Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Samosvor na e34 520

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#1 Příspěvek od Rade520 »

Ahoj, nevíte někdo jaký potřebuju poměr diferáku na 520 M50? Má to cenu kupovat samosvor( jak je složitá výměna)?
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#2 Příspěvek od Strosek »

To záleží na tobě, jestli to má cenu, nebo ne.
Na těchto stránkách nejdeš tabulku převodových poměrů: http://www.e34.de

Výměna není složitá - na postup, vyžaduje dobrý nářadí a musíš počítat s možností, že něco nepůjde povolit. Lepší je dělat to ve 2 a mít auto na zvedáku.
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#3 Příspěvek od Helldiver »

Pokial jazdis casto na hory alebo v oblastiach so zlou trakciou tak samosvor urcite cenu ma, E34 na dobrych zimacoch so samosvorom ma az neuveritelnu priechodnost a vyskrabe sa na miesta kde by to nikto necakal...
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ZaK »

No byl jsem teď na "horách" na Kohútce. Jestli to tam někdo znáte, tak ten kopec ze slovenské strany od Čertova jsem vyjel v poho i bez řetězů. Problém nastal druhý den když skoro před koncem se boříkovi na feldě roztrhl řetěz :evil: a já zaním musel zůstat stát. Už jsem se pak nerozjel. Stejný problém byl, když jsem někdy na podzim odstavil auto na nájezdu na polní cestu, jelikož se mi chtělo chc... . Bylo po dešti, troška bláta no a nemohl jsem se z tama vyhrabat jakýmkoli způsobem. Někdo tu na fóru psal že když se kola trochu přibrzdí, tak se chytne i to druhé, no bohužel se nazadařilo.
Nejde mi o driftování, protže 2,0 i když m50 je podle mě na to slabé ale při troše snahy. :wink:
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#5 Příspěvek od Helldiver »

Tak, tak, zaklad je nezastat a ked sa to uz cloveku podari, tak je lepsie vycuvat si a zasa sa do kopca rozbehnut...
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ZaK »

Se špérou by se to podle mě určitě chytlo. Ne že bych nerad couval, ba dokonce radši vycouvám než bych se někde složitě na několikrát otáčel, ale za mnou zastavili další auta, tak mě museli roztlačit ...
Starosta
Registrovaný
Příspěvky: 767
Registrován: stř 08.08.2007 00:00

#7 Příspěvek od Starosta »

Strosek píše:Na těchto stránkách nejdeš tabulku převodových poměrů: http://www.e34.de

Diky za odkaz.
Kdo mate s nemcinou problem jako ja, tabulku najdete primo tady:

http://www.e34.de/e34/difftabelle.htm

Strucne vysvetlivky:
S - manual
A - automat
T - tour
TA - tour automat
X - samosvor zastaveny nehlede na rok ci prevodovku

Cervene jsou uvedeny pomery pred zmenou, modre jsou pomery difu montovanych po zmene.

Data zmen jsou tady:
518i M40: 9/91
520i M50: 1/91
520iA M50: 9/90
525i M50 und 525iA M50: 9/90
525iA Touring M50: 9/92
535i und 535iA: 9/89
M5 3.8 S38: 6/94
Tickerow
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Tickerow »

Me by zajimalo jak se to s tema pomerama...cim vetsi pomer, tim vetsi sila a mensi max. rychlost? nebo obracene?
Starosta
Registrovaný
Příspěvky: 767
Registrován: stř 08.08.2007 00:00

#9 Příspěvek od Starosta »

Mam zato, ze ano, nekde jsem to tu cetl - ale nech si radsi poradit od nekoho diferakove kovanejsiho.
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od ZaK »

No pátrám po tom celkem dlouho a fci HLEDAT používám hooodně často a dřív než neco vůbec napíšu a je fakt že se to tu řešilo milionkrát ale v devadesáti procentech případů odkazuje každý na tabulku na e34.de a fci hledat.
I když připouštím, že možná hledám špatně >>> nikdo není neomylný :roll:
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#11 Příspěvek od Serifus »

Tickerow píše:Me by zajimalo jak se to s tema pomerama...cim vetsi pomer, tim vetsi sila a mensi max. rychlost? nebo obracene?


Hele, řekl bych, že je to obráceně. Ten poměr udává počet otáček kardanu nutných k otočení kola o jednu otáčku (snad nemelu blbosti). A když máš nízkej poměr, tak ti stačí málo pootočit kardanem a kolo už drčí. Ale zase ta rychlost maximální je nižší, protože se ten kardan prostě točí maximálně a kola se točí prostě míň... Jestli mě chápeš :D

EDIT: Ale já zase nechápu, jakej poměr lze nahodit na tu 520. Jdou tam všechny, ne? Ale jen některý jsou vhodnější, než jiný? V tom mám gulash :roll:
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#12 Příspěvek od Strosek »

Serifus píše:
Tickerow píše:Me by zajimalo jak se to s tema pomerama...cim vetsi pomer, tim vetsi sila a mensi max. rychlost? nebo obracene?


