Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klima u X5 2002

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Petr67
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 17.06.2008 00:00

#1 Příspěvek od Petr67 »

Mám problém s klímou, jak jí zapnu tak běží dobře tak 20 min pak začne být ve voze horko tak jsem zapnul tlačítko max a zapne se naplno ventilátor, ale vzduch který by měl fofrem běžet horníma průduchama je někde v palubovce bržděn, hučí to a nechce se to protlačít do kabiny. Pokud zastavím a nechám motor běžet tak po chvíli zas klapa otevře a vzduch proudí do vozu, to samé pokud za jízdy vypnu na pár minut klímu tlačítkem vločky, po znovuzapnutí zas nějakou dobu běží a většinou se do kabiny valí studená pára z vrchních průduchů. Připadá mi to jako by se někde v palubce výparník za jízdy zamrazil tak že přes něj ventilátor nemůže protlačit vzduch a při pomalé jízdě neb zastavení námraza povolí a klíma zas běží. A teď babo raď. Jestli jsem to napsal moc chaoticky tak se omlouvám snad tomu někdo rozumí a poradí Petr67
Petr67
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 17.06.2008 00:00

#2 Příspěvek od Petr67 »

starML
Go Kart Racer


Založen: 11-05 2006
Příspěvky: 274
Bydliště: Mariánské Lázně
Zaslal: čt červenec 31, 2008 7:06 am Předmět: Re: X5 problém s klímou

--------------------------------------------------------------------------------

Petr67 napsal:
... po znovuzapnutí zas nějakou dobu běží a většinou se do kabiny valí studená pára z vrchních průduchů. Připadá mi to jako by se někde v palubce výparník za jízdy zamrazil tak že přes něj ventilátor nemůže protlačit vzduch a při pomalé jízdě neb zastavení námraza povolí a klíma zas běží.
Tipuji to na ucpanou trubičku, kterou je odváděn kondenzát. Pokud je ucpaná, nahromadí se zkondenzovaná voda a namrzne na výparníku. Po opětovném spuštění pak odchází ta studená pára, jak popisuješ. Trubičku musíš ji hledat pod vozem, při běhu klimatizace z ní běžně běžně ukapává voda. Po vypnutí motoru (a tím i klimy) pod autem bývá loužička. Správně se má klima vypínat 5-10 minut před vypnutím motoru, aby se teploty součástí vyrovnaly a provozní vlhkost vlhkost vysušila. Pokud tam vlhkost zůstane, množí se tam bakterie a potom dochází k typickému smradu z klimatizace viz. http://www.volny.cz/rft/bmw/forum/klima-cisteni/ .
_________________
Petr67
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 17.06.2008 00:00

#3 Příspěvek od Petr67 »

Na nějakou takovou závadu jsem to typoval, děkuji moc budu hledat a prošťouchávat hadičku
Petr67
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 17.06.2008 00:00

#4 Příspěvek od Petr67 »

Příspěvky: 8

Zaslal: po srpen 18, 2008 4:34 am Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Tak jsem vše vyčistil, z hadiček pod autem voda při vypnutí klímy vytéká ale problém přetrvává, prostě klíma po určité době zamrzne. A proto bych se chtěl zeptat jestli má kompresor při zapnuté klímě v intervalech vypínat a zapínat? Neb jestli to nemá nějaký vliv třeba hodně freonu v okruhu? Nevím ale zdá se mi že kompresor běží pořád a proto klíma zamrzne. Kdo má nějakou zkušenost hlavně důvod nevypínání kompresoru a hlavně kde toto čidlo hledat, popříkladě jak opravit. Děkuji Petr.
Petr67
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 17.06.2008 00:00

#5 Příspěvek od Petr67 »

Omlouvám se za ten zmatek ale okopíroval jsem celé téma z jiné sekce pro větší sledovanos, děkuji za pochopení.
Odpovědět