Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
davidj
Registrovaný
Příspěvky: 577
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#161 Příspěvek od davidj »

Francis píše:Obdobně jako kolega hledám kontakt na servis LPG ve východních Čechách, nejlépe kolem Vrchlabí nebo Trutnova, ale za kvalitou si dojedu i do HK, MB nebo nedejbože do Práglu.

Koupil jsem auto se sekvenčním Tartarini nejede to tak jak by mělo :-(


Ještě nic ? Drátamá to není ?
Pepe
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: pon 30.08.2004 00:00

#162 Příspěvek od Pepe »

to nikdy nepojede, tak jak by mělo.
Hlavně nejezdi do Liberce, tam zničej každý auto, do kterého to namontujou.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#163 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Drátama to není, asi malý tlak plynu nebo něco s podobnými symptomy. Objednali mě na středu ráno do http://www.havel-plyn.cz na diagnostiku, tak uvidíme, co najdou. Radši bych to svěřil někomu prověřenému.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
davidj
Registrovaný
Příspěvky: 577
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#164 Příspěvek od davidj »

Francis píše:Drátama to není, asi malý tlak plynu nebo něco s podobnými symptomy. Objednali mě na středu ráno do http://www.havel-plyn.cz na diagnostiku, tak uvidíme, co najdou. Radši bych to svěřil někomu prověřenému.


Sakra , to musí chodit , taková motokára v plynu je terno .... :lol:
chitos
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Vsetín

#165 Příspěvek od chitos »

Tak teť po seřízení sem zjistil že vlastně 60L nádrž pojme cca 50L plynu je to kvuli nějaké stlačitelnosti plynu takže teť mi spotřeba dělá cca 10-11L plynu při točení do 4 tisíc :wink:
Patrikkk
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 17.06.2008 00:00

#166 Příspěvek od Patrikkk »

Ahoj,můžete někdo doporučit kam s přestavbou v Plzni a okolí?
díky
Pepe
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: pon 30.08.2004 00:00

#167 Příspěvek od Pepe »

chitos píše:Tak teť po seřízení sem zjistil že vlastně 60L nádrž pojme cca 50L plynu je to kvuli nějaké stlačitelnosti plynu takže teť mi spotřeba dělá cca 10-11L plynu při točení do 4 tisíc :wink:

a každá pistole ti vypne jinak, já si mylel, že se tam víc jak 45 litrů nevejde a pak dvakrát jsem tam nacpal přes 47 litrů
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#168 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Mám seřízeno. Jede to skvěle.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
davidj
Registrovaný
Příspěvky: 577
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#169 Příspěvek od davidj »

Francis píše:Mám seřízeno. Jede to skvěle.


No , heuréka ..... a v čem to bylo ?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#170 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Špatný zdvih solenoidů "vstřiků" pro jednotlivé válce. Pak ještě říkal mechoš, že reduktor je na hraně s výkonem, tak uvidíme až to někde proženu delší dobu v zátahu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#171 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Tak reduktor je pro jízdu na klobouka, při "normální" ;-) jízdě v kopcích můžu točit trojku ani ne do 5000 otáček, jinak se to přepne na benzín :-( Bude nutno vyměnit reduktor za výkonnější.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#172 Příspěvek od mario42 »

Hoši možná to bude leckdo kdo jezdí na LPG považovat za blbost či zbytečnost, ale dozvěděl jsem se zajímavou věc, proto ji tady napíšu:

Znám velmi dobře jednoho člověka, který se zabývá palivy a mazivy dlouhá léta, a ten radí před vypnutím motoru ručně přepnout z plynu na benzín. Důvod je prý ten, že pokud dojeme normálně na plyn a vypneme motor, tak že v malá část plynu zůstává nespotřebována v útrobách motoru, a ta že v kombinaci s vysokými teplotami je velmi agresívní vůči plastovým, kompozitovým, gumovým a různým nekovovým dílům včetně veškerých těsnění, které doslova rozežírá. Ukazoval mi fotky doslova rozpadlého plastového sacího potrubí a úplně roztečených gufer vodítek ventilů. Nebylo to sice BMW, ale chemický účinek nespáleného plynu si asi nebude příliš lámat hlavu nad jednotlivýma značkama aut... Tato věc je údajně násobena vysokou teplotou motoru- a jak známo celohliníkové motory bavoráků drží kolikrát teplo i celou noc, takže podmínky jsou „ideální“- bohužel.

Tato věc není údajně neznámá, ale výrobci LPG systémů ji příliš neprezentují z pochopitelných důvodů... Tato věc se dá prý úplně eliminovat právě „propláchnutím“ sacího potrubí přepnutím na benzínový pohon chvíli před vypnutím motoru, čímž dojde k úplnému spotřebování plynu, a sací potrubí i válce jsou vyplněny pouze nasátým vzduchem a posledními zbytky benzínových par.
Kupodivu tedy nespálený plyn v rozehřátém motoru umí udělat větší škody než ten spálený, ten by měl být bez problémů. Systém automatického benzínového startu je údajně v této věci úplně k ničemu, protože v okamžik vypínání motoru je je auto přepnuté ještě na plyn.

