Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

mazání oil servisu

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#1 Příspěvek od micko525 »

Ahoj,chtěl bych se zeptat,jakým způsobem mažete oil servis u E39 před a po FL,kromě diagnostiky.U verze před FL by to mělo jít překlenováním dvou pinů v diagn. zásuvce jako u starších BMW ? nebo je i nějaký ,, bezpečnějsí ,, způsob ? A jak to je u verze po FL?jde to vymazat jinak než přes diagnostiku,třeba kombinací mačkání mazání deního počítadla km a checku ? nebo to u e39 nejde? Díky za rady
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

Po face by to mělo být takto:

E39 (od 2000 -), E46, E53
Vozy bez diagnostické zásuvky pod kapotou.

Poznámka:

* Kontrolka servisu, která se rozsvěcí v závislosti na ujetých kilometrech, může být resetována teprve po spotřebování více než deseti litrů paliva.
* Kontrolka servisu, která se rozsvěcí v závislosti na čase, může být resetována teprve po uplynutí dvaceti dnů.
* Funkce kontrolky servisu podle časového plánu je dostupná pouze ve vybraných státech.
* Aby bylo možné resetovat kontrolku servisu podle časového plánu nebo kontrolku servisu podle ujetých kilometrů, je nutné nejdříve aktivovat funkci 'reset distance service/resetování servisu podle ujetých kilometrů'.



Resetování kontrolky servisu podle ujetých kilometrů
(Olejový nebo kontrolní servis)

1. Zapalovací klíček v poloze '0'
2. Stiskněte a přidržte tlačítko pro levou ruku na sestavě přístrojů, otočte zapalovacím klíčkem do polohy '1'.
3. Držte tlačítko stisknuté, stav kontrolky se zobrazí po pěti sekundách. Displej zobrazí buď OIL SERVICE/OLEJOVÝ SERVIS, nebo INSPECTION/KONTROLA - rovněž se zobrazí zbývající vzdálenost.
Jestliže se servis podle ujetých kilometrů zobrazí s indikací 'reset', resetování kontrolky je možné. Jestliže se zobrazí bez indikace 'reset', nebylo ještě spotřebováno minimální stanovené množství paliva - resetování kontrolky zatím není možné.
4. Pro resetování kontrolky, bylo-li minimální stanovené množství paliva již spotřebováno, držte tlačítko stisknuté dalších pět sekund, abyste se dostali do resetovacího módu. Indikace 'reset' se na pět sekund rozbliká. Chcete-li kontrolku resetovat, uvolněte, znovu stiskněte a opět uvolněte tlačítko (dokud indikace 'reset' ještě bliká). Nový plán servisu podle ujetých kilometrů se na pět sekund rozbliká na displeji, pokud resetování bylo úspěšné.
Jestliže nechcete zresetovat kontrolku servisu podle ujetých kilometrů, zachováte dosavadní hodnotu, když tlačítko uvolníte a počkáte, dokud displej nepřestane blikat - původní plán servisu podle ujetých kilometrů se pak na pět sekund zobrazí.
5. Po resetování servisu podle ujetých kilometrů lze resetovat i servis podle časového plánu. Jestliže tato funkce není k dispozici, zobrazí se indikace 'End SIA/Konec SIA' spolu se starým nebo novým plánem servisu podle ujetých kilometrů (podle toho, zda jste ho zresetovali, či nikoliv).

Servis podle časového plánu
(Roční kontrola)
6. Jestliže je funkce servisu podle časového plánu k dispozici, zobrazí se nyní její stav. Jestliže se údaj servisu podle časového plánu zobrazí s indikací 'reset', bylo stanovené časové hranice již dosaženo. Jestliže je zobrazen bez indikace 'reset', stanovené časové hranice nebylo dosud dosaženo.
7. Resetování kontrolky, jestliže stanoveného časového minima bylo dosaženo.
Stiskněte a přidržte tlačítko po dobu alespoň pěti sekund, indikace 'reset' se na pět sekund rozbliká. Jestliže chcete kontrolku resetovat, uvolněte, znovu stiskněte a opět uvolněte tlačítko (dokud indikace 'reset' ještě bliká). Nový časový plán servisu se na pět sekund rozbliká, pokud resetování bylo úspěšné.
Jestliže nechcete resetovat kontrolku servisu podle časového plánu, dosavadní hodnota se zachová, když uvolníte tlačítko a počkáte, dokud displej nepřestane blikat - původní časový plán servisu se pak na pět sekund zobrazí.
8. 'End SIA' se pak zobrazí se starým nebo novým časovým plánem servisu (podle toho, zda jste ho zresetovali, či nikoliv).
Uživatelský avatar
Cawba
Registrovaný
Příspěvky: 700
Registrován: úte 27.05.2008 00:00
Bydliště: (RUS)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Cawba »

