Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M3 výfuk na 2.8
Seš už několikátej co mi to řiká s těma katama, takže je to asi pravda
A musí bejt místo katů bezpodmíněčně rezonátor, nebo stačí jenom katy vykuchat ? Jinak nic víc asi zatim ne, pořád je to daily car, eště tam pak zkusim hodit od FXe sání z M50 i když to je taky rozporuplný, někdo řiká že to pomůže, něko že ne, ale posílal mi FX nějaký odkazy na skopčácký fórum a byly tam i grafy a sériová 2.8 se sáním M50 a regulátorem tlaku paliva měla odbržděnejch 214ps, tak snad se tomu dá věřit že bych se i s vejfukem dostal na +-220ps, akorát nevim jestlti je zapotřebí ten regulátor tlaku paliva

A musí bejt místo katů bezpodmíněčně rezonátor, nebo stačí jenom katy vykuchat ? Jinak nic víc asi zatim ne, pořád je to daily car, eště tam pak zkusim hodit od FXe sání z M50 i když to je taky rozporuplný, někdo řiká že to pomůže, něko že ne, ale posílal mi FX nějaký odkazy na skopčácký fórum a byly tam i grafy a sériová 2.8 se sáním M50 a regulátorem tlaku paliva měla odbržděnejch 214ps, tak snad se tomu dá věřit že bych se i s vejfukem dostal na +-220ps, akorát nevim jestlti je zapotřebí ten regulátor tlaku paliva
Pokud jenom vykucháš katy, tak to bude drnčet a bude se to tam točit a nebude to ono. Rezonátory ti to nasměrujou a bude to daleko lepší. S tím sáním si určitě pomůžeš, jelikož ten průměr sání z 2,5 je o kus větší... Co se týče toho výfuku, tak k těm rezonátorům je ideální trošku modifikovat ten zadní tlumič a výsledek je ideální. Nebasuje to jak polské mrdky co hnijou, máš hezký zvuk a hlavně to nahoře vyplachuje, zlepší se odezva na plyn a motor jde líp(znatelně) do otáček. Nejsou to kecy co sem někde čet, dělal jsem asi 20 výfuků na BMW a jsou to všechno vyzkoušené věci. Teď jsem dělal manželce V8 a je to paráda.
víš proč se ti zdá že to jede lépe? protože kat je za ty roky už po smrti takže se zlepší průchod když je ten starý tak zapečený, vyndáním katu se výplach naopak zhorší - není to turbína takže okamžitý odchod plynu je nežádoucí, ztráta zpětného tlaku, kdyby se stávající kat nahradil sportovním s větší průchodností tak pojede auto mnohem lépe než s rezonátorem
nejlepší řešení je nechat potrubí tak jak je a nehrabat do toho kontruktérům kteří evidentně věděli co dělají a koupit kvalitní catback od renomovaných firem..magnaflow,bastuck,eisenmann atd

nejlepší řešení je nechat potrubí tak jak je a nehrabat do toho kontruktérům kteří evidentně věděli co dělají a koupit kvalitní catback od renomovaných firem..magnaflow,bastuck,eisenmann atd
Bullitt píše:víš proč se ti zdá že to jede lépe? protože kat je za ty roky už po smrti takže se zlepší průchod když je ten starý tak zapečený, vyndáním katu se výplach naopak zhorší - není to turbína takže okamžitý odchod plynu je nežádoucí, ztráta zpětného tlaku, kdyby se stávající kat nahradil sportovním s větší průchodností tak pojede auto mnohem lépe než s rezonátorem
nejlepší řešení je nechat potrubí tak jak je a nehrabat do toho kontruktérům kteří evidentně věděli co dělají a koupit kvalitní catback od renomovaných firem..magnaflow,bastuck,eisenmann atd
Vidim, ze konecne nekdo rozumny ... uplne staci ty katy vymenit nebo dat sportovni ... sani z M50 ani nahodou, kroutak jde dost dolu
Kroutak byl podle toho grafu o 2nm menší, což ani nepoznáš
Jinak jasně, kontruktéři to udělali nejlíp a proč teda závodní auta nemaj originál vejfuk od kontruktérů ? A kór u 2.8 která je uškrcená lehce.
A proč třeba u M30 motoru s katem byl výkon udávanej výrobcem 211k a bez katů ( do roku 1985 ) 218ps ?

Jinak jasně, kontruktéři to udělali nejlíp a proč teda závodní auta nemaj originál vejfuk od kontruktérů ? A kór u 2.8 která je uškrcená lehce.
