Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
No tak u nás je plyn pořád plyn 12,90Kč. Jinak mám najeto cca 15000Km a v poho po výměně labdy mi auto táhne od spodu jako prase ale auto na plyn točím jen do 4-4,5tis otáček přece jen není to benzín. Jinak mám nádrž do které se vleze 50l plynu a najedu stím cca. 400-450Km včetně startů a jízdy na benzín je to dost na 3251 bez vanosu??
Kluci od BMW. Potreboval by som poradiť.
Musím meniť svíčky na motoru E53 4,4i LPG. V Brne "LPG servis" mi radili svíčky BERU Platin (jednobodové) a kámoš mi odporúča Bosch LPG Iridium. Tu som sa dočítal, že svíčky NGK BKR6EQUP sú dobré pre LPG, ale zistil som, že sú štvorbodové, ktoré mi v Brne neodporúčali, ževraj nie sú to pravé_orechové pre LPG. Teď tam mám tiež štvorbodové. Čo by ste mi odporúčali a proč?
Musím meniť svíčky na motoru E53 4,4i LPG. V Brne "LPG servis" mi radili svíčky BERU Platin (jednobodové) a kámoš mi odporúča Bosch LPG Iridium. Tu som sa dočítal, že svíčky NGK BKR6EQUP sú dobré pre LPG, ale zistil som, že sú štvorbodové, ktoré mi v Brne neodporúčali, ževraj nie sú to pravé_orechové pre LPG. Teď tam mám tiež štvorbodové. Čo by ste mi odporúčali a proč?

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Dej tam to co tam dává BMW ve výrobě a včas to vyměňuj. V motoru M52B25 jezdím svíčky Bosch FR78X (čtyřelektrodové, předepsané při provozu na benzín), měním je po 15 tisících km s olejem a nemám problém.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Regis píše:macher píše:... nebo aktivni system na hlidani tlaku ...
To slysim prvne. Z ktery presne vyhlasky to citujes, jestli se smim zeptat? Je tam nejak definovany co je to ten aktivni system?
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/509497
K debate o svickach: pro LPG se obecne doporucuji menebodove svicky. Duvodem je "o trosku horsi zapalitelnost" LPG smesi, ktera lip chyta od jedne velke jiskry nez od vice malych. Na druhou stranu moje zkusenost s dvoubodovyma NGK co do meho V8 ofi patri je idealni = zadnej problem na LPG i benzin! Zkusemnost par lidi kolem, co meli "spesl svicky na LPG" a odesly rychle do kose mluvi za sve 

- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Varuji, nejzedete v Praze do Neptun Harfa, kolegovi tam znicili motor na par let starem Subaru. Nesundavaji sani kvuli vrtani vstriku, vysledek toho je, ze se mu dostala spona od vrtani do valcu a vybrousila az 1mm hluboke ryhy, motor zral olej jak tank a musel na kompletni generalku.
Me prozmenu asi "zapomeli" dotahnout svicky a ja vul mesic premyslel co mi to z motoru klepe... nakonec tohle, vetsina svicek po nich sla povolit lehounce rukou
. Stacilo dotahnout, vymenit jednu ktera to neprezila (profukovalo okolo ni) a byl klid.
Me prozmenu asi "zapomeli" dotahnout svicky a ja vul mesic premyslel co mi to z motoru klepe... nakonec tohle, vetsina svicek po nich sla povolit lehounce rukou

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
- Bydliště: Čejkovice
- Kontaktovat uživatele:
Summi-X5: S vícelektrodovýma svíčkama Bosch jsem taky měl na LPG problémy - dusilo se to a vůbec to nechtělo jet.
