Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Akumulátor
Tak jsem dnes pohřbil baterku, origo BMW 90 Ah (by mě zajímalo, od koho je berou, když nic nevydrží) starou přesně 3 roky. Dal jsem stříbrnou Vartu 100Ah. Jak dlouho vydrží baterka ve vašich kárách?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
ja mel v isu 1,9 64Ah origo bmw bezudrzbu z nemecka, jeste snad od vyroby, v kufru v teple a vydrzela vsechno, mnohokrat ssem ji muzikou a parkovackama vybil, ze neslo nastartovat, stacilo napojit kabely, brknout do klice, projet kolem baraku a zase slapala, zima, leto, nic ji nesralo
ono ty dizly to maj tezky, jim staci, aby baterka jen o trochu min tlacila a konci

ono ty dizly to maj tezky, jim staci, aby baterka jen o trochu min tlacila a konci
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Tak jako, že bych nenastartoval, to ne, ale minulej tejden jsem nejezdil a auto stálo v garáži, v pondělí jsem se motal tady okolo komína a bylo mně divný, že vždycky, když jsem to chcípnul, tak se vypnulo i rádio, tak jsem to zkoumal a zjistil jsem, že to normálně dobíjí, ale po zastavení motoru klesne napětí z 12,8 V během minuty pod 12 V.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: úte 30.08.2005 00:00
- Bydliště: Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem měl dneska problémy s baterkou... 100Ah Varta Silver Dynamic. 1 ROK stará. Auto 2 dny dny stálo na mraze a už je problém
Musel jsem přihodit 78Ah baterku na startovací kábly a natočil jsem, ale ty vole, kde to jsme... S tím napětím jak píše Vlasta to mám to samo
Dám ji pěkně nabít a když bude takhle umírat pořád, tak už fakt nevím co lepšího koupit, měl jsem zato, že to není žádná sračka

Dám ji pěkně nabít a když bude takhle umírat pořád, tak už fakt nevím co lepšího koupit, měl jsem zato, že to není žádná sračka
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Mám ještě nějakou original BMW 70Ah/570A z 03/2001, takže stará 8 let, kapacitně není už nic moc, když nenechám nic omylem puštěný tak nastartuju kdykoliv, i po 14 dnech v zimě.
Ale nechat půl dne svítit parkovačku, protože jsem zapoměl vypnout blinkr tak to už nezvládne. Nebo v létě umývat a leštit auto, tak 3h jen rádio, to je taky konec. To pak vytáhnu nabíječku a 10minut než se dá nastartovat.
Na své stáři ještě ujde, brzo koupím novou, myslel jsem že tuto zimu už klekne, ale zatím se drží.
Ale nechat půl dne svítit parkovačku, protože jsem zapoměl vypnout blinkr tak to už nezvládne. Nebo v létě umývat a leštit auto, tak 3h jen rádio, to je taky konec. To pak vytáhnu nabíječku a 10minut než se dá nastartovat.
Na své stáři ještě ujde, brzo koupím novou, myslel jsem že tuto zimu už klekne, ale zatím se drží.
Já mám v e36 tu klasickou údržbovou od varty už 8 let a zatím je naštěstí pořád dobrá a to je přes zimu venku a jezdím poslední tři roky hlavně město a kratší úseky. Otcovi vydržela v 530d ta origo asi 6let a pak už stála za nic tak koupil od varty bez údržbovou bluedinamic a ta vydržela asi jen rok a konec, tak ji dal na reklamaci a dostal novou tu stejnou a zatím dobrý. Já když stojím 14 dní tak nastartuju i v mrazu úplně v pohodě, ale do té pětky stačí párkrát jít pro něco a hned se tam rožně x světel a já nevím co všechno se aktivuje a když je baterka slabší tak už má co dělat a ještě když na ní poklese napětí asi pod 11V tak už ani nemá snahu točit...
Přijde mi že baterky už nejsou to co bejvaly.Já si koupil Vartu 90Ah silver a vydržela rok a půl.Pak začala ztrácet kapacitu a každejch 10 dní sem ji musel nabíjet.No a jednoho dne jsem to nenatočil.
Tu samou baterku jsem koupil i kámošovy do 530D a po roce je po smrti.Auto po třech dnech stání nešlo natočit. Měla pouze 5V a nabýt nešla.Tak jsem ji reklamoval a čekám co na to řeknou.
Tu samou baterku jsem koupil i kámošovy do 530D a po roce je po smrti.Auto po třech dnech stání nešlo natočit. Měla pouze 5V a nabýt nešla.Tak jsem ji reklamoval a čekám co na to řeknou.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
V tech mrazech co mi tu stoji auta 14 dni tak nejde natocit skoro zadne, baterky varta silver bezudrzba a dalsi varta udrzba obyc. stari 2-3 roky. Problem je v (ikdyz malem) odberu proudu ... pokud jezdim aspon obden tak vydrzi bez nabiti treba 2 roky. Nejlepsi je baterku odpojit kdyz vim ze nepojedu aspon tyden. To je cely for, a od te doby nemam problem.
pár let jsem řešil reklamace baterií pro jeden velkoobchod a musim říct že nejvíc problematické jsou právě bezůdržbové a poměrně drahé baterie.ty obyčejné se kupodivu vracely velmi málo.takže z vlastní zkušenosti doporučuju koupit obyčejnou baterii od nějakého rozumného výrobce a je klid.cena je nižší než u bezudržbové a vydrží to při rozumném zacházení dost.důležitá je správná funkce dobíjení v autě a tak jednou za rok,nejlíp před zimou pořádně dobít nabíječkou.nabíječky za 500 z obi se na to ale nehodí,je potřeba zkontrolovat hustotu elektrolytu,a pokud možno nechat nabít na 100% což levné nabíječky NEDOKÁŽOU.jinak máme v E34 TDS z roku 10/95 stále původní baterii BMW,tahle zima je teda asi poslední ale ještě stále jde nabít a funguje i v mrazech!!vše je o ůdržbě.
mám tak problém s baterkou (Varta 70Ah) kupodivu i teď v létě, nevím jestli je to v ní nebo v elektronice. Nedávno se mi stalo že po 20 minutové jízdě jsem měl asi stejnou dobu puštěné rádio a pak jsem nenastartoval. Teď v týdnu jsem zas jel 2 kratší trasy a včera jsem musel jen s autem popojet a dneska ráno zas baterka mrtvá.
Poradí někdo jak změřit klidový odběr a kolik by to mělo být? Nebo nějaký jiný tip jak vyzkoušet v čem to vězí
Poradí někdo jak změřit klidový odběr a kolik by to mělo být? Nebo nějaký jiný tip jak vyzkoušet v čem to vězí

1 zjisti jestli nemas radio nebo BC chraneny kodem a pripadne si kod zjisti
2 otevri kapotu a zamkni auto
3 pockej 15min
4 povol + nebo - na baterce
5 zapni merak a nastav na mereni amper(A), bacha na spravny zastrceni kabliku v meraku
6 jeden drat pridelej k oku a druhej k tomu spuntu
7 sundej oko ze spuntu aniz by doslo k preruseni kontaktu spunt-drat a drat-oko
8 hodnota by mela byt pod 0,1A
9 bez preruseni opet nasad oko zpatky a dotahni
napeti na baterce by melo byt 12-13V podle stupne nabiti(pokud min, tak je vybita/spatna nebo vyyssi odber)
napeti pri nastartovanym motoru 12,8-14,7V (pokud mimo,tak je spatny dobijeni)
pokud je to mozny, tak kontrolovat prubezne elektrolyt hustomerem taky neni od veci
Malej trik: po jizde(dobiti) vypnout motor, zapnout svetla a vystrazny, zmerit napeti
melo by byt nad 11,6V a nemenit se vic nez o 0,3V -jinak spatna baterka
2 otevri kapotu a zamkni auto
3 pockej 15min
4 povol + nebo - na baterce
5 zapni merak a nastav na mereni amper(A), bacha na spravny zastrceni kabliku v meraku
6 jeden drat pridelej k oku a druhej k tomu spuntu
7 sundej oko ze spuntu aniz by doslo k preruseni kontaktu spunt-drat a drat-oko
8 hodnota by mela byt pod 0,1A
9 bez preruseni opet nasad oko zpatky a dotahni
napeti na baterce by melo byt 12-13V podle stupne nabiti(pokud min, tak je vybita/spatna nebo vyyssi odber)
napeti pri nastartovanym motoru 12,8-14,7V (pokud mimo,tak je spatny dobijeni)
pokud je to mozny, tak kontrolovat prubezne elektrolyt hustomerem taky neni od veci
Malej trik: po jizde(dobiti) vypnout motor, zapnout svetla a vystrazny, zmerit napeti
melo by byt nad 11,6V a nemenit se vic nez o 0,3V -jinak spatna baterka
To si piš já měl donedavna 66Ah.Za tepla to točí hůř a poslední dobou se mi stávalo, že to ani nechytlo.Dal jsem 88Ah a chytá to jak víno.Je to o tom že nemá kapacitu a rychlaji se vybíjí,jezdim hlavně město a krátký trasy.Ale hlavně nemá potřebnej startovací proud.Točilo to jak polomrtvý, nestačil jsem koukat jak s tim kroutí ta nová.
rek bych,ze se to projevi na zivotnosti baterie.HAMANN píše:Me by spis zajimalo kdyz dam do auta slabsi baterku nez ma bejt, treba doporucena 90Ah a dam tam treba 70ku. Projevi se to nejak na zivotnosti baterie, na startech, v zime nebo tak?
-Co by devadesatka vydrzela 5 let(do priznaku viz: slugy), tak sedmdesatka vydrzi 3-4 roky.
-pokud bych do auta shanel 90Ah a kamos mi nabidl bezvadnou 55Ah, tak bych nevahal
ps: clovek, kterej vi jak se k baterce chovat, muze jeji zivotnost prodlouzit klidne dvojnasobne(mereni, dolivani elytu, dobijeni)