Hele, řekl bych, že je to obráceně. Ten poměr udává počet otáček kardanu nutných k otočení kola o jednu otáčku (snad nemelu blbosti). A když máš nízkej poměr, tak ti stačí málo pootočit kardanem a kolo už drčí. Ale zase ta rychlost maximální je nižší, protože se ten kardan prostě točí maximálně a kola se točí prostě míň... Jestli mě chápeš :D

EDIT: Ale já zase nechápu, jakej poměr lze nahodit na tu 520. Jdou tam všechny, ne? Ale jen některý jsou vhodnější, než jiný? V tom mám gulash :roll:


To co jsem začervenil je právě naopak - začal jsi dobře a pak jsi to pokazil. :D
Ale to je jedno.
Je to prostě převodový poměr --- poměr vstupních ku výstupním otáčkám.
1 otáčka kola ku X otáčkám kardanu.

Není dobrý, pokud chce mít člověk auto na běžný ježdění, nějak spekulovat. Konstruktéři to vypočítali nejlíp. Je to optimum.
Pokud někdo spekuluje s poměrama, tak jedině za účelem získat určitý vlasntosti za cenu ztrát něčeho jinýho.
Takže buď tam nasází do 80km/h všechny kvalty - pak to má zřejmě živější na rozjezd, ale nedá se s takovým autem jezdit dálky po dálnici, protože motor točí moc otáček a asi není moc dobrý jet třeba 4 hodiny a mít motor vytočenej blízko k červenýmu políčku.

Pak zase jiní spekulanti jezdí po městě střídavě na 1., 2. rychl. stupeň aby nepodtáčeli motor. Rozjížděj se a motor, spojka se trápí, protože na rozjezd ho to "tlačí" pod volnoběžný otáčky.

Obojí je myslím k hovnu, je lepší držet se optimálního návrhu - výpočtu a odzkoušení v továrně, která pro nás vytvořila ty naše popelnice.

Každej motor / převodovka to má jinak.

A neznamená, že když dám k dvoulitru co nejmenší "převodový číslo", že budu mít nějakou závratnou maximálku - stejně ten třeba pro 5er slabej motor v určitým hraničním okamžiku "nepřetlačí" odpor vzduchu.
Takže k 520 jdou všechny "poměry", pokud to umožňuje konstrukce uchycení diferenciálu, ale jen málokterej bude řidiče uspokojovat v širokém spektru jizdních stylů pro běžný ježdění. Optimum nemá cenu u BMW měnit - vždy to bude k horšímu.
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od ZaK »

Takový malý technický dotaz ...
viz výše uvedeno >>> červeně uvedeny poměry před změnou, modře po změně <<<
o jakou změnu se jedná ? :oops:
MiraBulva
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00

#14 Příspěvek od MiraBulva »

cau mam dotaz když mam 525 TDS a muj diferak ma podle tabulky 2,6 poměr to znamená že to je nejrychlejší diferák poněvadž potřebuju jen 2,6otáčky na vstupní hřídeli a mam jednu otáčku na kolech?
Starosta
Registrovaný
Příspěvky: 767
Registrován: stř 08.08.2007 00:00

#15 Příspěvek od Starosta »

ZaK píše:Takový malý technický dotaz ...
viz výše uvedeno >>> červeně uvedeny poměry před změnou, modře po změně <<<
o jakou změnu se jedná ? :oops:

Podivej se na nesledujici tabulku:

518i M40: 9/91
520i M50: 1/91
520iA M50: 9/90
525i M50 und 525iA M50: 9/90
525iA Touring M50: 9/92
535i und 535iA: 9/89
M5 3.8 S38: 6/94

Vyber svuj model. Pokud je auto vyrobeno pred datem uvedenym v tabulce, plati pro Tebe cerveny udaj, pokud mas model vyrobeny po tomto datu, plati modry pomer.

Proste do techto modelu montovali od techto zlomovych mesicoroku jiny (modry) pomery.
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od ZaK »

takže když mám 520i M50 vyrobený v 92, platí pro mě poměr 3.46 .
V předchozím 520i s motorizací M20 byl 4.44 .
Může se mi pro zdát, že ta slabší motorizace byla živější ?
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#17 Příspěvek od Helldiver »

Problem je ze tam sa nemenil len diferak, ale aj prevodovka, pri M20 motore je 1:1 prevod stvorka (patka je 1:0,81), pri M50 je 1:1 prave patka... Takze tie otacky pri jazde zasa nie su az tak rozdielne, aj ked M20 toci trocha viac, oproti M50 bez vanosu sa ti hlavne odspodu moze zdat trocha zivsia kvoli mierne kratsiemu sprevodovaniu a max krutaku dosahovanemu nizssie u 2v motorov.
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od ZaK »

Nejsem žádný znalec, ani profik, tak se ptám ...
Takže čistě teoreticky, pokud budu chtít vyměnit svůj dif sa samosvorný, stačí jej sehnat se stávajícím poměrem, tedy 3.46 a samozřejmě stejným uložením. Jak moc je to reálné ?
Odpovědět