A proč třeba u M30 motoru s katem byl výkon udávanej výrobcem 211k a bez katů ( do roku 1985 ) 218ps ?
Trhyy píše:Kroutak byl podle toho grafu o 2nm menší, což ani nepoznáš![]()
Jinak jasně, kontruktéři to udělali nejlíp a proč teda závodní auta nemaj originál vejfuk od kontruktérů ? A kór u 2.8 která je uškrcená lehce.
A proč třeba u M30 motoru s katem byl výkon udávanej výrobcem 211k a bez katů ( do roku 1985 ) 218ps ?
jenze M30 je sakra starej motor ... nechci si ted hrat na odbornika, ale myslim, ze motory z M52 a vyse jsou vyvijeny s ohledem na na sani a svody a vyfuk pro optimalni vykony, ale kdyz jim takhle nejak samo domo posahate do tech "optimalnich" podminek, tak to vetsinou nedopada dobre ... ja jsem taky chtel provadet takove rekneme si v pravde amaterske pokusy a u sveho byvaleho kupecka, ale kdyz jsem videl par podobne upravenych aut, tak vzdy bylo spise ke skode veci ... kdyz uz tak to vzit z gruntu a upravit vsechno
Tady píše nějakej Němec, že má na 2.8i m52 sání z m50 a regulátor tlaku paliva. Jinak naprosto série. Je tam právě i graf s odměřenými 215ps.
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... %26+Tuning
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... %26+Tuning
Trhyy píše:Kroutak byl podle toho grafu o 2nm menší, což ani nepoznáš![]()
Jinak jasně, kontruktéři to udělali nejlíp a proč teda závodní auta nemaj originál vejfuk od kontruktérů ? A kór u 2.8 která je uškrcená lehce.
A proč třeba u M30 motoru s katem byl výkon udávanej výrobcem 211k a bez katů ( do roku 1985 ) 218ps ?
328 není závodní auto

Bullitt píše:víš proč se ti zdá že to jede lépe? protože kat je za ty roky už po smrti takže se zlepší průchod když je ten starý tak zapečený, vyndáním katu se výplach naopak zhorší - není to turbína takže okamžitý odchod plynu je nežádoucí, ztráta zpětného tlaku, kdyby se stávající kat nahradil sportovním s větší průchodností tak pojede auto mnohem lépe než s rezonátorem
nejlepší řešení je nechat potrubí tak jak je a nehrabat do toho kontruktérům kteří evidentně věděli co dělají a koupit kvalitní catback od renomovaných firem..magnaflow,bastuck,eisenmann atd
Bohužel se nám to nezdá máme to změřené i na brzdě 2,5 bezvanos má ve výfuku ucpaných +- 8 koní a M3 3,0 něco kolem 15. Samo že když koupíš celý výfuk Supersprint, tak jsme někde jinde, ale ukaž mi mladého kluka s e36 co dá za výfuk 20k...
Já už mám na Berušce taky výfuk na zakázku, ale klidně ti pustím V8 co jsme teďka dělali a je to opravdu funkční a krásně znějící výfuk.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Kontaktovat uživatele:
rallik píše:Tady píše nějakej Němec, že má na 2.8i m52 sání z m50 a regulátor tlaku paliva. Jinak naprosto série. Je tam právě i graf s odměřenými 215ps.
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... %26+Tuning
+- tak nějak se pohybuje naměřený výkon u zdravý zcela sériový M52B28... Ten motor v kondici má víc než 193koní.
Bez výměny vačky a naprogramování jednotky pouhym sáním z M50 motor "neodškrtíš".
Pokud ti jde o zvuk, zkoušel jsi KN konusovej filtr? Ten zvuk je pak nádhernej!!!
Yngwie píše:Trhyy píše:Kroutak byl podle toho grafu o 2nm menší, což ani nepoznáš![]()
Jinak jasně, kontruktéři to udělali nejlíp a proč teda závodní auta nemaj originál vejfuk od kontruktérů ? A kór u 2.8 která je uškrcená lehce.
