Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Typ čerpadla u TDS
dekuju za rady. Ano cerpadlo bylo zatopene az po vicko. Chcipaci ventil jsem zkusil vyndat a otocil jsem si klickem kdyz jsem ho mel venku a otevrel se. Jeste ho zkusim prohodit z toho cerpadla z myho bawa.
A ty cisla, na cerpadle jsem jich nasel kupu, ale zadny co by se shodovalo z etk:( Ale kdyz se mrknu do etk, tak to bmw, ktere nejede je vyroba Oct. 93, tak jsem doufal, ze by tam to novejsi nedali?:(
Jeste me napadlo, zda to nemuze delat chip, ktery je v tom bmw, ale je to origo bmw, zapsano od vyroby v TP na 125kW. Pisou tam u toho M-Tech.
Jinak kontrolka vstriku zhasina, zkousel jsem i vyblikavat nejakou chybu, ale nevim poradne co mam pocitat, protoze vzdy to blikne jednou dlouze a pak napr. 15-krat kratce.
Jeste se zeptam na to rele. Nemam k tomu zadnou knizku k e34, tak bych se chtel zeptat na jake pozici je. Zatim ti mockrat dekuju za snahu
A ty cisla, na cerpadle jsem jich nasel kupu, ale zadny co by se shodovalo z etk:( Ale kdyz se mrknu do etk, tak to bmw, ktere nejede je vyroba Oct. 93, tak jsem doufal, ze by tam to novejsi nedali?:(
Jeste me napadlo, zda to nemuze delat chip, ktery je v tom bmw, ale je to origo bmw, zapsano od vyroby v TP na 125kW. Pisou tam u toho M-Tech.
Jinak kontrolka vstriku zhasina, zkousel jsem i vyblikavat nejakou chybu, ale nevim poradne co mam pocitat, protoze vzdy to blikne jednou dlouze a pak napr. 15-krat kratce.
Jeste se zeptam na to rele. Nemam k tomu zadnou knizku k e34, tak bych se chtel zeptat na jake pozici je. Zatim ti mockrat dekuju za snahu
kovmar píše:dekuju za rady. Ano cerpadlo bylo zatopene az po vicko. Chcipaci ventil jsem zkusil vyndat a otocil jsem si klickem kdyz jsem ho mel venku a otevrel se. Jeste ho zkusim prohodit z toho cerpadla z myho bawa.
A ty cisla, na cerpadle jsem jich nasel kupu, ale zadny co by se shodovalo z etk:( Ale kdyz se mrknu do etk, tak to bmw, ktere nejede je vyroba Oct. 93, tak jsem doufal, ze by tam to novejsi nedali?:(
Jeste me napadlo, zda to nemuze delat chip, ktery je v tom bmw, ale je to origo bmw, zapsano od vyroby v TP na 125kW. Pisou tam u toho M-Tech.
Jinak kontrolka vstriku zhasina, zkousel jsem i vyblikavat nejakou chybu, ale nevim poradne co mam pocitat, protoze vzdy to blikne jednou dlouze a pak napr. 15-krat kratce.
Jeste se zeptam na to rele. Nemam k tomu zadnou knizku k e34, tak bych se chtel zeptat na jake pozici je. Zatim ti mockrat dekuju za snahu
1+15x je snímač teploty nasávanýho vzduchu,ale to na to vliv nemá.
Pakliže i kontrolka vstřiku zhasíná tak i napájení řj bude OK,ale můžeš to proměřit jde o to když sundáš zásuvku z řj motoru tak při zapnutém zapalování má jít cca 12V na piny 15,16,17 to jsou ty napájecí.
No zkus todle,sundej z toho vršku čerpadla jen to vrchní víčko,opakuji jen víčko a koukni se když ti někdo zapne "zapalování" jestli se hne ta "páčka" či jezdec co jezdí po té dráze potenciometru.
Musí se hnou doprava skoro dokonce dle teploty,Pakliže se hne ,tak myslím že jsi netrefil ten čep exentru do té dírky v regulační objímce.
Ona se asi po 7 vteřinách vrací když nenastane start,ale jde jen o to jestli se hýbe když zapneš klíček.
Pakliže se nehýbne tak pak poradím co dál.
Tak zkus odpojit konektor k čidlu teploty motoru,dle kterého toto,tedy jak hodně se to hne.To čidlo určuje velikost dávky pro start.
Tím se zvýší dávka na max.
Je to to čidlo na hlavě válců buď to poslední ,myšleno směrem od rozvodů, u vozidel bez klimy a
předposlední u vozidel s klimou.
To čidlo je zelené.A zkus jestli to bude házet naftu při povolených vstřicích nyní.
Tím se zvýší dávka na max.
Je to to čidlo na hlavě válců buď to poslední ,myšleno směrem od rozvodů, u vozidel bez klimy a
předposlední u vozidel s klimou.
To čidlo je zelené.A zkus jestli to bude házet naftu při povolených vstřicích nyní.
tak i pri odpojenym cidle je to stale stejne. Jak pohyb jezdce, tak palivo z hadic nestrika... Odpojeno jak jsi rikal zelene cidlo. Jsou tam celkem 3, zbyle dve jsou cerne a toto je s klimou, tak jsem odpojil to prostredni. Nemas jeste neco v rukavu?:) Vidim ze tomu rozumis hodne a ze mas pri nejmensi tds-o prectene, tak uz ted bych ti chtel opet podekovat za tvuj cas a snahu mi pomoct...
Zkus pro jistotu odpojit i to poslední čidlo,kdyby náhodou tam byl nějaký bastl,ale to už je pro sichr "co kdyby náhodou".
Zkus opsat ten údaj z motorové kabeláže,je na tom kabelu před tím konektorem do řj motoru ,v tom kaslíku jednotek.Je to takový malý nalepovací štítek a zkusíme to zjistit dle ETK co to je za motorovou elektriku.
A pak ještě co tam je za označení na řj motoru.Klidně opiš všechny údaje já už to rozluštím.
Vypadá to,že zde neprobíhá komunikace právě kvůli tomu špatnému spárování(vršek-kabel-řj motoru).
Já jsem právě myslel,že mohlo být v háji to čidlo teploty motoru+né zrovna přeně usazený vršek čerpadla,ale to by aspoň trochu prskalo naftu z odpojených trubek.
Zkrátka snaž se opsat ty údaje k identifikaci motorové elektriky a řj motoru.Na 100% tam je vršek s horním přepadem?
Já jen pro kontolu,aby jsme měli úplně ve věci jasno.
Zkus opsat ten údaj z motorové kabeláže,je na tom kabelu před tím konektorem do řj motoru ,v tom kaslíku jednotek.Je to takový malý nalepovací štítek a zkusíme to zjistit dle ETK co to je za motorovou elektriku.
A pak ještě co tam je za označení na řj motoru.Klidně opiš všechny údaje já už to rozluštím.
Vypadá to,že zde neprobíhá komunikace právě kvůli tomu špatnému spárování(vršek-kabel-řj motoru).
Já jsem právě myslel,že mohlo být v háji to čidlo teploty motoru+né zrovna přeně usazený vršek čerpadla,ale to by aspoň trochu prskalo naftu z odpojených trubek.
Zkrátka snaž se opsat ty údaje k identifikaci motorové elektriky a řj motoru.Na 100% tam je vršek s horním přepadem?
Já jen pro kontolu,aby jsme měli úplně ve věci jasno.
Ted uz tam bohuzel nejsem, musel jsem odjet, ale poslal jsem tam kamarada, zatim cisla RJ ani kabelu nemam, ale cerpadlo je urcite s prepadem vrchem. Jen ted jsem si jeste vsiml, ze kdyz startuju, tak mi jde nafta tim prepadem, ale to az ted od te doby co jsem odpojil to cidlo. Jinak z trubek ta nafta maximalne kapne. A hlavu mam posunutou vic ke kabine. Jeste vecer snad dodam ty cisla...
kovmar píše:jsou tam dve RJ
prvni:
1-370 00292/34.52-1 160 413
a druha:
2-2245757 5e3 078
a na kabelech jsem bohuzel nic nenasel:(
Ta první je řj ABS.Je menší.
Ta druhá je od motoru,ale to číslo mi to ETK nebere.
Tudíž ti poradím tak jen to zavolat na náhradní díly do Autecu v Praze říct jim to sedmimístné číslo co je pod made in germeny na té jednotce,todle né jak tu píšeš.Jde o to,aby nebyla z E36 třeba a ta to má jinak propinovaný.
Zkus ten motorovej kabel prohlídnout celý,těch nálepek tam musí být více,Třeba je i na přechodu z motorový do kabinový elektriky na levom podběhu.
Oni maj převodník a řeknouti z čeho to je a od kdy do kdy se to vyrábělo. Nebo zkus tu řj motoru z toho druhýho tdsa,jsou tam dle vin stejný.
Ahoj, tak jsem tu s mensi novinkou. Povymenoval jsem RJ, vsechny relatka a cerpadlo ted hybe tim jezdcem. Akorat je v te poloze na prave strane dele nez jsi rikal, cca 15vterin. Ale nafta porad nikde. Zkusil jsem prohodit zaviraci ventily a tim to taky nebude. Kdyz otocim klickem, tak do neho jde cca 11V. A ted kdyz jsem si dal zpatky hlavu cerpadla do sveho bawa vcetne RJ ze zkoumaneho, tak vse slape jak ma. Akorat mam trochu rozhozene cerpadlo, je to line z nizkych a spatne startuje za tepla, ale to zkusim jeste nekam pohnout hlavou. Ale vyresil jsem si myslim to, ze elektroinstalace je u obou baworu stejna, kdyz dam RJ z jednoho do druheho, tak funguje. Ted uz me jen opravdu napada vadny spodek cerpadla? ale zda se mi to divne, sice nevim kdo mu to prodaval, ale ze by ho okrad? i kdyz...
je ma uvaha spravna, nebo se v necem pletu?

je ma uvaha spravna, nebo se v necem pletu?
Ahoj, tak jsem tu s mensi novinkou. Povymenoval jsem RJ, vsechny relatka a cerpadlo ted hybe tim jezdcem. Akorat je v te poloze na prave strane dele nez jsi rikal, cca 15vterin. Ale nafta porad nikde. Zkusil jsem prohodit zaviraci ventily a tim to taky nebude. Kdyz otocim klickem, tak do neho jde cca 11V. A ted kdyz jsem si dal zpatky hlavu cerpadla do sveho bawa vcetne RJ ze zkoumaneho, tak vse slape jak ma. Akorat mam trochu rozhozene cerpadlo, je to line z nizkych a spatne startuje za tepla, ale to zkusim jeste nekam pohnout hlavou. Ale vyresil jsem si myslim to, ze elektroinstalace je u obou baworu stejna, kdyz dam RJ z jednoho do druheho, tak funguje. Ted uz me jen opravdu napada vadny spodek cerpadla? ale zda se mi to divne, sice nevim kdo mu to prodaval, ale ze by ho okrad? i kdyz...
je ma uvaha spravna, nebo se v necem pletu?

je ma uvaha spravna, nebo se v necem pletu?
kovmar píše:Ahoj, tak jsem tu s mensi novinkou. Povymenoval jsem RJ, vsechny relatka a cerpadlo ted hybe tim jezdcem. Akorat je v te poloze na prave strane dele nez jsi rikal, cca 15vterin. Ale nafta porad nikde. Zkusil jsem prohodit zaviraci ventily a tim to taky nebude. Kdyz otocim klickem, tak do neho jde cca 11V. A ted kdyz jsem si dal zpatky hlavu cerpadla do sveho bawa vcetne RJ ze zkoumaneho, tak vse slape jak ma. Akorat mam trochu rozhozene cerpadlo, je to line z nizkych a spatne startuje za tepla, ale to zkusim jeste nekam pohnout hlavou. Ale vyresil jsem si myslim to, ze elektroinstalace je u obou baworu stejna, kdyz dam RJ z jednoho do druheho, tak funguje. Ted uz me jen opravdu napada vadny spodek cerpadla? ale zda se mi to divne, sice nevim kdo mu to prodaval, ale ze by ho okrad? i kdyz...![]()
je ma uvaha spravna, nebo se v necem pletu?
Jo to je v pohodě,já myslel tich 7 vteřin jako čas pro start bez žhavení,pakliže to i žhaví(studený start) tak je to delší o tu dobu žhavení kde už je to také otočené doprava.
Tak zkus ten vršek bohužel znova sundat, a vem tuším klíč č. "22" a zatoč motorem při tom sundanom vršku doprava ve směru točení přes ten centrální šroub na řemenici kliky.
Důrazně upozorňuji,!!!!toč jen jedním směrem dopoprava ve směru točení motoru!!!! ne abys zkoušel otočit zpět.Obráceně né,ty ty ty!!!!
Fakt bacha na to!!!
A když budeš točit tak se koukni přes ten sundaný vršek čerpadla ,teď tam na to bude dobře vidět,jestli ten pístek na kterém je ta regulační objímka s dírkou,tedy jestli se ten pístek otáčí doprava ve směru otáčení motoru a zároveň dělá pohyb dopředu a dozadu při tom otáčení,krok toho přímočaře vratnýho pohybu má cca 2mm.
Pokud ano tak musí být zacpaný kanálek od chcípacího ventilku.Pokud se netočí či nedělá pohyb dpoředu a zpět,tak pak Ti poradím dál.
Ahoj, tak jsem to dnes prohlidl a dela to presne tak jak popisujes. Toci se a pohybuje se dopredu a dozadu. Takze zkusim mkrnout na ten kanalek od chcipaciho ventilu, ten tam ted nemam, ale viditelnou spinu jsem tam nevidel. Cim bych to mel procistit, zda i s timto nemas zkusenosti?
Jinak jiz po nekolikate, ale preci, ptz jsem ti moc vdecny: moc dekuju za tve cenne rady, je videt, ze mas patricne zkusenosti.
Jinak jiz po nekolikate, ale preci, ptz jsem ti moc vdecny: moc dekuju za tve cenne rady, je videt, ze mas patricne zkusenosti.
Takže pak jen:
1.Buď ucpaný kanálek co je tam ten elektrom. chcípací ventil,tedy přívod k němu,profouknout vzduchem atp.
2.Zkus vyměnit ten průtokový šroub co je na vrchu čerpadla ,je v něm ventil co udržuje v čerpadle určitý stálý přetlak.Může viset a být otevřen furt a tím se v čerpadle nevytvoří patřičný přetlak pro chod čerpadla.Zkus to nejdříve tak,že to sundej ucpi to prstem tu díru po tom průtok. šroubu,a ať ti zkusí někdo zastartovat a pakliže to teď bude šprycovat tak je to v tom přepad. ventilu.Máš doufám sundaný vstřiky přímo u rozdělovací hlavy vstřikovacího čerpadla.
3.Pakliže to bude furt stejný,tedy pořád nic, tak snad už vlastní dopravní čerpadlo uvnitř vstřikovacího čerpadla,které vytváří tlak dle otáček čerpadla (až do 8 barů) žeby bylo utržený na klínku a netočilo by se ,či zaseklý jeho přetlakový ventil v poloze furt otevřen.Ale na ten je potřeba speciální klíč na jeho demontáž.Je to ten šroub naproti přívodu nafty do čerpadla,je směrek k motoru.
Spíš bych to viděl na ten přepad,jestli už je to po nějakém "zásahu".
1.Buď ucpaný kanálek co je tam ten elektrom. chcípací ventil,tedy přívod k němu,profouknout vzduchem atp.
2.Zkus vyměnit ten průtokový šroub co je na vrchu čerpadla ,je v něm ventil co udržuje v čerpadle určitý stálý přetlak.Může viset a být otevřen furt a tím se v čerpadle nevytvoří patřičný přetlak pro chod čerpadla.Zkus to nejdříve tak,že to sundej ucpi to prstem tu díru po tom průtok. šroubu,a ať ti zkusí někdo zastartovat a pakliže to teď bude šprycovat tak je to v tom přepad. ventilu.Máš doufám sundaný vstřiky přímo u rozdělovací hlavy vstřikovacího čerpadla.
3.Pakliže to bude furt stejný,tedy pořád nic, tak snad už vlastní dopravní čerpadlo uvnitř vstřikovacího čerpadla,které vytváří tlak dle otáček čerpadla (až do 8 barů) žeby bylo utržený na klínku a netočilo by se ,či zaseklý jeho přetlakový ventil v poloze furt otevřen.Ale na ten je potřeba speciální klíč na jeho demontáž.Je to ten šroub naproti přívodu nafty do čerpadla,je směrek k motoru.
Spíš bych to viděl na ten přepad,jestli už je to po nějakém "zásahu".
Doufám tedy,že podavací čerpadlo ti tlačí naftu do vstřikovacího čerpadla.To čerpadlo je v nádrži a jde současně se žhavením a pak s chodem běžícího motoru.
Je uložený v nádrži a má výtlačný tlak 0.4bar.Tedy by ti to mělo jen tak vytékat při zkoušce rozpojení hadičky mezi naftovým filtrem a vstřikovacím čerpadle,žádný naftostřik
Ale to jste asi zkoušeli hned na začátku jako první.Jinak pak už mě toho dál moc už nenapadá.
Je uložený v nádrži a má výtlačný tlak 0.4bar.Tedy by ti to mělo jen tak vytékat při zkoušce rozpojení hadičky mezi naftovým filtrem a vstřikovacím čerpadle,žádný naftostřik

Ale to jste asi zkoušeli hned na začátku jako první.Jinak pak už mě toho dál moc už nenapadá.
vyzkousena tva rada. Profouknul jsem to vzduchem a svete div se, zacalo to strikat ze vsechn vyvodu naftu. Nejdrive z jednoho a asi az po 2startovani ze vsech. Tak jsem to slozil, odvzdusnil, utah trubky a zkousel. Nic ani si neskytl. Tak jsem jeste ted vecer volal do servisu kde to bylo predtim nez jsem si to pritahl k sobe a pry tam to cerpadlo jen tak dali, takze predvstrik je absolutne podle oka a hlava cerpadla je odhadem podle druheho bawa, coz je dalsi blbost. Takze zitra prijdou na radu merky a pujdu to zkouset seridit. Jen par zajimavosti:
1. kdyz jsem startoval s plynem, tak se rozsvitilo vstrikovani a zhaslo az po opetovnem nazhaveni. Bez plynu se nerozsvitilo.
2. po odvzdusneni jsem jeste mrknul pod trubky, zda to porad podava, z trubek se zasycelo a tekla nafta. Tak jsem byl v klidu a zkousel dal startovat. Po chvili uz ale opet nic. Nakonec jsem uz vybil baterku, tak jsem to nemohl vyzkouset zda to porad podava, ale doufam ze ano!
1. kdyz jsem startoval s plynem, tak se rozsvitilo vstrikovani a zhaslo az po opetovnem nazhaveni. Bez plynu se nerozsvitilo.
2. po odvzdusneni jsem jeste mrknul pod trubky, zda to porad podava, z trubek se zasycelo a tekla nafta. Tak jsem byl v klidu a zkousel dal startovat. Po chvili uz ale opet nic. Nakonec jsem uz vybil baterku, tak jsem to nemohl vyzkouset zda to porad podava, ale doufam ze ano!
Pakliže tam je v nádrži nafty přes 25l,a ta cesta(potrubí a filtr) je pod naftou, tak už si to to dopravní čerpadlo ve vstřikovacím čerpadle dokáže sát samo i bez funkčního podavacího čerpadla v nádrži.
To že se rozsvítila ta kontrolka s ikonou vstřiku,tak to může být tím jak není správně seřízený ten vršek čerpadla a někde se to opřelo a zahlásilo to chybu či tam ještě mohl být vzduch v potrubí a tím se neotevřel ten řídící vstřik a také to zahlásí jako chybu.
Mrkni jestli to stříká tak jak má tak,aniž by si sundal ventilový víko,tak že sudáš nalévací víčko oleje a ta vačka která je jediná vidět,je vačka výfukovýho ventilu a má být vrcholem natočena na stranu jak je vstřikovací čerpadlo a ten "seběhový" bok má být v rovině s vodorovnou rovinou motoru.A právě v tenhle okamžik to má vstřiknout.Ale ber to jen orientačně,ale mělo by to chytnout.
Lepší to chytne na větší předvstřik,takže pak bych mu zkoušel přidat fora.Ten vršek tam posuň nějak stejně jako u toho tvýho a zkus kdyžtak startovat bez plynu a s odpojeným tím zeleným čidle,ono to snáž chytne při plný dávce.
To že se rozsvítila ta kontrolka s ikonou vstřiku,tak to může být tím jak není správně seřízený ten vršek čerpadla a někde se to opřelo a zahlásilo to chybu či tam ještě mohl být vzduch v potrubí a tím se neotevřel ten řídící vstřik a také to zahlásí jako chybu.
Mrkni jestli to stříká tak jak má tak,aniž by si sundal ventilový víko,tak že sudáš nalévací víčko oleje a ta vačka která je jediná vidět,je vačka výfukovýho ventilu a má být vrcholem natočena na stranu jak je vstřikovací čerpadlo a ten "seběhový" bok má být v rovině s vodorovnou rovinou motoru.A právě v tenhle okamžik to má vstřiknout.Ale ber to jen orientačně,ale mělo by to chytnout.
Lepší to chytne na větší předvstřik,takže pak bych mu zkoušel přidat fora.Ten vršek tam posuň nějak stejně jako u toho tvýho a zkus kdyžtak startovat bez plynu a s odpojeným tím zeleným čidle,ono to snáž chytne při plný dávce.