Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Lambda sonda
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
To aditivum teď nevim, pokusim se vzpomenout co to bylo za značku
. Ale byla to taková malá lahvička přímo na číštění vstřiků, mívají to na benzinkách.
Ten výhřev tam určitě význam má, protože když jsem lambdy vyměnil za funkční tak to bylo na jízdě dost znát. Ta lambda s nim počítá, že je vyhřejvaná a když ten výhřej odejde, tak musí logicky ta lambda dávat trochu jiný hodnoty.

Ten výhřev tam určitě význam má, protože když jsem lambdy vyměnil za funkční tak to bylo na jízdě dost znát. Ta lambda s nim počítá, že je vyhřejvaná a když ten výhřej odejde, tak musí logicky ta lambda dávat trochu jiný hodnoty.
lambda funguje i bez vyhrevu, ale spravne funguje az od teploty cca 300st.
vyhrev je tam aby po nastartovani motoru zacla co nejdriv merit, po zahrati se vyhrev vypne,
muze byt dobrej vyhrev a pritom spatne merici lambda,
lambdy s vyhrevem maj vyssi zivotnost,
spatnej vyhrev dokaze rj zaregistrovat, ale ne spatnou lambdu
funkcnost lambdy se da overit osciloskopem nebo vymenou
vyhrev je tam aby po nastartovani motoru zacla co nejdriv merit, po zahrati se vyhrev vypne,
muze byt dobrej vyhrev a pritom spatne merici lambda,
lambdy s vyhrevem maj vyssi zivotnost,
lambda muze byt nepouzitelna a diagnostika neukaze nic,
zkus lambdu odpojit a pokud to bez ni pojede lip, tak je na 90% spatna
spatnej vyhrev dokaze rj zaregistrovat, ale ne spatnou lambdu
funkcnost lambdy se da overit osciloskopem nebo vymenou
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
tak děkuji všem za rady, nakonec jsem dnes ráno byl na diagnostice a lambda 4-6 hlásila chybu a když tam přepnul nějaký hodnoty při nastartovaným motoru ukazovalo to střídavě na obou lambdách od 0,5 do 4,8V což mi řekl, že je divný, že by to němělo jít přes 1,2V nebo tak nějak, jestli se mi tam náhodou nevrací výfuk z katalizátoru, jestli není ucpaný, ale při klepání na něj nic slyšet není, že by v něm něco chrastilo atd
tak teda nevím, zkusím to ještě přoměřit, ale když už je chyba i na diganostice, tak se výměny asi nevyhnu a ještě to má jeden zlozvyk po ránu studený motor nedrží otáčky, musím ho držet pod plynem ať se trochu ohřeje a potom teprve drží a po úplném zahřátí už jede dobře

univerzální nefunguje a zeptej se tady a dej vedět http://www.haspa.cz/sortiment
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
paveld píše:Jinak mi na spotřebě dost pomohlo taky projezdit jednu plnou nádrž s aditivem na čistění vstřiků. Na jízdě to ani nebylo znát, jako že na spotřebě docela dost. Předtím jsem se ani na dálnici pod 10-11l nedostal, teď není problém jet kolem 8.
tak měl jsi pravdu díky za radu, projel jsem jednu plnou nádrž s nějakým přípravkem na vstřiky za pětibábu a spotřeba na benzínu byla po 300km z 19l na 13l průměru za celou jízdu, takže ve finále jsem zjistil, že mám spotřebu při slušný jízdě 8-9l, pak jsem to otočil do rakouska s letadlem a během 300km se mi ucpal katalizátor, takže cesta z rajchlu byl horor, ale nemyslím si, že by to s tím nějako přímo souviselo (ale spotřeba byla okolo 9 i s letadlem za zadkem viz foto




- Přílohy
-
- BMW letadlo.jpg (81.94 KiB) Zobrazeno 750 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob 25.12.2004 01:00
- Bydliště: Štramberk
- Kontaktovat uživatele:
jak promerim lambda sondy na e39 540i 6spd (motor bezvanos) mam 2 lambdy, na kazde vyfukove vetvi jednu pred katem..
je u kazde asi po 20cm krabicka kde by mel byt konektor, jestli se nemylim..
dale kabely vedou nad prevodovkou do hlavniho svazku a rovnou do RJ, kabely byly kvuli LPG premosteny do nejake RJ od LPG..
auto cuka, hodne zere, hodne se zahriva(temer vari), nejde vubec do otacek...
nechci vyhodit 5tkc za nahrady lamd a zjistit ze to bylo k nicemu..
je u kazde asi po 20cm krabicka kde by mel byt konektor, jestli se nemylim..
dale kabely vedou nad prevodovkou do hlavniho svazku a rovnou do RJ, kabely byly kvuli LPG premosteny do nejake RJ od LPG..
auto cuka, hodne zere, hodne se zahriva(temer vari), nejde vubec do otacek...
nechci vyhodit 5tkc za nahrady lamd a zjistit ze to bylo k nicemu..
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
jediná možnost jak je proměřit je na osciloskopu, ale málokterý servis to má a hlavně umí, já teda nenarezil ani na jeden, takže nejlíp takový servis jako je učňovská dílna automechaniků atd, a počítej za lambdy ne 5 ale rovnou 11 tisíc protože pokud máš siemens jednotku, tak si to neveme nic jinýho než originál siemens BMW lambdy kažná po 5500kč
ale když to tak čtu: hodně žere, nejde vytočit, hřeje se, to jsem měl to samý na svým a nakonec to byl ucpaný kat

ale když to tak čtu: hodně žere, nejde vytočit, hřeje se, to jsem měl to samý na svým a nakonec to byl ucpaný kat