Borci, nevite nekdo jak je to s Oil servisem co se tyce najetych KM? Vim, ze to meri na zaklade urcitych hodnot - rychlost, vzdalenost, atd.
Zajima me ale, jestli to muze byt nejak v ECU naprogramovany na Long life olej, nebo jestli je to u vsech E36 potazmo TDS stejny?
Jde o to, ze jsem vymenil olej, najel cca 5tkm a prestal mi svitit teprve 1. zeleny ctverecek. Je pravda ze 90% tech km jsou delsi trasy (100km a vic), ale prece nenajedu na obycejnou 10W40 20tkm, kdyz bych to bral podle aktualni situace. Rikal jsem si, ze nebudu hlidat km a budu se ridit jen Oil Servisem, ale zacinam tomu trochu neduverovat.
Mate nekdo rozhreseni? Treba nekdo s TDS at muzu srovnavat. Diky vsem :wink:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Cawba píše:Borci, nevite nekdo jak je to s Oil servisem co se tyce najetych KM? Vim, ze to meri na zaklade urcitych hodnot - rychlost, vzdalenost, atd. :wink:

Servisní interval pro výměnu oleje se počítá podle množství spotřebovaného paliva, viz. http://vs31.sweb.cz//Test_palubniho_pristroje_CZ.doc , bod 3. Termín pro provedení inspekce a výměny brzdové kapaliny se počítá po dnech.

Prostě při vynulování se znova nastaví určité množství litrů paliva nebo dní a to se postupně odpočítává. Tím je zohledněna práce motoru bez ohledu na ujeté kilometry, otáčky atd. Takže pokud jezdíš delší trasy (=máš menší spotřebu), ubývají Ti čtverečky pomaleji. V zimě, při častých startech a krátkých pojížděních je spotřeba větší a čtverečky mizí rychleji. Metoda je poměrně dost spolehlivá. Takže když Ti zbývá poslední zelená, kup olej a filtr a když se rozsvítí červená, olej vyměň. To neznamená, že když jsem 300km od domova (servisu) a rozsvítí se mi červená (oranžová??), začnu shánět odtah, ale klidně dokončím cestu. Nic není omezeno, auto se nezastaví, pokud je oleje dost.

V době, kdy se E36 vyráběly se o olejích LL teprve mluvilo, takže se se zvýšením proběhu do olejového servisu neuvažovalo. Musely by se ty hodnoty počtu litrů paliva změnit přehrátím SW řídící jednotky = možné to je, ale diagnostikou to nejde. Respektive diagnostikou by bylo možno změnit aktuální množství paliva, které zbývá do olejového servisu, ale určitá část už musí být spotřebována. Tedy pokud si budeš myslet, že olej ještě něco vydrží, tak si udělej tribotechnický rozbor - stojí to peníze, zajdi do BMW, aby Ti posunuly množství již spotřebovaného paliva - stojí to peníze. A za tyto peníze máš 3/4 ceny nové náplně ==> neušetříš nic.
zbynek666
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 19.06.2009 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od zbynek666 »

Zdravim
mam E39 a skousel jsem to co tu radite drzenim tlacitka a otacenim zapalovacim klicem do urcite polohy a nejak mi to nejde,delsim ztiskem tlacitka na mazani denich kylometru ani rychlim mackamin tlacitka se nic nezobrazi.na pravi strane (mezi tachometrem a teplotou)je stejne tlacitko a to kdyz podrzim asi 5 vterin naskoci test/nr a je mozne namackat 01-21 a stiskem leveho tlacitka(mazani km) se sposti test,vse se rosviti a rafiky litaj zleva do prava ale nato resetovani oil servisu se nedostanu.
Dekuji predem za odpoved.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Jseš tu novej tak Ti to vysvětlím. Jinak by následovala klasická odpověď - tlačítko hledat.

Přečti si tohle :
http://vs31.sweb.cz//Reset_servisu.doc
http://vs31.sweb.cz//Reset_BMW_SI_Manual_2001.pdf
a případně taky
http://vs31.sweb.cz//Test_palubniho_pristroje_CZ.doc

Tam zjistíš, že jsou starší a novější auta a oba systémy se poněkud liší. U starších se to maže drátem v diagnostické zásuvce pod kapotou, u novějších tlačítkem na palubním přístroji.
Odpovědět