Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kouřivost!!!

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Dencoy
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: sob 20.06.2009 00:00
Bydliště: Vysočína-Pelhřimov

#1 Příspěvek od Dencoy »

Ahoj,tak jsem před 14dny koupil E39 530D v M-paketu od zdejšího klubáka.
BMW je ve stavu 1A,jak opticky tak(podle mne)technicky.Vše chodí jak má,auto jede parádně,pravidelně servisované(serviska)atd.

Jediný problém je ten,že když chci někde opravdu hodně zrychlit(což se u mne děje spíše ojediněle-nejsem žádnej lamač rekordů)a dám v okamžiku plyn až na doraz,tak z BMW vylítne celkem velkej černej dým,vím že tenhle efekt je celkem asi normální,ale přesto se ptám...Je to opravdu normální???


Toto se děje když auto dostane tzv.kopanec,turbo začne řádně tahat.

BMW je údajně osazeno čipem M-power,což se podle mne na tomto kouřovém efektu podílí nejvíce.

Mám v plánu tento čip při nejbližším servisu odstranit a dát soft a vše ostatní do původního stavu.Je rozumné nebo naprosto zbytečné a mám nechat BMW tak jak je???

Díky všem za rady... :wink:
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od ROBi »

Mám 325 TDS a když dupnu na doraz, tak za sebou taky kouř uvidím ;) nevím, jak moc ti to kouří, ale pokud to není tak, jako když jede do kopce Liazka, tak bych řekl, že to normální bude. Zvlášť, když dáš plnej kotel. Toť můj názor.
Dencoy
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: sob 20.06.2009 00:00
Bydliště: Vysočína-Pelhřimov

#3 Příspěvek od Dencoy »

No tak hlavně nejsem žádnej nejmladší janek co tomu pořád dává.Ten oblak dýmu vyletí pouze při tom prudkém přidání,a pouze po dobu největšího tahu motoru,po následném pozvolném zrychlování vše v normálu.

Taky tam je neorigo rovná koncovka za sítem uvnitř.To síto podle mne kouř dost rozvíří a jak je koncovka rovná vše je vidět protože to jde ven v přímém směru.Kdyby byl origo lauf ohnutý dolu tak to asi nebude tak pozorovatelný a třeba bych si toho ani nevšiml.

Jinak se stále ptám-Může ten chip způsobovat větší kouřivost při prudké akceleraci z důvodu např.větší dávky paliva,změny palivové mapy,apod.???

:wink:
Infe
Registrovaný
Příspěvky: 601
Registrován: úte 07.10.2008 00:00

#4 Příspěvek od Infe »

Chip samozrejme muze zpusobovat vetsi kourivost. Neznam tenhle konkretni chip, ale chipy obecne tohle delaj, viz. hlada oktavek co potkavas dnes a denne. Dokonce sem videl benzinovou CRX chiplou na 200koni, ktere pri prudkem seslapnuti plynu sly z vyfuku plameny :-D.

JEstli to je nromalni nebo neni je dost tezky posuzovat, rekni nekomu at te pri tom vyblejskne a je videt jak moc ti to coudi. Trilitry CR obvykle necadej ani pri tom co popisujes...
GeorgosAc Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 12682
Registrován: pát 28.01.2005 01:00

#5 Příspěvek od GeorgosAc Čestný člen »

dela to hlavne nekvalitni levny chip.

MarekIs chipoval 3,0d u Kelleners a ani nefoukne ..i pri šímasprintu do vrchu kdyz jel kudlu ani prd... takze kvalita nekourim- mrdka hulim jak fabrika....
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od gyrous »

To dělá každý turbomotor, a ten černý bordel jsou jemně usazený saze ve výfuku. Když to někomu nekouří, tak to znamená, že tomu dává plný knedlík pořád a spaliny se nestihnou usadit ani za nějaký ten čas. Když to někdo pořád šetří a pak mu dá, tak to prostě vyprskne, ale je to pouze při nárazovém průvanu... pak už nic..., ale může to dělat zas a zas, ale stále míň dokud tam nebude mít nic, záleží na tom kolik toho ve výfuku má a jak je to zažraný...
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#7 Příspěvek od Maxiczech »

