Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
xDrive vs. 4Matic, 4Motion, Quattro - jak na tom vlastně je?
Kyo: Hochu, ty mě dokážeš rozesmát
Nejdříve tady začneš bránit Haldex, potom řekneš, že test který ukáže že nejedou všechny kola je k ničemu, a teď řekneš něco takového jako že Outback je soupeř Škodovky? A třeba tě to překvapí, ale ve 4x4 Škoda jsem taky jel. A že by to bylo něco slavného se rozhodně říct nedá, a ZASE je to ten skvělý Haldex, takže jede pouze jedna náprava.

To nikdo netvrdí, že by to mělo Hummerovi konkurovat. Hummer je čistě do terénu, a má narozdil od ostatních aut uzávěrku. Ale tady se bavíme o středně těžkém terénu, ne o nějakem ryzím offroadu. A Octavii možna spousty lidí chválí, ale upřímně, není to proto, že tam Škodovka dala nálepku 4x4 a každý si hned myslí, co to vlastně nemá? Pořád je to jen Haldex, a Haldex je absolutně k ničemu. A o opaku mě prostě nepřesvědčíš, protože technicky to prostě nejde. [/list]
Cely je to nesmysl...je to to samy jako kdybyste hodnotili co je lepsi jestli predokolka nebo zadokolka a nestanovili podminky k cemu se bude pouzivat
...spis kdyby tu nekdo udělal fundovanej popis o tom co jak technologicky funguje a ja si udelal obrázek co si mam koupit podle toho kde budu jezdit...zatim tu jel jen franta s haldexem na horach a pepa s xdrivem v praze a oba obhajuji to svoje....
...spis kdyby tu nekdo udělal fundovanej popis o tom co jak technologicky funguje a ja si udelal obrázek co si mam koupit podle toho kde budu jezdit...zatim tu jel jen franta s haldexem na horach a pepa s xdrivem v praze a oba obhajuji to svoje....
Elephante to máš úplně jednoduchý. Ať vemeš xDrive nebo Subaru, obojí bude mít PERFEKTNÍ jízdní vlastnosti, protože zabírají VŠECHNY KOLA. Když si koupíš haldex, tak ti budou zabírat jen jedny, a jen když něco proklouzne tak se přidají ostatní.
Takže to máš úplně jedno co vemeš. Ale jestli chceš stálý pohon všech kol (ne že se ti kola připojí, když ti to bude klouzat) tak jedině Bavoráka s xDrive nebo Subaru (jedno jake).
Takže to máš úplně jedno co vemeš. Ale jestli chceš stálý pohon všech kol (ne že se ti kola připojí, když ti to bude klouzat) tak jedině Bavoráka s xDrive nebo Subaru (jedno jake).
Jinak tady ti ukážů lehký základní popis.
Haldex (systémy jako 4Motion, 4x4 Octavia, Volvo AWD..,) - za normálních podmínek fungují jako předokolka / zadokolka. V případě prokluzu se připojí druhá náprava a jede to jako 4x4.
Plusy: O žádných nevím.
Mínusy: Není to stálý náhon všech kol, takže je větší pravděpodobnost že s tím někde zapadneš, popřípadě že ti to bude když na to dupneš "ujížděť" a až po chvílí se to vyrovná, protože AŽ PO CHVÍLÍ se ti zapnou zbylé kola.
Quattro (pouze Audi) - u nižšsích řad, je to klasický Haldex, u vyšších Torsen. V principu to funguje stejně jako Haldex, jelikož za normálních podmínek stálé nezabírají všechny kola. Auto bude s Quattrem ale je to de facto zadokolka. Když s ní vyjedeš na něco velice velice kluzkého (čistý led) tak ti budou klouzat zadní kola, a Torsen se bude snažit přenést zadní výkon na přední kola. Ale protože na ledu je téměř nulový odpor, nebude mít Torsen co přenést a ve finále zůstaneš stát.
Plusy: O žádných nevím.
Mínusy: Jako Haldex.
Stálý pohon všech kol - jedině vozy BMW s xDrive a Subaru Symmetrical AWD. U Subaru i Bavoráku zabírají stále všechny kola, žádné přídávání nebo ubírání když ti to začne klouzat. Stále ti to jede u BMW 40:60 (přední zadní náprava) u Subaru 50:50 (přední zadní náprava) a v případě potřeby to sílu samozřejmě přenáší na jednotlivé nápravy (dokonce i kola!) kde potřebuje.
Takhle nějak to vidím já, takže abych to shrnul - v praxi funguje Haldex stejně jako Quattro s Torsenem. Jediný stálý náhon všech kol je u xDrive a Subaru Symmetrical AWD.
