Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
xDrive vs. 4Matic, 4Motion, Quattro - jak na tom vlastně je?
Yep, to jsem taky četl, v časopise kde bylo cituji "Focus porazí na suchu i čtyřkolky Impreza WRX Sti a Lancer Evo"
Toto je ABSOLUTNI NESMYSL. A to, ze myl Lancer jen o neco malo rychlejsi je taky nesmysl. Zkratka si to Focus zaplatil. Z technickeho hlediska NENI MOZNE aby dvojkolka konkurovala ctyrkolce. Je to blbost.
Toto je ABSOLUTNI NESMYSL. A to, ze myl Lancer jen o neco malo rychlejsi je taky nesmysl. Zkratka si to Focus zaplatil. Z technickeho hlediska NENI MOZNE aby dvojkolka konkurovala ctyrkolce. Je to blbost.
Konig píše:Dokládám na vlastních zkušenostech. Doma máme Outbacka, a známý má novou A6 Allroad. Tenhle testík s válcema jsme si mohli vyzkoušet, a já ho mohl vidět na vlastní oči.
No vida,takže ti jde především o nějaký vnitřní pocit že Outback kterýho máš doma je v něčem přecejen lepší než zbrusu nová kámošova Audi,tak ses nám tady namasíroval a hned mu můžeš závidět o trošku míň

Přístup jako že se tady zeptáš na fóru a když ti někdo odpoví/sdělí svůj názor tak ho začneš okamžitě neohroženě schazovat a zesměšňovat mně dostává.
Když víš vše nejlíp tak nehledej méně znalou oběť na fóru a napiš rovnou nějakej článek

PS: Čtyřkolka je stejně k ničemu (pokud se nejedná zrovna vyloženě o OffRoad),jedině RWD

kdyz uz tady nekdo zacal s tema stupidnima testama,
tak by me zajimalo, co bude delat slavnej xdrive, kdyz bude na valeckach jedna strana a ne naprava
jak tu uz nekdo psal, kazdej system ma svy specifika
a nemuzu tvrdit, ze quattro je nejlepsi, protoze se na nem nejmin sjizdi pneumatiky i kdyz je to treba pravda
pro me je nejlepsi pozitek z jizdy, kdyz muzu jet s ctyrkolkou po snehu se vsema kolama ve smyku,
iksdrajf se snazi smyk maximalne eliminovat, ja osobne ho rad prenecham starejm paprdum
tak by me zajimalo, co bude delat slavnej xdrive, kdyz bude na valeckach jedna strana a ne naprava
jak tu uz nekdo psal, kazdej system ma svy specifika
a nemuzu tvrdit, ze quattro je nejlepsi, protoze se na nem nejmin sjizdi pneumatiky i kdyz je to treba pravda
pro me je nejlepsi pozitek z jizdy, kdyz muzu jet s ctyrkolkou po snehu se vsema kolama ve smyku,
iksdrajf se snazi smyk maximalne eliminovat, ja osobne ho rad prenecham starejm paprdum
Pozorně jsem si přečetl všechny příspěvky týkající se srovnání systémů 4x4. Neměl jsem možnost vyzkoušet Xdrive, proto o něm psát nebudu, i když BMW miluji. Nicméně vycházím z osobních zkušeností se systémem Haldex a Subaru Symmetrical AWD. Zde popisované Hyundai Santa Fe není špatné auto na hory, avšak v zimě je nutné mít stále zapnutý AWD Lock, protože jinak se na velice kluzkém terénu nikam nedostanete... Nervozita systému Haldex je známá. Při rychlém projíždění zatáčky na mokru, v okamžiku kdy dojde k připojení např., zadní nápravy, je auto pěkně "nakopnuto" a obvykle dojde k rozhození plynulé jízdy běžného řidiče v takové míře, že musí ihned zareagovat stabilizace.
U Subaru tento problém není. Nicméně i u Subaru Symmetrical AWD jsou rozdíly. Např. Outback má stálý pohon všech kol se třemi diferenciály, mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou, zadní diferenciál je vybaven tzv. měkkou viskózní spojkou pro lepší jízdní stabilitu při vysokých rychlostech. Převodovka je s elektronickým rozdělením výkonu mezi přední a zadní nápravu - VTD (Variable Torque Distribution).
U Imprezy WRX STI je to jiné kafe! Také má stálý pohon všech kol se třemi diferenciály, ale navíc má samosvorný diferenciál vpředu, samosvorný diferenciál vzadu a k tomu skvělý aktivní mezinápravový diferenciál Multi DCCD! Co umožňuje? Po přečtení níže uvedených řádků to bude všem jasné.