Ono jde o to, čemu kdo říká "kouří". Co já vím, tak dnešní diesely nekouří takřka vůbec, i když tomu člověk naloží. Může zakouřit při přeřazování nebo když tomu dá člověk fakt kotel. Nicméně by se nemělo mluvit o sazích a podobných. Pokud nafta hodně hulí, tak jsou vesměs špatné vstřiky. Motor špatně pálí a nějaká nafta se dostane do výfuku. Potom to hulí.. :?
PPetr
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: úte 01.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od PPetr »

Já mám 330d 150kw a při každem sešlápnutí to zahulí, najeto 170tis km. Třeba při rychlejším rozjetí na 1ku za mnou zustane pěkně černa "čára". Vždy jsem to přičítal Turbu a jeho cesty do pr.... Ale jestli to jsou vstřiky, tak to bude teda pěkná finanční rána... No zatím to neřeším. Jo a žádnej chip tam neni.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#9 Příspěvek od Kail »

Neřeště píčoviny :roll: ,každej diesel zakouří když se mu dá soda,i Common-Rail a natožpak v e39 kde byl jeden z prvních CR vůbec...Jak bylo řečeno,ono jde o to jak to zakouří,někomu se to zdá moc (hlavně majitelům benzínů :) ),druhej řekne že je to normal a třetí že to prakticky nekouří.

Nehulí to (nebo nemělo by) jak TDSo,ale kdo tvrdí že mu to nezakouří ani když podřadí a šlápne plnej plyn tak kecá,nebo soudí podle zrcátka ve kterým prd vidí :wink:

Jestli se ti zdá že to kouří moc tak v první řadě vyměň filtr,jak naftovej tak hlavně vzduchovej,popř. to vem do servisu ať zkouknou váhu vzduchu a vstřiky a budeš hned vědět.
A jestli tam je ten chip tak to může být samozřejmně tím...
Dencoy
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: sob 20.06.2009 00:00
Bydliště: Vysočína-Pelhřimov

#10 Příspěvek od Dencoy »

No nevím jak to popsat,ale asi to moc řeším.Jenom mě ten oblak černýho kouře prostě trochu znervózňuje,toť vše.

Jinak filtry jsem dnes zkontroloval,jsou nádherně čistým,řekl bych že zánovní,naftový filtr vypadá jako nový taky.Vstřiky dával předchozí majitel nové,ale pouze 3kousky,vše zapsáno v servisce,servisováno v BMW Synot Zlín.Takže po technické stránce bych to viděl ''snad'' bez problému.Motor jde za plyn velmi slušně,chod pravidelný,nikde žádný pazvuky a tak.

Je pravda,že předchozí majitel měl BMW 5 let a najel necelých 80tis.km a se spotřebou 7,4l/100Km takže žádnej letec to taky nebyl,tak by se dalo možná uvažovat i o těch usazeninách ve výfukovém potrubí a jeho tzv.čištění.

Jak jsem u psal,nejde o stálý kouř v tahu,prostě dám ''kick down'' a vyletí oblak černého kouře a toť vše,pak už nic vidět není.Osobně mi to je jedno,každý ropák si kouřne,spíš mi jde o to abych něco nezanedbal apod.Už od začátku co jsem se dozvěděl že má BMW chip tak jsem neměl moc radosti,majitel mě přesvědčoval,že to není žádný problém odstranit,ale že podle něho by to byla škoda.

Já jsem však nyní rozhodnut tento zákrok udělat,když ne na pořád tak alespoň na zkoušku,už třeba jenom kvůli té ''kouřivosti''.

A proto se ještě ptám,kde a vlastně jak se vůbec nechá odstranit takový chip???

Díky... :wink:
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#11 Příspěvek od Kail »

Záleží na tom co je to za chip,jestli je to nějakej origo BMW (já o ničem takovém tedy neslyšel) nebo od nějakýho "tuzera"...V BMW ti to daj do původního stavu každopádně,ale připrav se na pořádnou šišku,nechci strašit ale připravil bych se na hodně tisíc,spíš desetitisíc :?

Můj názor je že jestli tam je ten chip 5 let a vše bez problémů tak ho tam nech,není důvod to řešit.
A jestli to zakouří při kick downu tak to je uplně běžný,a jestli je tam i spotřeba takhle nízká tak se do toho nehrab.

Já ti říkám neřeš to,pokud to auto normálně jede,má pravidelnej chod,pěkně táhne,moc nežere a vyflusne kouř jen při prudkým zátahu tak se do toho nehrab,nacpeš do toho hromadu peněz a pak zjistíš že to bylo zbytečně.

Já vím jak přemýšlíš,znám tenhle stav že chceš mít vše ťip ťop a hledáš i to co tam není...
Nech si ty nervy na dobu až se něco fakt posere,a to si piš že když se něco posere tak to poznáš :) .
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#12 Příspěvek od Tehu »

podle me je naprosto normalni jev, kdyz tomu clovek nanda z nejakejch nizsich otacek napr 1400ot/min veme ho az nazem tak ze z toho saze vypadnou, ale po nejakem case v tahu to musi ustat... Je to preci jen nafta. To si takhle zahuli i nove auto... Nebo to muze byt tim ze je zaneseny vyfukovy potruby ( jezdi se z autem na kratsi vzdalenosti, nebo hodne lehkou nohou )
Dencoy
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: sob 20.06.2009 00:00
Bydliště: Vysočína-Pelhřimov

#13 Příspěvek od Dencoy »

8O uf...takových peněz za odstranění chipu???

Sem myslel,že se to jenom napíchne.odstraní,nahraje jiný soft a je hotovo.

Ale asi dám na vás,nic mě nezlobí,BMW šlape jak švýcarský hodinky,spotřeba luxusní vůči výkonu,atd.

Je pravda že mám 530d spíš na sváteční ježdění a předchozí majitel to měl tahle jakbysmet.Takže se začínám taky dost přiklánět k těm usazeninám ve výfukovém potrubí.Uvidíme,na víkend mě čeká delší trasa,cca.500km,tak tomu občas malinko naložím ať se to pěkně párkrát profoukne a pak uvidíme co dál.

Možná na to čučím a jsem nervní kvůli tomu,že je to můj první naftovej šestivál.Předtím to byly koncernový 1.9tdi apod.,a to je trochu jiná liga. :D
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#14 Příspěvek od Tehu »

Dencoy píše:8
Možná na to čučím a jsem nervní kvůli tomu,že je to můj první naftovej šestivál.Předtím to byly koncernový 1.9tdi apod.,a to je trochu jiná liga. :D
muj tatik ma Koktu a letos jsem s ni byl na emisich. Jsme s technikem nestacily cumet na ty brikety co z toho vypadali. takhle to proslapl asi 10x a bylo to lepsi a lepsi az uplne ciste... Chcipl a rekl ze je vse OK a ze ma tatik jezdit trosku sviznejc a casteji ve vyssich otackach aby se to tak nezanaselo. Kor u sestivalu kterej jede tak ho nepotrebujes motat.
Infe
Registrovaný
Příspěvky: 601
Registrován: úte 07.10.2008 00:00

#15 Příspěvek od Infe »

Jak uz bylo napsano vyse, pokud je tam chip 5 let, mas v pohode spotrebu, nic nezlobi jen to trosku zakouri, nehrabal bych se v tom. Uz je to na ten chip zajety a kdyz ho vyndas tak se ti naopak muzou zacit objevovat problemy. Je to proste zasah do zajetyho fungujiciho auta. Sice asi ne takovej, jako kdyz tam ten chip davas, ale porad zasah. Aby ses pak nedivil, az zaplatis spoustu penez za uvedeni do origo stavu a jeste k tomu se ti to zacne srat.

