Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

řada 1

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
swenak
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 06.03.2009 01:00
Bydliště: Praha

#41 Příspěvek od swenak »

Zdarek, dlouho tu nikdo nepsal, tak neco pripisu. Mam 116i r.v.2008, (90kw/122koni) 3DV cca 1,5 mesice a jsem spokojen s jizdou, jezdi dobre, da se jet jak trosku sportovneji, tak klidne, rizeni prijemne a klidne, v zatackach taky sedi, ac, mohlo by to byt i lepsi. Trsoku si nejsem jistej, jestli je vse OK s motorem, mam pocit, jako by nyco pri vyssich otackach (zadiralo), nebo jak to rict, proste jede hladce, ale je tam pravidelne "cukani", ktere je citit jak v ridici pace, tak je to i zvukove zachytitelne.

Pri cca 200km/h jedu tak 4500otacek, auto je klidne, tiche (v ramci moznosti a toho, co jsem psal predtim), stabilni. Maximaka je 220, pak je to zda se omezeno elektronicky, proste to pak prestane jet.

Byl jsem s nim i na horach, vyjel jsem na snehu jen na zimacich vcelku v klidu dost narocnou cestu, az na zaparkovani a pak vyjeti, to bylo potreba i lidskych koni :-)

Horsi je to s interierem. Nemel jsem moznost vyberu vybavy a tak jsem musel hned na zacatku investovat do par zmen. Nechal jsem vymenit stredovy tunel (cca 3000 kc + 1800kc vymena), abych si mohl odkladat napoje. Nevim, kdo ho navrhoval, ale byl to asi idiot. Jsou tam 2 mista na napoje, hned u radici paky je vetsi otvor, za nim mensi a pak jeste mala vanicka. Pokud date male napoje, jde to, ale zkuste si tam dat treba plechovku 0,33, nebo lahev 0,5 ci dokonce 0,75. Je pak problem radit na 4 a 6, porad do toho udirate loktem ci predloktim. Stacilo, aby dali nejdrive vanicku, pak mensi a pak vetsi otvor a bylo by to OK, ale takhle...mozna je tam pak problem s loketni operkou, tu jeste nemam a asi ani nebudu davat. Dalsi problem je s odkladacim prostorem pro dalsi malickosti. Pred radici pakou je malej prostor, ktery je fajn, pokud tam nechcete dat neci tlusciho, jinak muzete do toho uderit pri razeni 3 a 5 stupne treba prstem.

Dalsi vec, co jsem resil byl zadni plast prednich sedacek. Byl jsem z Toyoty zvyklej si davat na zadek spolujezdce treba 1,5 lahev, nebo neco jineho, co chci mit lehce po ruce za jizdy. Tady v zakladu neni zadna kapsa. Objednal jsem si tedy nahradni dil s kapsou (cca 1800 kc). Po nahozeni (otazka cca 5 minut svepomocne, v servisu nemeli cca 3 tydny volno) jsem temer zuril. Sitka strasne tesna, nejen, ze tam nejde dat 1,5l lahev, ale nedam tam pohodlne ani jen 0,5l. Neni to dokonce na jednu ruku vubec, proste je to moc tesne (mozna se to jeste povoli, nebo to "natrhnu"), ale je to tak maximalne na mapu, ci nejake doklady a davat to tam obema rukama, takze za jizdy ne.

Ve dverich je to uz lepsi, tam je misto na mensi veci, ale taky tam nedate treba lahvinku, nebo tak (ja vim, asi moc piju, ale..:-) ). Posledni mini mistecko je na leve strane pod volantem. To je nejak nepouzitelne, resp. nevim, co bych tam dal, nevejde se tam ani penezenka. Schazi moznost supliku pod sedackou, jsou tam kabely od snimace tlaku sedacky.

Hodne se tu pise o start/stop. Uz jsem o tom psal v jinem threadu, takze jen reknu, ze je to pekna "opicarna". Mozna zajimave na bezne jezdeni, ale treba po Praze nepouzitelne, taky strasnej problem v jizde z mirneho kopecku v zacpe a podobne. Dle vseho nejde natrvalo vypnout jednoduchym programovanim (info jak ze servisu, tak od prodejce, tak primo z BMW (i DE)), ale nejak si to zaridim svepomocne. Je na to tlacitko, ale neni dobre umisteno, protoze kdyz si zrovna pri brzdeni na svetlech, nebo do zacpy uvedomite, ze to chcete vypnout, neudelate to "bez oci".

Ostatni veci jsou uz spise malickosti, jako treba ze se neda nastavit automaticke dovirani oken pri zamceni (ani preprogramovat), coz ja zapominam a uz jsem pak krat nechal okno otevreno i na noc. Kufr mi staci, skoda ale nemoznoti posunout zadni sedacky. Vzadu mi taky schazi trosku vice uchytek na sitku, resp. nanejake ksandy.

Aktualne resim problem s dojezdovym kolem, zimni mam runflaty (ale nebudu je kupovat kdyz dojezdi), ale letni klasiku. Runflaty jsou sice asi dobra vec, ale po defektu jsou uz nepouzitelne, stoji tak cca 2x tolik, co bezne gumy a taky prezouvani je drazsi, nez bezne pneu (dokonce na to prej musi byt i sroj urcen, jina muze prasknout rameneno nazouvaku). Vzadu na to neni misto (nepocitalo se s tim), ale ani nevim, kde bych sehnat treba nejake tenke dojezdove kolo. Alternativa bude asi sprej na upcani a dofouknuti, ten asi pujde uchytit v jedinem miste, kde je guma na uchyceni treba lana a podobne v leve casti u hrandy kufru (v pravo je na tom samem miste prihradka s lekarnickou, trojuhelnikem).

Problem je taky se sedadly, tedy ja to resim hlavne u sebe jako ridice, kdyz si nastavim sedacku jak chci, ale kdyz potrebuju vzit neco vzadu, nebo nekoho pustit (nastesti je to minimalne), tak se sedacka po navratu nedostane do stejne polohy. Operadlo se "sekne" driv, nez dorazi na konec sedak. Reseni sice je jednoduche, tlacit sedak a az potom pustit operadlo, ale nejak bych si to od BMW dokazal predstavit lepe. Sedacky jsou tvrdsi, bocnice obstojne, jelikoz je auto stabilni, ale nekdy mi to nestaci a stejne mam pocit, ze vypadavam, pripadne mne pridrzi jen pas.

Se sedadly je spojen i problem bezpecnostnich pasu. V kazdem jinem aute vemu pas pravackou a rovnou zasunu. Zde to neni mozne, protoze je B sloupek moc daleko (3DV verze ma dvere o dost delsi, nez 5DV) a tak lze jedine vzit levackou (nejdrive predklonit, dat ruku dozadu, natahnout, oprit se, prendat do prave ruky a zapnout). Neni to ragedie, zvyknul jsem si, ale....

Mam najezdeno cca 5000km, 2 delsi jizdy (cca po 600km - vceplku pohodli) a zbytek denne mesto + do 50km mimo, spotrebu mam v prumeru 8,1l/100km ve meste, tankuju 95octane, jezdim trosku vyrazeneji, ale snad to na mesto jako Praha neni spatne, na Yarisu jsem jezdil za 7,2 porad a to melo jen 1,3l motor.

Takze suma sumarum, super auto, ale asi bych cekal trosku vetsi komfort a premysleni u navrhu interieru (pokud si vemu, ze je to spise auto pro zeny, tak o to vice), jelikoz se jedna o BMW. U jineho auta by mi to tak nevadilo, ale tady ocekavam 100% ve vsem, ac uz vim, ze znacka BMW neni samospasna a stoji za ni taky jen lide, ale snad lepe placeni, nez treba i Kia ci podobne, tak at se i vice snazi :-).

Budu rad za postrehy uzivatelu, co ho maji, pripadne cokoliv jineho (jak a co jde vylepsit, upravit, vytunit).


PS: Neslo by vsechny veci o 1er presunout do fora na to urceneho, kdyz uz ho tu tedy mame?
Odpovědět