Nastavení mezinápravového diferenciálu DCCD (Driver’s Control Centre Differential) ve spojení s regulací planetovým soukolím a elektromagneticky spínanými vícelamelovými spojkami napomáhá zajistit vynikající schopnosti vozu při zatáčení a jeho stabilitu v různých režimech:
Manuální režim: žňuje vybírat mezi šesti stupni svornosti centrálního diferenciálu.
Tři automatické režimy: V závislosti na jízdních podmínkách a preferencích řidiče lze vybírat ze tří různých charakteristik mezinápravového diferenciálu:
Auto: Výchozí režim po spuštění motoru zvládající většinu běžných jízdních situací.
Auto [+]: Zvyšuje míru svornosti mezinápravového diferenciálu kvůli zvýšení stability vozu. Režim je zaměřen na lepší držení stopy
při jízdě na kluzkém povrchu.
Auto [-]: Snižuje míru svornosti mezinápravového diferenciálu kvůli lepším jízdním vlastnostem v zatáčkách. Důraz je kladen na agilní a citlivé ovládání na silnicích plných zatáček.
U Subaru tento problém není. Nicméně i u Subaru Symmetrical AWD jsou rozdíly. Např. Outback má stálý pohon všech kol se třemi diferenciály, mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou, zadní diferenciál je vybaven tzv. měkkou viskózní spojkou pro lepší jízdní stabilitu při vysokých rychlostech. Převodovka je s elektronickým rozdělením výkonu mezi přední a zadní nápravu - VTD (Variable Torque Distribution).
U Imprezy WRX STI je to jiné kafe! Také má stálý pohon všech kol se třemi diferenciály, ale navíc má samosvorný diferenciál vpředu, samosvorný diferenciál vzadu a k tomu skvělý aktivní mezinápravový diferenciál Multi DCCD! Co umožňuje? Po přečtení níže uvedených řádků to bude všem jasné.
Nastavení mezinápravového diferenciálu DCCD (Driver’s Control Centre Differential) ve spojení s regulací planetovým soukolím a elektromagneticky spínanými vícelamelovými spojkami napomáhá zajistit vynikající schopnosti vozu při zatáčení a jeho stabilitu v různých režimech:
Manuální režim: žňuje vybírat mezi šesti stupni svornosti centrálního diferenciálu.
Tři automatické režimy: V závislosti na jízdních podmínkách a preferencích řidiče lze vybírat ze tří různých charakteristik mezinápravového diferenciálu:
Auto: Výchozí režim po spuštění motoru zvládající většinu běžných jízdních situací.
Auto [+]: Zvyšuje míru svornosti mezinápravového diferenciálu kvůli zvýšení stability vozu. Režim je zaměřen na lepší držení stopy
při jízdě na kluzkém povrchu.
Auto [-]: Snižuje míru svornosti mezinápravového diferenciálu kvůli lepším jízdním vlastnostem v zatáčkách. Důraz je kladen na agilní a citlivé ovládání na silnicích plných zatáček.
Konig píše:stynx: To je sice možné, ale testy se neprovádějí, "když to vypnu"A ne, Audi nemá stálý pohon všech kol. Buď je to předokolka nebo zadokolka, podle toho se přídávájí nápravy, ale stálý pohon to není.
Promiň, ale jestli tvrdíš že Audi Qauttro se systémem torsen není stálý pohon všech kol tak by ses měl asi Audi omluvit, že poškozuješ tímto tvrzením jejich značku.
Kail: Koho prosímtě zesměšňuju? Nikoho. Jen mě dokáže dostat, když někdo zastává názor, a myslí sí že TO JE NEJLEPŠÍ, když je to k ničemu. A není to tím že mám doma Outbacka. Je to prostě faktem. Jel jsi někdy v Outbacku? A v A6 Allroud? Jel jsi a testoval tak jako já, aby jsi mohl říct, že když mám Outbacka tak si myslím co nemám? Pochybuji.
Kami1: Ono i kdyby mel xDrive jen jednu stranu na valcich, nevadilo by to. Jak tady bylo několikrát zmíněno, má stálý pohon všech kol.
smana: Hele, já se dívám ne na běžné podmínky, ale na extrémní. I na těch blbých válcích se ti Quattro s Torsenem nerozjede. A co z toho vyplývá? Že to není stálý pohon všech kol.
