Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 330i vs 330D

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
matrose
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 20.10.2007 00:00
Bydliště: jak kdy
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od matrose »

tak ja si ten sprin dal-moje 330ci a 330d 150kw oba prevodovka v manualu.Rozdil skoro zadny,akorat ze za mym autem nebylo cerno
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#22 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

patriot píše:
Vlasta píše:
Cromoly píše:jasny ze ve sprintu je 330i o dost rychlejsi...

Proti 330d 150 kW? Tak na to zapomeň.


... a jak si na to přišel ty ? Dle tabulek má 330i stovku za 6,5 sec a 330d za 7,2 sec.

Nevím kde jsi co četl :roll:

Zkoušeli jsme to
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od patriot »

Vlasta píše:Zkoušeli jsme to


To je pak ale v řidiči, papírově vítězí benál .... :wink:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#24 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Já se teda vozil v 330D, myslím že 150KW a překvapil mě velmi zvuk toho dieslu.. jenom se potvrdilo, že 6vál má zvuk dost slušnej a to v obou případech. Nebylo tam už nějaký znatelný chrochtání, když tomu zatáhl tak to znělo spíš jak dálkovej autobus :))
Jenže jak kolem projede 320D nebo 520D tak to řechtání celej "estetickej dojem" úplně zmrví.
Na druhou stranu cítil jsem znatelný vibrace do podlahy, když jsme to roztáhnuli, no a taky nafta počase smrdí i v kabině. Kompenzuje to zase spotřeba.
george01
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: ned 10.02.2008 01:00
Bydliště: Vychodni Cechy

#25 Příspěvek od george01 »

Totic píše:, no a taky nafta počase smrdí i v kabině.

To ji musis tankovat do nadrze :D .
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00

#26 Příspěvek od Cromoly »

Abych se vyjadril nejak souhrnne k tematu a protoze resim stejnej problem:

330i vyhody:

-nizsi hmotnost
-lepsi rozlozeni hmotnosti( to je pro me dulezity protoze doted nemam zkusenosti se zadokolkou na snehu a myslim ze 330i bude na snehu ovladatelnejsi nez 330d kvuli tomu ze nema tolik vahy na predku oproti zadku)
-vetsi brzdy( pro me je to vyhoda, pro nekoho nemusi bejt protoze tam nenarve mensi kola nez 17")
-vyssi maximalka (250)
-je to benzin, takze skvelej zvuk a vysoky otacky

330i nevyhody:

-spotreba oproti 330d
-nutnost tankovat aspon 98, kterej ale vetsinou uz moc nevidam takze 100ka a ta stoji radove o 4 koruny/litr vic nez n95, popripade dolejvat pripravkama na zvyseni oktanovyho cisla
-subjektivne se hodi k automatu min nez 330d
-jinej rozmer kol vpredu a vzadu - nemoznost prohozeni pneumatik mezi napravama...
-pomerne dost velka spotreba oleje...

330d vyhody:

-spotreba oproti 330i
-vetsi pruznost motoru, tim padem lepsi k automaticky prevodovce, ktera nemusi tolik podrazovat ale veze se na kroutaku...
-stejnej rozmer kol na napravach

330d nevyhody:

-horsi rozlozeni hmotnosti
-vyssi hmotnost celkove
-min prijemnej zvuk motoru
-nakladnejsi udrzba motoru

kdyztak me nekdo doplnte nebo ukamenujte ze je to cely spatne:))
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#27 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Ty rozdílný rozměry kol můžeš mít jak na i, tak na d.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00

#28 Příspěvek od Cromoly »

aha, ja myslel ze je to vysada 330i a ze kdyby se dozadu daly ve stejnym rozmeru jako vepredu tak by byly vic zapusteny opticky...
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#29 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Víceméně je to možný u všech M-paket podvozků
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
adam
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: MSK

#30 Příspěvek od adam »

Na víčku nádrže mojí 330Ci je benzín 91-98 oktanů. Takže s tou 98 bych to až tak dramaticky neviděl.
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00

#31 Příspěvek od Cromoly »

aaha, ja nekde v technickym infu vycetl u 330i prave n98...
jerry
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: úte 06.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 6

#32 Příspěvek od jerry »

My provedli test s kámošem asi před dvěma týdny,tak to tu třeba bude někoho zajímat... :)
Máme oba e91,já 330i,190kw,r.v. 2006,najeto 41000km,on 330d,170kw,r.v. 2007,najeto 30000km.
Oba jsme v té době měli na autě zimní 17ky Pirelli Sottozero,auta mají i téměř shodnou výbavu,tak si myslím,že test byl poměrně objektivní...
Rozjížděli jsme se z rychlosti 50 km/h,dostali jsme se až na 210 km/h,pak už jela auta,tak jsme museli zpomalit.Potom jsme ještě zkoušeli zrychlení ze 100 km/h,a to na různý rychlostní stupně.
Byli jsme celou dobu v handsfree telefonickým spojení,tak jsme zkoušeli různý rychlosti.
Při všech těchto testech zvítězil benzín,byl jsem pořád vepředu,trochu se mi přiblížil jenom při přeřazení z trojky na čtyřku,ale hned jsem ujel.
Nafta byla lepší jenom při zkoušce pružnýho zrychlení z rychlosti 100 km/h na čtyřku,když jsme to zkoušeli pak a každý mohl zvolit kvalt jaký chtěl,tak benzín zase vyhrál.
Jinak oba jezdíme většinou po Praze,moje dlouhodobá spotřeba je 12,3 l benzínu 98,jeho něco lehce přes 8 l nafty.
A jestli to bude někoho zajímat,tak se můžu v pondělí podívat,kolik jsem dával v listopadu za garančku já,kámoš byl minulý týden,tak se ho zeptám taky.
PeteBMW
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: Severní Morava

