
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 330i vs 330D
Syrup píše:tds píše:hele za kolik za 3,0 jede když jedeš po dálnici cca.150-180 vem z toho průměr.
touhle rychlosti pocitej tak 10,5-12. zalezi na mnoha okolnostech. Samo myslim benzin..Nicmene ja jsem jel se svoji trojkou v zari do chorvatska a nazpatek, nalozenej uplne do plna, ve 4ech lidech a kdyz jsem prijel do Prahy nazpatek tak mi svitil prumer 10,5. Jel jsem 150-160 tempomatovejch, sem tam i pres 2 kila.
spíš by mě zajímal fakt reál tj.od plné do plné,BC-čka většinou lžou (neříkám že i to tvoje)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1387
- Registrován: stř 08.08.2007 00:00
- Bydliště: kousek od Berouna ..
Je to hodně těžký odhadnout podle ekonometru, protože kmitá z kopce do kopce atd .. po dálnici jezdim většinou 160kou, snažim se na 2 body a bere 9 litrů. 130kou se dá jet mírně pod osm, při týhle rychlosti je auto na dálnici skoro nejúspornější, ale nedá se to vydržet. 180ka už bere něco přes 10 v průměru no a v německu při dvoustovce se jezdí za 11,5.
Párkrát jsem měřil hodnoty BC v porovnání se skutečně ujetou vzdáleností a rozdíl je kolem 8% v můj neprospěch. Podobná hodnota je naměřitelná na radarech ve vesnicích, kdy při 60 tachometrovejch km/h radárky ukazujou 56km/h.
Tady je údaj za posledních skoro 10000 km .. s autem už jsem najezdil přes 75 tisíc, takže nevařim z vody. Je v tom zhruba 6000 km dálnic, 2000 města a zbytek šousky.

Párkrát jsem měřil hodnoty BC v porovnání se skutečně ujetou vzdáleností a rozdíl je kolem 8% v můj neprospěch. Podobná hodnota je naměřitelná na radarech ve vesnicích, kdy při 60 tachometrovejch km/h radárky ukazujou 56km/h.
Tady je údaj za posledních skoro 10000 km .. s autem už jsem najezdil přes 75 tisíc, takže nevařim z vody. Je v tom zhruba 6000 km dálnic, 2000 města a zbytek šousky.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1387
- Registrován: stř 08.08.2007 00:00
- Bydliště: kousek od Berouna ..
Syrup píše:mno ja bych hlavne neporovnaval 330i (e46) a 530i (e60), jelikoz ten trilitr v petce je o nekolik let technologicky napred oproti trilitru v e46, tudiz je snad jasny ze na tom bude se spotrebou taky uplne jinde...
Já bych ani neřekl, samozřejmě mezi N52 a M54 je řada naprosto zásadních rozdílů, ale spotřeba nebude až o tolik rozdílná, když uvážíme že trojka je i přes rozdíl v hmotnosti motorů pořád o hodně lehčí. A vývoj N52 byl zaměřen hlavně na odlehčení, nikoliv na snížení spotřeby oproti M54.
jinak jsem odpovídal hlavně na přímej dotaz od "tds"
ať se sem taky přimíchám
já s 328i plně naložený v zimě na hory a zpět, celkem 1200 km a spotřeba po dalnici celou dobu tempomat asi 145, 8,2l/100km...takže si stěžovat nemůžu, ale vím, že s 330d 150kw v šestikvaltu by to bylo o litr a půl míň a to je na 1000 km dost...takže pokud někdo najezdí víc jak 20 tis ročně a nechce vyloženě benzín, doporučuji naftu....
a mimochodem ceny turba rapidně klesly, takže bych se toho zas až tak nebál....
ale bavíme se o 330d 150kw 6-ti kvalt manuál, ve všech ostatních případech palec nahoru pro 330i

a mimochodem ceny turba rapidně klesly, takže bych se toho zas až tak nebál....
ale bavíme se o 330d 150kw 6-ti kvalt manuál, ve všech ostatních případech palec nahoru pro 330i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1352
- Registrován: sob 23.07.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Syrup píše:Koby píše:duffson píše:Nemusi si zrovna vymyslet, ale proste nikdo mi tu nebude tvrdit ze pokud se s timto motorem chci opravdu obcas projet a trochu ho protahnout tak nejsem schopen to zprumerizovat na 5-6.. !!Ani jsem to popravde necekal a myslim, ze leckdo to tu potvrdi. Takovou spotrebu jsem mival za normalnich podminek na 81kw pasikovi B5 kterej je asi tak o 400 kg lehci a ten motor byl na spotrebu jednim z nej
No vidíš, a někomu to tady žere při 150+ 7 litru nebo kolik...
Prostě 330d se nevyplatí a jestli ano, tak o fous... na delší cesty právě naopak budu raději poslouchat benzín než chrochtáka... Byt nechrochtá tak hrozně, ale na benzín to nemá... Na krátký cesty jedno, ale poslouchat to x hodin mě vyloženě obtěžovalo
Poslouchat chrochtani X hodin v kuse... To myslis na dalnici? Nezlob se na me, ale pri rychlosti 100+ je zvuk v kabine skoro to samy jak i tak d. Navic bych te chtel videt, kdyz bys jezdil s autem dalky a koupil si "i" ktery zere pri 150 o 3,5 litru vic nez "d" jenom kvuli tomu zvuku.. Ja sam mam benal,ale vim ze kdybych to mel jako auto se kterym najezdi nekolik tisic mesicne, tak bych mel rozhodne "d", i kdyz tam hrozi riziko turba a vstriku. Proste proto, ze napr. cesta Praha-Berlin a zpet by me vysla skoro na pulku
A pak ti odejde turbo a vstřiky... a rozdíl je náhle smazaný..

Nafta z duvodu uspory ano, pokud je to nový... jako ojetina je to vražda
Můžu hodnotit jen nafťáky, prošlo mi jich už rukama dost
E46 330D 150KW
manuál - super svezení, porovnatelné s benzínem (zrychlení), v pružném zrychlení je na tom pocitově lépe, číselné hodnoty jsou srovnatelné - není potřeba podřazovat a zrychluje na jakoukoliv rychlost
Spotřeba - řádově od 6,5 do 8, ve městě do 9 litrů
automat - mám v současnosti, velmi pohodlné, porovnatelné s manuálem (zrychlení), spotřeba dálky 8, město 10 - takže tak litr max litr a půl nad manuál, při ježdění po okreskách rozdíl ještě klesá
pak mám ještě zkušenosti s E61 530D 160KW a 535D, ale většinu km najezdím ve městě (Brno) takže spotřebu bych raději neříkal - obojí je přes 10l.
E46 330D 150KW
manuál - super svezení, porovnatelné s benzínem (zrychlení), v pružném zrychlení je na tom pocitově lépe, číselné hodnoty jsou srovnatelné - není potřeba podřazovat a zrychluje na jakoukoliv rychlost
Spotřeba - řádově od 6,5 do 8, ve městě do 9 litrů
automat - mám v současnosti, velmi pohodlné, porovnatelné s manuálem (zrychlení), spotřeba dálky 8, město 10 - takže tak litr max litr a půl nad manuál, při ježdění po okreskách rozdíl ještě klesá
pak mám ještě zkušenosti s E61 530D 160KW a 535D, ale většinu km najezdím ve městě (Brno) takže spotřebu bych raději neříkal - obojí je přes 10l.
Syrup píše:mno ja bych hlavne neporovnaval 330i (e46) a 530i (e60), jelikoz ten trilitr v petce je o nekolik let technologicky napred oproti trilitru v e46, tudiz je snad jasny ze na tom bude se spotrebou taky uplne jinde...
jezdím v obou autech jak 330i e46, tak v 530i e60 a spotřeba u e46 je o fous nižšší ale také s ní jezdím svižněji. Předpokládám tedy, že bych se dostal i níž.
Většinou se o sobě doslechnu, že jezdím hodně svižně (málokdy se stane, že jsem předjížděn) což při 50tis. ročně a povolání asi ani jinak nejde a za dva roky mám u e46 spotřebu 10,7l - musím říct, že vzhledem k potenciálu motoru jsem hodně překvapený.
přítelkyně pro mne občas jezdí přes celou republiku a protože striktně dodržuje předpisy, tak pravidelně přijede s hodnotou 8,4l, - dálnice 30% + 70% okresky
proto přátelé nemůže ekonomicky vyjít diesel lépe - vzhledem k údržbě, servisu, nutným generálkám vstřiků, turba atd. po nájezdových kilometrech.
takže pokud nebudeš kupovat nové auto na diesel se vyprdni, jede super ale BMW je o srdci, věř mi mám zkušenost obojím
Zdravim!
Nedalo mi to,ale musim se vyjádřit k otázce spotřeby u 330d.
Před dvěma měsíci jsem si pořídil v Německu 330d 135kW.
Cesta zpět dálnice tempomat tacho 135km/h - po návratu domů palubní počítač ukazoval 5,4l/100km. Tahle hodnota odpovídala i stavu v nádrži. Potom jsem počítař resetoval a od té doby mám průměrnou 5,8l/100km. Fantazie. Jezdím volnějším tempem mimo dálnice stejnou trasu každý týden tam a zpět + šoustky o víkendech.Spotřeba se drží na 5,8 a odpovídá to i natankovanému množství. Je fajn ujet na 10l nafty přes 170 km
Nejsem začátečník, aut jsem pár měl, jak novější tak starší - mezi nima třeba BMW 120d, A6 2,7TDi...ale tuhle spotřebu jsem u 330d nečekal ani ve snu...takže potvrzuju, že s 330d se dá jezdit běžně pod 6l a to jak na dálnici tak i po normálních silnicích. Myslím, že kdybych se hodně snažil, dalo by se bez problému dostat blíž k 5 než k 6 litrům,byl by to už extrém,ale ne nemožný...
Nedalo mi to,ale musim se vyjádřit k otázce spotřeby u 330d.
Před dvěma měsíci jsem si pořídil v Německu 330d 135kW.
Cesta zpět dálnice tempomat tacho 135km/h - po návratu domů palubní počítač ukazoval 5,4l/100km. Tahle hodnota odpovídala i stavu v nádrži. Potom jsem počítař resetoval a od té doby mám průměrnou 5,8l/100km. Fantazie. Jezdím volnějším tempem mimo dálnice stejnou trasu každý týden tam a zpět + šoustky o víkendech.Spotřeba se drží na 5,8 a odpovídá to i natankovanému množství. Je fajn ujet na 10l nafty přes 170 km

Nejsem začátečník, aut jsem pár měl, jak novější tak starší - mezi nima třeba BMW 120d, A6 2,7TDi...ale tuhle spotřebu jsem u 330d nečekal ani ve snu...takže potvrzuju, že s 330d se dá jezdit běžně pod 6l a to jak na dálnici tak i po normálních silnicích. Myslím, že kdybych se hodně snažil, dalo by se bez problému dostat blíž k 5 než k 6 litrům,byl by to už extrém,ale ne nemožný...
Ahojte, tato tema je velmi emotivna ako pozeram. Ja by som pred rokom Dieslove auto nechcel ani zadarmo, ale casi sa menia
3 rok som jazdil na E36 316i a priemernu spotrebu (ratanu na mobile s patricnym softom) som mal okolo 7,0 l/100km v lete a 7,2 l/100km v zime. To som jazdil vacsinou predpisovo sem tam nejaka agresivnejsia akceleratia.
Teraz som si vsak kupil kombika s autimatom s radovim 6 valcom E39 530dAT. Zatial ho mam len par tyzdnov ale spotrbu mam na BC 7,2 l/100km. Moj jazdny styl sa nezmenil, mozno vacsia radost z akceleracie... Tym chcem povedat ze 4 valec v benzine 1,6l s 75kW a 150Nm a vahou 1300 kg ma rovnaku spotrebu ako 6 valec diesel 3,0l s 142 kW, 410 Nm a vahou 1700 kg cca. Komfort jazdy samozrejme uuplne inde.
Este som prestudoval Wikipediu a zistil som ze ucinnot Dieslu je v priemere vyzsia asi o 10% ako u Benziniveho motora.
Dovolim si citovat:
Energetická bilancia
Teplo privedené v palive sa v spaľovacom motore rozdelí nasledovne:
Qd = Qe + Qch + Qv + Qns + Qol + Qzv
Qd - teplo dodané v palive
Qe - teplo ekvivalentné užitočnej práci motora
Qch - teplo odvedené do chladiacej sústavy
Qv - teplo odvedené výfukovými plynmi
Qns - teplo nevyužité nedokonalým spálením paliva, nazývané aj chemické straty
Qol - teplo odvedené mazacím olejom
Qzv - teplo nezahrnuté v predošlých členoch (iné straty)
Podiel najvýraznejších zložiek rovnice je uvedený v tabuľke, pričom Qd zodpovedá 100 %.
Druh motora__% Qe_______% (Qch + Qol)____% Qv
zážihový_____21 - 28_____12 - 27_________30 - 55
vznetový_____29 - 42_____15 - 35_________25 - 45
Tepelná energia, ktorá spôsobuje ohrev motora a spalín (Qch, Qv, Qol) je nevyužiteľná a nazýva sa stratovou energiou.
Z uvedeného porovnania vyplýva že vznetový motor využije dodanú energiu efektívnejšie, pracuje teda s vyššou účinnosťou.
Z tepla ekvivalentného užitočnej práci Qe sa ešte časť spotrebuje na mechanické straty (trenie a pohon pomocných agregátov).
Zdroj: http://sk.wikipedia.org/wiki/Spa%C4%BEovac%C3%AD_motor
A coho som sa najviac bal bol zvuk. Ale mozem povedat ze z vnutra auta je pekny
aj ked je to diesel. Ja som chcel hlavne 6 VALCOV.
Este bohuzial nemam skusenost so zivotnostou a spolahlivostou motora. Ale cas ukaze. Fakt je ze diesel ma vissi kompresny pomer tym padom robustnejsiu a tazsiu konstrukciu, vacsinou turbo co ho robi nachylnejsi na poruchy...

Teraz som si vsak kupil kombika s autimatom s radovim 6 valcom E39 530dAT. Zatial ho mam len par tyzdnov ale spotrbu mam na BC 7,2 l/100km. Moj jazdny styl sa nezmenil, mozno vacsia radost z akceleracie... Tym chcem povedat ze 4 valec v benzine 1,6l s 75kW a 150Nm a vahou 1300 kg ma rovnaku spotrebu ako 6 valec diesel 3,0l s 142 kW, 410 Nm a vahou 1700 kg cca. Komfort jazdy samozrejme uuplne inde.
Este som prestudoval Wikipediu a zistil som ze ucinnot Dieslu je v priemere vyzsia asi o 10% ako u Benziniveho motora.
Dovolim si citovat:
Energetická bilancia
Teplo privedené v palive sa v spaľovacom motore rozdelí nasledovne:
Qd = Qe + Qch + Qv + Qns + Qol + Qzv
Qd - teplo dodané v palive
Qe - teplo ekvivalentné užitočnej práci motora
Qch - teplo odvedené do chladiacej sústavy
Qv - teplo odvedené výfukovými plynmi
Qns - teplo nevyužité nedokonalým spálením paliva, nazývané aj chemické straty
Qol - teplo odvedené mazacím olejom
Qzv - teplo nezahrnuté v predošlých členoch (iné straty)
Podiel najvýraznejších zložiek rovnice je uvedený v tabuľke, pričom Qd zodpovedá 100 %.
Druh motora__% Qe_______% (Qch + Qol)____% Qv
zážihový_____21 - 28_____12 - 27_________30 - 55
vznetový_____29 - 42_____15 - 35_________25 - 45
Tepelná energia, ktorá spôsobuje ohrev motora a spalín (Qch, Qv, Qol) je nevyužiteľná a nazýva sa stratovou energiou.
Z uvedeného porovnania vyplýva že vznetový motor využije dodanú energiu efektívnejšie, pracuje teda s vyššou účinnosťou.
Z tepla ekvivalentného užitočnej práci Qe sa ešte časť spotrebuje na mechanické straty (trenie a pohon pomocných agregátov).
Zdroj: http://sk.wikipedia.org/wiki/Spa%C4%BEovac%C3%AD_motor
A coho som sa najviac bal bol zvuk. Ale mozem povedat ze z vnutra auta je pekny

Este bohuzial nemam skusenost so zivotnostou a spolahlivostou motora. Ale cas ukaze. Fakt je ze diesel ma vissi kompresny pomer tym padom robustnejsiu a tazsiu konstrukciu, vacsinou turbo co ho robi nachylnejsi na poruchy...
Veselac píše:proto přátelé nemůže ekonomicky vyjít diesel lépe - vzhledem k údržbě, servisu, nutným generálkám vstřiků, turba atd. po nájezdových kilometrech.
No já bych se tomuhle tvrzení vyvaroval obloukem, ono totiž platí jenom za určité podmínky - odlítaný auto. Měl jsem 2005 330D 150kW, hnedka sem ji chipnul na 185kW. Při koupi měla najeto 70.000,- a já do ní neinvestoval vůbec víc než do benzínu - olej, filtry a brzdy. Nic víc a nic míň. Svezení super, 330Ci mi rozhodně neujela. Prodal jsem ji v 135.000 km a je to nejméně na další rok bez investic, tomu autu nic neni. Vstřikům se dá předcházet - verva diesel nebo aditiva. Cena vstřiku 7500,-, výměna 2000,-, turbo 25.000,- závodní garett, orig méně.
Teď pro změnu jezdím zánovní emkovou 130i 195kw, opět kupuji olej, filtry a brzdy. Akorát benzín je dražší a potřebuju ho víc... S tim sem ale počítal.
Zvýšit výkon mě bude stát víc, než chipnutí nafty, ale zase to má jiný výhody...
Koupil jsem si ho hlavně proto, že už moc nejezdim dálky, tak víc kravnu.
Pánové,
nechci vám kopat do báboviček, ale jediné objektivní posouzení spotřeby je na základě dlouhodobých měření dostatečně velkého statistického vzorku. Jasně že platí jiný provoz = jiná spotřeba.
Zajímá-li vás reálná statistika, začněte používat stránky:
http://www.spritmonitor.de/en/
Vyhledávání jednoduché, pochopí i cvičená opice. Sami si najdete kombinaci vozu a provozu, která nejvíc sedí vašemu profilu.
nechci vám kopat do báboviček, ale jediné objektivní posouzení spotřeby je na základě dlouhodobých měření dostatečně velkého statistického vzorku. Jasně že platí jiný provoz = jiná spotřeba.
Zajímá-li vás reálná statistika, začněte používat stránky:
http://www.spritmonitor.de/en/
Vyhledávání jednoduché, pochopí i cvičená opice. Sami si najdete kombinaci vozu a provozu, která nejvíc sedí vašemu profilu.