A neřekni si, že stejně moc do terénu jezdit nebudeš, tak vezmeš levnější Haldex. Není to jen o terénu - ale o daleko lepších jízdních vlastnostech (a tedy i bezpečí) jelikož ti zabírají všechny kola, a je tedy velice malá pravděpodobnost že se dostaneš do smyku.
Haldex (systémy jako 4Motion, 4x4 Octavia, Volvo AWD..,) - za normálních podmínek fungují jako předokolka / zadokolka. V případě prokluzu se připojí druhá náprava a jede to jako 4x4.
Plusy: O žádných nevím.
Mínusy: Není to stálý náhon všech kol, takže je větší pravděpodobnost že s tím někde zapadneš, popřípadě že ti to bude když na to dupneš "ujížděť" a až po chvílí se to vyrovná, protože AŽ PO CHVÍLÍ se ti zapnou zbylé kola.
Quattro (pouze Audi) - u nižšsích řad, je to klasický Haldex, u vyšších Torsen. V principu to funguje stejně jako Haldex, jelikož za normálních podmínek stálé nezabírají všechny kola. Auto bude s Quattrem ale je to de facto zadokolka. Když s ní vyjedeš na něco velice velice kluzkého (čistý led) tak ti budou klouzat zadní kola, a Torsen se bude snažit přenést zadní výkon na přední kola. Ale protože na ledu je téměř nulový odpor, nebude mít Torsen co přenést a ve finále zůstaneš stát.
Plusy: O žádných nevím.
Mínusy: Jako Haldex.
Stálý pohon všech kol - jedině vozy BMW s xDrive a Subaru Symmetrical AWD. U Subaru i Bavoráku zabírají stále všechny kola, žádné přídávání nebo ubírání když ti to začne klouzat. Stále ti to jede u BMW 40:60 (přední zadní náprava) u Subaru 50:50 (přední zadní náprava) a v případě potřeby to sílu samozřejmě přenáší na jednotlivé nápravy (dokonce i kola!) kde potřebuje.
Takhle nějak to vidím já, takže abych to shrnul - v praxi funguje Haldex stejně jako Quattro s Torsenem. Jediný stálý náhon všech kol je u xDrive a Subaru Symmetrical AWD.
A neřekni si, že stejně moc do terénu jezdit nebudeš, tak vezmeš levnější Haldex. Není to jen o terénu - ale o daleko lepších jízdních vlastnostech (a tedy i bezpečí) jelikož ti zabírají všechny kola, a je tedy velice malá pravděpodobnost že se dostaneš do smyku.
Ok zajimalo by me co vyhraje na okruhu, kdyz to bude ridit stejnej ridic.
335xi, STicko, EVO X, audi A5 3.2Fsi quattro (rekneme chiply z tech 265 koni nekam k tem 300 konim), audi A6 3.0TFSi (taky prichiply o par koni, ma 290) a 530 X-drive (taky chiply - 540i se tusim X drive nedela)...
6 aut kolem 300 koni
. a ruzne systemy 4x4
...
Dal bych jeden test na suchu, jeden na desti, jeden na sneho/ledu a to cely jednou s nejakym zavodnim jezdcem a jednou s nakym joudou co neumi moc ridit...
To je asi jedinej objektivni test co je teda lepsi...
335xi, STicko, EVO X, audi A5 3.2Fsi quattro (rekneme chiply z tech 265 koni nekam k tem 300 konim), audi A6 3.0TFSi (taky prichiply o par koni, ma 290) a 530 X-drive (taky chiply - 540i se tusim X drive nedela)...
6 aut kolem 300 koni


Dal bych jeden test na suchu, jeden na desti, jeden na sneho/ledu a to cely jednou s nejakym zavodnim jezdcem a jednou s nakym joudou co neumi moc ridit...
To je asi jedinej objektivni test co je teda lepsi...
Ještě dodatek - doma mám auto s Haldexem i auto se stálým náhonem všech kol Subaru. A skutečně stálý pohon všech kol je bezpečnější. V Hyundai Santa Fe mám Haldex, u Subaru Outback mám stálý pohon Symmetrical AWD. A u Santa Fe to jde skvěle vidět, ten rozdíl. Má to velký točivý moment, takže velice dobrý tah. Když na to dupnu, začne mi to ujíždět do boku, a až po chvilce se připoji zbylé kola, a vyrovná se to. U Outbacka se tohle nestane, jede to pořád ve stejné rovině.
Stejný řidič, stejné podmínky to je velice těžko říct. Protože každé auta mají jiné techické vlastnosti, jiný podvozek apd.
Ale viděl bych to asi takhle.