Má někdo skušenosti s tímto?
http://www.ngk.de/Specialised_spark_plu ... 416.0.html
Má někdo skušenosti s tímto?
http://www.ngk.de/Specialised_spark_plu ... 416.0.html
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Mám čtyřelektrodové Bosch FR78X a jedou naprosto bez problémů.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Summi-X5 píše:Tak sem tam dal Bosch Super Plus FGR7 DQP+. Maly by to byť svíčky na LPG "sou štvorbodový" a na LPG to blbne jako ako kráva. Mám pocit, že vôbec nemám V8 ale nejaký štvorválec. V Bosch mi poradili seřídiť riadiaciu jednotku LPG, že tie svíčky si musia zvyknúť-ako keby preprogramovať na LPG.
ja mam ty samy a taky mi to jede jako 4valec
ale mam 1,8is
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Ja jsem mel original predepsane bosh (M50B25) dvoubodove (nevim presne oznaceni), pote sem presel na brisk silver (jednobodove) a abych rekl, tak sem mezi nima nepoznal rozdil, auto jde do otacek porad stejne, zatah take stejny, auto se nedusi, ale na benzim jsem ty brisk silver moc nezkousel, ale i to malo co sem na nich najel tak mozu rect, ze motor sel celkem dobre, mam na nich najeto cca 10t km a nejde znat ubytek vykonu.
tak moje zjištění za dobu co se o LPG zajimám.
kdo chce předělat auto na plyn, prvně si ho dejte do pořádku co se týče benzínu
1. motor musí běžet jako hodinky, krásně spalovat a na diagnostice nesmí byt žádné chyby, todle předejde budoucím připadným problémum s plynem, proto na diagnostiku, je dobré mit lambdy v pořádku.
2. Plyn se připojuje na puvodní vstřiky, jak již psal Francis, "vloží " se mezi řj motoru a vstřiky
3. je dobré před montáží probrat s plynařem co jak chcete, konkrétně kde bude víčko nádrže s jakym ventilem, poměřit nádrž, nechat si udělat cenovou kalkulaci, pokud auto znáte pobavit se co kudy vede apod.
4. poptejte se plynaře jaké používá vodní hadice, je dobré použit kvalitní hadice, u BMW sou vysoký tlaky vody a hadice rády praskaj, obzvlášt u osmi a více válců,
5. auta s webastem mužou jet na plyn prakticky hned - je možné předehřát vodu a tím již hned vzplynovat kapalný plyn
6. někteří plynaři umí jednotku ruzné nastavovat, napřiklad v kolika RPM se přepne na plyn a pak zase v kolika na benzín, ja budu mít nastaveno že od 4000rpm se to samo přepne na benzín, to dovoluje použit slabší regulátor a nejspíš i zlepší volnoběh, zároven se motor bude lépa mazat.
7. mazaci schopnost benzínu je malinko lepší jak u plynu, ale dnes se do plynu přidávaj přisady pro mazání motorů, otázkou je jeslti to dělají všichni, tak jako u benzínu asi není jedno kde natankujete.
8.při montáži sdeltě plynaři veškeré problémy s autem připadně specialitky typu zabezpečení apod
9. při volbě toroiidní nádrže je vhodné dát na auto runflaty, tím odpadá nutnost vozit rezevru.
10.Runflaty sou tvrdší než normalní gumy, při proražení runflatů je to mnohem bezpečnější než při proražení normální gumy. Spolu s runflaty musí byt montován systému kontroly tlaku v pneu (TPS, TPMS, RDC) toto je opravdu nutnost, a není to ze srandy, prázdnej runflat nesedí ale auto na něm neklesne a přehřívá se.
11. na většine benzinek v čr vám musí tankovat oni, po čr ovšem probíhá školení které je zdarma, po absolvování tohoto školení dostanete certifikát k samostatnému tankování a nemusíte se zdržovat.
12. je vhodné nejezdit uplně jenom na plyn a třeba každou desátou nadrž si vyjet benzínu k pročištění vstřiků a nebo jen sem tam přepnout na benzín.
13. veština plynovych benzinek ma otevřeno jen přes den, je vhodné vysledovat nebo si zjistit provozní doby a nepočitat s tim že sou tam furt.
14. na netu je spousta LPG map, kde se dají najít LPG čerpací stanice.
15. havarie vozidla na plyn je bezpečnější než na benzín,nádrž je opatřena ochranným ventilem a připevněna tak aby se misto deformace uvolnila a posunula.
16. od 1.1.2009 nemusí platit auta na LPG, CNG, a hybridní silniční dan.
17. zde ceny LPG v zahraničí http://www.lpg.cz/ceny_plynu/ceny_zahr.php
to sou nějaky drobny věci ktery jsem pochytil od plynařů a lidi co jezdí na plyn
kdo chce předělat auto na plyn, prvně si ho dejte do pořádku co se týče benzínu
1. motor musí běžet jako hodinky, krásně spalovat a na diagnostice nesmí byt žádné chyby, todle předejde budoucím připadným problémum s plynem, proto na diagnostiku, je dobré mit lambdy v pořádku.
2. Plyn se připojuje na puvodní vstřiky, jak již psal Francis, "vloží " se mezi řj motoru a vstřiky
3. je dobré před montáží probrat s plynařem co jak chcete, konkrétně kde bude víčko nádrže s jakym ventilem, poměřit nádrž, nechat si udělat cenovou kalkulaci, pokud auto znáte pobavit se co kudy vede apod.
4. poptejte se plynaře jaké používá vodní hadice, je dobré použit kvalitní hadice, u BMW sou vysoký tlaky vody a hadice rády praskaj, obzvlášt u osmi a více válců,
5. auta s webastem mužou jet na plyn prakticky hned - je možné předehřát vodu a tím již hned vzplynovat kapalný plyn
6. někteří plynaři umí jednotku ruzné nastavovat, napřiklad v kolika RPM se přepne na plyn a pak zase v kolika na benzín, ja budu mít nastaveno že od 4000rpm se to samo přepne na benzín, to dovoluje použit slabší regulátor a nejspíš i zlepší volnoběh, zároven se motor bude lépa mazat.
7. mazaci schopnost benzínu je malinko lepší jak u plynu, ale dnes se do plynu přidávaj přisady pro mazání motorů, otázkou je jeslti to dělají všichni, tak jako u benzínu asi není jedno kde natankujete.
8.při montáži sdeltě plynaři veškeré problémy s autem připadně specialitky typu zabezpečení apod
9. při volbě toroiidní nádrže je vhodné dát na auto runflaty, tím odpadá nutnost vozit rezevru.
10.Runflaty sou tvrdší než normalní gumy, při proražení runflatů je to mnohem bezpečnější než při proražení normální gumy. Spolu s runflaty musí byt montován systému kontroly tlaku v pneu (TPS, TPMS, RDC) toto je opravdu nutnost, a není to ze srandy, prázdnej runflat nesedí ale auto na něm neklesne a přehřívá se.
11. na většine benzinek v čr vám musí tankovat oni, po čr ovšem probíhá školení které je zdarma, po absolvování tohoto školení dostanete certifikát k samostatnému tankování a nemusíte se zdržovat.
12. je vhodné nejezdit uplně jenom na plyn a třeba každou desátou nadrž si vyjet benzínu k pročištění vstřiků a nebo jen sem tam přepnout na benzín.
13. veština plynovych benzinek ma otevřeno jen přes den, je vhodné vysledovat nebo si zjistit provozní doby a nepočitat s tim že sou tam furt.
14. na netu je spousta LPG map, kde se dají najít LPG čerpací stanice.
15. havarie vozidla na plyn je bezpečnější než na benzín,nádrž je opatřena ochranným ventilem a připevněna tak aby se misto deformace uvolnila a posunula.
16. od 1.1.2009 nemusí platit auta na LPG, CNG, a hybridní silniční dan.
17. zde ceny LPG v zahraničí http://www.lpg.cz/ceny_plynu/ceny_zahr.php
to sou nějaky drobny věci ktery jsem pochytil od plynařů a lidi co jezdí na plyn
sefin píše:Ahojte..
Mam takovej dotaz.. stava se vam bezne ze vam dojde plyn a do nadrze ktera je na 45L vam natankuji 47,4??!!
Nazdár,
v zime sa mi párkrat stalo, že do 70 L nádrže mi natankovali okolo 72 L.
Musím podoknúť, že bolo viac ako -10 C a vtedy má plyn inú rozťažnosť.
Teraz keď je vonku okolo 20 C, tak maximum okolo 60 L.
Čus_bus
