Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
info o lambdě?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
na E34 jsem kabely pajel, nevim jestli kalafunou, nebo jsem to pokapal octem, ale chytlo to. co si pamatuju, pry se pajet nesmi pistolovkou (stejne jak polovodice). vim, ze mi to tady nekdo vyvracel, ale bylo to napsano pred 4 lety u te uni sondy v navodu. takze, jestli budes pajet, tak pajku nezapinej/nevypinej, kdyz bude mit primy kontakt s tim dratem. pravdepodobne tipuju, ze hrozi poskozeni RJ.
ted jsem menil na E32. nic moc prace, daval jsem dolu pulku vyfuku a lambdu jsem povoloval pres 70cm trubku... po hodine polivani ruznyma odrezovacema to konecne povolilo.
ted jsem menil na E32. nic moc prace, daval jsem dolu pulku vyfuku a lambdu jsem povoloval pres 70cm trubku... po hodine polivani ruznyma odrezovacema to konecne povolilo.
ta kalafuna na staré a zoxidované vodiče vůbec nepomůže, tohle je tavidlo spíše na pájení malých součástek, desek plošných spojů apod. Vyzkoušej ty konce drátů na chvilku ponořit do kyseliny chlorovodíkové a pořádně obrousit, pokud to nepůjde ani po té, tak ty dráty jsou ze slitiny, kterou obyčejnou trafopájkou a tzv. mekkou pájkou s teplotou tání do 450°C nikdy nesletuješ (hliník, zinek, stříbro atd.)
sanchezer píše:tak to bude teda pěkná prasárna s čokoládou...ty že si pájel tři roky na dílnách..to si teda elektrikář..prej dám kabel do trubičky a smáčknu kleštěma..
- Prasárna to rozhodně neni, sice to vypadá jak kdž má kabel nádor, ale super, drží to fakt pekelně a to je hlavní, mám to pod autem, tak je mi u piči jak to vypadá, daleko důležitější je funkce! Navíc ten "spojovací uzel" je cca 5cm od lamdy, takže je možný, že by se to v klídku tavilo za jízdy teplotou od výfuku, kdyby to bylo spájený, takhle se nemá co tavit...

- Ano pájel jsem plošňáky a IO na dílnách, 3 roky, jednou týdně...
- Nejsem elektrikář, ani jsem nikdy bejt neměl, to mám vyšší vzdělání v jiném oboru...
- No chtěl bych tě vidět frajere, jak to spájíš


To Berkelay: kyselinu jsem nezkoušel, neměl jsem na to nervy, když se cín nechytá, tak se prostě nechytá...


michal09 píše:sanchezer píše:tak to bude teda pěkná prasárna s čokoládou...ty že si pájel tři roky na dílnách..to si teda elektrikář..prej dám kabel do trubičky a smáčknu kleštěma..
- Prasárna to rozhodně neni, sice to vypadá jak kdž má kabel nádor, ale super, drží to fakt pekelně a to je hlavní, mám to pod autem, tak je mi u piči jak to vypadá, daleko důležitější je funkce! Navíc ten "spojovací uzel" je cca 5cm od lamdy, takže je možný, že by se to v klídku tavilo za jízdy teplotou od výfuku, kdyby to bylo spájený, takhle se nemá co tavit...![]()
- Ano pájel jsem plošňáky a IO na dílnách, 3 roky, jednou týdně...
- Nejsem elektrikář, ani jsem nikdy bejt neměl, to mám vyšší vzdělání v jiném oboru...
- No chtěl bych tě vidět frajere, jak to spájíš, děláš jak kdyby si pájel lamdy denně! Nejde to, je to zoxidovaný jak prase, ty kabely byly pod autem 14 let, je jesný že za tu dobu změnily svoje vlastnosti...
![]()
To Berkelay: kyselinu jsem nezkoušel, neměl jsem na to nervy, když se cín nechytá, tak se prostě nechytá...už to mám hotový
okej beru že sem to trochu přehnal...ale zajdi třeba do elektra shopu nějakýho...a tam zjistíš že maji i jiný možnosti spojení dvou kablíků...
myslím si že časem by ti ta izolačka obmotaná povolila(jak teplem tak i vodou)..a ta čokoláda by se rozpadla..nebo by to zoxidovalo a pak mohlo dělat bordel...
Nový dotaz:
Na starý lambdě, co jsem měl na autě mi pro ti sobě pískaly oba bílý kabílky, ale na nové lambdě co mám (drátky - Červenej, černej, žlutej a bílej) Mi pro ti sobě pískají úplně jiný dva dratky než který by odpovídaly dvoum bílým. Je to normální? je ta nová lamda v pořádku? nebo ta stará byla nějak šluslá...? Má někdo zkušenosti, je to docela důležitý info pro mě, abych věděl na čem sem... večer sem fouknu obrázek pro představu...
Díky všem za jakékoli zkušensoti tímto problémem...
Na starý lambdě, co jsem měl na autě mi pro ti sobě pískaly oba bílý kabílky, ale na nové lambdě co mám (drátky - Červenej, černej, žlutej a bílej) Mi pro ti sobě pískají úplně jiný dva dratky než který by odpovídaly dvoum bílým. Je to normální? je ta nová lamda v pořádku? nebo ta stará byla nějak šluslá...? Má někdo zkušenosti, je to docela důležitý info pro mě, abych věděl na čem sem... večer sem fouknu obrázek pro představu...
Díky všem za jakékoli zkušensoti tímto problémem...

