Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
RANGE ROVER 3.0TD6
sluger píše:Auto váží dost a tenhle motor je tak na ježdění, ale žádnej extra pekelník, je to tušim 2,9V Peugeot.Navíc spotřeba je taky libová, ve městě 12-14l.
Co se týká dílů a servisu tak taky nic extra, záleží na lokalitě ve kterej bydlíš.Ale jinak auto je to zajímavý.
Jak si přišel na motor peugeot?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 10
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
Ahoj,
mám ho už asi rok (ročník 2004, motor 3,0D 130kW). Krátce to shrnu:
Servisní náklady - Nepříliš kvalitní servisní síť v ČR (AMT). Velmi drahé díly pokud se kupují v autorizovaném servisu (např. AMT). Já jezdím do http://www.land-rover-parts.cz, oni vozí díly přímo z Anglie a je to v pohodě a za poloviční ceny oproti AMT. Největším strašákem pro lidi bývá vzduchové odpružení, já s tím problém nemám a i kdyby to oděšlo, tak měchy se dají koupit za rozumnou cenu (samozřejmě ne v AMT). Známá vada jsou odcházející přední diferenciály. V rámci několika svolávacích akcí se tam něco měnilo a i kdyby to konkrétní kus vyměněné neměl, tak se to dá vyměnit zadarmo v AMT (nebo levně mimo AMT). Další věc co zlobí je zasekávající se stavitelný sloupek řízení (odcházejí v něm ty elektromotorky). Palubní systémy jsou jinak převzaty z BMW, takže klasicky se vyskytují rozsypané displeje atd.
Spotřeba - většinou s tím jezdím kratší trasy po Praze a spotřeba (za celou dobu co to mám, tj. rok) je 15 litrů. Mimo město by se dalo jet za 12,5, míň ne.
Jízdní dojmy - Auto je velmi těžké a motor s tím má dost práce. Nějaké bezpečné (tj. rychlé) předjíždění na okresce tudíž není možné. Na dálnici to 130 v pohodě udrží, jezdit rychleji nemá smysl. Celkově tedy dynamiku auta hodnotím jako největší slabinu. Motor se dá chipovat (vím - názory jsou na to různé), ale měl jsem nedávno možnost svezení s nachipovaným Rangem se stejným motorem a rozdíl to byl znatelný. Takže já osobně do chipu asi půjdu (samozřejmě u nějakého sofistikovanějšího úpravce se zkušenostmi). Přeci jen je to motor BMW, takže to nebude žádná alchymie.
Pohodlí a vzhled - To je subjektivní, ale většina dobových testů hodnotila interiér jako jeden z nejlepších vůbec. S tím souhlasím, vypadá to honosně a je to pohodlné. Vzadu na sedadlech je ale překvapivě celkem málo místa a zadní sedačky jsou poměrně tvrdé. Takže v 5 lidech jet někam na dálku bych asi nechtěl, ale záleží na jakou kulturu cestování je kdo zvyklý. Jinak kabina je špičkově odhlučněná, audio systém je perfektní.
Závěrem - Kdo si dokáže ošéfovat servis a díly, je bez problémů. Je to super auto, ke mám jedinou výhradu: nejede to. Důstojnější pohon by pro to byl určitě 4,4i, ale v tom jsem osobně nejel. Z doslechu ale vím, že spotřeba se pak pohybuje kolem 20 bez možnosti ji nějak výrazněji snížit. Přitom X5 4,4i může jezdit třeba za 14 (ale je o půl tuny lehčí).
Kdyby tě něco zajímalo, tak se klidně ptej tady nebo do SZ, rád ti poradím.
mám ho už asi rok (ročník 2004, motor 3,0D 130kW). Krátce to shrnu:
Servisní náklady - Nepříliš kvalitní servisní síť v ČR (AMT). Velmi drahé díly pokud se kupují v autorizovaném servisu (např. AMT). Já jezdím do http://www.land-rover-parts.cz, oni vozí díly přímo z Anglie a je to v pohodě a za poloviční ceny oproti AMT. Největším strašákem pro lidi bývá vzduchové odpružení, já s tím problém nemám a i kdyby to oděšlo, tak měchy se dají koupit za rozumnou cenu (samozřejmě ne v AMT). Známá vada jsou odcházející přední diferenciály. V rámci několika svolávacích akcí se tam něco měnilo a i kdyby to konkrétní kus vyměněné neměl, tak se to dá vyměnit zadarmo v AMT (nebo levně mimo AMT). Další věc co zlobí je zasekávající se stavitelný sloupek řízení (odcházejí v něm ty elektromotorky). Palubní systémy jsou jinak převzaty z BMW, takže klasicky se vyskytují rozsypané displeje atd.
Spotřeba - většinou s tím jezdím kratší trasy po Praze a spotřeba (za celou dobu co to mám, tj. rok) je 15 litrů. Mimo město by se dalo jet za 12,5, míň ne.
Jízdní dojmy - Auto je velmi těžké a motor s tím má dost práce. Nějaké bezpečné (tj. rychlé) předjíždění na okresce tudíž není možné. Na dálnici to 130 v pohodě udrží, jezdit rychleji nemá smysl. Celkově tedy dynamiku auta hodnotím jako největší slabinu. Motor se dá chipovat (vím - názory jsou na to různé), ale měl jsem nedávno možnost svezení s nachipovaným Rangem se stejným motorem a rozdíl to byl znatelný. Takže já osobně do chipu asi půjdu (samozřejmě u nějakého sofistikovanějšího úpravce se zkušenostmi). Přeci jen je to motor BMW, takže to nebude žádná alchymie.
Pohodlí a vzhled - To je subjektivní, ale většina dobových testů hodnotila interiér jako jeden z nejlepších vůbec. S tím souhlasím, vypadá to honosně a je to pohodlné. Vzadu na sedadlech je ale překvapivě celkem málo místa a zadní sedačky jsou poměrně tvrdé. Takže v 5 lidech jet někam na dálku bych asi nechtěl, ale záleží na jakou kulturu cestování je kdo zvyklý. Jinak kabina je špičkově odhlučněná, audio systém je perfektní.
Závěrem - Kdo si dokáže ošéfovat servis a díly, je bez problémů. Je to super auto, ke mám jedinou výhradu: nejede to. Důstojnější pohon by pro to byl určitě 4,4i, ale v tom jsem osobně nejel. Z doslechu ale vím, že spotřeba se pak pohybuje kolem 20 bez možnosti ji nějak výrazněji snížit. Přitom X5 4,4i může jezdit třeba za 14 (ale je o půl tuny lehčí).
Kdyby tě něco zajímalo, tak se klidně ptej tady nebo do SZ, rád ti poradím.
libovka píše:sluger píše:Auto váží dost a tenhle motor je tak na ježdění, ale žádnej extra pekelník, je to tušim 2,9V Peugeot.Navíc spotřeba je taky libová, ve městě 12-14l.
Co se týká dílů a servisu tak taky nic extra, záleží na lokalitě ve kterej bydlíš.Ale jinak auto je to zajímavý.
Jak si přišel na motor peugeot?Tam se dávají motory BMW bud 3.0D nebo 4.4i V8.
¨
3.0D je do V?
sluger píše:CITACE Z WIKIPEDIE(pravda nic moc zdroj)
Motor TDV6 je dieselový motor s objemem 2,7l. Můžete ho najít třeba v Jaguaru S-type. Vznikl ze spolupráci koncernu Ford a PSA Peugeot Citroen.
Peugeot ho používá třeba v 607, 407, ...
Přečetl sis o čem je řeč?My se tu bavíme o Range Roveru a né o Land Roveru Discovery.

libovka píše:sluger píše:CITACE Z WIKIPEDIE(pravda nic moc zdroj)
Motor TDV6 je dieselový motor s objemem 2,7l. Můžete ho najít třeba v Jaguaru S-type. Vznikl ze spolupráci koncernu Ford a PSA Peugeot Citroen.
Peugeot ho používá třeba v 607, 407, ...
Přečetl sis o čem je řeč?My se tu bavíme o Range Roveru a né o Land Roveru Discovery.Máš to troch pomotané.
Mluvim o RANGE ROVER SPORT
http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/ ... er/7286789
Tak SORRY, tohle mi patrně fakt uniklo ...
Tak SORRY, tohle mi patrně fakt uniklo ...