P.S.: Spinner vám tady tímhle mini-článkem všem napráskal, a myslím, že vám i sklaplo. Jako mě.
Kami1: Ono i kdyby mel xDrive jen jednu stranu na valcich, nevadilo by to. Jak tady bylo několikrát zmíněno, má stálý pohon všech kol.
smana: Hele, já se dívám ne na běžné podmínky, ale na extrémní. I na těch blbých válcích se ti Quattro s Torsenem nerozjede. A co z toho vyplývá? Že to není stálý pohon všech kol.
P.S.: Spinner vám tady tímhle mini-článkem všem napráskal, a myslím, že vám i sklaplo. Jako mě.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
Konig: mlzis, nevim jestli ma nova A6 torsen, test s valcema nedokazuje nic...
ale kazdopadne kdyz tomu tak rozumis bys mohl popsat rozdil mezi technickym resenim mezinapravoveho diffu subaru a torsenu.... je to totiz oboje planetovy mechanicky diff kde u torsenu nejsou klasicke planety ale snekova kola, takze se ten diff chova jako samosvorny... tzn torsen proti obycejnemu diffu bez uzavery zakonite posila na "prokluzujici" kola vetsi moment....
takze kecy o tom ze torsen neni stale 4x4 si nech na dobu az budes vedet jak takove veci funguji.... a budes se moci ohanet znalosti konstrukcniho reseni a ne videa z youtube...
ale kazdopadne kdyz tomu tak rozumis bys mohl popsat rozdil mezi technickym resenim mezinapravoveho diffu subaru a torsenu.... je to totiz oboje planetovy mechanicky diff kde u torsenu nejsou klasicke planety ale snekova kola, takze se ten diff chova jako samosvorny... tzn torsen proti obycejnemu diffu bez uzavery zakonite posila na "prokluzujici" kola vetsi moment....
takze kecy o tom ze torsen neni stale 4x4 si nech na dobu az budes vedet jak takove veci funguji.... a budes se moci ohanet znalosti konstrukcniho reseni a ne videa z youtube...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
jo a donutil si me podivat na to video... a je to celkem jasny, je to schvalne udelany aby vyhralo bmw, u te audi dava malo plynu, ono totiz bmw dokaze na te lamelove spojce poslat vse na predek, torsen ma mechanicky rozdelenej moment... dopredu jde vetsinou cca 30procent... tzn by musel vic slapat na plyn aby sjel.... to nedokazuje kvalitu pohonu....
kdyz bys stejnej test udelal treba u zadokolky bmw a to tak ze das pod jedno kolo valce a druhe nechas na zemi tak dost mozna nesjede ani verze se sperou... a pak bys na zaklade tohodle testu tvrdil ze bmw nema pohanena obe zadni kola permanentne ale jen jedno...
kdyz bys stejnej test udelal treba u zadokolky bmw a to tak ze das pod jedno kolo valce a druhe nechas na zemi tak dost mozna nesjede ani verze se sperou... a pak bys na zaklade tohodle testu tvrdil ze bmw nema pohanena obe zadni kola permanentne ale jen jedno...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
video so subaru a valcami je tu :
http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ
to Konig: okruhove testy sa robia zasadne bez stabilizacie. Staci si pozriet Fifth Gear alebo Top Gear a prides na to ze testy na okruhoch su VZDY bez stabilizacie ak sa da vypnut(co u BMW a VW group nieje problem). A k tomu ze audi s torsenom podla teba nie je permanentna stvrokolka sa nebudem vyjadrovat a necham ta si mysliet svoj nazor.
http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ
to Konig: okruhove testy sa robia zasadne bez stabilizacie. Staci si pozriet Fifth Gear alebo Top Gear a prides na to ze testy na okruhoch su VZDY bez stabilizacie ak sa da vypnut(co u BMW a VW group nieje problem). A k tomu ze audi s torsenom podla teba nie je permanentna stvrokolka sa nebudem vyjadrovat a necham ta si mysliet svoj nazor.
assassin_tl píše:das pod jedno kolo valce a druhe nechas na zemi tak dost mozna nesjede ani verze se sperou...
