Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 330i vs 330D
patriot píše:Vlasta píše:Cromoly píše:jasny ze ve sprintu je 330i o dost rychlejsi...
Proti 330d 150 kW? Tak na to zapomeň.
... a jak si na to přišel ty ? Dle tabulek má 330i stovku za 6,5 sec a 330d za 7,2 sec.
Nevím kde jsi co četl
Zkoušeli jsme to
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Já se teda vozil v 330D, myslím že 150KW a překvapil mě velmi zvuk toho dieslu.. jenom se potvrdilo, že 6vál má zvuk dost slušnej a to v obou případech. Nebylo tam už nějaký znatelný chrochtání, když tomu zatáhl tak to znělo spíš jak dálkovej autobus
)
Jenže jak kolem projede 320D nebo 520D tak to řechtání celej "estetickej dojem" úplně zmrví.
Na druhou stranu cítil jsem znatelný vibrace do podlahy, když jsme to roztáhnuli, no a taky nafta počase smrdí i v kabině. Kompenzuje to zase spotřeba.

Jenže jak kolem projede 320D nebo 520D tak to řechtání celej "estetickej dojem" úplně zmrví.
Na druhou stranu cítil jsem znatelný vibrace do podlahy, když jsme to roztáhnuli, no a taky nafta počase smrdí i v kabině. Kompenzuje to zase spotřeba.
Abych se vyjadril nejak souhrnne k tematu a protoze resim stejnej problem:
330i vyhody:
-nizsi hmotnost
-lepsi rozlozeni hmotnosti( to je pro me dulezity protoze doted nemam zkusenosti se zadokolkou na snehu a myslim ze 330i bude na snehu ovladatelnejsi nez 330d kvuli tomu ze nema tolik vahy na predku oproti zadku)
-vetsi brzdy( pro me je to vyhoda, pro nekoho nemusi bejt protoze tam nenarve mensi kola nez 17")
-vyssi maximalka (250)
-je to benzin, takze skvelej zvuk a vysoky otacky
330i nevyhody:
-spotreba oproti 330d
-nutnost tankovat aspon 98, kterej ale vetsinou uz moc nevidam takze 100ka a ta stoji radove o 4 koruny/litr vic nez n95, popripade dolejvat pripravkama na zvyseni oktanovyho cisla
-subjektivne se hodi k automatu min nez 330d
-jinej rozmer kol vpredu a vzadu - nemoznost prohozeni pneumatik mezi napravama...
-pomerne dost velka spotreba oleje...
330d vyhody:
-spotreba oproti 330i
-vetsi pruznost motoru, tim padem lepsi k automaticky prevodovce, ktera nemusi tolik podrazovat ale veze se na kroutaku...
-stejnej rozmer kol na napravach
330d nevyhody:
-horsi rozlozeni hmotnosti
-vyssi hmotnost celkove
-min prijemnej zvuk motoru
-nakladnejsi udrzba motoru
kdyztak me nekdo doplnte nebo ukamenujte ze je to cely spatne:))
330i vyhody:
-nizsi hmotnost
-lepsi rozlozeni hmotnosti( to je pro me dulezity protoze doted nemam zkusenosti se zadokolkou na snehu a myslim ze 330i bude na snehu ovladatelnejsi nez 330d kvuli tomu ze nema tolik vahy na predku oproti zadku)
-vetsi brzdy( pro me je to vyhoda, pro nekoho nemusi bejt protoze tam nenarve mensi kola nez 17")
-vyssi maximalka (250)
-je to benzin, takze skvelej zvuk a vysoky otacky
330i nevyhody:
-spotreba oproti 330d
-nutnost tankovat aspon 98, kterej ale vetsinou uz moc nevidam takze 100ka a ta stoji radove o 4 koruny/litr vic nez n95, popripade dolejvat pripravkama na zvyseni oktanovyho cisla
-subjektivne se hodi k automatu min nez 330d
-jinej rozmer kol vpredu a vzadu - nemoznost prohozeni pneumatik mezi napravama...
-pomerne dost velka spotreba oleje...
330d vyhody:
-spotreba oproti 330i
-vetsi pruznost motoru, tim padem lepsi k automaticky prevodovce, ktera nemusi tolik podrazovat ale veze se na kroutaku...
-stejnej rozmer kol na napravach
330d nevyhody:
-horsi rozlozeni hmotnosti
-vyssi hmotnost celkove
-min prijemnej zvuk motoru
-nakladnejsi udrzba motoru
kdyztak me nekdo doplnte nebo ukamenujte ze je to cely spatne:))
My provedli test s kámošem asi před dvěma týdny,tak to tu třeba bude někoho zajímat...
Máme oba e91,já 330i,190kw,r.v. 2006,najeto 41000km,on 330d,170kw,r.v. 2007,najeto 30000km.
Oba jsme v té době měli na autě zimní 17ky Pirelli Sottozero,auta mají i téměř shodnou výbavu,tak si myslím,že test byl poměrně objektivní...
Rozjížděli jsme se z rychlosti 50 km/h,dostali jsme se až na 210 km/h,pak už jela auta,tak jsme museli zpomalit.Potom jsme ještě zkoušeli zrychlení ze 100 km/h,a to na různý rychlostní stupně.
Byli jsme celou dobu v handsfree telefonickým spojení,tak jsme zkoušeli různý rychlosti.
Při všech těchto testech zvítězil benzín,byl jsem pořád vepředu,trochu se mi přiblížil jenom při přeřazení z trojky na čtyřku,ale hned jsem ujel.
Nafta byla lepší jenom při zkoušce pružnýho zrychlení z rychlosti 100 km/h na čtyřku,když jsme to zkoušeli pak a každý mohl zvolit kvalt jaký chtěl,tak benzín zase vyhrál.
Jinak oba jezdíme většinou po Praze,moje dlouhodobá spotřeba je 12,3 l benzínu 98,jeho něco lehce přes 8 l nafty.
A jestli to bude někoho zajímat,tak se můžu v pondělí podívat,kolik jsem dával v listopadu za garančku já,kámoš byl minulý týden,tak se ho zeptám taky.

Máme oba e91,já 330i,190kw,r.v. 2006,najeto 41000km,on 330d,170kw,r.v. 2007,najeto 30000km.
Oba jsme v té době měli na autě zimní 17ky Pirelli Sottozero,auta mají i téměř shodnou výbavu,tak si myslím,že test byl poměrně objektivní...
Rozjížděli jsme se z rychlosti 50 km/h,dostali jsme se až na 210 km/h,pak už jela auta,tak jsme museli zpomalit.Potom jsme ještě zkoušeli zrychlení ze 100 km/h,a to na různý rychlostní stupně.
Byli jsme celou dobu v handsfree telefonickým spojení,tak jsme zkoušeli různý rychlosti.
Při všech těchto testech zvítězil benzín,byl jsem pořád vepředu,trochu se mi přiblížil jenom při přeřazení z trojky na čtyřku,ale hned jsem ujel.
Nafta byla lepší jenom při zkoušce pružnýho zrychlení z rychlosti 100 km/h na čtyřku,když jsme to zkoušeli pak a každý mohl zvolit kvalt jaký chtěl,tak benzín zase vyhrál.
Jinak oba jezdíme většinou po Praze,moje dlouhodobá spotřeba je 12,3 l benzínu 98,jeho něco lehce přes 8 l nafty.
A jestli to bude někoho zajímat,tak se můžu v pondělí podívat,kolik jsem dával v listopadu za garančku já,kámoš byl minulý týden,tak se ho zeptám taky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Cromoly píše:aaha, ja nekde v technickym infu vycetl u 330i prave n98...
Je to jedno , čidlo klepání si to nastaví a motor se přizpůsobí "horšímu" palivu..tohle se tady taky řešilo mnohokrát to samé jak jsou náchylné naftáci na kvalitní naftu , ale to utíkám od tématu.. Tohle rozhodnutí je o jedinci , je spousta argumentů , kterou motorizaci vybrat. každý má své + a -, musí se vědět , jak bude využíván...
