Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spotřeba 316i compact

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Kugy
Registrovaný
Příspěvky: 384
Registrován: čtv 11.01.2007 01:00

#21 Příspěvek od Kugy »

Petullinka píše:pardon za tu hrubku chtala jsem napsat slyšim, nějak mi to ujelo a zeditovat mi to nejde..


To vydým :lol:
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#22 Příspěvek od michal09 »

Taky bych to ještě nehrotil, vzhledem k tomu že máš auto jen krátce, musíš si na něj ještě pořádně zvyknout... Co bych doporučil?

- za studena jezdit velmi vlažně, než se motor ohřeje...

- přidávat plyn plynule, mít cit v noze - pohybovat s pedálem na hranici, kdy auto táhne a kdy už netáhne a o to víc papá jestli mi rozumíš...

- důležité je taky z kopce brzdit motorem a jet tudíš doslova zadarmo. To se děje pokud máš například zařazenou 5ku (nebo jinou rychlost) a otáčky nad 1500 a samozdřejmě nohu z plynu :D Například z vlastní zkušenosti vím, že když jedu z určitého kopce na pětku tak 70-80km/h, motor brumlá na necelých 2000tis.ot., jedu za nulovou spotřebu a přitom rychlost mám stále stejnou, nezrychluju ani nezpomaluju...

Škoda že nemáš pod otáčkoměrem ukazatel aktuální spotřeby, podle toho by ses naučila krásně jezdit na spotřebu... :wink:
Petullinka
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 26.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Petullinka »

jj ukazatel spotřeby by mi bodnul.. určitě by si to člověk víc hlídal.. no zkusim ted ještě natankovat za víc než za 500 a pohlídat víc to rozjíždění a zbytečný šlapání na plyn.. až něco najezdím, dám vědět.

ale i tak se ještě zeptám jak poznám že je rozbitá ta lambda nebo váha? musím to nechat napíchnout?
Dík kluci
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Maikl »

myslim ze M40 se tam ani nedaval...
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#25 Příspěvek od michal09 »

:) No já lamdu poznal tak že jsem rok jezdil po dálnici za 7 a z ničeho nic při stejným tempu jsem jel za 11...

Ještě mě napadla jedna věc a to vadný teplotní čidlo, který dává info řídící jednotce. Ty sice už máš motor ohřátý na provozní teplotu, ale protože to čidlo může bejt špatný, nezaznamená změnu teploty chladící kapaliny a dává informace řídící jednotce o tom, že motor je studení, tudíš jedeš stále na sytič - jednotka tam pere benzín o sto šest...

Když to dáš na diagnostiku, nic tím nezkazíš, ale né vždy ti diagnostika řekne to co chceš slyšet...

Jo a pokud ti nekolísají otáčky, váha by to být nemusela :wink:
KAMIL740
Registrovaný
Příspěvky: 1413
Registrován: pon 15.01.2007 01:00

#26 Příspěvek od KAMIL740 »

Petullinka píše:díky kluci.. tudíž shrňme to. jak mám dále postupovat?


prodat koupit 4 litra :D :D :D
Petullinka
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 26.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Petullinka »

když mluvíš o těch otáčkách tak když to studený nastartuju tak docela kolísají, kolikrát to i chcípne.. jakoby nefungoval "sytič"(jestli tam nějakej je), jinak ohřátý drží normálně lehce pod tisíc jako každý auto
nejsem mechanik, jsem ženská tažke toho moc nevypozoruju :lol:
Petullinka
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 26.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Petullinka »

KAMIL740 píše:
Petullinka píše:díky kluci.. tudíž shrňme to. jak mám dále postupovat?


prodat koupit 4 litra :D :D :D


rada nad zlato :potlesk:
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od surfis »

Petullinka píše:když mluvíš o těch otáčkách tak když to studený nastartuju tak docela kolísají, kolikrát to i chcípne.. jakoby nefungoval "sytič"(jestli tam nějakej je), jinak ohřátý drží normálně lehce pod tisíc jako každý auto
nejsem mechanik, jsem ženská tažke toho moc nevypozoruju :lol:


Měl jsem přesně to samý na 316i. Za studena to chcípalo. Po zahřátí držel otáčky ca 850ot./min. Měl jsem prasklou gumovou hadici mezi váhou a sáním. Stála tuším 800kč v BMW. Auto začalo pak líp táhnout odspodu.
Petullinka
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 26.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Petullinka »

JJ na tu od váhy vzduchu se mrknu. Ale mám děravou ještě jednu hadici, jsem si ted vzpoměla, chystám se ji už pár dní koupit, nemůže to být i tou?