A proč třeba u M30 motoru s katem byl výkon udávanej výrobcem 211k a bez katů ( do roku 1985 ) 218ps ?
jenze M30 je sakra starej motor ... nechci si ted hrat na odbornika, ale myslim, ze motory z M52 a vyse jsou vyvijeny s ohledem na na sani a svody a vyfuk pro optimalni vykony, ale kdyz jim takhle nejak samo domo posahate do tech "optimalnich" podminek, tak to vetsinou nedopada dobre ... ja jsem taky chtel provadet takove rekneme si v pravde amaterske pokusy a u sveho byvaleho kupecka, ale kdyz jsem videl par podobne upravenych aut, tak vzdy bylo spise ke skode veci ... kdyz uz tak to vzit z gruntu a upravit vsechno
Ty motory jsou oprimálně naladěny z fabriky na výkon/spotřeba, pokud to otevřeš na sání a výfuku tak se poměr výkon/spotřeba samozřejmě změní. Škoda že nemám ten graf z brzdy 2,5 bezvanos s vložkou KN + čip + otevřený výfuk = 206 PS na motoru s nájetýma 150tkm
Jo to sem taky někdě slyšel že M52 v dobrý kondici má 215ps, ale otázk je jak se tomu dá věřit. Jinak si myslim že motor v dobrý koncii mam ( na diagnostice to neházelo žádnou chybu a spotřeba je v normálu a že by to jelo nějak hůř než jiný 328 se mi nezdá.
Asi by to chtělo zajet na brzdu před a po.
A s tim filtrem taky něco ztratim ne ? Je potřeba ho odstinit, nebo stačí ho tam jenom prdnout ? [/b]
Asi by to chtělo zajet na brzdu před a po.
A s tim filtrem taky něco ztratim ne ? Je potřeba ho odstinit, nebo stačí ho tam jenom prdnout ? [/b]
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Kontaktovat uživatele:
Trhyy píše:Jo to sem taky někdě slyšel že M52 v dobrý kondici má 215ps, ale otázk je jak se tomu dá věřit. Jinak si myslim že motor v dobrý koncii mam ( na diagnostice to neházelo žádnou chybu a spotřeba je v normálu a že by to jelo nějak hůř než jiný 328 se mi nezdá.
Asi by to chtělo zajet na brzdu před a po.
A s tim filtrem taky něco ztratim ne ? Je potřeba ho odstinit, nebo stačí ho tam jenom prdnout ? [/b]
klidně si vyzkoušej ho tam jen tak prubnout abys slyšel co to udělá se zvukem, můžu ti ho i půjčit, stačí to tam nabastlit na váhu vzduchu a nějak upevnit aby se ti nepohybovala. Kdyby ses pro to rozhodl, tak samozřejmě odstínit od teplýho vzduchu, to jo. Ale ten zvuk je opravdu potom úžasnej!
Jandy píše:Yngwie píše:Trhyy píše:Kroutak byl podle toho grafu o 2nm menší, což ani nepoznáš![]()
Jinak jasně, kontruktéři to udělali nejlíp a proč teda závodní auta nemaj originál vejfuk od kontruktérů ? A kór u 2.8 která je uškrcená lehce.
A proč třeba u M30 motoru s katem byl výkon udávanej výrobcem 211k a bez katů ( do roku 1985 ) 218ps ?
jenze M30 je sakra starej motor ... nechci si ted hrat na odbornika, ale myslim, ze motory z M52 a vyse jsou vyvijeny s ohledem na na sani a svody a vyfuk pro optimalni vykony, ale kdyz jim takhle nejak samo domo posahate do tech "optimalnich" podminek, tak to vetsinou nedopada dobre ... ja jsem taky chtel provadet takove rekneme si v pravde amaterske pokusy a u sveho byvaleho kupecka, ale kdyz jsem videl par podobne upravenych aut, tak vzdy bylo spise ke skode veci ... kdyz uz tak to vzit z gruntu a upravit vsechno
Ty motory jsou oprimálně naladěny z fabriky na výkon/spotřeba, pokud to otevřeš na sání a výfuku tak se poměr výkon/spotřeba samozřejmě změní. Škoda že nemám ten graf z brzdy 2,5 bezvanos s vložkou KN + čip + otevřený výfuk = 206 PS na motoru s nájetýma 150tkm
Jasne to chapu... urcite je mozny, co rikas ..nicmene asi bych fakt to vzal z gruntu od sani, vacky po vejfuk ... samotna M52 v e46 rulezz motor ...rekl bych lepsi nez M54 3l ... alespon co udrzby, oleje a spotreby...