Ja osobne jsem zastancem 330D, je to asi nevyresitelny problem ale. Doma je 530D, ja mam 330D 135kW. Spotreba je uzasna a jede to vyborne. Mam ji v automatu a nemuzu si na nic stezovat. Spotreba na delsi trasy se drzi bez problemu mezi 6,3-7l (plne nalozene auto ve 4lidech), ve meste nejdu nikdy vyrazne nad 8L. Kamaradi co maji e39 a e46 30D v manualech jsou bezne kolem 6ti litru, nekdo i lehce nad 5l/1 100km.
Pokud ma nekdo auto na blbnuti, na okruh, nebo chce delat kraviny, chapu, ze 30D neni vhodny. Pokud ma nekdo auto na jezdeni a cestovani, je diesel, podle me, jednoznacna volba. V dnesni dobe se naklady na provoz vcelku kryji s benzinem, neni to az tak vyrazny rozdil a rozhodne to to auto vrati majiteli na nafte.
V nekolika poslednich AutoTIPech bylo srovnani novych dieselovych a benzinovych aut o priblizne stejnem vykonu (vzdy stejny typ auta 1ks "i" a 1ks "d") a pri rocnich projezdech, ktere byly nad 15000 km rocne vzdy vysel vyhodneji diesel, pokud jde o toto. V nekterem cisle dokonce nekdo rozebiral proc a srovnaval benzin/LPG/CNG/Diesel a vzdy vysel vyhodneji diesel pri projezdu cca kolem 20000km rocne.
Myslim si, ze je to vec vkusu, jsou zariti odpurci nafty a heslo "nafta patri do kamen" je oblibene i zde, sleduji. Predpokladam, ale, ze clovek, ktery neco takoveho vypusti z ust, nebo napise moc km v naftovem aute (30D) od BMW nenajel.
Nemenil bych a kdyby prece, tak jen za motor 35d.
Pokud nekoho nemrzi spotreba a chce zavodit, chapu to. Pokud nekdo auto chce i pouzivat k beznemu jezdeni a cestovani, osobne bych takove dilema neresil.
30D je jeden z nejlepsich dieselovych motoru v dlouhodobe historii a za tim si budu stat. Mel jsem moznost srovnavat s hromadou jinych aut a jsem o tom pevne presvedcen. Volvo D5, Audi 3,0D, Mercedes 320d, Superb 2,5TDI, ... Zadny z techto motoru jim nesaha ani po kotniky.
Pokud ma nekdo auto na blbnuti, na okruh, nebo chce delat kraviny, chapu, ze 30D neni vhodny. Pokud ma nekdo auto na jezdeni a cestovani, je diesel, podle me, jednoznacna volba. V dnesni dobe se naklady na provoz vcelku kryji s benzinem, neni to az tak vyrazny rozdil a rozhodne to to auto vrati majiteli na nafte.
V nekolika poslednich AutoTIPech bylo srovnani novych dieselovych a benzinovych aut o priblizne stejnem vykonu (vzdy stejny typ auta 1ks "i" a 1ks "d") a pri rocnich projezdech, ktere byly nad 15000 km rocne vzdy vysel vyhodneji diesel, pokud jde o toto. V nekterem cisle dokonce nekdo rozebiral proc a srovnaval benzin/LPG/CNG/Diesel a vzdy vysel vyhodneji diesel pri projezdu cca kolem 20000km rocne.
Myslim si, ze je to vec vkusu, jsou zariti odpurci nafty a heslo "nafta patri do kamen" je oblibene i zde, sleduji. Predpokladam, ale, ze clovek, ktery neco takoveho vypusti z ust, nebo napise moc km v naftovem aute (30D) od BMW nenajel.
Nemenil bych a kdyby prece, tak jen za motor 35d.
Pokud nekoho nemrzi spotreba a chce zavodit, chapu to. Pokud nekdo auto chce i pouzivat k beznemu jezdeni a cestovani, osobne bych takove dilema neresil.
30D je jeden z nejlepsich dieselovych motoru v dlouhodobe historii a za tim si budu stat. Mel jsem moznost srovnavat s hromadou jinych aut a jsem o tom pevne presvedcen. Volvo D5, Audi 3,0D, Mercedes 320d, Superb 2,5TDI, ... Zadny z techto motoru jim nesaha ani po kotniky.