Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

xDrive vs. 4Matic, 4Motion, Quattro - jak na tom vlastně je?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Infe
Registrovaný
Příspěvky: 601
Registrován: úte 07.10.2008 00:00

#61 Příspěvek od Infe »

No to s tou vahou neni tak docela pravda. Imho oni jsou schopny snizit jeste vahu ty F1 a o dost, ale maj nejakej limit, ze min to vazit nesmi. Podle me s pouzitim jinych materialu muzou snizit vahu na tolik, aby tam dokazali nacpat 4x4. Samozrejme je otazka nakolik to bude lepsi nebo ne. Ale kazdopadne na mokrych zavodech by to asi byl zasadni rozdil. Ale buhvi jestli neni i v pravidlech ze to zadokolka byt musi. Celkove F1 je tak nechutne svazany pravidlama, ze to je celkem nuda a uz dost o nicem.
Spinner
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: úte 04.08.2009 00:00

#62 Příspěvek od Spinner »

kyo píše:F1 je zadkolka. Ono vyhoda predkolky muze byt prave ta nizsi vaha a mene ztrat vykonu pri prenaseni na napravy. Focus RS je podle vsech testu udajne nejlepsi predkolka vsech dob, Lancer X oproti predchudcum nic moc.
Nic proti Focusu RS, protože je to opravdu velice dobré auto. Nicméně Lancer EVO a Impreza WRX STi nejsou jen velice dobré auta. Jsou to opravdu SKVĚLÉ a JEDINEČNÉ auta! A je to dáno právě tím, že jsou to čtyřkolky.

Nevím, jestli toto video tady již bylo. Srovnání všech možných AWD systémů: http://video.google.com/videoplay?docid ... 0359932162

Nedávno jsem četl, že někdo se rozhodoval mezi koupí Octavia 4x4 a Forester. Rozhodl se pro Octavii, prý proto, že se s ní lépe jezdilo. Když pominu srovnávání vozů tak rozdílných (světlou i výškou vozu), tak si myslím, že by si na to co uvidíte na tomto videu Octavia ani neškrtla a věřím tomu, že ani jiné systémy, krom Xdrive:

http://www.youtube.com/watch?v=foZI5lfv ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=CRIrvLRM ... re=related
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od assassin_tl »

stynx píše:video so subaru a valcami je tu :

http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ

to Konig: okruhove testy sa robia zasadne bez stabilizacie. Staci si pozriet Fifth Gear alebo Top Gear a prides na to ze testy na okruhoch su VZDY bez stabilizacie ak sa da vypnut(co u BMW a VW group nieje problem). A k tomu ze audi s torsenom podla teba nie je permanentna stvrokolka sa nebudem vyjadrovat a necham ta si mysliet svoj nazor.


ve videu vidim audi...
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od assassin_tl »

Hanz píše:
assassin_tl píše:das pod jedno kolo valce a druhe nechas na zemi tak dost mozna nesjede ani verze se sperou...

letos jsem musel jednou zaparkovat v Herlikovicích na parkovisti tak, že jsem přednima kolama najel do odvodnovaciho zlabu, prdel auta stala na ledovy hroude jednim kolem (proste konec odhrnuteho pakoviste, abych se vesel, musel jsem najet na ten ledovej bordel a jeste zajet predkem do toho zlabu pod urovni cca 10cm)... logisky bych mel problem vyjet i bez tech zapadlych kol ve zlabu... prakticky se mlada koukala a kolo se pry protocilo sotva jednou a pak jsem normalne vyjel (zabralo to na tom asfaltu)... e61, tzn. obyc dif bez samosvoru, jen DSC pribrzdilo to kolo na ledu...


jo to jo, vicemene tak funguje i xdrive... ze ta naprava ktera by se na valcich protacela se zabrzdi .... pro test na valcich nebo vyjeti z ledove kaluze je to ok, ale dokazou to v podstate systemy stupidni ktere v narocnejsich podminkach selzou...(haldex se stabilizaci treba)

predpokladam ze uznas ze samosvornej diff je porad pro vetsinu pouziti lepsi nez obycejnej a brzdeni kola brzdou (pomoci nejakeho chytreho systemu)
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od assassin_tl »

Kelvin píše:F1 je zadokolka jako nase Bawa:)
Tam se 4x4 pouzivat asi nikdy nebude-jde o kazdej kg.


f1 ma slozita technicka pravidla, mam za to ze formule 1 uz se 4x4 jezdily, toto ovsem bylo v pravidlech zakazane.. stejne jako preplnovani, odsavani vzduchu pod formuli kvuli pritlaku atd...
stynx
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 01.08.2009 00:00

#66 Příspěvek od stynx »

assassin_tl píše:
stynx píše:video so subaru a valcami je tu :

http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ

to Konig: okruhove testy sa robia zasadne bez stabilizacie. Staci si pozriet Fifth Gear alebo Top Gear a prides na to ze testy na okruhoch su VZDY bez stabilizacie ak sa da vypnut(co u BMW a VW group nieje problem). A k tomu ze audi s torsenom podla teba nie je permanentna stvrokolka sa nebudem vyjadrovat a necham ta si mysliet svoj nazor.


ve videu vidim audi...


prepac zle som to okopiroval nech sa paci

http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw
Konig
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 02.08.2009 00:00

#67 Příspěvek od Konig »

assassin_tl píše:konig: jo a najdi video toho subaru na valcich... bude to pro tebe mozna dost prekvapive
Překvapivé to myslíš tak, že vidím, že se stále točí všechna kola? Promiň, asi Tě zklamu, ale to jsem věděl už dávno.
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od assassin_tl »

Konig píše:
assassin_tl píše:konig: jo a najdi video toho subaru na valcich... bude to pro tebe mozna dost prekvapive
Překvapivé to myslíš tak, že vidím, že se stále točí všechna kola? Promiň, asi Tě zklamu, ale to jsem věděl už dávno.


no obe subaru co jsou v tom videu maj nejakej aktivni system, tzn neni tam holej diff ale taky to pomoci naky elektroniky brzdi protacejici se kola. ja ti proste rikam ze nejlepsi 4x4 system nemusi nutne znamenat ze je to system kterej nejlip sleze z valcu a kterymu se za kazdejch podminek porad tocej vsechny kola... to by nejlepsi system byl ten bez mezinapravovyho diffu a natvrdo zavarenejma napravovejma....

tyhle testy mi prijdou tak trosku zkresleny, vyberem aut treba... chci videt na valcich starsiho forestera /imprezu/ legacy bez stabilizacniho systemu... to sem myslel tim ze budes prekvapenej...

ja nemam potrebu hajit zbytek sveta proti subaru - doma subaru mame - ale dokladat ze subaru je nejlepsi a zbytek je smejd a dokladat to marketingovejma kecama a nesmyslnejma videama mi prijde jako ulet.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#69 Příspěvek od Kail »

assassin_tl píše:to by nejlepsi system byl ten bez mezinapravovyho diffu a natvrdo zavarenejma napravovejma....


No pokud půjde čistě o jízdu v těžkým terénu tak to tak asi bude ne? :)
Deathlesspatron
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00

#70 Příspěvek od Deathlesspatron »

Souhlasim ze misibusi a subaru umeji sportovni vozy a ikdyz mam bmw 325ix rozhodne rikam ze lancer ma dokonalej system 4x4 podivej se v top gearu zavodil na horach s lyzarem to mluvi za vse :)
Deathlesspatron
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00

#71 Příspěvek od Deathlesspatron »

Deathlesspatron píše:Souhlasim ze misibusi a subaru umeji sportovni vozy a ikdyz mam bmw 325ix rozhodne rikam ze lancer ma dokonalej system 4x4 podivej se v top gearu zavodil na horach s lyzarem to mluvi za vse :)


zde je video jak funguje xdrive http://www.youtube.com/watch?v=NlUJPca0ePk a zde treba audi http://www.youtube.com/watch?v=_09y0SwOrkA
Odpovědět