P.S.: Cela ta debata je dost o nicem bez nejaky ukazky. Idealni by bylo kdybys poridil kratky vidko nebo aspon fotky ;-). Rekni treba kamosovi at jede za tebou a nekde na prazdnej rovince tomu pred nim naloz a at to natoci ;-)...
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od gyrous »

Jinač z druhý strany problému, chipem bych se nezabýval, spíš to, že je zanesený výfuk. Klasický motor bez turba potřebuje dostatek čistého nasávaného vzduchu, ale turbo potřebuje také dostatek prostoru na to, aby mohl splodiny odfukovat dostatečným tlakem.
Ten kouř dělá to, že např. v katalyzátoru začne vířit ten bordel a splodiny mají méně průchozího místa ve výfuku, dochází tam k přetlaku a to nepříjemně působí na turbo, navíc díky setrvačnosti rychlosti lopatek se turbo začíná chovat opačně, tedy pohání ho spíš ten nasávaný vzduch a tlačí splodiny nadále do toho bordelu až to najednou všecko vyletí naráz a puff. Turbo dostává pěkně zabrat a snižuje se mu životnost.
Doporučuju výměnu nebo pročištění výfuku, katalyzátor, tlumiče, teda jestli to pročištění půjde bez toho turbo efektu...
Dencoy
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: sob 20.06.2009 00:00
Bydliště: Vysočína-Pelhřimov

#17 Příspěvek od Dencoy »

No zajímavá teorie,ale BMW má najeto 177tis.km.,je to podloženo servisní knihou,fakturami a poslední řadě celkovým nepoškozeným stavem a zachovalostí jakoby sjelo z výrobního pásu.

Ale zpět k problému,nevím,ale já bych zrovna netvrdil,nebo si alespoň nemyslím,že by mohla být výfuková soustava zanesena sazemi apod.až tak,že by to bránilo a brzdilo lopatky v turbu.Přeci jenom 177tis.km je hodně málo na to aby se to zaneslo tak moc,jedině snad v případě,že by člověk jezdil na nějakou podřadnou ''jezedáckou''bionaftu a podobný vejplachy.Ale o tom v daném případě opravdu pochybuji.

A v neposlední řadě co jsem koukal do faktur za předchozí servisy tak někdy v roce 05-06 byl měněn středový díl výfuku v BMW Synot Zlín a myslím si,že kdyby tak zpozorovali nějaký extrémní zanesení soustavy tak vy s tim něco dělali.

Jinak díky za názor...

:wink:
Dencoy
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: sob 20.06.2009 00:00
Bydliště: Vysočína-Pelhřimov

#18 Příspěvek od Dencoy »

Jinak ještě k problému.Předchozí majitel klubák -KAKTUS-snad ti to nebude Vašku vadit,že tě tady zveřejňuji,mi dnes potvrdil,že pětsettřicítka má opravdu chip a to BMW POWER CHIP.

Nevíte o něm někdo něco,to je přímo koncernový výrobek nebo jde pouze o nějakou repliku,popřípadě mi prosím poraďte jak,kde,apod.hledat nějaké údaje konkrétně na mém BMW.Přeci musí být někde něco strčeného nebo je to jenom pouze softwerová záležitost???



A ještě trochu OT:Kam se prosím vás dává nazávislé topení webasto když je jím vůz vybaven a jak náročný je dodání do vozidla které ho nemá,myslím jak finančně tak technicky.

Díky... :wink:
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#19 Příspěvek od tds »

Protáhni to někde po dálnici aspoň 200 a budeš mít výfuk jak z alabastru.
jinak to zahulení je normální je to způsobeno tím že při prudkém přidání plynu se vstříkne velká dávka nafty a než turbo naplní čerstvý vzduch do válců,tak to zahulí, je to normální stav.chip bych tam taky nechal,potom budeš akorát nasranej že to nejede a žere úplně stejně.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od gyrous »

170 tkm, tak si zjisti kolik vydrží katalyzátor od novoty.
Jinač ten kouř, který mám na mysli nejde do vzduchu, ale lehne spíš na zem a ve zpětném zrcátku těžko postřehnutelné, krásně to jde vidět, jak člověk jede do kopce a vidí co za sebou nechá...
Měl jsem TDSko, a to mě proškolilo jako žádné jiné auto, ... :lol:
Odpovědět