Osobně to považuju za docela zajímavou informaci.. :!:
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#173 Příspěvek od miloshm »

Ve svým autě mám asi měsíc LPG, ale bohužel mě neukazuje BC. Je prostě totálně mrtvej a funkce se nedají přepínat ani blinkrovou páčkou.
Dneska jsem byl na kontrole tam, co mě LPG montovali a servisák se tvářil, že neví, čím by to mohlo být a jestli to prej předtím vůbec fungovalo. Říkal, že při připojování plynu si z cívky bere otáčky a taky se snad nějak odstavují vstřiky a to je prej to jediný, čím by to mohlo být, ale bohužel netuší, jak by se to dalo ošetřit.
Funguje vám ostatním BC v autě, kde je sekvenční LPG?
Nemá někdo tip, co by se s tím dalo udělat? Třeba kontakt na servis, kde to montují a BC jede.
Díky předem.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#174 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

BC mi funguje, i když spotřeba je "trochu" nepřesně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
2plac
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 02.07.2007 00:00

#175 Příspěvek od 2plac »

Docela zajimave cteni tohle :-) ja si nedavno koupil E39 523i a rozhodne tam budu davat sekvecni vstrikovani lpg, co sem se bavil s klukam co maj lpg tak rikali ze plyn se v aute zajizdi zhruba 2 az 3 tis km, kolisa spotereba na nehorazne cifry atd, musi si holt ten motor zvyknout a dolatit mouchy a pak bude kazdy spokojeny ze ma treba 2,3 obysach a jezdi stejne jak nekdo s 1,9 tdi :-) za 2000 najezdim s moji 2,3 asi 700km + - 20km, zalezi na stylu jizdy. to same mnozstvi km na plyn si myslim najezdim za 1000 pri spoterebe 11l plynu na 100, coz je perfektni.
Vim ted mi to keca, prakticky budu chytrejsi, ale tohle je muj odhad.
budu chytrejsi az to tam budu mit, ale myslim ze tohle co jsem tady napsdal je realne a snad mi to tady dokaze nekdo potvrdit, popripade vyvratit.

Napiste tady svoje zkusenosti kolik, za kolik a s jakym obsahem najezdite km na plyn, pak se to tady muze propcitat kolik to zere o proti benzinu a verim tomu ze kdyz je ten plyn dobre namontovany a slape tak jak ma, je dobre zajety, tak je spoteeba o polovinu mensi nez na benzin, myslim tim financne.

Tod zatim vse a jsem hodne zvedyvy na odpovedi :-)
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#176 Příspěvek od miloshm »

Francis: Díky za odpověď. Můžeš sem prosím dát kontakt na firmu, kde Ti montovali LPG?

2plac: Jestli chceš vidět spotřeby, tak se koukni sem:
http://www.spritmonitor.de/
Ohledně mojí zkušenosti můžu napsat, že s e34 525i vanos jsem jezdil do 11,5 litru a s e34 540iAT zatím jezdím za cca 13,5 litrů. V 540i mám LPG krátce a moc jsem toho ještě nenajezdil - asi 2000 km, a z toho jsem ještě jednou táhl na plaťáku e30 (asi 2 tuny na tažným na vzdálenost přes 300 km). Předpokládám, že víc by to brat nemělo (při stejném stylu jízdy).
Houba
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 21.08.2003 00:00

#177 Příspěvek od Houba »

miloshm píše:V 540i mám LPG krátce a moc jsem toho ještě nenajezdil - asi 2000 km, a z toho jsem ještě jednou táhl na plaťáku e30 (asi 2 tuny na tažným na vzdálenost přes 300 km). Předpokládám, že víc by to brat nemělo (při stejném stylu jízdy).

A koho jsi prosím tě táhl tak daleko? :P :P
Ale do kopců nám na dálnici nikdo nestačil...Transity s plaťákama okolo jen čuměly... :lol: :lol: .
Tímto ještě jednou děkuji za odvoz..
A sorry za OT
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#178 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

miloshm píše:Francis: Díky za odpověď. Můžeš sem prosím dát kontakt na firmu, kde Ti montovali LPG?
LPG montovali kdesi v Litvě :lol: koupil jsem auto dovezené z Germánie s už zabudovaným systémem Tartarini. Tady jsem to musel jen legalizovat, spokojen jsem a mohu doporučit LK-Autoservis v České Skalici. Majitel sám jezdí v Chrysleru 300, na jeden reduktor do 300kW jezdí Chrysler 300C Hemi 5,7 ltr.

to 2plac: S 323ti jezdím za 11 ltr/100 km LPG v reálném provozu, město, okresky i dálnice (včetně Německa)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#179 Příspěvek od kralik »

ad BC: ukazuje mi bez problemu a v realu to s LPG nema vlastne nic do cineni. Jen ti BC bude ukazovat spotrebu benzinu, protoze o LPG nema ridici jednotka ani tuseni :) Mam 4 litr s primym vstrikem Stag 300. LPG jednotka ti jen v danem momentu odstavi vstriky benzinu a zapne "vstriky" LPG. Ty pak spousti na zaklade udaju z benzinove jednotky, ktere si prepocitava na mapu LPG. Maximalne muzes mit system, ktery by i vypnul benzinove cerpadlo (coz by bylo super, protoze jinak furt bezi) Tady je dobre si rict ze neni dobre jezdit se skoro prazdnou nadrzi. Cerpadlu to nedela vubec dobre a po te co mi kvuli tehle nevedomosti mo je zdechlo a ja nenastartoval :( tak jezdim porad s vic nez pulkou benzinove nadrze.

ad spotreba: na dalnici BC hlasi 10.7 a LPG pocitane z km a litru plynu = 13L Takze za presne pulku nejezdis, ale furt je to sranda.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#180 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

kralik píše:ad spotreba: na dalnici BC hlasi 10.7 a LPG pocitane z km a litru plynu = 13L Takze za presne pulku nejezdis, ale furt je to sranda.
Jsem na tom podobně: BC ukazuje průměr 9,7 a reálně z km je LPG 10,9 a k tomu nějaké to deci benzínu na ohřátí motoru
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět