Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rozdíl motorů M20 a M50

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#1 Příspěvek od michal09 »

Zdar, má někdo zkušenosti s těmito motory? Konkrétně s dvoulitrem M20B20 (95kw) a M50B20 (110kw) bez Vanosu. Vím že M50ka je modernější, výkonější motor, který má 24 ventilů oproti 12 ventilům u M20. Jaké jsou další rozdíly? Jak jsou na tom se spolehlivostí, spotřebou atd... Nějaké časté závady?

Obecně nevíte kde se dá počíst pár řádků o BMW motorech, žádný detailní odborný rozbory, zkrátka nějaký přehled základních rozdílů, parametrů motorů co se do Bavoráků dávaly, pár řádků ke každému motoru atd... Kdyby někdo o něčem takovém věděl v ČJ bylo by to super... :D Nemyslím jen tabulkové hodnoty výkonu, obsahu a max rychlosti... :wink:

Díky za zkušenosti a názory
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#2 Příspěvek od Helldiver »

M50 je oproti M20 uplne bezudrzbova, na M20 musis pravidelne menit rozvody, nastavovat volu ventilov, menit rozdelovac a palec... Dalsia vec ej ze kvoli zanedbanej udrzbe je vacsina M20 v zalostnom stave, s prejdenou vackou, nepravidelnou kompresiou - cvakajuce mrdky co zeru 13-14L a nejdu. M50 najdes (kedze je to omnoho debilu-vzdornejsi motor) skor v normalnom stave. Ale ked je M20 tip-top, tak tam ziadne strasne rozdiely vo vykone a spotrebe (pocitovo trocha lepsi zatah a tak 1-2L dole) oproti M50 nie su + M20 ma omnoho krajsi zvuk podla mna.
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od ZaK »

Chtěl jsem kupovat e34 s M20B20 a měl jsem ji nějakou dobu k užívání. Měla nalítaných 320000. Nakonec z koupě sešlo a rok na to jsem pořídil e34 s M50B20 se 180000 kilákama. Tu mám už rok a půl a i když by měla být výkonově silnější než M20 , tak se mi zdá být o hodně línější ...
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#4 Příspěvek od michal09 »

ZaK píše:Chtěl jsem kupovat e34 s M20B20 a měl jsem ji nějakou dobu k užívání. Měla nalítaných 320000. Nakonec z koupě sešlo a rok na to jsem pořídil e34 s M50B20 se 180000 kilákama. Tu mám už rok a půl a i když by měla být výkonově silnější než M20 , tak se mi zdá být o hodně línější ...


8O To neni možný, buď byla ta M20 nějaká uprvanená, nebo nemáš něco v pořádku s M50. M50 musí být na tom líp, váha auta je stejná, možná bude motor M50 o nějaký kilo težší než M20, ale to nemůže mít vliv...

Povídej jak se ti jezdilo s M20? měl jsi s tím někdy problémy? co spotřeba, slyšel jsem že si veme tak 2-3l víc než M50...
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od ZaK »

No, je možné že mám něco v nepořádku, ale to se vyřeší. Jinak jízdní vlastnosti stejné a suprové. Na to že ten motor měl mít 320 tis, tak byl tichý, od tří a půl tisíc se teprv dostával do pořádného tahu. Jediná úprava o které vím, bylo odlehčení díky korozi. Jezdil jsem s tím asi tři měsíce a průměrná spotřeba, co jsem počítal, byla někde kolem 13,5l. Půl na půl město (bez kolon) a okolí. Teď s M50 jezdím to samé za 10l a pokud se hooodně snažím a jezdím styl klobouk tak se dostanu aj na těch osm.
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#6 Příspěvek od j3ykobim »

mám M20B25 a spotřeba je tedy větší, ale výkonem na tom neni vůbec zle.... , když sem dával zavod s M30B30 tak na 1 a 2 sem ho dal až na 3ku mi začal ujíždět, ale spíš to bylo mojí nešikovností při řazení........
Olej nepapá, sice moc nejde v nízkých otáčkách, ale od 3.5tis do 7tis točí moc pěkně
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od castro »

a není to tím že motory s 2 ventily na valec jdou lépe odspodu?
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#8 Příspěvek od Helldiver »

Castro: to je pravda, samozrejme ak sa jedna o motory so zrovnatelnym vykonom a krutakom:).
j3kobim: To bude mozno tym ze 530i mava bezne o 100-150kg viac ako 525i. Potom staci ze ma trochu viac blbosti v kufri, plnu nadrz a uz ho kludne moze 525i hlavne v nizssich rychlostiach pojet.
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od patriot »

michal09 píše:
Povídej jak se ti jezdilo s M20? měl jsi s tím někdy problémy? co spotřeba, slyšel jsem že si veme tak 2-3l víc než M50...


Měl jsem 3 auta s motorem M20 ( 1 x M20B25 a 2 x M20B20). Rozdíl ve spotřebě stejný, dneska už bych M20B20 nechtěl, pouze B25. Jede lépe, zvuk super. Za stejný prachy více muziky.Ta M20B25 se nesrala, na sprint sem sprášil i e36Ci M50B25. Na konci mě už ale doháněl, jet dále, dojel by mě. Na těch cca 400m sem ale vyhrál. Pak sem měl nádhernej sedan M20B20, tam mi zlobilo přehřívání motoru, užil sem si s tím. Stejně jako později s M30B35 v e34. Jiné závady krome altíku jsem neměl.

Můj sen je znovu koupit e30, nejlépe kupé, jen s motorem M20B25. Spotřeba cca 10 litrů, nádhrný zvuk, je to taková motokára, prostě svezení .... Kdo měl, nebo v tom jel, potvrdí :wink:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no ja bych o M20 mohl vypravet,motor cerstve po rozvodech,sestelovany ventili absolutne vyborna forma...spotreba se da nekdy i pod deset nejakych 9.5... vykonove porovnani s e36 M50--- naprosto stejny vpodstate ve vyssich rychlostech nad 160 je M50 rychlejsi,ale jak rika kastro trica v kupecku s timhle motorem (v mtechu :D ) je snem vetsiny a ja si tu radost dopral :D jinak M20 ma mozna i hezci zvuk nez M50 bez vanosu ale nepocitam typicke cvakani M20tek ktere vzdycky bude i po sestelovani ventilu,proste motor ze stare skoly jak ma byt :P
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#11 Příspěvek od Helldiver »

MattyX: to cvakanie z velkej casti sposobuju vstrekovacie ventily a pokial je vacka 100% a excentre na konikoch takisto, tak pri dobrom zostelovani a nepotrhanej tlmiacej folii pod kapotou to so zatvorenou kapotou prakticky fakt nepocut :wink:.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Helldiver píše:MattyX: to cvakanie z velkej casti sposobuju vstrekovacie ventily a pokial je vacka 100% a excentre na konikoch takisto, tak pri dobrom zostelovani a nepotrhanej tlmiacej folii pod kapotou to so zatvorenou kapotou prakticky fakt nepocut :wink:.


ti co slyseli moji m20 tedka po sestelovani a vymenen oleje a proste hozenim do stavu jak ma byt tak kulili usi :D jak rikas i ta izolace ze spodu je nova a venku to neni slyset vubec! jen kdyz otevres kapotu a jakoby venitr to slysis taky... ale krasa motor :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#13 Příspěvek od Helldiver »

M20 je paradny klasicky sestvalec, raz si ho chcem este este v 325i coupe dopriat:) mal som 325i sedan, ale nebolo to to prave, kedze to auto bol dost kybel:).
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#14 Příspěvek od Filozof »

Mám 525i 24V a jede mi to v pohodě 240km/h na LPG.
Jednou jsem dával závody s 530i E34 a dal jsem jí. Sice jsme byli hodně na stejno ale prostě o auto a něco jsem ji pomalu ujížděl.
Zkoušeno několikrát.

Nedám na M50 dopustit jezdí to moc pekně pruměr mám cca 10L a 12L pokud tomu šlapu dost za krk se 17" pneu 235ky

A to mám serii žádné úpravy.
8)
Odpovědět