#33 Příspěvek od PeteBMW »

JERRY: Tak přesně o tohle mi šlo. To je to,co jsem chtěl vědět. :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#34 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Cromoly píše:aha, ja myslel ze je to vysada 330i a ze kdyby se dozadu daly ve stejnym rozmeru jako vepredu tak by byly vic zapusteny opticky...

Vzadu jsou širší lemy u každého auta, to se řeší podložkama pod kola.
Zdenda_8
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Zdenda_8 »

Cromoly píše:aaha, ja nekde v technickym infu vycetl u 330i prave n98...


Je to jedno , čidlo klepání si to nastaví a motor se přizpůsobí "horšímu" palivu..tohle se tady taky řešilo mnohokrát to samé jak jsou náchylné naftáci na kvalitní naftu , ale to utíkám od tématu.. Tohle rozhodnutí je o jedinci , je spousta argumentů , kterou motorizaci vybrat. každý má své + a -, musí se vědět , jak bude využíván...
jook
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 26.06.2006 00:00

#36 Příspěvek od jook »

Ja osobne jsem zastancem 330D, je to asi nevyresitelny problem ale. Doma je 530D, ja mam 330D 135kW. Spotreba je uzasna a jede to vyborne. Mam ji v automatu a nemuzu si na nic stezovat. Spotreba na delsi trasy se drzi bez problemu mezi 6,3-7l (plne nalozene auto ve 4lidech), ve meste nejdu nikdy vyrazne nad 8L. Kamaradi co maji e39 a e46 30D v manualech jsou bezne kolem 6ti litru, nekdo i lehce nad 5l/1 100km.
Pokud ma nekdo auto na blbnuti, na okruh, nebo chce delat kraviny, chapu, ze 30D neni vhodny. Pokud ma nekdo auto na jezdeni a cestovani, je diesel, podle me, jednoznacna volba. V dnesni dobe se naklady na provoz vcelku kryji s benzinem, neni to az tak vyrazny rozdil a rozhodne to to auto vrati majiteli na nafte.
V nekolika poslednich AutoTIPech bylo srovnani novych dieselovych a benzinovych aut o priblizne stejnem vykonu (vzdy stejny typ auta 1ks "i" a 1ks "d") a pri rocnich projezdech, ktere byly nad 15000 km rocne vzdy vysel vyhodneji diesel, pokud jde o toto. V nekterem cisle dokonce nekdo rozebiral proc a srovnaval benzin/LPG/CNG/Diesel a vzdy vysel vyhodneji diesel pri projezdu cca kolem 20000km rocne.
Myslim si, ze je to vec vkusu, jsou zariti odpurci nafty a heslo "nafta patri do kamen" je oblibene i zde, sleduji. Predpokladam, ale, ze clovek, ktery neco takoveho vypusti z ust, nebo napise moc km v naftovem aute (30D) od BMW nenajel.
Nemenil bych a kdyby prece, tak jen za motor 35d.
Pokud nekoho nemrzi spotreba a chce zavodit, chapu to. Pokud nekdo auto chce i pouzivat k beznemu jezdeni a cestovani, osobne bych takove dilema neresil.
30D je jeden z nejlepsich dieselovych motoru v dlouhodobe historii a za tim si budu stat. Mel jsem moznost srovnavat s hromadou jinych aut a jsem o tom pevne presvedcen. Volvo D5, Audi 3,0D, Mercedes 320d, Superb 2,5TDI, ... Zadny z techto motoru jim nesaha ani po kotniky.
meme
Registrovaný
Příspěvky: 642
Registrován: stř 11.04.2007 00:00
Bydliště: Praha

#37 Příspěvek od meme »

s tou 91 by se ta dramatičnost mohla dostavit :lol:
meme
Registrovaný
Příspěvky: 642
Registrován: stř 11.04.2007 00:00
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od meme »

to byla reakce na
adam píše:Na víčku nádrže mojí 330Ci je benzín 91-98 oktanů. Takže s tou 98 bych to až tak dramaticky neviděl.

;)
Richardos
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: úte 22.05.2007 00:00

#39 Příspěvek od Richardos »

meme píše:s tou 91 by se ta dramatičnost mohla dostavit :lol:

Proč dramatičnost? Maximálně se sníží nepatrně max. výkon motoru, protože se poupraví vstřikovací mapa a zmenší předstih.
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387
Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..

#40 Příspěvek od prase007 »

Já na tu 91ku najezdil hodně po evropě, páč jsem tankoval vždycky v něměcku a tankoval jsem jí pořád s přesvědčenim, že tankuju 95ku :) .. ty názvy benzínů jsou v každý zemi jíný .. nikdy jsem nepozoroval žádnou dramatickou změnu oproti 95ce.
Odpovědět