Obrázek
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#31 Příspěvek od Helldiver »

Samozrejme ze to moze byt tou hadicou, rozhodene podtlaky dokazu poriadne zhorsit spotrebu aj vykon :wink: . Ta hadica co ukazujes je uz za vahou vzduchu, tam musi byt vsetko tesne, inac si to prisava "falosny" (nezmerany vahou vzduchu) vzduch, zrazu mas chudobnu zmes (nebezpecne pre cely motor, ventily, piesty...), auto ma tendenciu chcipnut, lambda sa to snazi uregulovat (maximalne obohati zmes - zla spotreba), otacky kolisaju... Toto daj vsetko skontrolovat nejakemu mechosovi a taketo prkotinky (dolezite ale) povymienat.
Petullinka
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 26.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Petullinka »

jasný rozumim a ještě se zeptám seženu tuhle hadici někde v auto kelly, elitu apod, nebo musim do bmw? nemůžem to na webu nikde najít. dík
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#33 Příspěvek od michal09 »

Origo v BMW, nebude to drahý, typuju tak 3-4 stvoky max. 500,-... :wink:

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-11_1383/

díl č. 3, nejlepší bude když si opíšeš sériový číslo a to ukážeš to chlápkovy v "náhradních dílech"

Teoreticky by se ta "hadička" dala sehnat na vrakovišti, ale to stejně budě styřelý a popraskaný a bůh ví co ještě, navíc si za to řeknou cca 200,- a to se nevyplatí :wink:
Pacey
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 10.04.2007 00:00

#34 Příspěvek od Pacey »

Ja jsem z 316i 91rok jezdil prumerne za 12l.. Ted z 323 coupe jezdim do 11...
Petullinka
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 26.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Petullinka »

díky..

Táák už jsem to opravila a stálo mě to 56,- :cool2: Koupila jsem /dle doporučení mechanika/ oleji a vysoký teplotě odolnou hadici o stejné toušťce a průměru, tu praskou sundala a jednoduše vyměnila za novou.
Otáčky teď bez jakéhokoli kolísání krásně drží a volnoběh se cca o 100ot. zvýšil. Zatím nechci předčasně jásat ale přijde mi že to od spodu o trochu líp táhne.. Uvidíme jak se to projeví zítra při studeném startu a havně při dalším tankování
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#36 Příspěvek od Helldiver »

sikovna :P .
Petullinka
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 26.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Petullinka »

tak asi to tim opravdu bylo, auto za studena funguje uplně jinak. otáčky krásně drží, chod motoru je plynulý, jde to líp odspoda. teď už jen počkat kolik to spápne :driver:
Petullinka
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 26.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Petullinka »

tak jsme se asi kapku přechválila :? ta hadice motoru trochu pomohla, ale rozhodně ne spotřebě..budto to bylo placebo když se mi zdálo že to jede líp.. nebo se to s chladněšim počasim zase zhoršilo, resp. vrátilo do pův. stavu. na studeném motoru opět silně kolísají, až motor chcípá a spotřeba se nijak nesnížila, resp. vyškrábala na "krásných" 13,7l tak už nevim.. :wacko: zkoušela jsem to víc i míň točit, hlídám si pedál při rozjezdech a pořád to žere jak tank...

když to nechám napíchnout na diagnostice tak poznám jestli není špatná ta lambda nebo nějaká ta váha o který se tu myslim už něco psalo, nebo něco jinačího? dík kluci
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od surfis »

Petullinka píše:tak jsme se asi kapku přechválila :? ta hadice motoru trochu pomohla, ale rozhodně ne spotřebě..budto to bylo placebo když se mi zdálo že to jede líp.. nebo se to s chladněšim počasim zase zhoršilo, resp. vrátilo do pův. stavu. na studeném motoru opět silně kolísají, až motor chcípá a spotřeba se nijak nesnížila, resp. vyškrábala na "krásných" 13,7l tak už nevim.. :wacko: zkoušela jsem to víc i míň točit, hlídám si pedál při rozjezdech a pořád to žere jak tank...

když to nechám napíchnout na diagnostice tak poznám jestli není špatná ta lambda nebo nějaká ta váha o který se tu myslim už něco psalo, nebo něco jinačího? dík kluci


A rafička teploty vody v motoru ti vyleze přesně na půlku a drží? Tu hlavní hadici mezi váhou a sáním si zkontrolovala? Já poznal, že je prasklá, až když byla vyndaná...
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#40 Příspěvek od CZAirwolf »

A co si pujcit lambdu od nekoho, kdo ji ma stopro funkcni a vyzkouset, jakou to bude mit spotrebu ?
Odpovědět