No tu "starou" (2x bílý) mám na autě (1.8 - M43) no a kámoš ("Xdentist" tady z klubu) mi dal tuhle, měla by být stejná, jen s jiným konektorem na novější motor M43, já mam starší (r.94)... Pokusím nastínit můj problém pomocí obrázku...
Kdyby byl někdo tak hodnej a na tom samém motoru proměřil multimetrem nebo zkoušečkou zdířky, který mezi sebou voděj... Nevim nechce se mi to dávat zatím na auto, abych tim něco neposral, kdyby byla tahle nějaká vadná nebo na jinej motor...
Díky za každou radu!


Kdyby byl někdo tak hodnej a na tom samém motoru proměřil multimetrem nebo zkoušečkou zdířky, který mezi sebou voděj... Nevim nechce se mi to dávat zatím na auto, abych tim něco neposral, kdyby byla tahle nějaká vadná nebo na jinej motor...
Díky za každou radu!

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 292
- Registrován: čtv 14.06.2007 00:00
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
michal09 píše:xSAFA píše:A to pojedeš s odpojenou lambdou nebo aji s vyšroubovanou z vyfuku?
vyšroubovanou z výfuku.. poteřbuju ze servisu dojed domu, tam prohodit konektory z vadný lambdy na novou a pak tu novou s tím starým konektorem znova zapojit...
Já jel taky prasácky s vyšroubovanou





Díky Fugo, asi máš pravdu, teď jsem hledal na netu něco o těch lamdách, všude, respektivě do všech 4válců e36ky (M40, M42, M43, M44) se dává lamda (W,W,G,B) a jsou W - W jsou spojené pískají... Ta lamba s těma barvenejma kabílkama je divná, bůh ví z jakáho báwa je... Seženu si tu co potřebuju a hotovo
Jinak ty čísla konektorů z toho obrázku jsou nic neříkající....
Výborná věc, nazval bych to vše o všech lamdách... http://www.lucaselectrical.co.uk/catalo ... 2_Full.pdf

Jinak ty čísla konektorů z toho obrázku jsou nic neříkající....

Výborná věc, nazval bych to vše o všech lamdách... http://www.lucaselectrical.co.uk/catalo ... 2_Full.pdf
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj lidi,dneska jsem se chystal vyměnit lambdu na své Z3,1.8,r.v.96 a zjistil jsem, že mám odpadlý drátek z toho konektoru, který jde do motoru.Je to upadlý přímo u konektoru, takže pájet to nepůjde a ani nevím zda by to šlo, podle toho co jsem tady četl.Taky se chci zeptat, jak mám zapojit novou lambdu.Nová má drátky 2x bíly,černý a šedý, ale do motoru mi jde žlutý,černý,hnědý,zelený.Díky za rady