#2 Příspěvek od Slid »

Já zatím jen
E36 318TDS saloon snížení -40/30

Zima
7J ET20 15'' pneu předek i zadek 185/65/15 bez úprav

Léto
7.5J ET35 17'' pneu předek 225/45/17 bez úprav, zadek 245/40/17 bez úprav

7.5J ET41 17'' (origo M3 coupe) předek 205/50/17 bez úprav, zadek 205/50/17 bez úprav.
Předek 225/45/17 bez úprav, zadek 225/45/17 bez úprav.

Více jsem neměl zatím možnost, teď se chystám na 8J ET34 17'' s pneu 4x 225/45/17
yankee79
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 20.12.2005 01:00

#3 Příspěvek od yankee79 »

Zdravicko.
Chlapi ja moc nespekulujem ja tam davam to co je predpisane na stitku. Ked som kupoval e36 mal tam 195/60/15 ET elektronov bolo 20 a k tomu tam boli 2cm podlozky. Ako vyzeralo to super, drzalo to ako kacka na ceste, ale po par prezuvani zima, leto a jebani sa s podlozkami a meneni capov a silentblokov som na to zanevrel, a davam klasiku teda zima 185/65/15 a leto 205/60/15 a som spokojny, jedine co som nechal su tvrde tlmice. :D
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od patras Čestný člen »

E36 coupe ...

predek 8x17 et35 225/45/17 bez uprav - otestovano bez pruziny a pruziny - ani pri zasunuti do podbehu a vytoceni do vsech stran neskrta (ale je to na hrane je tam max 5mm)
zadek 9x17 et35 235/40/17 - lehce zavalcovane lemy (jen zavalcovani ty vnitrni hrany tak jako je to origo u prednich - vyzkouseno bez tlumice a pruziny - neskrta nikde ani pri zasunuti kola do podbehu (max 5mm vule)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
papyk
Registrovaný
Příspěvky: 977
Registrován: stř 13.07.2005 00:00
Bydliště: Valašské Království

#5 Příspěvek od papyk »

e36 coupé, snížení -60/-40
předek ET41 8,5x17 215/45
zadek ET41 8,5x17 235/45 (zaválcované vnitřní hrany lemů ale vyšlo by to asi i bez toho) :wink:
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Brody »

Nechcete to soupnout jako dulezita zdeleni?Aby se to tu za par dni neztratilo. :wink:
Qido
Registrovaný
Příspěvky: 784
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: J.Hradec/Praha Modřany
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Qido »

předek 7,5 x 17 ET41
zadek 8,5 x 17 ET 41 originál M3
pneu: obě nápravy 235/40 R17

podvozek v původním stavu, tzn: nesnížené,lemy původní
na 320i přehnanej rozměr,ale auto zase sedí jak přibitý,překvapivě i komfort jízdy zachován.

zimáky:
obě nápravy 6 x 15 ET42 pneu: 185/65 R15
na zimu do sněhu v pohodě,dobrá průjezdnost.
na můj vkus na suchu auto málo sedí

ideální rozměr na E36 bych viděl 7 x 16 ET45(46) pneu 225/50 R16

tak takhle to mám! :D
chimerra
Registrovaný
Příspěvky: 712
Registrován: pát 13.04.2007 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od chimerra »

minuly leto:
na seriovym podvozku

predek 7,5J X 17 ET41 (M3) pneu 225/45 R17 no problemo
zadek 8,5J x 17 Et41 pneu 235/40 R17 no problemo

Zima
pulka zimy na serii pulka na KW 40/40

ani nevim jak siroky jsou ty kola, ale jsou origo 15ky ET46, pneu 185/65 vpredu i vzadu a i na serii i na KW pohoda, ale moc to teda nechtelo drzet, asi dam pristi rok sirsi..

Toto leto na KW planuju stejny kola ale vepredu 205/50 R17 a 225/45 R17 vzadu, tak snad to bude OK
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Spajky »

8Jx18 ET38 225/40 R18 vzadu i vpředu no problem...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Huska »

Too Miketak:

sorry kámo ale tvému popisu nevěřím ... to jaké má auto snížení nemá téměř vliv a vepředu při vytočeném kole a propružení v zatáčce ti ET menší než 30 bude drhnout vždy. Osobně mám vyzkoušeno.... pokud máš vysoký auto a jezdíš zatáčky opatrně tak je to jediný možný způsob.. aůe ne zrovna ideální :oops:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
e36power
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: úte 23.10.2007 00:00

#11 Příspěvek od e36power »

Mám e36is coupe Kola v 17tyhle:
http://img.alibaba.com/photo/11186968/BMW_8_Series.jpg

Podvozek:
Předek: KONI tlumiče pružiny KW -60
Zadek: KW tlumiče pružiny KW - 40 podložky 15mm (Při 4 lidech dře)
vytažený lemy nemám. (a zaválcovaný?? to ste slyseli nekde u stavby mostu a dálnic ne :D)
papyk
Registrovaný
Příspěvky: 977
Registrován: stř 13.07.2005 00:00
Bydliště: Valašské Království

#12 Příspěvek od papyk »

e36power píše:Mám e36is coupe Kola v 17tyhle:
http://img.alibaba.com/photo/11186968/BMW_8_Series.jpg

Podvozek:
Předek: KONI tlumiče pružiny KW -60
Zadek: KW tlumiče pružiny KW - 40 podložky 15mm (Při 4 lidech dře)
vytažený lemy nemám. (a zaválcovaný?? to ste slyseli nekde u stavby mostu a dálnic ne :D)
Možná se tomu říká i jinak, ale válcuje se ta vnitřní hrana zadního lemu tak jak to je origo u předních, si tam šáhni a pochopíš :wink:
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Pavel H »

MOD:
Toto neptri do sekce Servis. presunuto.
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#14 Příspěvek od Miketak »

Huska píše:Too Miketak:

sorry kámo ale tvému popisu nevěřím ... to jaké má auto snížení nemá téměř vliv a vepředu při vytočeném kole a propružení v zatáčce ti ET menší než 30 bude drhnout vždy. Osobně mám vyzkoušeno.... pokud máš vysoký auto a jezdíš zatáčky opatrně tak je to jediný možný způsob.. aůe ne zrovna ideální :oops:

O které té kombinaci píšeš?
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Huska »

Miketak píše:
Huska píše:Too Miketak:

sorry kámo ale tvému popisu nevěřím ... to jaké má auto snížení nemá téměř vliv a vepředu při vytočeném kole a propružení v zatáčce ti ET menší než 30 bude drhnout vždy. Osobně mám vyzkoušeno.... pokud máš vysoký auto a jezdíš zatáčky opatrně tak je to jediný možný způsob.. aůe ne zrovna ideální :oops:

O které té kombinaci píšeš?


o prvních dvou... prostě stojím si za svým že cca et30 a menší při plném propružení na předku znamená škrtnutí blatníkem o pneu ... bez ohledu na snížení (dorazy jsou furt stejné)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#16 Příspěvek od Miketak »

Huska píše:
Miketak píše:
Huska píše:Too Miketak:

sorry kámo ale tvému popisu nevěřím ... to jaké má auto snížení nemá téměř vliv a vepředu při vytočeném kole a propružení v zatáčce ti ET menší než 30 bude drhnout vždy. Osobně mám vyzkoušeno.... pokud máš vysoký auto a jezdíš zatáčky opatrně tak je to jediný možný způsob.. aůe ne zrovna ideální :oops:

O které té kombinaci píšeš?


o prvních dvou... prostě stojím si za svým že cca et30 a menší při plném propružení na předku znamená škrtnutí blatníkem o pneu ... bez ohledu na snížení (dorazy jsou furt stejné)
Já tam měl tlumiče koni na max. tuhost a fakt jsem s tím nikdy problém neměl...
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#17 Příspěvek od calif »

tak ja mam klasicky 15" kola konkretne 8 palců ráfek, ET 13 :) lemy lehce upravené, pneu 205/50/15 s vyšším profilem pri plnym rejdu braly o podběhy, ted s nizkym profilem neni problem, auto sedi perfektně.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#18 Příspěvek od Slid »

třeba mezi 7j ET20 a 8J ET35 je rozdíl že u ET35 bude kolo ven o 3mm čili je to skoro stejné
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Huska »

Slid píše:třeba mezi 7j ET20 a 8J ET35 je rozdíl že u ET35 bude kolo ven o 3mm čili je to skoro stejné

jestli je to reakce na debatu co mám s Miketakem tak nemáš úplně pravdu... nerozporuji že se nevlezou při přímé jízdě, ale při vytočení kola. Vysvětlení které Miketak dal, že vlastně díky extra tuhému podvozku nikdy auto nepropružilo na dorazy je logické a uznávám že v jeho případě mohlo být relativně OK. To ale neznamená že kola budou pasovat ostatním a nebudou mít problémy (já osobně je měl).
Další řešení má Calif... dal nižší pneu 205/50/15 což je extra nízký profil a změnil správný průměr kola (správně by měl mít 205/60/15).
ale zpátky k tvým 3mm .. při vytočení kola bude vlivem ET škrtat téměr bez ohledu na šířku ráfku (čím širší tím víc)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#20 Příspěvek od Slid »

Huska píše:
Slid píše:třeba mezi 7j ET20 a 8J ET35 je rozdíl že u ET35 bude kolo ven o 3mm čili je to skoro stejné

jestli je to reakce na debatu co mám s Miketakem tak nemáš úplně pravdu... nerozporuji že se nevlezou při přímé jízdě, ale při vytočení kola. Vysvětlení které Miketak dal, že vlastně díky extra tuhému podvozku nikdy auto nepropružilo na dorazy je logické a uznávám že v jeho případě mohlo být relativně OK. To ale neznamená že kola budou pasovat ostatním a nebudou mít problémy (já osobně je měl).
Další řešení má Calif... dal nižší pneu 205/50/15 což je extra nízký profil a změnil správný průměr kola (správně by měl mít 205/60/15).
ale zpátky k tvým 3mm .. při vytočení kola bude vlivem ET škrtat téměr bez ohledu na šířku ráfku (čím širší tím víc)


ne ne nereagoval jsem na vás spíše jsem to jen pročítal co píšete a napsal jsem to, že mě to tak napadlo sem si to spočítal jen tak

Protože každej píše jak ET35 je super na 3jku atd že to je akorát nikde nedře atd, proto jsem uvažoval, že když někdo bude mít 7J disk s ET20 a dá disk 8J s ET35 a dá stejnou gumu teoreticky tak musí to být ok.....
Odpovědět