Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 (Co vzít? - nějaká rada?)
PPetr píše:Motor? Kde to bylo ježděný? Serviska resp. dohledatelná historie??? Trošku se rozepiš.
Jde o motor 2.0D s plnou servisni historii u bmw v CR. Jen se ptam jestli se tech km bat nebo vzit radejine a vzit s vice najetymi km,ale s dolozitelnou historii?Kde to bylo jezdeno nevim,ale urcite v tom byla nejaka dalka...
bmw nemuzes kupovat podle stari a najetych km, ale podle typu motoru a podle stavu, ktery zjistis na miste, ale pokud chces dizla, tak toho 9 let staryho bych ja osobne nebral
1)muze to byt jeste ten stary typ motoru a ten stoji za kulovy, to zjisti jaky je to typ, jestli ma 150 koni tak je uz ok
2)ty kilometry na tak stare auto jsou nejspis stoceny, takze to ma stejne 300-400tisic km stejne jako ten novejsi kus
ja z tehle dvou aut bych nechtel ani jedno a pockal bych na nejaky dalsi (i kdyz na dizla obecne bych nemel nervy)
1)muze to byt jeste ten stary typ motoru a ten stoji za kulovy, to zjisti jaky je to typ, jestli ma 150 koni tak je uz ok
2)ty kilometry na tak stare auto jsou nejspis stoceny, takze to ma stejne 300-400tisic km stejne jako ten novejsi kus
ja z tehle dvou aut bych nechtel ani jedno a pockal bych na nejaky dalsi (i kdyz na dizla obecne bych nemel nervy)
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Killca píše:bmw nemuzes kupovat podle stari a najetych km, ale podle typu motoru a podle stavu, ktery zjistis na miste, ale pokud chces dizla, tak toho 9 let staryho bych ja osobne nebral
1)muze to byt jeste ten stary typ motoru a ten stoji za kulovy, to zjisti jaky je to typ, jestli ma 150 koni tak je uz ok
2)ty kilometry na tak stare auto jsou nejspis stoceny, takze to ma stejne 300-400tisic km stejne jako ten novejsi kus
ja z tehle dvou aut bych nechtel ani jedno a pockal bych na nejaky dalsi (i kdyz na dizla obecne bych nemel nervy)
Jj je mi jasné, že se kupuje podle stavu a ne podle údajů. Mě jen zajímal názor na ty km, nevím jak je to u těch dieslů v těchhle km s životností...
1) určitě je to ten starý typ, protože ten novější byl až ve faceliftu, to je tak špatný ten starší typ?

2) tak někdo přece nemusí jezdit tak extrémně, tak i v těch km by se mohlo něco najít, ne?
Na nějaké další bych klidně čekal, ale u toho novějšího je dobrá cenovka, tak proto se zajímám...
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já osobně bych raději vzal 320D s najetými více než 200t km než se 150t km. Počítat je třeba s výměnou vstřiků a čerpadla, časem na ně dojde. Nicméně ve 200t km je naděje, že je po výměně spojka a setrvačník, což přijde na materiálu na cca 24t Kč, což nejsou zanedbatelné peníze. V případě auta s najetými 150t km se většinou setrvačník začíná ozývat a okolo 180-190t km bývá měněn. Není to pravidlo, ale poměrně častý jev.
Oproti tomu vstřiky a čerpadlo jsou záležitostí náchylnou na kvalitu paliva, tudíž tam není moc možné udělat ani takovéto odhady. Můžou vydržet 300t km, ale obecně např. vstřiky pro common rail mívají projektovanou životnost 100-150t km. Pak záleží spíš na kvalitě paliva. Pro oddálení jejich výměny je dobré přidávat do nafty aditiva.
Oproti tomu vstřiky a čerpadlo jsou záležitostí náchylnou na kvalitu paliva, tudíž tam není moc možné udělat ani takovéto odhady. Můžou vydržet 300t km, ale obecně např. vstřiky pro common rail mívají projektovanou životnost 100-150t km. Pak záleží spíš na kvalitě paliva. Pro oddálení jejich výměny je dobré přidávat do nafty aditiva.
Rad bych se zeptal na podobnou vec, snad nebude vadit kdyz to sem prilepim:
Naskytla se mi moznost koupit E46 318i (87kW)
Vzdycky jsem byl presvedceny, ze minimum ktere bych chtel je 318iS (E36), nejradeji 325i a pokud by nebylo zbyti tak 320i. Tahle 318i se mi docela libi, cena by mela byt prijatelna atd.
Jaky je vas nazor na tento typ auta? Osobne mam obamu z nizsiho vykonu za cenu vyssi spotreby a take ze spatne prodejnosti takoveho auta.
Naskytla se mi moznost koupit E46 318i (87kW)
Vzdycky jsem byl presvedceny, ze minimum ktere bych chtel je 318iS (E36), nejradeji 325i a pokud by nebylo zbyti tak 320i. Tahle 318i se mi docela libi, cena by mela byt prijatelna atd.
Jaky je vas nazor na tento typ auta? Osobne mam obamu z nizsiho vykonu za cenu vyssi spotreby a take ze spatne prodejnosti takoveho auta.
Wenzel píše:Rad bych se zeptal na podobnou vec, snad nebude vadit kdyz to sem prilepim:
Naskytla se mi moznost koupit E46 318i (87kW)
Vzdycky jsem byl presvedceny, ze minimum ktere bych chtel je 318iS (E36), nejradeji 325i a pokud by nebylo zbyti tak 320i. Tahle 318i se mi docela libi, cena by mela byt prijatelna atd.
Jaky je vas nazor na tento typ auta? Osobne mam obamu z nizsiho vykonu za cenu vyssi spotreby a take ze spatne prodejnosti takoveho auta.
Každej at mluví za sebe ale já mohu říci po skroro 3letech ježdění v 525i že nic slabšího než 2,5ku nechci. protože:
1. Silné auto je bezpečnější a líp se sním jezdí běžně na 50procent výkonu cca 140km/h po dálnici. motor je nesmrtelnej a nevadí mu 4lidi a náklad.
2. Bezpečné předjíždění - krátká doba ve vedlejším pruhu (SMRTI)
3. žere kolem 10L pruměr a na LPG je to jako 4L benálu tAkže pro mě i velice usporné auto.
4. Delší výdrž těchto motoru hlavně proto že stím člověk nejezdí furt na plno ale většinou 50procent zatížení motoru. Kdežto u slabého motoru jsi na 70-80procent.
5. Nádhernej zvuk R6
pro 318i hraje jen CENA a málo najetých km. ale taky většinou social výbava.
Bejt tebou hledám pořádně a vyberu 323i a výše. nic slabšího. Jinak si budeš pak nadávat že to nejede a žere max o 2litry méně.
318i fakt dělali pro strejce co auto maj jen na ježdění z bodu A do bodu B.
Tímto se omlouvám těm co maj 316-318i ale prostě to tak je.

