Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Typ čerpadla u TDS

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
kovmar
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 03.01.2009 01:00

#41 Příspěvek od kovmar »

Ahoj, tak jsem dnes prisel z dilny a radeji si to zrekapitulujem, protoze dnes je zas vse uplne jinak..:( dela si to co chce se mi zda...
94rok, 105kW, mé pojizdne - slabé
94rok, 125kW, nepojizdne - silne
1. potenciometr jsem zjistil ze si dela co chce v silnem bawu. Nekdy se otevre nekdy ne. Kdyz se neotevre,vypnu klicke, splapnu na plyn a otocim klickem na rozsviceni palubky, tak pak zas funguje. Dela to s obouma hlavama, ale ne vzdy, jen vyjimecne se neotevira.
2. Nafty z cerpadla se sundanymi trubkami jde take jak kdy. Je jedno jaky tam mam vrsek, nekdy strika nekdy ne. Ten vystrik neni moc silny, mam hadr na starteru a vetsinou to doletne cca 8cm za privodni kontakty starteru.
3. vrsky cerpadla mam obe funkcni. slabe jezdi se svoji a slabe nastartuji i s vrskem ze silneho.
4. RJ jsou ok, slabeho nastartuji se svou a take s RJ ze silneho, tim i kabebyl by mely byt stejne ve vozidlech.
5. Vcera se mi naplnili trubky ke vstrikam tak, ze az kdyz jsem je povoloval, tak zasycely a byly plne nafty. Rano uz se mi nic takoveho nepovedlo.
6. trubyk jsou pruchozi
7. hodne cerpadlo tlakuje do prepadu. Kdyz oddelam hadicku od posledniho vstriku, tak z ni jde hodne nafty (kdyz mam odpojeny trubky od cerpadla)
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#42 Příspěvek od troutny »

Zkus ten přepadový ventil co je na vrchu toho vstřikovacího čerpadla vyměnit jak jsem ti psal.
Ten ventil co pouští naftu do přepadu ze vstřikovacího čerpadla samotného tam má zároveň udržovat stálý přetlak uvnitř toho čerpadla.
Asi je zaseklý v poloze,že to všechno posílá do přepadu a uvnitř se to nenatlakuje.Asi jsi mne úplně nepochopil jaký přepadový ventil jsem myslel.Je prošroubovaný přes ten kroužek co do něho vede ta slabá přepadová hadička od vstřiků a vlastní přepad(zpátečka) do nádrže.Vypadá to jak průtokový šroub a někdy je to dělaný tak,že tam je v něm malá buď díra nebo samotný ventilek s pružinou.Myslím,že kdybys to odšrouboval a ucpal prstem tu díru v tom horním víčku toho vršku vstřikovacího čerpadla co tam zůstane po tom přepadovom "průtokovom" šroubu (že by to nic nepouštělo do přepadu) tak nastartuješ.Zkus ho sválně prohodit z toho svýho.
kovmar
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 03.01.2009 01:00

#43 Příspěvek od kovmar »

jj to jsem presne zkousel toto.. tento prepadovy i ventil na uzavirani nafty od chcipani. Ten jak popisujes ty, tak jsem zamenoval a fungujou oba stejne.
Jen kdyz tam dam prst a zacne mi nekdo startovat, tak ho tam po chvili ani neudrzim, jaky je tam tlak:( je to spravne nebo to cepradlo tlakuje nahoru?
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#44 Příspěvek od troutny »

To je správný,tak to má fungovat to si řídí ten přepadový ventil.To mi přijde,že to má nějaký špatný kontakt k tomu otočnýmu elektromagnetu co nastavuje dávku jak to zároveň hýbe s tou páčkou potenciometru nahoře,že se to nastavuje pak nenastavuje.Jestli je to v drátech či v tý kulatý zásuvce od čerpadla na tý plast liště svazku nějaký blbý kontakt,nebo v samotným čerpadle to asi ne když si to zkoušel také měnit.
V tý zásuvce(kulatý sedmipinový) to napájí (ten elektromagnet) drát červený s bílým pruhem a kostra jde přes modrý drát do řj motoru která si to v určité frekvenci spíná/rozepíná dle střídy.On se pak ten modrý rozdvojuje na dva modrý a jde na piny č. 1 a 2 řj motoru DDE.
Na tom červenom s bílým pruhem má být napětí cca podobně jako na tom chcípacím ventilu.Když to takhle hodně hází do přepadu tak se to zase nastavuje zpět na nulu(ta dávka).
Koukni na kostru motoru co je na noze silentbloku motoru pod turbem.Skoukni dráty od řj až k čerpadlu.
kovmar
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 03.01.2009 01:00

