Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 a konfort jizdy - Vase osobni zkusenosti

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
slick
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: ned 06.07.2008 00:00

#41 Příspěvek od slick »

eric píše:
slick píše:
eric píše:to Slick:Hele,ještě ses ani nepochlubil,s jakou motorizací to chceš koupit?No snad jsem to nepřehlídnul :wink:


No tedak jsem to tak trochu prehodnocoval :)

Puvodnoi zamer byl E39 sedan 520d, 4 hrnky, ropa,

ale rikal jsem si ze by nebylo od veci trebas
5302, 530i LPG

Vcera jsem tak brousil po autoscaut24.de a narazil jsem na pat 7er,
takze 730i LPG, 740i LPG byt bylo uplne max luxus :P


Pokud uvažuješ o benzínu v LPG,tak si rovnou kup 540i,to je prostě masakr 8 vál se spotřebou benzínové 1.6,myslím díky tomu LPG-čku samozřejmě,btw. je tady na prodej jedna fakt pěkná viz. auta prodej.Jinak když ropa,tak 530D,520d je slaboučká. :D


No ja jsem si zase rikal, ze 4 hrnky stacej navic spotreba je celkem rozdil kombinovane. Navic povinny ... :roll:

Proste co od aute chci:

- pohodlna jizda s minimem drncani
- rozumna spotreba idealne 2kc / 1 km
- spolehlivost, abych do toho nemusel furt cpat "tjendi"

- to vse za predpokladu kloubouka, mam rad klidnou jizdu
pokud potrebuje nekdo pospichat tak rad uhnu a udelam misto,
nesnasim kdyz nekdo brzdi provoz
slick
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: ned 06.07.2008 00:00

#42 Příspěvek od slick »

Rekneme ze idealne bych to videl asi na 740iL LPG :cool: :twisted:

Obrázek

ale to je asi jenom sen :(
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od eric »

to Slick:
Hele nic ve zlým,ale trochu nechápu ty řeči okolo povinnýho ručení,jako rozdíl mezi povin.ruč. za dvoulitra a za obsah vyšší jak 2.5 je cca 2500kč za rok podle bonusů,to snad proboha nemůže být pro tebe kritérium pro výběr auta z vyšší střední třídy,musíš bejt připravenej na to,že do toho občas nastřelíš nějakej ten penízek a položka 2500kč za 1 rok je naprosto bezvýznamná :wink: Ta sedma,co si tady dal,to je taky výborná volba kór pro tebe,hlavně ta motorizace,jako fakt,když chceš LPG,tak jdi to 4.4l,je to nezničitelnej motor a ten zvuk je nádhernej a výkonostní rezerva je taky fajn věc,taky nejezdím moc voheň,ale když je občas potřeba předject,tak vystřelím :lol:
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od eric »

slick
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: ned 06.07.2008 00:00

#45 Příspěvek od slick »



ten druhej je tuzenej, to nechci ani zadarmo

ten prvni je urcite snizovanej taky, kdovi co je na tom jeste delany

oboji jsem samo uz prohlizel, ja chci tovarku, zadny (t)uzeny.

nemam rad tuning co se BMW tyce...
slick
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: ned 06.07.2008 00:00

#46 Příspěvek od slick »

eric píše:to Slick:
Hele nic ve zlým,ale trochu nechápu ty řeči okolo povinnýho ručení,jako rozdíl mezi povin.ruč. za dvoulitra a za obsah vyšší jak 2.5 je cca 2500kč za rok podle bonusů,to snad proboha nemůže být pro tebe kritérium pro výběr auta z vyšší střední třídy,musíš bejt připravenej na to,že do toho občas nastřelíš nějakej ten penízek a položka 2500kč za 1 rok je naprosto bezvýznamná :wink: Ta sedma,co si tady dal,to je taky výborná volba kór pro tebe,hlavně ta motorizace,jako fakt,když chceš LPG,tak jdi to 4.4l,je to nezničitelnej motor a ten zvuk je nádhernej a výkonostní rezerva je taky fajn věc,taky nejezdím moc voheň,ale když je občas potřeba předject,tak vystřelím :lol:


tak nakonec asi prece jenom zvitezi ropa, i kdyz se mi to jako palivo moc
nelibi, tak to s sebou nenese neduchy typu, zakaz do podzemnich garazi
a hlavne, slabsi pohlavi by prej nerado vyletelo na Mars :lol: :P