A pokud chceš moc spořit tak BMW nekupuj.
Kup oktavku ta je pro šetřílky jezdí za 5l nafty.

Wenzel píše:Jen doplnim - spotrebu neresim - jezdim pomerne malo, ale chci se svezt dobre.
318 /87kw/ je na takový auto opravdu málo. sem baba, mam 320 - 110 kw a míň bych nesnesla

u M52 motoru v e46 (323,328) sem okolo sebe snad zadny vady ani nikdy nezaznamenal, je to jeste starsi typ motoru v e46 ale o to bytelnejsi, max co by mohlo odejit jsou cidla polohy vacek, ale to se spis stava az u novejsich M54 motoru v e46, problem m52 je v tom, ze jsou to stary e46tky, takze nebudes mit novej faceliftovej design, ale zase jsou levnejsi na nakup a tim padem sezenes dobry kousky s hodne vybavou za par korun
vlevo je matal
a vpravo Killca 


-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Killca píše:u M52 motoru v e46 (323,328) sem okolo sebe snad zadny vady ani nikdy nezaznamenal, je to jeste starsi typ motoru v e46 ale o to bytelnejsi, max co by mohlo odejit jsou cidla polohy vacek, ale to se spis stava az u novejsich M54 motoru v e46, problem m52 je v tom, ze jsou to stary e46tky, takze nebudes mit novej faceliftovej design, ale zase jsou levnejsi na nakup a tim padem sezenes dobry kousky s hodne vybavou za par korun
Starej design, u nejstarších údajně horší ramena... Čidlo vaček podle toho, co jsem měl možnost pozorovat na svojí diagnostice, odchází i u M52, tak u M52TU by to mohlo být podobné, takže žádné drama - kus od kusu.
M52TU má pro mě takový kultivovanější a přitom unylejší projev. Zkrátka zvuk má velice příjemný, ale nepřijde mi, že by proti mojí E36 323i jela nějak zázračně na to, že má doublevanos. Na koně je na tom, pravda, stejně, ale čekal jsem od ní víc - dřív jsem chvíli jezdil s 320i 2,2i 170k, a ta mi přišla, že jede podobně jako 323i E46.
nevím jestli to tu můžu uvést, ale mrkni na http://www.e46.cz
Tam je to myslím že suprově shrnuté všechno...
Jestli 320D, tak jedině po faceliftu s novým motorem, ten je perfektně hodnocený...ten starší to je pravý opak.
Sám jsem teď prodal E46 320D, autoklima, PDC, CD, TEMP, 17" atd, černá metalíza...supr auto...nalítaných poctivých 170 tkm a jen jsem lil olej, jinak lautr nic...
Tam je to myslím že suprově shrnuté všechno...
Jestli 320D, tak jedině po faceliftu s novým motorem, ten je perfektně hodnocený...ten starší to je pravý opak.
Sám jsem teď prodal E46 320D, autoklima, PDC, CD, TEMP, 17" atd, černá metalíza...supr auto...nalítaných poctivých 170 tkm a jen jsem lil olej, jinak lautr nic...
Mám na vás dotaz, stojím před rozhodnutí co koupit a tak se ptám volili by jste jednu z prvnich (rok 2001) M3 E46 v manualu nebo SMG, nebo jednu z poslednich 330i E46 smg nebo manual a nebo jednu z prvnich 330i E90? Obcas se chci svezt, jinak auto bude spise na bezne jezdeni, a v zime se potrebuji premistit s lyzema do alp. Jeste se zeptam jake nejmensi kola jdou dat na M3 E46 nevite zda tam jdou 17ky na zimu?