#45 Příspěvek od kovmar »

ahoj, tak jsem prosel i toto.... zkontroloval jsem vsechny piny na te kul. zasuvce a vsechny dvaji stejny proud jako u meho bmw. Kostru to ma take dobrou:(
je mi to uz zahadou co to muze delat:( mam podezdreni na vysokotlakou cast, zda tam neni neco spatne, protoze to meli rozdelane a pretesnovali ji. Ale delal to chlap, ktery cerpadla dela cely zivot, tak bych mu na druhou stranu veril. Jen se jeset zeptam, kdyz zacnu startovat a mam sundanou hlavu, tak zvrchu ten vyrez na leve strane na cerpadle, kde je nejaky pistek jakoby, ma se tocit? Mam na mysli tu druhou komoru, ne kde je ten cep.
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#46 Příspěvek od troutny »

kovmar píše:ahoj, tak jsem prosel i toto.... zkontroloval jsem vsechny piny na te kul. zasuvce a vsechny dvaji stejny proud jako u meho bmw. Kostru to ma take dobrou:(
je mi to uz zahadou co to muze delat:( mam podezdreni na vysokotlakou cast, zda tam neni neco spatne, protoze to meli rozdelane a pretesnovali ji. Ale delal to chlap, ktery cerpadla dela cely zivot, tak bych mu na druhou stranu veril. Jen se jeset zeptam, kdyz zacnu startovat a mam sundanou hlavu, tak zvrchu ten vyrez na leve strane na cerpadle, kde je nejaky pistek jakoby, ma se tocit? Mam na mysli tu druhou komoru, ne kde je ten cep.



Nevím co máš konkrétně na mysli,ale jestli ten kladkový kruh (kolo co drží ty kladky) co po nich jezdí ta axiální vačka, tak to se při startu pootáčet začne,je to přesuvník vstřiku.
Hale zkus jednoduše tu kulatou zásuvku ke vstřikovacímu čerpadlu rozpojit a pust napřímo přes tu zásuvku přímo do vstřikovacího čerpadla na pin toho drátu červeného s bílým pruhem napětí +12V
a ten modrý zkus ukostřit.Na tu chvilku té zkoušky to nebude vadit a uvidíš jestli to bude stříkat z rozdělovací hlavy vstřikovacího čerpadla naftu.Dobu toho ukostření nech max 8 vteřin,to ti na tu zkoušku bohatě stačí na to zastartování.
kovmar
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 03.01.2009 01:00

#47 Příspěvek od kovmar »

dobra.. toto vyzkousim. Jen si jeste vzpominam, tak kdyz jsem spojil ten cerveno-bily s modrym,tak tam byo 8V a kdyz jsem misto modryho dal kostru jako motor, tak jsem tam mel 12V. Ale stejen to bylo i u meho, tak nevim zda je to ok?
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#48 Příspěvek od troutny »

kovmar píše:dobra.. toto vyzkousim. Jen si jeste vzpominam, tak kdyz jsem spojil ten cerveno-bily s modrym,tak tam byo 8V a kdyz jsem misto modryho dal kostru jako motor, tak jsem tam mel 12V. Ale stejen to bylo i u meho, tak nevim zda je to ok?


Já jsem ,ale nepsal abys spojil červený s bílým pruhem s modrým dohromady!
Do té odpojené zásuvky vstřikovacího čerpadla,přivéct +12V na ten červený s bílým pruhem a ten modrý z té zásuvky spojit s kostrou,tím se ten otočný elektromagnet nabudí a natočí na max. otočení tedy 60° a tam zůstane po dobu toho startovacího testu co to bude ukostřené.Ne déle jak 8 vteřin!
Jde o to aby si vyloučil to padání toho elektromagnetu a tím dávky na nulu.Takhle budeš mít jistotu plné dávky kterou ti to tak bude držet a když zastartuješ tak to musí stříkat.
Pokud to stříkat nebude,tak je to na rozebrání rozdělovací hlavy vstřikovacího čerpadla.
A toto ten čerpadlář co dělal to čerpadlo neroztočil na stolici,když to čerpadlo udělal jestli šprycuje.
kovmar
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 03.01.2009 01:00