1. - 2. Subaru WRX STi
1. - 2. Lancer Evo X
3. BMW 335 xi
4. BMW 530 xDrive
5. Audi A5 Quattro
6. Audi A6 Quattro
A teď proč.
Subaru WRX Sti jsou spolu s Lancerem opravdu unikátní auta, které jsou speciálně upravována právě na závody. Je tedy logické že na prvním místě by byli tyto auta. Na třetím místě by se umístíla trojková řada, protože je lehčí než pětková. Na čtvrtém místě by se umístíla pětková, protože má opět stálý náhon, ale je těžší než trojková. Audiny se opět zařadily podle toho co je těžší.
Takhle bych to odhadoval já. Samozřejmě se to takhle srovánvat nedá. Možná kdyby měl každý řidič odježděno s auty X kilometrů, a věděl co si s nima může dovolit, pak by šlo, na okruhu přesně říct, co by bylo lepší. Ale je to celkem nereálne. Ale co se vysledku týče, tak pokud by byly všechny auta stejně výkonné, tak by to mohlo být reálne.
Ale viděl bych to asi takhle.
1. - 2. Subaru WRX STi
1. - 2. Lancer Evo X
3. BMW 335 xi
4. BMW 530 xDrive
5. Audi A5 Quattro
6. Audi A6 Quattro
A teď proč.
Subaru WRX Sti jsou spolu s Lancerem opravdu unikátní auta, které jsou speciálně upravována právě na závody. Je tedy logické že na prvním místě by byli tyto auta. Na třetím místě by se umístíla trojková řada, protože je lehčí než pětková. Na čtvrtém místě by se umístíla pětková, protože má opět stálý náhon, ale je těžší než trojková. Audiny se opět zařadily podle toho co je těžší.
Takhle bych to odhadoval já. Samozřejmě se to takhle srovánvat nedá. Možná kdyby měl každý řidič odježděno s auty X kilometrů, a věděl co si s nima může dovolit, pak by šlo, na okruhu přesně říct, co by bylo lepší. Ale je to celkem nereálne. Ale co se vysledku týče, tak pokud by byly všechny auta stejně výkonné, tak by to mohlo být reálne.
No ja by som sa pokusil shrnut tuto diskusiu asi takto:
Konig ma pravdu AWD a xdrive je naj ,ALE ak potrebujes 4x4 auto aby si vysiel co ja viem po zasnezenej ceste k domu tak potesi aj haldex. Test s tymi valcami by som nebral az tak dolezito, je to extremna situacia ktora ta ti bezne nestane. Tu dalsie video so subaru skoda ze bez xdrive.
http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ
U haldexu je aj podstatny rozdiel o aku generaciu sa jedna. Mal som moznost vyskusat 1. a 2. generaciu a je to neporovnatelny rozdiel. A este k tomu quattru(s torsenom) MA za normalnych podmienok rozlozeny krutiaci moment na vsetky kolesa starsie generacie 50:50 dnes uz 40:60.
Konig ma pravdu AWD a xdrive je naj ,ALE ak potrebujes 4x4 auto aby si vysiel co ja viem po zasnezenej ceste k domu tak potesi aj haldex. Test s tymi valcami by som nebral az tak dolezito, je to extremna situacia ktora ta ti bezne nestane. Tu dalsie video so subaru skoda ze bez xdrive.
http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ
U haldexu je aj podstatny rozdiel o aku generaciu sa jedna. Mal som moznost vyskusat 1. a 2. generaciu a je to neporovnatelny rozdiel. A este k tomu quattru(s torsenom) MA za normalnych podmienok rozlozeny krutiaci moment na vsetky kolesa starsie generacie 50:50 dnes uz 40:60.
Hmm bol by som zvedavy ako by dopadli tie preteky na tom okruhu ak by si vypol stabilizaciu(dobreho sofera dost pribzdi). Pretoze Xdrive ak sa nemylim uzko spolupracuje so stabilizacnym systemom zatial co u quattra je torsen v podstate mechanicky a nevyzaduje podporu ESP takze by to bolo zaujimavejsie a nie tak jednoznacnee podla mna
Infe píše:Ok zajimalo by me co vyhraje na okruhu, kdyz to bude ridit stejnej ridic.
335xi, STicko, EVO X, audi A5 3.2Fsi quattro (rekneme chiply z tech 265 koni nekam k tem 300 konim), audi A6 3.0TFSi (taky prichiply o par koni, ma 290) a 530 X-drive (taky chiply - 540i se tusim X drive nedela)...
a k čemu vůbec 4x4 na okruh? Ve fiftgearu byl srovnávací souboj Focuse RS ( podělaná předkolka ) a Lancera X ( dokonalá čtyřkolka ) a Lancer byl rychlejší jen o několik desetin s.. V podstatě nastejno..