Jandy píše:Bullitt píše:víš proč se ti zdá že to jede lépe? protože kat je za ty roky už po smrti takže se zlepší průchod když je ten starý tak zapečený, vyndáním katu se výplach naopak zhorší - není to turbína takže okamžitý odchod plynu je nežádoucí, ztráta zpětného tlaku, kdyby se stávající kat nahradil sportovním s větší průchodností tak pojede auto mnohem lépe než s rezonátorem ;)
nejlepší řešení je nechat potrubí tak jak je a nehrabat do toho kontruktérům kteří evidentně věděli co dělají a koupit kvalitní catback od renomovaných firem..magnaflow,bastuck,eisenmann atd
Bohužel se nám to nezdá máme to změřené i na brzdě 2,5 bezvanos má ve výfuku ucpaných +- 8 koní a M3 3,0 něco kolem 15. Samo že když koupíš celý výfuk Supersprint, tak jsme někde jinde, ale ukaž mi mladého kluka s e36 co dá za výfuk 20k...
Já už mám na Berušce taky výfuk na zakázku, ale klidně ti pustím V8 co jsme teďka dělali a je to opravdu funkční a krásně znějící výfuk.
já mám jiné zkušenosti, ale nemyslel jsem až tak výkon jako průběh momentu, ten se díky rozhozenému tlaku změní , výkon u některého motoru může narůst - záleží jak byl navrhován, pokud se nejdříve navrhl motor bez jakýkoliv emisních kravin a poté se na něj přidá EGR, katalyzátor atd tak se výkon zmenší a odejmutím se pravděpodobně vrátí zpět, motor navrhnut rovnou na tyto eko kraviny a následném odejmutí se na 90% bude chovat hůře, takže pokud byla ta 2,5la navrhnuta nejdříve bez katu jakože jsem pochopil že ano tak je možné že má poté lepší výkon, to je odpověď proč mají některá auta bez katu větší výkon než bez něj..takže máš i nemáš pravdu, záleží opravdu na motoru...ty tlaky dělají hlavně krouťák->odezvu na plyn..někde ho mohou posunout nahoru, někde i snížit...prostě to chce vzít někoho kdo umí a pohrát si s nastavením motoru....vetšina mladých jen vyrabuje u své NA 1,6ky vše co v potrubí překáží a zvětší potrubí o 10mm...to je asi to nejhorší
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1029
- Registrován: stř 06.02.2008 01:00
- Bydliště: Olomouc/Postřelmov
- Kontaktovat uživatele:
přidám do pranice osobní zkušenost
měl jsem 325i bez Vanos na brzdě původně 190 PS. Po vložení KN kuželu sání, svody SuperSprint, středovy díl origo s katama, koncový díl Leyuting (pišu to špatně ale tak nějak se jmenoval) + upraveny vačky jsem měl 210 PS. Krouťák klesl o 5nm, ale auto šlo rychle do otáček...
tedka mám na M3 3.2 středový díl supersprint pouze s rezonátory, koncový tlumič remus 3.2 a jeden děravý vlnovec u svodu
(půjde zavařit) ... auto bych řekl, že jde pomaleji od spodu, ale nahoře (cca od 3 tis) je z tím výfukem jednonačně poznat jak jdou rychle otáčky nahoru. Na jaře přibude Hamann sání a uprava ŘJ, změřím před a po...
moje rada: záleží na rozpočtu (popř. bych moc neřešil, stejně moc nenahoníš), když už, tak středový díl supersprint bez katů s rezonátorem seženu za 12k s katama za 30k ... výkon se ti moc nezvedne, ale chceš-li libový zvuk, doporučuji vyměnit i koncový tlumič aby byl výplach rychlejší
měl jsem 325i bez Vanos na brzdě původně 190 PS. Po vložení KN kuželu sání, svody SuperSprint, středovy díl origo s katama, koncový díl Leyuting (pišu to špatně ale tak nějak se jmenoval) + upraveny vačky jsem měl 210 PS. Krouťák klesl o 5nm, ale auto šlo rychle do otáček...
tedka mám na M3 3.2 středový díl supersprint pouze s rezonátory, koncový tlumič remus 3.2 a jeden děravý vlnovec u svodu

moje rada: záleží na rozpočtu (popř. bych moc neřešil, stejně moc nenahoníš), když už, tak středový díl supersprint bez katů s rezonátorem seženu za 12k s katama za 30k ... výkon se ti moc nezvedne, ale chceš-li libový zvuk, doporučuji vyměnit i koncový tlumič aby byl výplach rychlejší
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
O sání se diskutuje zde.
Toto téma patří do sekce Servis - 3er nebo Servis - tuning, zde bylo uzamčeno, viz Pravidla
MOD (Francis)
Toto téma patří do sekce Servis - 3er nebo Servis - tuning, zde bylo uzamčeno, viz Pravidla
MOD (Francis)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition