kralik píše:Za baterku do BMW svitilny jsem dal 90Kc

LiIon dobijeci koupena na rohu v elektru (Praha - Florenc) Dobiji se a funguje bez problemu uz rok. To ze v jednom elektru jsou trubky, neznamena ze ti v jinem neporadi

Je to, na rozdil od origa, dvojicka baterek zatavena ve folii, takze rozmer je OK a VA take.
neco sem hledal a narazil na tenhle prizpevek. pokud byli origo aku nejake NiCd nebo NiMH na 12V(tj 10ti clanek) a tys tam prdnul nejake LiIon 2clanek7.4V popr 3clanek 11.1V tak to se opravdu divim ze ti auto jeste nezhorelo. pokud je to dobijene normalne palubnim napetim tak 10ti clanek NiCd nebo NiMh to v poho prezije ale LiIon ti zhori, rupne atd.
jedine jak to neprebit je dat tam 4clanek liion ale to ma dalsi sve uskali
ono pri prebijeni NiXX(NiCd, NiMH) se v podstate nic nedeje(kdyz to neni opravdu prasacke) ale u LiXX(LiIon, LiPol, LiFe) ti to prote pri prekroceni hranice 4.2V naclanek zacne delat bordel(pri cca 4.5V to zacne horet).
No takze pokud tam chces mit ty liion tak jeste musis poresit balancovani clanku jinak si zas koledujes. jo a nabijet bys to mel necim co umi CC/CV metodu