#49 Příspěvek od kovmar »

aha, to jsem spatne pochopil..:-( ale to jsem uz taky vyzkousel a zas nic:( asi bude chyba nekde v te vysokotlake casti se mi zda a ja to asi pomalu vzdavam, tebe uz nechci dale otravovat, protoze radit laikovy je tezke a dekuju ti za tvou trpelivost :wink:

jen se te zeptam na jedno, slozil jsem si svou e34, dal hlavu na rysku, kterou jsem si pred rozdelanim udelal, ale uz se mu nechce:-( a nevim zda je to serizenim nebo to neco odneslo,ale na kdyz tam hlavu na rysku, tak to uz neni ono:-/
1. Pokud dam hlavu o kousek ke kabine, tak to nastartuje hned, vyleti bud otacky treba na 1200ot/min a po chvili treba az ke 3tis ot./min.
2. Pokud posunu o fous zpet, tak volnobeh je na cca 800ot/min, na plyn reaguje hned, ale zustane jakoby dele vyset a pri snizovani na volnobeh zacne motor vydvat divne zvuky, chveje se a jakoby vynechava.
3. Tak pokud posunu opet o kousek dopredu (k rozvodum) tak auto dlouho startuje, chytne, reaguje pekne na plyn, ma volnobeh cca 700ot/min ale zase vubec nejede. Mam tam ted tu RJ od M-Techniku s temi 170PS a driv to jelo daleko lepe, ale ted je to mrtvola skoro bez turba:-( (u 2. kroku zase auto jede krasne, ale dela popisovany jev)
4. Kdyz dam hlavu jeste o fous k rozvodum, tak startuje uz asi stejne dlouho jako u bodu 3. ale nereaguje na plyn vubec, je jen ve volnobehu.

Jde mi hlavne o to chveni u 2. bodu. S jizdou, startem bych byl spokojen, ale to chveni a zvuky z motoru jsou hrozne... Je to normalni jev, pokud prepisknu posun cerpadla ke kabine a nebo je neco spatne? Ladil jsem to asi 4hod a ne a ne najit tu spravnou polohu. Jeste me napadly spatne zapojeny hadicky od EGR, brzd. valce apod...

- zespod sani mi jde hadicka do cidla, ktere nema uz zadny vystup, pouze el. konektor
- od brzd. valce mi jde pres uzaviraci ventil hadicka do el. ventilu (jsou tam dva uplne stejne,napr. u VW group slouzi jako N75 - pro uzavirani turba, u IS jsou k rizeni saciho potrubi) a z neho jde do EGR.
- a dalsi jde take od brzd. valce opet pres stejny el. ventil ke conce na chladici
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#50 Příspěvek od troutny »

Pakliže se to nehne při tom zapojení,jak jsem Ti psal,tak bych to viděl spíše na vršek čerpadla než na ten vysokotlaký spodek.
To lazení je citovka,tudíž je potřeba hýbat tak po 0.1mm.Musíš najít takovou polohu,aby to drželo těch 750-800 ot/min. otáčky v klidu padaly ,a při výkonu to nehulilo,max. lehce do šeda,né pytel sazí.
To čidlo turbotlaku je takto zapojené správně,hadička vede jen do něj,kde hýbe potenciometrem a řj hned ví jaký tlak tam jde.
To ,že se nehýbe ta páčka je při zapojení natvrdo je špatný,Zkus to prozvonit zkoušečkou jestli to má okruh,ten otočný elektromagnet(servopohon).
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#51 Příspěvek od troutny »

Ještě mě napadlo,zkoušel jsi to se sundaným vrškem či na čerpadle?
Jedině ,že by ta regulační objímka co ji posouvá ten exentr z toho vršku,byla nějak tužší nebo že by se zadrhávala na tom vysokotlakým pístku.Tedy ,že by se nemohla posouvat lehce volně a o něco se zasekávala,třeba "grot".Zkus to tedy ještě napojit napřímo u toho sundanýho vršku,a jestli pořád nic tak v tom vršku je špatný kontakt či mezizávitový zkrat v cívce toho elektromagnetu.
Jinak mimochodem,ten odpor cívky toho elektromagnetu je od 0.3-1.2 Ω,ale většinou jsem sám naměřil 0.9 Ω.
kovmar
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 03.01.2009 01:00

#52 Příspěvek od kovmar »

po delsi dobe te opet zdravim. Mohl bych se Te zeptat, co v pripade, kdyz mi na bezkontaktnim cerpadlo z Omegy napsala diagnostika vysoke napeti na snimaci regulatoru otacek? mam se bat toho nejhorisho a to je cerpadlo?
Odpovědět