Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Samosvor na e34 520
To záleží na tobě, jestli to má cenu, nebo ne.
Na těchto stránkách nejdeš tabulku převodových poměrů: http://www.e34.de
Výměna není složitá - na postup, vyžaduje dobrý nářadí a musíš počítat s možností, že něco nepůjde povolit. Lepší je dělat to ve 2 a mít auto na zvedáku.
Na těchto stránkách nejdeš tabulku převodových poměrů: http://www.e34.de
Výměna není složitá - na postup, vyžaduje dobrý nářadí a musíš počítat s možností, že něco nepůjde povolit. Lepší je dělat to ve 2 a mít auto na zvedáku.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 262
- Registrován: pon 11.02.2008 01:00
- Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
- Kontaktovat uživatele:
No byl jsem teď na "horách" na Kohútce. Jestli to tam někdo znáte, tak ten kopec ze slovenské strany od Čertova jsem vyjel v poho i bez řetězů. Problém nastal druhý den když skoro před koncem se boříkovi na feldě roztrhl řetěz
a já zaním musel zůstat stát. Už jsem se pak nerozjel. Stejný problém byl, když jsem někdy na podzim odstavil auto na nájezdu na polní cestu, jelikož se mi chtělo chc... . Bylo po dešti, troška bláta no a nemohl jsem se z tama vyhrabat jakýmkoli způsobem. Někdo tu na fóru psal že když se kola trochu přibrzdí, tak se chytne i to druhé, no bohužel se nazadařilo.
Nejde mi o driftování, protže 2,0 i když m50 je podle mě na to slabé ale při troše snahy.

Nejde mi o driftování, protže 2,0 i když m50 je podle mě na to slabé ale při troše snahy.

Strosek píše:Na těchto stránkách nejdeš tabulku převodových poměrů: http://www.e34.de
Diky za odkaz.
Kdo mate s nemcinou problem jako ja, tabulku najdete primo tady:
http://www.e34.de/e34/difftabelle.htm
Strucne vysvetlivky:
S - manual
A - automat
T - tour
TA - tour automat
X - samosvor zastaveny nehlede na rok ci prevodovku
Cervene jsou uvedeny pomery pred zmenou, modre jsou pomery difu montovanych po zmene.
Data zmen jsou tady:
518i M40: 9/91
520i M50: 1/91
520iA M50: 9/90
525i M50 und 525iA M50: 9/90
525iA Touring M50: 9/92
535i und 535iA: 9/89
M5 3.8 S38: 6/94
Tickerow píše:Me by zajimalo jak se to s tema pomerama...cim vetsi pomer, tim vetsi sila a mensi max. rychlost? nebo obracene?
Hele, řekl bych, že je to obráceně. Ten poměr udává počet otáček kardanu nutných k otočení kola o jednu otáčku (snad nemelu blbosti). A když máš nízkej poměr, tak ti stačí málo pootočit kardanem a kolo už drčí. Ale zase ta rychlost maximální je nižší, protože se ten kardan prostě točí maximálně a kola se točí prostě míň... Jestli mě chápeš

EDIT: Ale já zase nechápu, jakej poměr lze nahodit na tu 520. Jdou tam všechny, ne? Ale jen některý jsou vhodnější, než jiný? V tom mám gulash

Serifus píše:Tickerow píše:Me by zajimalo jak se to s tema pomerama...cim vetsi pomer, tim vetsi sila a mensi max. rychlost? nebo obracene?
Hele, řekl bych, že je to obráceně. Ten poměr udává počet otáček kardanu nutných k otočení kola o jednu otáčku (snad nemelu blbosti). A když máš nízkej poměr, tak ti stačí málo pootočit kardanem a kolo už drčí. Ale zase ta rychlost maximální je nižší, protože se ten kardan prostě točí maximálně a kola se točí prostě míň... Jestli mě chápeš
EDIT: Ale já zase nechápu, jakej poměr lze nahodit na tu 520. Jdou tam všechny, ne? Ale jen některý jsou vhodnější, než jiný? V tom mám gulash![]()
To co jsem začervenil je právě naopak - začal jsi dobře a pak jsi to pokazil.

Ale to je jedno.
Je to prostě převodový poměr --- poměr vstupních ku výstupním otáčkám.
1 otáčka kola ku X otáčkám kardanu.
Není dobrý, pokud chce mít člověk auto na běžný ježdění, nějak spekulovat. Konstruktéři to vypočítali nejlíp. Je to optimum.
Pokud někdo spekuluje s poměrama, tak jedině za účelem získat určitý vlasntosti za cenu ztrát něčeho jinýho.
Takže buď tam nasází do 80km/h všechny kvalty - pak to má zřejmě živější na rozjezd, ale nedá se s takovým autem jezdit dálky po dálnici, protože motor točí moc otáček a asi není moc dobrý jet třeba 4 hodiny a mít motor vytočenej blízko k červenýmu políčku.
Pak zase jiní spekulanti jezdí po městě střídavě na 1., 2. rychl. stupeň aby nepodtáčeli motor. Rozjížděj se a motor, spojka se trápí, protože na rozjezd ho to "tlačí" pod volnoběžný otáčky.
Obojí je myslím k hovnu, je lepší držet se optimálního návrhu - výpočtu a odzkoušení v továrně, která pro nás vytvořila ty naše popelnice.
Každej motor / převodovka to má jinak.
A neznamená, že když dám k dvoulitru co nejmenší "převodový číslo", že budu mít nějakou závratnou maximálku - stejně ten třeba pro 5er slabej motor v určitým hraničním okamžiku "nepřetlačí" odpor vzduchu.
Takže k 520 jdou všechny "poměry", pokud to umožňuje konstrukce uchycení diferenciálu, ale jen málokterej bude řidiče uspokojovat v širokém spektru jizdních stylů pro běžný ježdění. Optimum nemá cenu u BMW měnit - vždy to bude k horšímu.
ZaK píše:Takový malý technický dotaz ...
viz výše uvedeno >>> červeně uvedeny poměry před změnou, modře po změně <<<
o jakou změnu se jedná ?
Podivej se na nesledujici tabulku:
518i M40: 9/91
520i M50: 1/91
520iA M50: 9/90
525i M50 und 525iA M50: 9/90
525iA Touring M50: 9/92
535i und 535iA: 9/89
M5 3.8 S38: 6/94
Vyber svuj model. Pokud je auto vyrobeno pred datem uvedenym v tabulce, plati pro Tebe cerveny udaj, pokud mas model vyrobeny po tomto datu, plati modry pomer.
Proste do techto modelu montovali od techto zlomovych mesicoroku jiny (modry) pomery.
Problem je ze tam sa nemenil len diferak, ale aj prevodovka, pri M20 motore je 1:1 prevod stvorka (patka je 1:0,81), pri M50 je 1:1 prave patka... Takze tie otacky pri jazde zasa nie su az tak rozdielne, aj ked M20 toci trocha viac, oproti M50 bez vanosu sa ti hlavne odspodu moze zdat trocha zivsia kvoli mierne kratsiemu sprevodovaniu a max krutaku dosahovanemu nizssie u 2v motorov.