Takze jak jsi rikal, 525d nebo ten 4hrnek 520d. 7er bude asi muset zustat
v risi snu, protoze i s ropou to jezdi za hodne, prece jenom oproti 5er
300 kg navrch.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od eric »

slick píše:
eric píše:to Slick:
Hele nic ve zlým,ale trochu nechápu ty řeči okolo povinnýho ručení,jako rozdíl mezi povin.ruč. za dvoulitra a za obsah vyšší jak 2.5 je cca 2500kč za rok podle bonusů,to snad proboha nemůže být pro tebe kritérium pro výběr auta z vyšší střední třídy,musíš bejt připravenej na to,že do toho občas nastřelíš nějakej ten penízek a položka 2500kč za 1 rok je naprosto bezvýznamná :wink: Ta sedma,co si tady dal,to je taky výborná volba kór pro tebe,hlavně ta motorizace,jako fakt,když chceš LPG,tak jdi to 4.4l,je to nezničitelnej motor a ten zvuk je nádhernej a výkonostní rezerva je taky fajn věc,taky nejezdím moc voheň,ale když je občas potřeba předject,tak vystřelím :lol:


tak nakonec asi prece jenom zvitezi ropa, i kdyz se mi to jako palivo moc
nelibi, tak to s sebou nenese neduchy typu, zakaz do podzemnich garazi
a hlavne, slabsi pohlavi by prej nerado vyletelo na Mars :lol: :P

Takze jak jsi rikal, 525d nebo ten 4hrnek 520d. 7er bude asi muset zustat
v risi snu, protoze i s ropou to jezdi za hodne, prece jenom oproti 5er
300 kg navrch.


Hele,tak to tý tvý neříkej,že je v tom plyn,myslíš,že to pozná?? :lol: Když bude sedět v autě a ty budeš muset na benzinku,tak tam našťouchni kapku béňa,ať si myslí,že to je bez plynu,jinak čepuj plyn :lol:
Jinak já ti neříkal o 525D ani o 520D,ale o 530D.Hlavně vybírej pečlivě,vyplatí se to! :wink:
slick
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: ned 06.07.2008 00:00

#48 Příspěvek od slick »

Hele,tak to tý tvý neříkej,že je v tom plyn,myslíš,že to pozná?? :lol: Když bude sedět v autě a ty budeš muset na benzinku,tak tam našťouchni kapku béňa,ať si myslí,že to je bez plynu,jinak čepuj plyn :lol:
Jinak já ti neříkal o 525D ani o 520D,ale o 530D.Hlavně vybírej pečlivě,vyplatí se to! :wink:


promin ale nejak mi uniklo proc se 530d vyplati oproti 525d...
muzes mi to prosim te vysvetlit?

diky
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od eric »

slick píše:
Hele,tak to tý tvý neříkej,že je v tom plyn,myslíš,že to pozná?? :lol: Když bude sedět v autě a ty budeš muset na benzinku,tak tam našťouchni kapku béňa,ať si myslí,že to je bez plynu,jinak čepuj plyn :lol:
Jinak já ti neříkal o 525D ani o 520D,ale o 530D.Hlavně vybírej pečlivě,vyplatí se to! :wink:


promin ale nejak mi uniklo proc se 530d vyplati oproti 525d...
muzes mi to prosim te vysvetlit?

diky


525D 120Kw(163PS)
530D 135kw(184PS)-později 142Kw(193PS)
Rozdíl je zřejmý,že?!A navíc ty 530D pořídíš i za lepší peníze,protože ty 525D se dělaly od r.00
slick
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: ned 06.07.2008 00:00

#50 Příspěvek od slick »


525D 120Kw(163PS)
530D 135kw(184PS)-později 142Kw(193PS)
Rozdíl je zřejmý,že?!A navíc ty 530D pořídíš i za lepší peníze,protože ty 525D se dělaly od r.00


no jo jezne ja bych rad facelift takze je to stejnak 2000+

navic na klobouka je 120kw dostacujich si myslim 8)
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od eric »

slick píše:

525D 120Kw(163PS)
530D 135kw(184PS)-později 142Kw(193PS)
Rozdíl je zřejmý,že?!A navíc ty 530D pořídíš i za lepší peníze,protože ty 525D se dělaly od r.00


no jo jezne ja bych rad facelift takze je to stejnak 2000+

navic na klobouka je 120kw dostacujich si myslim 8)


Jasný,já jsem už asi zdeformovanej tou 540-tkou,takže se honím za výkonem,ale pokud to chceš jenom na piánko jízdy,tak to je určitě bohatě dostačující výkon :D
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#52 Příspěvek od berkelay »

hele, já bych se přimlouval taky k nějaké silnější verzi... e39 není lehké auto a 120kw bude udejchaných a když navíc povezeš 3lidi + plný kufr zavazadel tak budeš z motoru zklamaný. Sice budeš jezdit klobouka, ale to můžeš i s 530d a spotřeba bude v podstatě stejná. Tu 520d budeš muset při rozjezdech a předjíždění o dost více popohánět, to se podepíše na jízdním komfortu i spotřebě a navíc, při předjíždění (a neříkej, že i jako kloboučník vydržíš ject půl hodiny za smrdící Avií, která jede na 80tce 60tkou) těch pár vteřin, o které bude manévr se silnějším motorem kratší, může znamenat život (v nadneseném významu :) ). O 520d bych uvažoval jen tehdy, pokud bych z 99% jezdil v přeplněném městě, každý den do práce, ale na to se zase e39 z principu nehodí, je to přeci jen limuzína a ne městské vozítko nebo mrštná e30tka.
Uživatelský avatar
adam
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: MSK

#53 Příspěvek od adam »

Nejlepší bude když si ty auta osobně vyzkoušíš a uvidíš sám jestli ti výkonově stačí nebo ne. Zdejší rady ber trochu s rezervou. Ono polovina aut v ČR má 100 koní nebo mín a lidi s tím jezdí normálně a stačí jim to. Takže každý ať si tohle rozhodne podle sebe.

Mě osobně moje 528i docela vyhovuje. Pro mě je to dobrý kompromis mezi výkonem a spotřebou. (Samo že kdybych přemýšlel nad 2000+ tak by to byla 530i která jede o něco líp a žere o něco míň).
dandy
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: sob 19.01.2008 01:00
Bydliště: Trnava

#54 Příspěvek od dandy »

Ja sa tiež prikláňam k 530D.Môžem povedať, že je to výborný motor s vynikajúcou spotrebou. V meste jazdím cca 7,5l/100km, mimo okolo 6l/100km.Pred týždňom som sa vrátil z dovolenky v Čiernej Hore.Keď som prišiel tam BC ukazoval spotrebu 5,9l/100km, z čoho som zostal sám prekvapený.Po návrate 6,2l/100km /spolu cca 2800km/, kde sa prejavilo jazdenie po Čiernej Hore samá 50ka, kolóny atď.Keď som kupoval BMW, skúšal som aj 4-válec síce to bola E46 320D, ale vôbec ma nenadchol.Dynamika nič moc a zvuk ako traktor, takže hneď som mal jasno, že chcem jedine 6-válec a najradšej 530D.Keď by to mal byť benzín tak by som volil 530i možno s LPG
slick
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: ned 06.07.2008 00:00

#55 Příspěvek od slick »

adam píše:Nejlepší bude když si ty auta osobně vyzkoušíš a uvidíš sám jestli ti výkonově stačí nebo ne. Zdejší rady ber trochu s rezervou. Ono polovina aut v ČR má 100 koní nebo mín a lidi s tím jezdí normálně a stačí jim to. Takže každý ať si tohle rozhodne podle sebe.

Mě osobně moje 528i docela vyhovuje. Pro mě je to dobrý kompromis mezi výkonem a spotřebou. (Samo že kdybych přemýšlel nad 2000+ tak by to byla 530i která jede o něco líp a žere o něco míň).


E39 528i R6 24V 2793 142 kW (193 PS/190 bhp)@5500 280 N·m (210 ft·lbf)@3500

E39 520d R4 16V 1951 100 kW (136 PS/134 bhp)@4000 280 N·m (210 ft·lbf)@1750


E39 525d R6 24V 2497 120 kW (163 PS/161 bhp)@4000 350 N·m (260 ft·lbf)@2000

E39 530d R6 24V 2926 135 kW (184 PS/181 bhp)@4000 390 N·m (290 ft·lbf)@1750 1998–2000
E39 530d R6 24V 2926 142 kW (193 PS/190 bhp)@4000 410 N·m (300 ft·lbf)@1750 2000-2003

Stara pravda je, ze se jezdi na kroutici moment a ne na vykon takze,
tvoje 528i ma stejnej kroutak jako 520d. :? Hmm, tohle bude chtit jeste
hodne promyslet ...
k0be
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: úte 25.03.2008 01:00

#56 Příspěvek od k0be »

fakt by bolo idealne ist sa odviezt aspon s niektorymi motormi,aby si si spravil obraz....
kamaratka ma 523i a vlastne kvoli tomuto autu som sa rozhodol,ze chcem 5er...lenze,ked som to parkrat soferoval,tak som zistil,ze to je pre mna lenive...
takze padlo rozhodnutie na 530i (diesel nechcem)..jednu som bol vyskusat a spokojnost...da sa s tym jazdit aj kludne,ale ked chces predbiehat atd. tak ten vykon proste treba...
u mna to vyhral trojlitrovy benzin a za tych par kilometrov vobec nelutujem moje rozhodnutie....ma krasny zvuk a pri kickdowne mi vycari usmev na tvari :)
fakt je idealne ist sa odviezt,nech sam vies,ci ti dany motor vyhovuje :wink:
slick
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: ned 06.07.2008 00:00

#57 Příspěvek od slick »

k0be píše:fakt by bolo idealne ist sa odviezt aspon s niektorymi motormi,aby si si spravil obraz....
kamaratka ma 523i a vlastne kvoli tomuto autu som sa rozhodol,ze chcem 5er...lenze,ked som to parkrat soferoval,tak som zistil,ze to je pre mna lenive...
takze padlo rozhodnutie na 530i (diesel nechcem)..jednu som bol vyskusat a spokojnost...da sa s tym jazdit aj kludne,ale ked chces predbiehat atd. tak ten vykon proste treba...
u mna to vyhral trojlitrovy benzin a za tych par kilometrov vobec nelutujem moje rozhodnutie....ma krasny zvuk a pri kickdowne mi vycari usmev na tvari :)
fakt je idealne ist sa odviezt,nech sam vies,ci ti dany motor vyhovuje :wink:


E39 530i R6 24V 2979 170 kW (231 PS/228 bhp)@5900 300 N·m (220 ft·lbf)@3500

:? hmm, takze 520d radsi ne, ono to bude asi na tu vahu opravdu malo.
JackWhite
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Trutnov

#58 Příspěvek od JackWhite »

Stara pravda je, ze se jezdi na kroutici moment a ne na vykon takze,
tvoje 528i ma stejnej kroutak jako 520d. Hmm, tohle bude chtit jeste
hodne promyslet
Tak víš co kup si 520d já si vezmu 528,ty pojedeš na krouťák a já na výkon jo a než se nadechneš taj já budu v prdeli :wink:
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#59 Příspěvek od Helldiver »

To je sice pekne ze na zotrvacniku ma 520d aj 528i 280nm, ale odhadujem ze 528i je tak o 25% kratsie sprevodovana, takze ma aj o tolko viac Nm na kolach a teda lepsi zatah, o tom ze si ho mozes podrzat dlhsie kvoli vacsimu rozsahu vyuzitelnych otacok ani nehovorim, vo vysledku tej 520d ujde ako prd hocikedy...
slick
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: ned 06.07.2008 00:00

#60 Příspěvek od slick »

Helldiver píše:To je sice pekne ze na zotrvacniku ma 520d aj 528i 280nm, ale odhadujem ze 528i je tak o 25% kratsie sprevodovana, takze ma aj o tolko viac Nm na kolach a teda lepsi zatah, o tom ze si ho mozes podrzat dlhsie kvoli vacsimu rozsahu vyuzitelnych otacok ani nehovorim, vo vysledku tej 520d ujde ako prd hocikedy...


taky pravda, jak jsem psal 520d uz jsem vyradil, premyslim tedka
jestli 525d nebo 530d. Nejlepsi asi opravdu bude oboji project
a porovnat to :)
Odpovědět