letos jsem musel jednou zaparkovat v Herlikovicích na parkovisti tak, že jsem přednima kolama najel do odvodnovaciho zlabu, prdel auta stala na ledovy hroude jednim kolem (proste konec odhrnuteho pakoviste, abych se vesel, musel jsem najet na ten ledovej bordel a jeste zajet predkem do toho zlabu pod urovni cca 10cm)... logisky bych mel problem vyjet i bez tech zapadlych kol ve zlabu... prakticky se mlada koukala a kolo se pry protocilo sotva jednou a pak jsem normalne vyjel (zabralo to na tom asfaltu)... e61, tzn. obyc dif bez samosvoru, jen DSC pribrzdilo to kolo na ledu...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 524
- Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
- Bydliště: Petřvald u Karviné
Hanz píše:assassin_tl píše:das pod jedno kolo valce a druhe nechas na zemi tak dost mozna nesjede ani verze se sperou...
letos jsem musel jednou zaparkovat v Herlikovicích na parkovisti tak, že jsem přednima kolama najel do odvodnovaciho zlabu, prdel auta stala na ledovy hroude jednim kolem (proste konec odhrnuteho pakoviste, abych se vesel, musel jsem najet na ten ledovej bordel a jeste zajet predkem do toho zlabu pod urovni cca 10cm)... logisky bych mel problem vyjet i bez tech zapadlych kol ve zlabu... prakticky se mlada koukala a kolo se pry protocilo sotva jednou a pak jsem normalne vyjel (zabralo to na tom asfaltu)... e61, tzn. obyc dif bez samosvoru, jen DSC pribrzdilo to kolo na ledu...
no a o tom to prave je, ten prispevek jsem tam vlozil a odpovedel konigovi dostatecne na vyhody systemu x-drive a ono se tady rozpoutala diskuze o tom co je nejlepsi, pro bezny provoz a mirny teren u osobnich vozu ale i u SAV a SUV jednoznacne dle meho nazoru X-drive.
Elektronicka lamelova spojka, ktera dokaze reagovat v setinach sekundy a dokaze prenaset vykon mezi predni a zadni napravu plynule a bez jakychkoliv kopancu, cely system spolupracuje se senzory otoceni volantu, elektronickym plynovym pedalem, naklonem vozu, vytocenim kol, vykonem motoru, prokluzy kol DSC...vsechny tyto udaje elektronika zpracovava a proto se prave rika ze x-drive pracuje jeste drive nez se auto dostane do smyku...je to velmi propracovany system a clovek prakticky uvnitr vozu nic nepozna, DSC zasahuje az v nejnutnejsim krajnim pripade, to ze dokaze prenest az 100% tociveho momentu na jedno kolo je opravdu pravda, pokud elektricka spojka sepne natvrdo pouze jednu napravu je vykon treba jen na predku ci na zadku a pokud je jeste k tomu jedno kolo na lede system DSC rozpozna ze to kolo nema adhezi a pribrzdi toto kolo, tim padem klasicky obycejny diferak prenese veskery vykon na to druhe kolo, (popisovany pripad Hanze - výše) ktere adhezi ma,,,co je na tom k nepochopeni (laicky receno)..ja myslim, ze do klasickeho provozu pro rodinne a SAV SUV vozy nejlepsi system pohonu vsech kol, ktery je momentalne na trhu,
myslim, ze tazatel dostal uz velkou davku informaci o tom jak co funguje a taky uz se tady vychrlilo zbytecne moc sracek
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 524
- Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
- Bydliště: Petřvald u Karviné
jeste pridam nejake videjko:
test rychlosti reakce systemu :
http://www.youtube.com/watch?v=3tMNsEChTwA
tu je videt pekne plynule rozdeleni vykonu mezi napravami a jednotlivymi koly:
http://www.youtube.com/watch?v=1Jj8Jrv0vZo
test rychlosti reakce systemu :
http://www.youtube.com/watch?v=3tMNsEChTwA
tu je videt pekne plynule rozdeleni vykonu mezi napravami a jednotlivymi koly:
http://www.youtube.com/watch?v=1Jj8Jrv0vZo
kyo píše:a k čemu vůbec 4x4 na okruh? Ve fiftgearu byl srovnávací souboj Focuse RS ( podělaná předkolka ) a Lancera X ( dokonalá čtyřkolka ) a Lancer byl rychlejší jen o několik desetin s.. V podstatě nastejno..
Verim, ze na suchu nebude 4x4 az tak zasadni vyhoda, ale ja tam zamerne psal i na mokru a na snehu a tam to vyhravat bude a o dost. Ale myslim, ze 4x4 musi byt zakonite lepsi i na suchu, jinak by to nepouzivali rallye. BTW jak je na tom vlastne s pohonem F1? To je zadokolka nebo 4x4, stydim se ale nevim
